Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

JOGSZABÁLYVÁLTOZÁSOK

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "JOGSZABÁLYVÁLTOZÁSOK"— Előadás másolata:

1 JOGSZABÁLYVÁLTOZÁSOK
Diakóniai Szakmai Nap Bőcs, február 11.

2 JOGSZABÁLYOK 25/2013. (III. 29.) EMMI rendelet egyes miniszteri rendeleteknek a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti ellátásokkal összefüggő módosításáról 2013. évi CLXVIII. törvény egyes törvényeknek a szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltatók, intézmények és hálózatok hatósági nyilvántartásával összefüggő módosításáról 369/2013. (X. 24.) Korm. rendelet a szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltatók, intézmények és hálózatok hatósági nyilvántartásáról és ellenőrzéséről 489/2013. (XII. 18.) Korm. rendelet az egyházi és nem állami fenntartású szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltatók, intézmények és hálózatok állami támogatásáról

3 25/2013. (III. 29.) EMMI RENDELET EGYES MINISZTERI RENDELETEKNEK A SZEMÉLYES GONDOSKODÁST NYÚJTÓ SZOCIÁLIS ÉS GYERMEKJÓLÉTI ELLÁTÁSOKKAL ÖSSZEFÜGGŐ MÓDOSÍTÁSÁRÓL

4 FENNTARTÓI ALAPADATOK KÖZZÉTÉTELE (1/2000. (I. 7
FENNTARTÓI ALAPADATOK KÖZZÉTÉTELE (1/2000. (I.7.) SZCSM RENDELET, 15/1998. (IV. 30.) NM RENDELET MÓDOSÍTÁSA) től hatályos 1/2000. (I.7.) SzCsM rendelet 5/D. §, 15/1998. (IV. 30.) NM rendelet 4/B. § A miniszteri rendeletmódosítások előírják a fenntartók számára azt, hogy a szociális ágazati portálon a nyújtott szolgáltatásokra vonatkozó alapadataikat tegyék közzé és negyedévente aktualizálják. A fenntartó a szociális ágazati portálon közzéteszi és negyedévente aktualizálja az alábbi adatokat: az intézmény neve, elérhetősége, a szolgáltatás tartalma, az engedélyezett férőhelyek száma, az intézménybe bekerülésre való várakozás átlagos időtartama, az intézményi térítési díj összege A módosítás január 1-jétől hatályos, tehát ekkortól kell az adatszolgáltatásnak eleget tenni. (Megjegyzés: Ezt Szociális Regiszterbe való jelentési kötelezettség mellett kell teljesíteni, még nincs kialakítva a felület, amelyen meg kell tenni az adatszolgáltatást)

5 2013. ÉVI CLXVIII. TÖRVÉNY EGYES TÖRVÉNYEKNEK A SZOCIÁLIS, GYERMEKJÓLÉTI ÉS GYERMEKVÉDELMI SZOLGÁLTATÓK, INTÉZMÉNYEK ÉS HÁLÓZATOK HATÓSÁGI NYILVÁNTARTÁSÁVAL ÖSSZEFÜGGŐ MÓDOSÍTÁSÁRÓL 369/2013. (X. 24.) KORM. RENDELET A SZOCIÁLIS, GYERMEKJÓLÉTI ÉS GYERMEKVÉDELMI SZOLGÁLTATÓK, INTÉZMÉNYEK ÉS HÁLÓZATOK HATÓSÁGI NYILVÁNTARTÁSÁRÓL ÉS ELLENŐRZÉSÉRŐL

