D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP 4.1.1.C-12/1/KONV GYÖNGYÖS, 2014. MÁJUS 27. Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
1 MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2008 Versenyképesség Minőség Boldogulás Menner Ákos.
Advertisements

Olasz Nap Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Március 20. “Olasz Külkereskedelmi Intézet (ICE): Promóciós tevékenység és szolgáltatások.
A levéltár Országos Tudományos és Felsőoktatási Szakmai Központ tevékenységei.
Ráczné Dr. Rózsa Katalin projektvezető A DASZK fő feladatai TÁMOP /2-2F
MENTORHÁLÓZAT SZEREPE A KIVÁLTÁSI FOLYAMATBAN Intézményi Férőhely Kiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó November 17.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
BEPTRA „Legjobb Gyakorlatok” kis- és középvállalkozások számára Szakmaspecifikus képzéssorozat Projektsz á m: HURO/0901/138/2.1.2 HURO0901/138/2.1.2 A.
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
Tolerancia Erősítő Innovatív Szövetség projektprogram.
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
1 „Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, július.
TÁMOP B-13/ SZAKMAI-MÓDSZERTANI TÁMOGATÁS A KOMPLEX TELEPPROGRAM ÉS AZ ELNÉPTELENEDŐ FALVAK TÁRSADALMI GAZDASÁGI FOLYAMATAINAK MEGFORDÍTÁSÁT.
A FELNŐTTKÉPZÉSI A FELNŐTTKÉPZÉSI INTÉZMÉNYEK HATÉKONYSÁGÁNAK VIZSGÁLATA Felnőttképzők Szövetsége Borsi Árpád Budapest, december 10.
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
A Képzési Csoport tevékenysége Budapest Esély Nonprofit Kft
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
Jó gyakorlatok a tanórán kívüli tevékenységekhez kapcsolódóan Kasza Georgina témavezető.
TÁMOP E-13/1/ KONV A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Az „első lépés” TÁMOP
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
A felsőoktatási tanácsadás országos módszertani fejlesztése
EFOP „Tehetségek Magyarországa” kiemelt projekt
„Társadalmi Innovációk generálása Borsod-Abaúj-Zemplén megyében”
Szupergyors Internet Program (SZIP) Jogi akadálymentesítés megvalósítása: Jogalkotással is támogatjuk a fejlesztéseket dr. Pócza András főosztályvezető.
Kispálné Horváth Mária
Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Magyarország: logisztikai központ
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
ME Kancellária Hivatal
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Szakmai köszöntő Dr. Csizmadia Zoltán tanszékvezető, egyetemi docens
Innovációs források felhasználásának regionális tapasztalatai
AZ INTÉZMÉNY KÜLSŐ KAPCSOLATAI
A Budapesti Corvinus Egyetem mint díjnyertes pályázó tapasztalatai
HHR.
Fazekas Ágnes – Halász Gábor-Horváth László
Áttekintés a HÉTFA Kutatóintézet Önkormányzati témájú kutatásaiból
Diplomás kompetenciák elégedettség a munkával
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
TÁMOP az OSZK-ban Tudásdepo-Expressz” — A könyvtári hálózat nem formális és informális képzési szerepének erősítése az élethosszig tartó tanulás.
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Zalaegerszeg, 21 February 2018
Budapest, február 5. Reszeginé Erdélyi Beáta
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Szabványok, normák, ami az ÉMI minősítési rendszerei mögött van
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Európai és Magyar Építésügyi Technológiai Platform
Új Nemzeti Kiválóság Program Ösztöndíjak
LEADER LEADER Intézkedések a Déli Napfény LEADER Egyesület területén
Posteinerné Toldi Márta
A turizmus tendenciáinak vizsgálata Magyarországon
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
Bemeneti kompetenciamérés 2007/2008 tanév
Céges értekezlet címe Előadó.
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
Az MKET új stratégiája – Szolgáltató MKET
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
Intézményvezetők tájékoztatása Nyíregyházi Egyetem
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
Üzlezi információelemző specializió
Előadás másolata:

D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV GYÖNGYÖS, MÁJUS 27. Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola Köszöntjük az együttműködő intézmények képviselőit!

