TANFELÜGYELET MINŐSÍTÉS ELLENŐRZÉS Farkasné Egyed Zsuzsanna

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A pedagógiai-szakmai ellenőrzés
Advertisements

Tanfelügyelet – egységes külső értékelés
A pedagógusok minősítési rendszere
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
Pedagógus-továbbképzés
Tanfelügyelet és minősítés
A PEDAGÓGUS ÉLETPÁLYAMODELL
Tanfelügyelet – A megújuló külső értékelési rendszer
AZ ÉN PORTFÓLIÓM.
A VEZETŐ MUNKÁJÁNAK ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE ÓVODA
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
ÓVODÁK MŰKÖDÉSE 2013.
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
A szaktanácsadás támogató szerepe
Hogyan készítsünk pedagógusi portfóliót?
A Szaktanácsadók feladatai a 48/2012. (XII.12.) EMMI rendelet alapján
A pedagógusminősítési rendszer
Országos pedagógiai – szakmai ellenőrzés
A gyakorlatvezető mentor
KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
A megújuló köznevelés értékelési keretrendszere
Szaktanácsadói támogatás az életpályamodellben
Szaktanácsadói fórum VÁLTOZÁSOK ÉS A PORTFÓLIÓ
Hogyan készüljünk a pedagógus minősítési eljárásra?
Német nyelvtanárok a pedagógiai minősítés küszöbén;
Szakál Ferenc Pál EMMI Köznevelés-fejlesztési Főosztály
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
Az Iskolai Közösségi Szolgálat jogszabályi háttere
A szaktanácsadó segítő szerepe
A portfólió - óvodai szakterület
Felkészülés a pedagógusok szakmai ellenőrzésére
A pedagógusminősítés rendszerének bevezetése, mérföldkövei
A MEGÚJULÓ SZAKTANÁCSADÁS FOLYAMATOS SZAKMAI FEJLŐDÉS TÁMOGATÁSA
Pedagógus értékelési rendszer
Intézményvezető helye és szerepe a pedagógusok minősítési rendszerében
Pedagógus – vezetői – intézményi ÖNÉRTÉKELÉS
A PEDAGÓGUS KÖTELESSÉGEI ÉS JOGAI
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
A köznevelési intézmények értékelési keretrendszere
Intézményi önértékelés Barati Krisztina
A köznevelési intézmények értékelési keretrendszere A tanfelügyelet és az önértékelés Készítő/előadó: OH POK munkatársainak szakmai anyaga alapján Bártfai.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
„Önértékelés, ahogyan mi tervezzük” NPK Tanfelügyeleti és minősítő szakértői tagozat.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Az intézményi szabályozó dokumentumok felülvizsgálata az önértékeléshez és tanfelügyelethez kapcsolódóan.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Az óvodavezető helye a pedagógiai-szakmai ellenőrzésben, a pedagógus minősítés folyamatában Dr. Ottófi Rudolfné Köznevelési szakértő
A SZAKTANÁCSADÁS INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS TANFELÜGYELET MINŐSÍTÉS KAPCSOLÓDÁSA.
„Az utolsó csepp nem tehet róla, hogy éppen ő az utolsó csepp, hiszen amúgy semmiben sem különbözik az előző cseppektől.” Mérő László.
Barlai Róbertné Maus Pál anyagának felhasználásával
Márkus Lászlóné Intézményvezető Közoktatási szakértő
Vezetői önértékelés Barlai Róbertné
Új típusú, személyközpontú szaktanácsadás
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
A pedagógusok előmeneteli rendszere, a portfólió szerepe
Barcsák Marianna KPSZTI
Tanfelügyelettel kapcsolatos előzetes feladatok - intézményvezetők
NEVELŐI ÉRTEKEZLETRE A FÉLÉVES ÉRTÉKELÉS ELŐKÉSZÍTÉSE Farkasné Egyed Zsuzsanna saját óvodai munkaanyag, forrásként felhasználható.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés, a tanfelügyelet standardjai
A TANFELÜGYELETI ELLENŐRZÉSEK VEZETŐI ÉS HELYETTESI FELADATAI
Farkasné Egyed Zsuzsanna
Előadás másolata:

TANFELÜGYELET MINŐSÍTÉS ELLENŐRZÉS Farkasné Egyed Zsuzsanna 2014. március 18. KPSZTI ÓVODAVEZETŐI MUNKACSOPORT Lendvai Lászlóné anyagának felhasználásával

JOGSZABÁLYI HÁTTÉR 229/2012. (VIII. 28.) Korm. rendelet a nemzeti köznevelésről szóló törvény végrehajtásáról 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet a pedagógusok előmeneteli rendszeréről és a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény köznevelési intézményekben történő végrehajtásáról 363/2012. (XII. 17.) Korm. rendelet az Óvodai nevelés országos alapprogramjáról 2011. évi CXC. törvény a nemzeti köznevelésről