6 SZOCIÁLIS TÖRVÉNY, GYERMEKVÉDELMI TÖRVÉNY MÓDOSÍTÁSA
A működési engedélyezés rendszerének december 1-jével hatályba lépő átalakításával a papíralapú működési engedélyezést és az engedélyek adattartalmát rögzítő regiszteres nyilvántartást egy új, elektronikus nyilvántartásba vételi rendszer váltotta fel. Ebben a szolgáltatók, intézmények, hálózatok működésének engedélyezése nem papíralapú határozat kiadásával, hanem egy elektronikusan vezetett nyilvántartásba való bejegyzéssel történik. Az Szt. 92/K. § (1) bekezdésének és a Gyvt. 98. § (1) bekezdésének módosítása a szolgáltatói tevékenység működésének engedélyezése helyett szolgáltatói nyilvántartásba való bejegyzés eljárását vezeti be azzal, hogy a szolgáltatói nyilvántartás hatósági nyilvántartás. A szolgáltatói nyilvántartás, mint hatósági nyilvántartás jelentősége kettős: egyrészt az ellenkező bizonyításáig közhitelesen tanúsítja a hatósági nyilvántartásba bejegyzett adatok fennállását, másrészt a fenntartó a közhiteles hatósági nyilvántartásba történt jogerős bejegyzést követően, az ott feltüntetett adatoknak megfelelően kezdheti meg a közszolgáltatás nyújtását, azaz a szolgáltatói nyilvántartásba való bejegyzés konstitutív hatályú. A szolgáltatói nyilvántartásban szereplő adatokat mind a fenntartó, mind pedig a szolgáltatást igénybe vevők számára tanúsítvány formájában kiadott hatósági bizonyítvány igazolja.

7 FOGALOMRENDSZER VÁLTOZÁSAI
ig től működési engedély szolgáltatói nyilvántartásba bejegyzett adatok működési engedéllyel rendelkező szolgáltatást nyújtó szolgáltatói nyilvántartásba bejegyzett működési engedélyben meghatározott szolgáltatói nyilvántartásba jogerősen bejegyzett működési engedélyezési eljárásban szolgáltatói nyilvántartásra vonatkozó hatósági eljárásokban működési engedély visszavonása szolgáltatói nyilvántartásból való törlés működési engedély nélkül a szolgáltatói nyilvántartásba történő jogerős bejegyzés nélkül vagy a szolgáltatói nyilvántartásból történő, végrehajtható törlést követően

8 HATÁRIDŐK 2013. november 30.: Az ezen időpontig jogerősen le nem zárt kérelmeket a szolgáltatói nyilvántartásba történő bejegyzés, adatmódosítás vagy törlés iránti kérelemként kell elbírálni 2013. december 1. : a közhiteles hatósági nyilvántartás bevezetése, az Szt., a Gyvt. módosítás és a 369/2013. (X. 24.) Korm. rendelet hatályba lépése hatályát veszti a 259/2002.(XII.18.)Korm. rendelet és a 321/2009.(XII.29.)Korm. rendelet kérelem kizárólag a Korm. rendelet által meghatározott adattartalommal, adatlapon vagy elektronikus űrlapon nyújtható be 2014. június 30.: működési engedéllyel rendelkező intézmények, hálózatok székhelyének és telephelyeinek szolgáltatói nyilvántartásba történő teljes körű rögzítése a Nemzeti Rehabilitációs és Szociális Hivatal honlapján ezen időpontig elérhető a működési engedéllyel rendelkező szolgáltatók országos nyilvántartási rendszere a november 30. napjának megfelelő adattartalommal 2013. december június 30.: átmeneti időszak, a fenntartó – választása szerint - adatlapon (papír alapon) vagy elektronikus űrlapon nyújthatja be a kérelmet 2014. július 1.: ezen időpontot követően engedélyes szolgáltatói nyilvántartásba történő bejegyzése, adatmódosítás, illetve törlés iránti kérelem kizárólag elektronikus úton nyújtható be.