D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola VIII. alprogram: Nemzetközi kapcsolatok fejlesztése Előadó: Dr. Dinya László

A régió humán veszteségeinek pótlása a nemzetközi kapcsolatok fejlesztésével Közös nemzetközi marketing stratégia a meglévő szellemi – tárgyi – hálózati potenciálok kiszélesítése és kiaknázása érdekében Közös nemzetközi marketing akciók megtervezése a három intézmény tudásszolgáltatásainak értékesítése céljából Nemzetközi relációt megcélzó „lobby-szövetség” alapjainak lerakása ILLESZKEDÉSEK: TÁMOP PRIORITÁS: Nemzetközi együttműködések megvalósítása regionális szintű – intézményközi és az ágazati célokhoz illeszkedő együttműködés keretében, nemzetközi hallgató vonzóképesség növelése LEUVENI NYILATKOZAT (2009): EU-prioritás az intézmények nemzetköziesítése BUKARESTI NYILATKOZAT (2012): hallgatói mobilitás növelése

1. MEGALAPOZÓ BELSŐ-KÜLSŐ ELEMZÉSEK 2. TUDÁS- SZOLGÁLTATÁSOK KIALAKÍTÁSA 3. TÁMOGATÓ SZOLGÁLTATÁSOK, HÁLÓZATÉPÍTÉS 4. NEMZETKÖZI STRATÉGIA, PIACI ÉRTÉKESÍTÉS Kínálati portfólió Piaci kereslet Versenyhelyzetünk SWOT- elemzés Pozicionálásunk Tananyag- oktatásfejlesztés Nyelvi továbbképzés Akkreditációk Vendégoktatók, mobilitás Fókuszok kiválasztása Perspektivikus KFI-területek Nemzetközi KFI-projektek KFI-marketingstratégia Nemzetközi KFI-portfólió Intézményi szolgáltatások Képzési programok Toborzó hálózat Mobilitások, joint degree-k Fejlesztési program Értékesítési akcióterv Közös fellépések Végrehajtás monitoring ALPROJEKT KOORDINÁCIÓ

FELADATOK ALPROJEKT VEZETÉS (Dr. Dinya László – Dr. Nagy Zoltán – Dr. Tarnócz András) 1. Nemzetközi szolgáltatásfejlesztést, értékesítést megalapozó elemzések, kutatások elvégzése 1.1. Az intézményfejlesztési tervekben szereplő tudásszolgáltatások rendszerezése, áttekintése, ezek potenciális nemzetközi piacainak előzetes meghatározása 1.2. A kereslet meghatározása a tervezett tudásszolgáltatások nemzetközi piacain: jelenlegi helyzet, hosszabb távú trendek, kereslet specifikációja 1.3. A tudásszolgáltatások piacain a versenyhelyzet bemutatása, versenyképességük meghatározása, összehasonlító modell-elemzések végzése a meghatározó keresleti, versenyképességi paraméterek alapján, az ígéretes tudáspiacok kiválasztása 1.4. Tudásszolgáltató kapacitások értékelése, elemzése (versenyképesség, SWOT stb.): személyi feltételek, infrastruktúra, hálózati és financiális feltételek, stb Nemzetközi piaci és régiós intézményi elemzések eredményeinek összegző értékelése ME 2. Nemzetközi tudásszolgáltatások kialakítása, fejlesztése, pozícionálása az ígéretes tudáspiacokra fókuszálva 2.1. Nemzetközi képzési programok fejlesztése Külföldi hallgatók idevonzására és képzésére alkalmas képzésekhez kapcsolódó tananyag- és oktatás módszertani fejlesztés Külföldi hallgatók képzéséhez kapcsolódó oktatók szaknyelvi továbbképzése Hazai és nemzetközi akkreditációs eljárások lefolytatása Külföldi vendégoktatók bevonása a képzők képzésébe, oktatói mobilitás növelése Nemzetközi képzési programok fejlesztési lehetőségeinek összegző értékelése 2.2. Nemzetközi innovációs tevékenység fejlesztése K+F+I projektek tervezése, indítása a perspektivikus főirányok és tudományterületek mentén Nemzetközi konzorciális K+F+I projektek bővítését célzó stratégiai feladatok meghatározása A K+F+I terén kialakítható, versenyképes nemzetközi színvonalú szolgáltatások meghatározása, támogató marketingstratégia kialakítása Nemzetközi innovációs programok fejlesztési lehetőségeinek összegző értékelése 3. Nemzetközi képzést támogató szolgáltatások, szakmai együttműködések fejlesztése 3.1. Oktatási adminisztráció, és intézményi szolgáltatások fejlesztése (nyelvi képzés, adminisztrációs felületek, tájékoztató kiadványok) 3.2. Külföldi hallgatók fogadásához szükséges idegen nyelvű képzési programok kiépítése, fejlesztése 3.3. Idegen nyelvű szakmai képzést megrendelő hazai és külföldi megrendelőkkel kapcsolat kiépítése 3.4. Nemzetközi hallgatói, képzési- és kutatási hálózatokba való bekapcsolódás, diákcsere programok, kölcsönös kreditelismertetés, joint degree diplomák 3.5. Nemzetközi képzéseket támogató szolgáltatások fejlesztési lehetőségeinek összegző értékelése 4. A régió intézményeinek külföldiek körében, nemzetközi piacokon történő népszerűsítése, elhelyezése 4.1. Integrált nemzetközi piaci stratégia kidolgozása, középtávú, operatív, feladatterv összeállítása 4.2.Nemzetközi marketing, értékesítési és kommunikációs, PR tevékenységek megvalósítása, a konzorciumi intézmények közös fellépése oktatási vásárokon, hallgató toborzó körutak a stratégiában meghatározandó, kiemelt relációkban Egyeztetett nemzetközi piaci stratégia elfogadtatása a régió intézményeiben, belső marketing NEGYEDÉVEK GYÖNGYÖS EGER MISKOLC