JOGSZABÁLYI HÁTTÉR 7/2013. (III. 1.) EMMI rendelet a nemzetiség óvodai nevelésének irányelve és a nemzetiség iskolai oktatásának irányelve kiadásáról 1997. évi XXXI. törvény a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról 32/2012. (X. 8.) EMMI rendelet a Sajátos nevelési igényű gyermekek óvodai nevelésének irányelve és a Sajátos nevelési igényű tanulók iskolai oktatásának irányelve kiadásáról

Országos tanfelügyelet . Kézikönyv Óvodák számára JOGSZABÁLYI HÁTTÉR 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelete a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról 48/2012. (XII. 12.) EMMI rendelet a pedagógiai-szakmai szolgáltatásokról, a pedagógiai-szakmai szolgáltatásokat ellátó intézményekről és a pedagógiai-szakmai szolgáltatásokban való közreműködés feltételeiről 8/2013. (I. 30.) EMMI rendelet a tanári felkészítés közös követelményeiről és az egyes tanárszakok képzési és kimeneti követelményeiről Oktatási Hivatal: - Útmutató a pedagógusok minősítési rendszeréhez - Országos tanfelügyelet . Kézikönyv általános iskolák számára Országos tanfelügyelet . Kézikönyv Óvodák számára

VEZETŐI FELADAT Törvények, jogszabályok tanulmányozása EMMI segédanyagok értelmezésének segítése Fenntartóval egyeztetés KPSZTI - től kapott információk átadása Részvétel konferenciákon és továbbképzéseken Internet segítések felkutatása Személyes kapcsolatok igénybe vétele

NEVELŐTESTÜLETI FELADATOK Törvények, jogszabályok tanulmányozása EMMI segédanyagok Fenntartó utasításainak megfelelő feladatvégzés KPSZTI - től kapott információk átadása Részvétel konferenciákon és továbbképzéseken Internet kutatás Személyes kapcsolatok Belső továbbképzések, értekezletek

TANFELÜGYELET MINŐSÍTÉS Legalább öt évente egyszer minden intézmény minden pedagógusára kiterjed Ellenőrzés három szinten - pedagógus - vezető - intézmény Fenntartótól függetlenül kiterjed minden - pedagógusra - fenntartóra - érintett hivatalra Nem kell minősíteni: aki 2013. szeptember 1-jétől számított tízedik tanév végéig eléri a rá vonatkozó öregségi nyugdíjkorhatárt

KOMPETENCIÁK Szakmai feladatok, szaktudományos, tantárgyi, tantervi tudás Pedagógiai folyamatok, tevékenységek tervezése és megvalósításukhoz kapcsolódó önreflexiók A tanulás támogatása A tanuló személyiségének fejlesztése, az egyéni bánásmód érvényesülése, a hátrányos helyzetű, sajátos nevelési igényű vagy beilleszkedési, magatartási nehézséggel küzdő gyermek, tanuló többi gyermekkel , tanulóval együtt történő sikeres neveléséhez, oktatásához szükséges megfelelő módszertani felkészültség A tanulói csoportok közösségek alakulásának segítése, fejlesztése, esélyteremtés, nyitottság a különböző társadalmi- kulturális sokféleségre, integrációs tevékenység, osztályfőnöki tevékenység Pedagógiai folyamatok és a tanulók személyiségfejlődésének folyamatos értékelése, elemzése Kommunikáció és szakmai együttműködés, problémamegoldás Elkötelezettség és szakmai felelősségvállalás a szakmai fejlődésért

VEZETŐI FELADATOK - Tanfelügyelet Hosszú távon évente vezeti Kapcsolattartás a hivatalokkal Interjú az intézményvezetővel a pedagógusról A tevékenység látogatáson jelen lehet Értékelő lapot tölt ki a vezetőről Elkészült szakértői összegző dokumentumot az intézmény a honlapján közzéteszi Intézkedési tervet készít 5 évre 30 napon belül

TANFELÜGYELET Vezető szerepe Stratégiai vezetése és operatív irányítása Változások vezetése, irányítása Önmaga vezetése, irányítása Mások vezetése, irányítása Intézmény vezetése, irányítása

TANFELÜGYELET Pedagógiai folyamatok Személyiség és közösségfejlesztés Eredmények Belső kapcsolatok Külső kapcsolatok A pedagógiai munka feltételei 7. ONAP – PP megfelelés

TANFELÜGYELET MÓDSZEREI PEDAGÓGUS VEZETŐ INTÉZMÉNY DOKUMENTUM ELEMZÉS Előző értékelés eredménye Tervezési dokumentumok: éves, tematikus, foglalkozásterv, napló FOGLALKOZÁSLÁTOGATÁS INTERJÚ Pedagógus Vezető a pedagógusról PORTFÓLIÓ KÉRDŐÍVES FELMÉRÉS Nevelőtestület Szülők DOKUMENTUMELEMZÉS Vezetői pályázat PP 2 évi MT és Beszámolók - SZMSZ Vezetői önértékelés INTERJÚK Munkáltatóval Vezetővel Vezető társakkal Alapító okirat, PP, SZMSZ MK tervek + értékelések TK program, Beiskolázási t Házirend Intézményi önért + eredmények Mérési eredmények Elégedettség mérések Előző 5 év ellenőrzési dok. Fejlesztési tervek FELTÉTELEK PEDAGÓGUSELLENŐRZÉSEK EREDMÉNYEI