9 369/2013. (X. 24.) KORM. RENDELET ÚJDONSÁGAI I.
Az engedélyes bejegyzését, adatmódosítást vagy az engedélyes törlését a fenntartó csupán egyetlen, jogszabály által rendszeresített adatlapon vagy elektronikus űrlapon kérheti, függetlenül attól, hogy szociális vagy gyermekjóléti, gyermekvédelmi szolgáltató tevékenységet végez. Valamennyi engedélyes tekintetében csupán egyetlen kérelem elegendő lesz – akár országosan is – fenntartóváltás vagy a fenntartó, illetve az engedélyes adataiban bekövetkező változás esetén, tekintettel arra, hogy az azonos fenntartóhoz és az azonos szolgáltatóhoz tartozó engedélyeseket a szolgáltatói nyilvántartás összekapcsoltan tartja nyilván. (Pl.: névváltozás következik be a fenntartónál. A fenntartó székhelyből és több telephelyből álló intézményt tart fenn. A jelenleg hatályos rendelkezések szerint működési engedély módosítását kellett kezdeményezni külön-külön a székhely és valamennyi telephely esetében. Ugyan ezen eljárás vonatkozik arra is, ha az intézmény neve vagy címe változik. Azon fenntartók esetében pedig, amelyek több megyében tartanak fenn akár több intézményt, elegendő lesz csupán egyetlen szociális és gyámhivatal előtt kérni a változások átvezetését pl. a fenntartó adószámának módosulására tekintettel.)

10 369/2013. (X. 24.) KORM. RENDELET ÚJDONSÁGAI II.
Az eljárás egyszerűsítése és a fenntartó vagy az engedélyes adataiban történő változás egyetlen kérelem alapján történő átvezethetősége érdekében változnak az illetékességi szabályok is: a fenntartóváltás vagy a fenntartó adataiban bekövetkezett változás átvezetésére a fenntartó bármely engedélyesének címe szerint illetékes szociális és gyámhivatal valamennyi engedélyes ügyében eljár első fokon (Pl.: a fenntartó intézményt tart fenn, melynek székhelye Pest megyében van, telephelye pedig Bács- Kiskun megyében. Mind a székhelyen, mind pedig a telephelyen nyújt szolgáltatást. Változik a fenntartó székhelyének címe. A változás átvezetését mind a Pest Megyei Szociális és Gyámhivatal előtt, mind pedig a Bács-Kiskun Megyei Szociális és Gyámhivatal előtt kérheti választása szerint. ) a szolgáltatást nyújtó székhely vagy bármely telephely szerint illetékes szociális és gyámhivatal valamennyi telephely ügyében eljár első fokon a szolgáltató nevének, adószámának vagy székhelyének módosítása során. (Pl.: Az intézmény szolgáltatást nyújtó székhelye Bács-Kiskun megyében van, egy telephelye működik Pest megyében, egy pedig Csongrád megyében. Változik az intézmény neve. A változás átvezetését a fenntartó a három megye közül bármelyikben kezdeményezheti.)

11 369/2013. (X. 24.) KORM. RENDELET ÚJDONSÁGAI III.
A szociális szolgáltatásokra és a gyermekjóléti, gyermekvédelmi szolgáltatásokra vonatkozó szabályok a szükséges mértékben összehangolásra kerültek. Az esetleges visszaélések kiszűrése érdekében gyermekjóléti, gyermekvédelmi szolgáltatások esetén is be kell csatolni a foglalkoztatási jogviszony és a végzettség igazolását, helyettes szülői és nevelőszülői hálózat kivételével nem lesz elegendő a fenntartó és az intézményvezető nyilatkozata. Az új kormányrendelet továbbá gyermekjóléti, gyermekvédelmi szolgáltatások esetén is megteremti annak lehetőségét, hogy az NRSZH első fokú ellenőrzést folytasson le. Az egyházi módszertani intézmények hatósági eljárásban való közreműködésére vonatkozó szabályok december 31-et követően december 1-jétől újra élnek.

12 FENNTARTÓKKAL SZEMBENI ELVÁRÁSOK, MEGTEENDŐ INTÉZKEDÉSEK
Az elektronikus úton történő kérelem előterjesztése érdekében a fenntartónak: ügyfélkapus elérhetőséggel rendelkező adatrögzítő munkatársat kell kijelölnie, aki az elektronikus rendszerben rögzíti a kérelem adatait, egyben meg kell jelölni azt is, hogy az adatrögzítő mely engedélyesek tekintetében jogosult adatrögzítésre. Az adatrögzítésre az adatszolgáltatásra kijelölt e-képviselő is felhatalmazható. Az adatrögzítő munkatárs kérelem és más beadvány benyújtására nem jogosult. A kérelem elektronikus benyújtásához szükséges a fenntartó meghatalmazása. A meghatalmazás elektronikusan vagy papír alapon is benyújtható a szociális és gyámhivatalhoz. Adatlapon (papír alapon) benyújtott kérelmek: az új adatlapok legkésőbb december 1. napjától a kormányhivatalok honlapján elérhetők.  Ellátási érdek figyelembevétele a szolgáltatói nyilvántartásba történő bejegyzés során A Korm. rendelet az átmeneti rendelkezések között lehetőséget biztosít az ellátási érdek figyelembevételére és erre tekintettel a működési engedély december 31-éig meghosszabbított hatállyal szolgáltatói nyilvántartásba történő bejegyzésére. A fenntartóknak tehát mérlegelnie kell, hogy az ideiglenes működési engedély időbeli hatálya alatt maradéktalanul biztosítani tudják-e a határozatlan idejű bejegyzéshez szükséges feltételeket, s amennyiben nem, december 1. napját követően kérhetik, kezdeményezhetik az ideiglenes működési engedély hatályának ellátási érdekből történő meghosszabbítását december 31. napjáig. Ha az ideiglenes működési engedély nem szankcióként, hatósági ellenőrzés során tett megállapítások következményeként került kiadásra, úgy a fenntartónak a kérelméhez csatolnia kell a határozatlan idejű bejegyzéshez szükséges feltételek megteremtésére vonatkozó szakmai tervét, vagy az európai uniós forrás felhasználására vonatkozó megkötött támogatási szerződés másolatát. Ezen dokumentumok hiányában az időbeli hatály meghosszabbítására nincs lehetőség.

13 SZOCIÁLIS ÉS GYÁMHIVATALOK FELADATAI
A november 30. napján folyamatban lévő kérelmeket, valamint a működési engedéllyel rendelkező intézmények, szolgáltatók vonatkozásában december 1. napját követően előterjesztett kérelmek esetén a működési engedélyben feltüntetett adatokat a hivatal rögzíti a szolgáltatói nyilvántartásban, majd ezt követően hajtja végre az adatmódosítást vagy törlést. Azon működési engedéllyel rendelkező intézmények vagy szolgáltatók esetében, ahol adatmódosítás kezdeményezésének szükségessége nem merül fel, a szociális és gyámhivatal legkésőbb június 30. napjáig valamennyi engedélyest – hivatalból – a szolgáltatói nyilvántartásban rögzíti. Az engedélyes szolgáltatói nyilvántartásba történő bejegyzésével, az adatmódosítás átvezetésével vagy az engedélyes törlésével egyidejűleg alakszerű vagy egyszerűsített határozatot hoz.

14 489/2013. (XII. 18.) KORM. RENDELET AZ EGYHÁZI ÉS NEM ÁLLAMI FENNTARTÁSÚ SZOCIÁLIS, GYERMEKJÓLÉTI ÉS GYERMEKVÉDELMI SZOLGÁLTATÓK, INTÉZMÉNYEK ÉS HÁLÓZATOK ÁLLAMI TÁMOGATÁSÁRÓL (ÁTR.) A támogatás igénylésének feltételei az Nr. szabályaihoz képest lényegesen nem változtak: Feltételek: az engedélyes, illetve szolgáltatás a tárgyévben jogerősen be legyen jegyezve a szolgáltatói nyilvántartásba, valamint - megfeleljen az adott évi központi költségvetési törvényben, és az egyházi és nem állami fenntartású szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltatók, intézmények és hálózatok állami támogatásáról szóló 489/2013. (XII. 18.) Korm. rendeletben (továbbiakban: Átr.), valamint az államháztartásról szóló évi CXCV. törvény 50. § (1) bekezdésében meghatározott egyéb feltételeknek. (Áht. 50. § (1) Költségvetési támogatás abban az esetben biztosítható, ha a támogatási igény benyújtója a) megfelel a rendezett munkaügyi kapcsolatok követelményeinek, b) a köztulajdonban álló gazdasági társaságok takarékosabb működéséről szóló törvényben foglalt közzétételi kötelezettségének eleget tett, és c) jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező más szervezet esetén átlátható szervezetnek minősül.) A határidők az Nr. Szabályaihoz képest nem változtak: 1. A tárgyévet megelőző év november 15-én jogerős működési engedéllyel rendelkező fenntartók részére: tárgyévet megelőző év november 30. (Átr. 6. § (1) bekezdés) Döntés: tárgyév január 16-áig (Átr. 10. § (1) bekezdés a) pont) 2. Új fenntartók esetén a működési engedély jogerőre emelkedésétől számított 30 nap (Átr. 6. § (2) bekezdés). Döntés: a kérelem megérkezését követő naptól számított 21napon belül(Átr. 10. § (1) bekezdés b) pont) 3. Támogatás iránti kérelem a tárgyév végéig az igénylési határidő elmulasztása esetén is benyújtható (Átr. 6. § (3) bekezdés) Döntés: az igénylési határidő elmulasztása esetén a kérelem megérkezését követő naptól számított 60 napon belül (Átr. 10. § (1) bekezdés c) pont) A fenntartó tárgyév január 6-áig módosíthatja a támogatás iránti kérelmét, ha 1.a központi költségvetésről szóló elfogadott törvény az igényelt támogatás jogosultsági feltételeiben eltér a központi költségvetésről szóló benyújtott törvényjavaslattól, 2.a fenntartónak a támogatás iránti kérelem benyújtását követően új engedélyest vagy szolgáltatást jegyeztek be a szolgáltatói nyilvántartásba, valamely engedélyesét vagy az engedélyes által nyújtott szolgáltatást törölték a szolgáltatói nyilvántartásból, ideértve a fenntartóváltozást is, vagy 3. valamely engedélyesének a szolgáltatói nyilvántartásba bejegyzett adataiban más, a támogatás igénylését befolyásoló változás következett be.

15 ÚJ SZABÁLYOK AZ IGÉNYLÉS SORÁN
Az Nr. Szabályaihoz képest új szabály: : A támogatás iránti kérelemben megjelölt feladatmutató legfeljebb 10 százalékkal haladhatja meg az igénylést megelőző hónapban ténylegesen nyújtott ellátás adataiból éves szintre számított feladatmutató, és az igénylést megelőző tizenkét hónapban ténylegesen nyújtott ellátás adataiból éves szintre számított feladatmutató közül a magasabbat. től: A támogatás iránti kérelemben megjelölt feladatmutató legfeljebb 10 százalékkal haladhatja meg az igénylést megelőző tizenkét hónapban ténylegesen nyújtott ellátás adataiból éves szintre számított feladatmutatót. A korlátozást nem kell alkalmazni hajléktalan személyek ellátása esetén, a szolgáltatói nyilvántartásba újonnan bejegyzett engedélyesre és az engedélyeshez újonnan bejegyzett szolgáltatásra abban a hónapban, amelytől kezdődően az engedélyes a szolgáltatást nyújthatja, valamint az azt követő tizenegy hónapban. (Átr. 7. §)

16 ÚJ SZABÁLYOK PÓTIGÉNY ÉS LEMONDÁS SORÁN II.
Nem változott az Nr. szabályaihoz képest: Pótigény vagy lemondás – ha jogszabály másként nem rendelkezik – naptári negyedévenként egyszer nyújtható be. (Átr. 11. § (3) bekezdés) Az Nr. Szabályaihoz képest új szabály: A fenntartó pótigényt és lemondást legfeljebb tárgyév november 10-éig nyújthat be. (Átr. 11. § (2) bekezdés) A „negyedéves” szabályt nem kell alkalmazni az Átr. 12. § (1) bekezdése szerinti esetben (110%-nál magasabb feladatmutató esete). (Átr. 12. § (3) bekezdés) A soron kívüli pótigényt új engedélyes vagy új férőhelyek esetében a bejegyzés jogerőre emelkedését követő 15 napon belül lehet benyújtani. A határidő elmulasztása esetén a pótigény csak negyedéves szabály alapján nyújtható be. (Átr. 12. § (4) bekezdés)

17 ÚJ SZABÁLYOK PÓTIGÉNY ÉS LEMONDÁS SORÁN III.
Az Nr. Szabályaihoz képest új szabály: A fenntartó a tárgyév áprilisában, júliusában és októberében (felülvizsgálati hónap) köteles megvizsgálni, hogy : a felülvizsgálati hónapot megelőző hónapban ténylegesen nyújtott ellátás adataiból éves szintre számított feladatmutató, és a felülvizsgálati hónapot megelőző tizenkét hónapban ténylegesen nyújtott ellátás adataiból éves szintre számított feladatmutató közül a magasabb jogcímenként eléri-e a megállapított támogatás alapjául szolgáló feladatmutató 90 százalékát. től: a felülvizsgálati hónapot megelőző tizenkét hónapban ténylegesen nyújtott ellátás adataiból éves szintre számított feladatmutató eléri-e a megállapított támogatás alapjául szolgáló feladatmutató 90 százalékát. (Átr. 13. § (1) bekezdés)

18 ÚJ SZABÁLYOK PÓTIGÉNY ÉS LEMONDÁS SORÁN IV.
Az Nr. Szabályaihoz képest új szabály: A fenntartó köteles a többlettámogatásról lemondani, ha: 1. valamely engedélyesét vagy az engedélyese által nyújtott szolgáltatást törölték a szolgáltatói nyilvántartásból, vagy az engedélyest más fenntartó fenntartásába adta (Átr. 13. § (2) bekezdés a) pont) 2. az engedélyes támogatásra jogosító bejegyzett férőhelyszáma, az ellátható személyek támogatásra jogosító bejegyzett száma, illetve a nem hálózat keretében működő helyettes szülőnél elhelyezhető gyermekek támogatásra jogosító bejegyzett száma a megállapított támogatás alapjául szolgáló feladatmutató alá csökken. (Átr. 13. § (2) bekezdés b) pont) A lemondást legkésőbb a szolgáltatói nyilvántartásból való törlés, illetve az adatmódosítás végrehajthatóvá válásától számított 10 napon belül kell benyújtani. Nem kell lemondást benyújtani, ha a lemondási kötelezettséget megalapozó feltétel a tárgyév október 31-ét követően következik be. (Átr. 13. § (3) bekezdés)

19 ÚJ SZABÁLYOK PÓTIGÉNY ÉS LEMONDÁS SORÁN V.
Az Nr. Szabályaihoz képest új szabály: A fenntartó köteles a többlettámogatásról lemondani, ha: 3. A felülvizsgálati feladatmutató nem éri el a jogcímre megállapított támogatás alapjául szolgáló feladatmutató 90 százalékát. (Átr. 13. § (2) bekezdés c) pont) A lemondást legkésőbb a felülvizsgálati hónap 10 napján kell benyújtani. Nem kell lemondást benyújtani hajléktalan személyek ellátása esetén, a szolgáltatói nyilvántartásba újonnan bejegyzett engedélyesre és az engedélyeshez újonnan bejegyzett szolgáltatásra abban a hónapban, amelytől kezdődően az engedélyes a szolgáltatást nyújthatja, valamint az azt követő tizenegy hónapban. (Átr. 13. § (4) bekezdés) Ha az igazgatóság észleli, hogy a fenntartó a lemondási kötelezettségének határidőben nem tett eleget, a lemondás benyújtásáig hivatalból felfüggeszti a támogatás folyósítását, és a fenntartót felszólítja a lemondási kötelezettség teljesítésére. (Átr. 13. § (5) bekezdés)

20 ÚJ SZABÁLYOK VISSZAFIZETÉS ESETÉN
Fogalmi változások „Jegybanki alapkamat kétszerese” helyett „ügyleti kamat” „Késedelmi pótlék” helyett „késedelmi kamat” Az igénylés és felülvizsgálat szabályai miatt a visszafizetés főszabálya szövegszerűen változik: Az igénybevételi kamat mértéke, ha a fenntartó az igényelt támogatásról tárgyév a) április 30-áig lemond, a jegybanki alapkamat huszonöt százaléka, b) július 31-éig lemond, a jegybanki alapkamat ötven százaléka, c) október 15-éig lemond, a jegybanki alapkamat. (6) Az igénybevételi kamat mértéke a jegybanki alapkamat kétszerese, ha a) a fenntartó a támogatásról tárgyév október 15-ét követően mond le, A támogatás jogosulatlan igénybevétele vagy az egyházi kiegészítő támogatás előírtaktól eltérő felhasználása esetén a fenntartó a támogatást vagy annak egy részét az államháztartásról szóló törvényben meghatározottak szerint, az ott meghatározott ügyleti kamattal növelt összegben köteles visszafizetni. (Átr. 23. § (3) bekezdés) Ha a fenntartó az elszámolást az igazgatóság erre vonatkozó, az Átr. 18. § (2) bekezdése szerinti felhívása ellenére, az abban foglalt határidőben nem nyújtja be, köteles a tárgyévi támogatást az államháztartásról szóló törvényben meghatározott ügyleti kamattal növelt összegben visszafizetni. (Átr. 23. § (4) bekezdés)

21 EGYÉB SZABÁLYOK Az Nr. Szabályaihoz képest új szabály: Az Átr. 1. mellékletének felhatalmazása alapján az elszámolás benyújtására szolgáló adatlapon tájékoztató adatok kérhetők a szakmai dolgozók létszámáról és átlagbéréről. Átmeneti rendelkezések A évet megelőző időszakra járó normatív állami hozzájárulás, illetve támogatás igénylésére – ideértve a pótigényt és a lemondást is –, megállapítására, elszámolására, ellenőrzésére és – a részletfizetés kivételével – visszafizetésére, továbbá a kamatfizetésre és a késedelem jogkövetkezményeire az Nr január 1-jét megelőzően hatályos szabályait kell alkalmazni azzal az eltéréssel, hogy a fenntartó székhelyének megváltozása esetén az új székhely szerinti igazgatóság rendeli el az ellenőrzést. Az Átr. szabályait a évi egyházi kiegészítő támogatás korrekciójára is alkalmazni kell. Az Átr január 1-jén hatályos 7. §-ban foglaltakat a december 31-ét követően benyújtott, évi támogatás iránti kérelmek esetén kell alkalmazni. A november 1-jén hatályos 7. §-ban foglaltakat először csak a évi támogatás iránti kérelmek esetén kell alkalmazni.

22 MRE Szeretetszolgálati Iroda
KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! MRE Szeretetszolgálati Iroda Erdős Zsuzsanna


Letölteni ppt "JOGSZABÁLYVÁLTOZÁSOK"

Hasonló előadás


Google Hirdetések