TÁMOP C-12/1/KONV disszeminációs konferencia május Nemzetk ö zi szolg á ltat á sfejleszt é st, é rt é kes í t é st megalapoz ó elemz é sek, kutat á sok elv é gz é se ME/EKF/KRF (Időar á nyos c é l ig: 100%) 1.1. Az int é zm é nyfejleszt é si tervekben szereplő tud á sszolg á ltat á sok rendszerez é se, á ttekint é se, ezek potenci á lis nemzetk ö zi piacainak előzetes meghat á roz á sa Eredm é ny: int é zm é nyfejleszt é si tervek á ttekint é se megt ö rt é nt, azonos í t á sra ker ü ltek a meghat á rozott c é lok, a potenci á lis nemzetk ö zi piacok, elk é sz ü lt a belső, int é zm é nyi tud á sszolg á ltat á sok ö sszegz é se, előzetes é rt é kel é se, int é zm é nyenk é nt elk é sz ü lt egy adatb á zis az idegen nyelven oktatott k é pz é sek, t á rgyak, az adott oktat ó k é s a nemzetk ö zileg m é rvad ó kutat á si ir á nyok adataival A kereslet meghat á roz á sa a tervezett tud á sszolg á ltat á sok nemzetk ö zi piacain: jelenlegi helyzet, hosszabb t á v ú trendek, kereslet specifik á ci ó ja Eredm é ny: elk é sz ü lt a nemzetk ö zi felsőoktat á si tud á s-piac é s a hazai versenyt á rsak felm é r é se c. tanulm á ny (106 oldal), a v á ltoz ó lehetős é gek miatt folyamatosan karbantartand ó A tud á sszolg á ltat á sok piacain a versenyhelyzet bemutat á sa, versenyk é pess é g ü k meghat á roz á sa, ö sszehasonl í t ó modell-elemz é sek v é gz é se a meghat á roz ó keresleti, versenyk é pess é gi param é terek alapj á n, az í g é retes tud á spiacok kiv á laszt á sa Eredm é ny: az elemz é sek int é zm é nyenk é nt elk é sz ü ltek, a visszajelz é sek alapj á n az elk é sz ü lt anyagok kism é rt é kű fel ü lvizsg á lata folyamatban van Tud á sszolg á ltat ó kapacit á sok é rt é kel é se, elemz é se (versenyk é pess é g, SWOT stb.): szem é lyi felt é telek, infrastrukt ú ra, h á l ó zati é s financi á lis felt é telek, stb. Eredm é ny: az elemz é sek int é zm é nyenk é nt elk é sz ü ltek, v é gleges í t é s ü k folyamatban van. A vezetői ö sszefoglal ó t é s d ö nt é si pontokat tartalmaz ó ppt bemutat ó is elk é sz ü lt Nemzetk ö zi piaci é s r é gi ó s int é zm é nyi elemz é sek eredm é nyeinek ö sszegző é rt é kel é se Eredm é ny: Az int é zm é nyenk é nti elemz é sek elk é sz ü ltek, az ö sszegző anyag k é szít é se folyamatban van.