MINŐSÍTÉSI ELJÁRÁS SORÁN A bizottság áttekinti és értékeli a portfóliót az intézményi önértékelés pedagógusra vonatkozó részeit országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés tevékenység látogatásait, összegző értékelését pedagóguskompetenciákat és tevékenységeket értékeli a látogatott tevékenységet és a portfólióvédést

VEZETŐI FELADATOK – minősítés 1 Dokumentum, eredmény A kormányhivataltól átveszi a felkérést a minősítést megelőző év július 31-ig. Megbízólevél, a hivatalos eljárás megindul. Összeállítja és feltölti az Oktatási Hivatal által kijelölt elektronikus feltöltő felületre az intézményi önértékelés pedagógusra vonatkozó részeit, valamint az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés során a látogatott tevékenységre vonatkozó megállapításokat és az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés összegző értékelését. Az információk, az elemzések, a kitöltött értékelőlapok rendelkezésre állnak. Áttekinti, értékeli a pedagógus előzetesen feltöltött e-portfólióját. Feltölti az intézményi önértékelésnek a pedagógusra vonatkozó részeit, valamint áttekinti az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés során a látogatott tevékenységre vonatkozó megállapításokat és az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés összegző megállapításait. A feltételek biztosítva vannak az eredményes minősítéshez. Megszervezi, biztosítja az intézményben zajló minősítővizsga személyi, technikai, tárgyi feltételeit. Az információ rendelkezésre áll, az értékelőlap elkészül a látottakról.

VEZETŐI FELADATOK – minősítés 2 Dokumentum, eredmény Részt vesz a pedagógussal folytatott szakmai beszélgetésen, amelynek tárgya a látott tevékenység megbeszélése, az e-portfólió védése és a minősítőbizottságtól eljuttatott kérdésekre való reflektálás. Az előzetes vélemény megerősítése vagy módosulása. Értékeli a bizottság tagjaival a meglátogatott pedagógus e-portfólióját és ennek védését. Részt vesz az összegző értékelés elkészítésében. Az összegző értékelés elkészül. Figyelemmel kíséri, dokumentálja a minősített pedagógusnak az életpályamodellben történő előrelépését. Minősítési terv, a pedagógus magasabb fokozatba sorolása, kinevezés. Saját tevékenységét dokumentálja, a keletkezett iratokat, bizonylatokat összegyűjti, a megbízásával kapcsolatos nyilvántartást vezeti. Munkájáról a pedagógus elégedettségi kérdőívet tölt ki. A szakértői tevékenység folyamatos nyomon követése biztosítva van.

SÜRGŐS VEZETŐI FELADATOK MIP =FRISSÍTÉS! - Teljesítményértékelési rendszer korrekciója - Intézményi önértékelés gyakorlatának élesztése - Tervezési és értékelési gyakorlat korrekciója - TEAM munka megerősítése - Munkaközösségek - Belső értékelési csoport

Ellenőrizd hogy jól csináltad-e! MIÉRT KELL A PORTFÓLIÓ ? P Tervezd meg! D Csináld meg! C Ellenőrizd hogy jól csináltad-e! A Javítsál… Éves terv Nevelési –gondozási terv Tematikus terv Projekt terv Tevékenységi terv Egyéni fejlesztési terv Egyéb tervek (séta, stb.) Életpálya terv Tevékenység vezetés Hospitálás Bemutató tev.vez. Eset- kezelés SNI Folyamatos nyomon követés Ön és társértékelés Fogadó óra Kirándulás Eszközfejlesztés Videó felvétel Szociomertia Szabályrendszer kidolgozása Személyre szabott értékelés Reflexiók →

MIÉRT JÓ A PORTFÓLIÓ Tervezd az életpályádat! Ismerd a kompetencia területeket és a kapcsolódó indikátorokat! Ismerd a PP, gyermeket, csoportot! Gyűjtsd a dokumentumaidat! Légy tevékeny TEAM- tag! Tervezd-szervezd az ünnepnapokat is! Reflektálj magadra, ne csak másra…! Fejleszd az IKT kompetenciádat! Szakmai felelősségvállalás , fejlődés, fejlesztés, óvodaügy

SIKER VAGY BUKÁS Pedagógusok „kompetenciái” (ismeri, értelmezi, érti, képes rá, elfogadja) Elkészült helyi értékelési rendszerhez kapcsolódás Támogató rendszer, tudatos készülés a vezetői ellenőrzésekkel, munkaközösségi értékelések Önértékelés , reflexió készítés

FIGYELJÜNK EGYMÁSRA! MÉRJÜK FEL, GONDOLJUK ÁT KINEK VAN RÁ SZÜKSÉGE, IGÉNYEK (8 ÉV, 30 ÉV, SZAKVIZSGA, STB.) ELEGENDŐ IDŐT SZÁNJUNK RÁ! PONTOS SZÁMÍTÁS!!!!! (MIKOR KELL, MIKOR VAN LEHETŐSÉG RÁ) SZAKTANÁCSADÓI HÁLÓZAT BEVONÁSA

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET