2014. 07. 25.1 Szociális és gyermekjóléti- gyermekvédelmi nyilvántartás Gyakorlatorientált képzés.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Személyes gondoskodás megszervezésére köteles szervek
Advertisements

Az elektronikus felvételi (e-felvételi) folyamata
Óraregisztrálási modul
Statisztika 2008 Az elektronikus program használata.
Kamarai prezentáció sablon
Gayár Csilla, pénzügyi menedzser VÁTI Kht. Pécsi Területi Iroda DDOP Utólagos akadálymentesítés (Egyenlő esélyű hozzáférés a közszolgáltatásokhoz)
„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
Igénybevevői nyilvántartás (TAJ)
E-KÖZIGAZGATÁSI ALAPISMERETEK
06M29 adatszolgáltatás elkészítés lépései
Szociális nyári gyermekétkeztetés 2014.
Tájékoztató az EPER pályázati folyamatáról november
Tapasztalatok - aktuális kérdések
Elektronikus ügyintézés, és várható technikai fejlesztések a Növény- és Talajvédelem területén Várszegi Gábor osztályvezető augusztus 30.
Belépés a Szociális Ágazati Regiszterbe
LEADER pályázat beadásának menete Európai Mezőgazdasági Vidékfejlesztési Alap: a vidéki területekbe beruházó Európa.
Tájékoztató az EPER pályázati folyamatáról
1 ONYF BM OEP Az EMMA működési modellje Munkavállalók adatai Munkáltatók adatai Munka- viszonyok adatai Munkavállalók EU FH OMMF KSH EMNY Központ Munkáltatók.
Bitumen Internet Sales 2012
TÁMOGATÓ SZOLGÁLATOK VII. ORSZÁGOS SZAKMAI KONFERENCIÁJA
A 43/2013. (XII. 29.) MNB rendelet, a pénz- és hitelpiaci szervezetek által a Magyar Nemzeti Bank felügyeleti feladatai ellátása érdekében teljesítendő.
A Szociális Ágazati Portál (SZÁP)
Nemzeti Rehabilitációs és Szociális Hivatal
SZIME Konferencia, Győr, Központi Elektronikus Nyilvántartás a Szolgáltatást Igénybevevőkről (KENYSZI) Tapasztalatok - aktuális kérdések.
Magyarország sokáig lemaradt az elektronikus közigazgatás alkalmazásában, de ma már minden hatósági eljárást el lehet intézni az interneten. A hatóság.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai.
Szociális igazgatási-szociális szolgáltatási ismeretek
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
Elektronikus kérelem benyújtás
Szabálysértési méltányossági kérelem
A 259/2002. (XII.18.) Korm. rendelet január 1-től hatályos módosítása
Az OKJ bevezetésének, a szakmai vizsgáztatásnak jogszabályi háttere.
HATÓSÁGI FOLYAMATOK A FIR INTÉZMÉNYTÖRZSÉBEN KÉPZÉSEK NYILVÁNTARTÁSBA VÉTELE EKOP-1.A.1-08/C
2010. március 03. Európai Mezőgazdasági Vidékfejlesztési Alapból az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program I. és II. intézkedéscsoportjához kapcsolódó.
Tájékoztató az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program mezőgazdasági szaktanácsadási intézményrendszeréről és az igénybevehető szolgáltatásokról Pataki.
A szaktanácsadási szolgáltatások igénybevételéhez nyújtandó támogatás igénybevételéről és elszámolásáról november 16. Sebestyén Andrea EMVA jogcím-felelős.
A jogszabályi változások irányai dr. Andráczi-Tóth Veronika Nemzeti Erőforrás Minisztérium Családi és Szociális Szolgáltatások Főosztálya.
Az egyéni vállalkozás.
Tájékoztató az e-kifizetésről Molnár Balázs, projektmenedzser Völgy Vidék Közösség LEADER HACS Vál,
Középfokú iskolai felvételi eljárás lebonyolításának ütemezése a 2009/2010-es tanévben Papp Brigitta.
Szociális regiszter publikus felület használata
Az igénybevevői nyilvántartás
Igénybevevői nyilvántartás Kezdeti adatok betöltése Excel tábla használata 1.
 Módosítás jogszabályi háttere: › évi XVII. Törvény › 23/2007. (IV.17.) FVM rendelet › Letölthető:  Benyújtás helye: támogatási.
A gondozási szükséglet- vizsgálatok változásai 2010.
Csurik Magda Országos Tisztifőorvosi Hivatal
Slenker Endre Magyar Energia Hivatal
Az elektronikus felvételi (e-felvételi) folyamata
A FELNŐTTKÉPZÉSI TEVÉKENYSÉG FOLYTATÁSÁNAK ENGEDÉLYEZÉSE 2013
Natura 2000 fenntartási/ fejlesztési tervek készítéséhez nyújtandó támogatás – az ÚMVP-n keresztül -Natura 2000 konferencia – November 22. Makovényi.
Kérelem elektronikus benyújtása a Szolgáltatói Nyilvántartásba
A NAKVI szaktanácsadási feladatai október 1-től Dr. Mezőszentgyörgyi Dávid főigazgató ”A szaktanácsadás szervezeti átalakulása” Budapest, október.
Tájékoztató egyházi és magánintézmények fenntartóinak
dr. Kása Karolina osztályvezető
ELEKTRONIKUS ADATFELDOLGOZÁS, ADMINISZTRÁCIÓ Az MLSZ ügyviteli rendszerének bemutatása, a regisztráció folyamata.
Változások az építőiparban – 2013 Tájékoztató az építésüggyel kapcsolatos jogszabályok január 1-e óta hatályos kivitelezőket érintő rendelkezéseiről.
A szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltatók, intézmények országos nyilvántartása publikus felületének bemutatása Balatonboglár, 2010.március.
1 Szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltatások, intézmények ágazati azonosítója, országos nyilvántartási rendszere Szociális regiszter publikus.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai.
JOGSZABÁLYVÁLTOZÁSOK
2016. február-március Dr. Máté Zsolt főosztályvezető
Az Adatbázis gyakorlati alkalmazása
Szociális regiszter publikus felület használata
Megjelent a végrehajtási rendelet!
PROGRAMZÁRÁS EMVA –III. – IV. tengely 1.
A szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltatók, intézmények országos nyilvántartása publikus felületének bemutatása Balatonboglár, 2010.március.
Középfokú felvételi eljárás
Az Adatbázis gyakorlati alkalmazása
Középfokú felvételi eljárás
A rendszer felépülése Fenntartó – engedélye(k), ha közvetlenül nyújt szolgáltatást Intézmény/ Szolgáltató – székhely típusú szolgáltatás nyújtási hely.
Előadás másolata:

Szociális és gyermekjóléti- gyermekvédelmi nyilvántartás Gyakorlatorientált képzés

A képzés célja Segítség  az ágazati azonosító elektronikus igényléséhez és kiadásához,  az intézményi nyilvántartás elektronikus vezetéséhez

A képzés menete Ppt-megtekintése képernyőtervekkel Minden témakör végén gyakorlatok Várható változásokat és ideiglenes teendőket (pl. hibajavítás) beszéljük meg.

Rövid tájékoztatás az országos nyilvántartásról Országos nyilvántartás Web-alapú rendszer 3 nagy rész (regiszter, intézményi nyilvántartás, jelentési rendszer) 226/2006. Korm.rendelet alapján Felhasználók köre: 1. engedélyező hatóságok (városi jegyző, szociális és gyámhivatal) 2. fenntartók, engedélyesek 3. FSZH 4. állampolgárok 5. egyéb hatóságok (pl. KSH, MÁK, minisztériumok)

Előzmények I májusában a működést engedélyező szervek rögzítették az intézmények, szolgáltatók adatait a regiszterben 2007 júniusában az FSZH elektronikus úton kiadta az ágazati azonosítót az engedélyesek számára 2007 júniusában az FSZH postai úton azonosítót és jelszót küldött valamennyi szociális szolgáltatót, vagy intézményt működtető fenntartónak

Előzmények II. A fenntartó 8 munkanapon belül jelezte, hogy az intézményi nyilvántartás adatai megfelelőek, kérte a hiányzó vagy hibás adatok kiegészítését, kijavítását, törlését, bejelentette a szociális szolgáltató nevét és székhelyét a működést engedélyezőnek, bejelentette a működést engedélyezőnek, ha ugyanarra az engedélyesre más szerv által kiállított működési engedéllyel is rendelkezik.

Egységes ágazati azonosító (regiszter) június elseje óta új működési engedély csak az engedélyesnek adott egységes ágazati azonosítóval Egységes 8, ill. 16 jegyű azonosító jel az engedélyesek köre (szolgáltatók, intézmények, telephelyek)

Az egységes ágazati azonosító megkérése Az engedélyező hatóság (szociális és gyámhivatal, városi jegyző) kéri meg az internetes rendszeren belül az FSZH-tól Célszerű akkor megkeresni az FSZH-t, ha már valószínűnek tűnik (szakhatósági engedélyek) a működési engedély / elvi működési engedély kiadása Az FSZH 3 munkanapon belül generálja az ágazati azonosítót

A regiszter-használat lépései I. 1. Interneten belépés a honlapra. Fontos a https megadása! 2. A felhasználói név és a jelszó (FSZH által postai úton kiküldve) megadása (v. j. 1/1 1. dia) Hibalehetőség a jelszóban a nagy „i” és a kis „L” = l 3. A felületen az új egységes ágazati azonosító kérés menüpont kiválasztása (v.j. 1/1 2. dia) Ezen belül kell majd kitölteni az elektronikus űrlapot. (A R. 1. sz. melléklet adattartalmának felel meg.)

A regiszter-használat lépései II. 4. Az űrlapon a fenntartó kiválasztása listából. (v.j. 1/1 3. dia) Új fenntartó rögzítése csak akkor lehetséges, ha a listában nem szerepel. (v.j. 1/1 4. dia) 5. Jelölni kell, hogy a fenntartó, mint szolgáltató közvetlenül nyújt-e szolgáltatást vagy valamelyik intézményén, telephelyén keresztül. (A hálózat intézményi szinten vagy a telephely-szinten is állhat. A jelölés ennek megfelelően történik majd.)

A regiszter használat lépései III. 6. Új fenntartó hozzáadásakor (meg később is) a piros csillaggal jelzett mezők kitöltése kötelező (v.j. 1/1 5. dia) Ha nem intézményi keretek között nyújtják a szolgáltatást: 7. A illetékességet a szolgáltatás rögzítésénél kell megadni. (v.j. 1/1 6. dia) 8. Rögzíteni kell a konkrét szolgáltatást. (v.j. 1/1 7. dia)

A regiszter-használat lépései IV. 9. Ez után kell bejelölni, ha az ágazati azonosító kérést befejeztük (v.j. 1/1 8. dia) 10. A rögzített kérelmek menüpont alatt tekinthetjük meg engedélyező hatóságként az elbírálásra váró kérelmeinket (v.j. 1/1 9. dia) 11. FSZH-ként bejelentkezve (v.j. 1/1 10. dia), láthatjuk, hogy a Hivatal, hogyan látja a jóváhagyásra váró kérelmeket. (v.j. 1/1 11. dia)

A regiszter-használat lépései V. 12. Az FSZH elbírálja a kérelmet (v.j. 1/1 12. dia) és vagy jóváhagyja vagy elutasítja azt. A módosítás gomb az alapvetően helyes, de (pl. helyesírási) hibát tartalmazó kérelem korrigálására szolgál. 13. Jóváhagyás esetén megváltozik a kérelem állapota (jóváhagyva) v.j. 1/1 13. dia

A regiszter-használat lépései VI. 14. A 14. dián láthatjuk, hogy miként lehet majd módosítani az adattartalmat. 15. Az engedélyező hatóságként való belépés után (v.j. 1/1 15. dia) a rögzített kérelmek között (v.j. 1/1 16. dia) tekintheti meg a városi jegyző / szgyh kérelmeinek állapotát és a kiadott ágazati azonosítót. 16. A működési engedély kiadása után kell a határozat alapadatait rögzíteni. (v.j. 1/1 17. dia) 17. Ez után a kérelem állapota újra módosul („kiadva”)!

A regiszter használat lépései VII. Ha intézményi keretek között (intézmény, telephely…) történik a szolgáltatás 18. Lehetőség van a fenntartók között keresni. (v.j. 1/2 1. dia) 19. Ha intézményi keretek között (intézmény, telephely…) történik a szolgáltatás, akkor (v.j. 1/2 2. dia) új ágazati azonosító kéréskor a második rádió gombot kell választani. 20. Ez után értelemszerűen végig kell menni a korábbiak mintájára a szükséges v.j. 1/ lépéseken.

A regiszter használat lépései VIII. 21. Meg lehet tekinteni (v.j. 1/2 10. dián), hogy az intézményi típusú rögzített kérelmeit hogyan látja a rögzített kérelmek között az engedélyező hatóság. 22. Amennyiben telephelyre kérünk ágazati azonosítót, ezt kell az adatlapon megjelölni (v.j. 1/3 3. dián) és a telephelyhez fenntartót és intézményt is rögzíteni szükséges

sz. GYAKORLAT Az egységes ágazati azonosító kérés gyakorlása a belső hálózaton. A képzés résztvevői városi jegyző, az oktató FSZH pozícióban!

asztalon FSZH parancsikonra kattintunk 2X belépés: felhasználónév: fh\engedelyezo1-42 jelszó: Pass4$word új egységes ágazati azonosító kérés fenntartó kiválasztása listából: Győr, Sopron, szűkít, kiválaszt megjelennek az adatok választás: fenntartó közvetlenül nyújt szolgáltatást intézmény nyújtott szolgáltatást szolgáltatások hozzáadása

új szolgáltatás hozzáadása szolgáltatáscsoport szolgáltatás megnevezése ellátási terület választása: település kiválasztása problémás önálló vagy részben önállóan gazdálkodó költségvetési szerv: meg kell adni a költségvetési szerv nevét hozzáad gombbal rögzítjük a szolgáltatást illetékességi terület választása hatóság neve adott ágazati azonosító kérést befejeztem – pipa mentés – rögzítve állapot

Az intézményi nyilvántartás tulajdonságai és használata Engedélyesenkénti adatok Szociális és gyermekvédelmi területen is Az engedélyező hatóságok elsődleges hozzáférési jogosultsága és adatrögzítési kötelezettsége (jogerő után 5 napon belül) A működési engedélyt kiadó határozatok tartalmának internetes „leképeződése” Adattartalma a regiszter-adattartalomra épül.

FSZH jóváhagyja – jóváhagyva frissíteni kell

Az intézményi nyilvántartás használatának lépései I. 1. A rögzített kérelmek között találjuk azokat is, amelyeket pozitívan bírált el az FSZH és amelyeket a működést / elvi működést engedélyező határozat jogerőre emelkedését követő 5 napon belül szükséges kiegészíteni. (v.j. 3, 1. dia)

Az intézményi nyilvántartás használatának lépései II. 2. Ezeknek az adatoknak a megnyitása után lehet „véglegesíteni” azokat (v.j. 3, 2-3. dia). Ez a 3., 4. sz. mellékletek szerinti adattartalommal való kiegészítést jelenti. 3. A véglegesítés után, a rögzített kérelmek között az adat állapota megváltozik. Végleges lesz.

sz. GYAKORLAT A „véglegesítés” gyakorlása a belső hálózaton. A R. 3. / 4. sz. melléklet szerinti teljes adattartalom rögzítése. megnyitás engedély kiadása határozat száma határozat kelte határozat jogarőre emelkedése mentés, kiadva

Szolgáltatások kiegészítése határozott vagy határozatlan idejű engedély szolgáltatás kezdete mentés engedély véglegesítése: végleges ha megnyitom módosíthatom…

Az intézményi nyilvántartás használatának lépései III. 4. A rendszer nemcsak az új engedélyek véglegesítésére szolgál, hanem a módosítások rögzítésére is. Ide tartozik minden, ami nem új engedély (pl. ismételt engedélyezés is) 5. Az egyik rögzített kérelem kiválasztása után (v.j. 3, 4. dia) módosításokat hajthatunk végre (v.j. 3, 5. dia)

Az intézményi nyilvántartás használatának lépései IV. A diasorozaton meg tudjuk tekinteni, hogy az engedélyező hatóság egyes módosítási feladatokat és törlési feladatokat hogyan tud végrehajtani. Fontos, hogy engedélyest csak az FSZH törölhet az engedélyező hatóság jelzése alapján. Ez a jelzés garanciális okok miatt hitelesen (pecséttel, eredeti aláírással, postai úton) kell, hogy beérkezzen az FSZH-ba!

sz. GYAKORLAT Az intézményi nyilvántartás módosítása a jegyzők által. A képzés résztvevői városi jegyzői szerepkörben

gyakorlat Engedélyes keresése: településnév beírásával célszerű

Jelentési rendszer Hibás, hiányos adat észlelése - A fenntartó/ engedélyes: köteles soron kívül értesíteni a FSZH-t. - Értesítés az adatszolgáltatással egyező módon: elektronikus vagy papír alapon - Működést engedélyező: köteles soron kívül értesíteni a FSZH-t. - MÁK: köteles soron kívül értesíteni a FSZH-t. FSZH: 8 napon belül a hibás, hiányos adatot kijavítja, kiegészíti, törli.

Várható változások I. A folyamatosan fejlesztés alatt álló informatikai rendszer szeptember hónapban is további funkciókkal bővül: 1. Részletesebb keresőfelület 2. Riportok készítésének lehetősége 3. A regiszter rendszerben felület az elutasítás indokolására 4. Jelentési rendszer felületének fejlesztése 5. A publikált jelentések változtatásának lehetősége 6. Jelentés „félbehagyásának” lehetősége

Várható változások II. 6. Speciális esetek kezelésének lehetősége a) fenntartóváltozás b) intézmények összevonása c) telephelyből intézmény, i.-ből telephely

Köszönjük a figyelmet!