2. Nemzetk ö zi tud á sszolg á ltat á sok kialak í t á sa, fejleszt é se, poz í cion á l á sa az í g é retes tud á spiacokra f ó kusz á lva ME/EKF/KRF (Időar á nyos c é l ig: 50%) 2.1. Nemzetk ö zi k é pz é si programok fejleszt é se K ü lf ö ldi hallgat ó k idevonz á s á ra é s k é pz é s é re alkalmas k é pz é sekhez kapcsol ó d ó tananyag- é s oktat á s m ó dszertani fejleszt é s Eredm é ny: a tant á rgylista ö ssze á ll í t á sa, tantervek é s m ó dszertani h á tt é r kidolgoz á sa, tematik á k, tananyagok elk é sz í t é se angol nyelven időar á nyosan megt ö rt é nt, folyamatban van K ü lf ö ldi hallgat ó k k é pz é s é hez kapcsol ó d ó oktat ó k szaknyelvi tov á bbk é pz é se Eredm é ny: a tant á rgyi tematik á k, oktat á si anyagok elk é sz ü ltek, 9 nyelvi kurzus megtart á sra ker ü lt, tov á bbi kurzusok szervez é se folyamatban Hazai é s nemzetk ö zi akkredit á ci ó s elj á r á sok lefolytat á sa Eredm é ny: hazai é s nemzetk ö zi akkredit á ci ó s elj á r á sok k ö vetelm é nyei r é szben ö sszegz é sre ker ü ltek, a dokumentumok elők é szt é se folyamatban van K ü lf ö ldi vend é goktat ó k bevon á sa a k é pzők k é pz é s é be, oktat ó i mobilit á s n ö vel é se Eredm é ny: a k ü lf ö ldi vend é goktat ó k megh í v á s á ra vonatkoz ó ig é nyek felm é r é sre ker ü ltek, folyamatban a megh í vand ó k neves í t é se Nemzetk ö zi k é pz é si programok fejleszt é si lehetős é geinek ö sszegző é rt é kel é se Eredm é ny: az eddigi eredm é nyek ö sszegz é se elők é sz í t é s alatt van.

2. Nemzetk ö zi tud á sszolg á ltat á sok kialak í t á sa, fejleszt é se, poz í cion á l á sa az í g é retes tud á spiacokra f ó kusz á lva ME/EKF/KRF (Időar á nyos c é l ig: 50%) 2.2. Nemzetk ö zi innov á ci ó s tev é kenys é g fejleszt é se K+F+I projektek tervez é se, ind í t á sa a perspektivikus főir á nyok é s tudom á nyter ü letek ment é n Eredm é ny: int é zm é nyenk é nt neves í t é sre ker ü ltek a potenci á lis nemzetk ö zi kooper á ci ó ra alkalmas K+F+I főir á nyok Nemzetk ö zi konzorci á lis K+F+I projektek bőv í t é s é t c é lz ó strat é giai feladatok meghat á roz á sa Eredm é ny: a perspektivikus K+F+I projektekre vonatkoz ó kutat á si terv ö ssze á ll í t á sa, k ü lf ö ldi partnerekkel val ó egyeztet é se folyamatban van A K+F+I ter é n kialak í that ó, versenyk é pes nemzetk ö zi sz í nvonal ú szolg á ltat á sok meghat á roz á sa, t á mogat ó marketingstrat é gia kialak í t á sa Eredm é ny: a perspektivikus K+F+I szolgáltatásokra vonatkoz ó marketingstrat é gia kialak í t á sa folyamatban van Nemzetk ö zi innov á ci ó s programok fejleszt é si lehetős é geinek ö sszegző é rt é kel é se Eredm é ny: az eddigi elemz é sekre é p ü lő ö sszegz é s elők é sz í t é s alatt van.

3. Nemzetk ö zi k é pz é st t á mogat ó szolg á ltat á sok, szakmai egy ü ttműk ö d é sek fejleszt é se ME/EKF/KRF (Időar á nyos c é l ig: 33%) 3.1. Oktat á si adminisztr á ci ó, é s int é zm é nyi szolg á ltat á sok fejleszt é se (nyelvi k é pz é s, adminisztr á ci ó s fel ü letek, t á j é koztat ó kiadv á nyok) Eredm é ny: a felm é r é s megkezdőd ö tt, az eddig elk é sz ü lt t á j é koztat ó kiadv á nyok, a meglevő int é zm é nyi honlapok vonatkoz ó r é sz é nek meg ú j í t á sa a k ö vetkező l é p é s K ü lf ö ldi hallgat ó k fogad á s á hoz sz ü ks é ges idegen nyelvű k é pz é si programok ü gyint é z é s fejleszt é se Eredm é ny: az ü gyint é zők r é szv é tele a sz ü ks é ges idegen nyelvű k é pz é si programokban az oktat ó kkal p á rhuzamosan elkezdőd ö tt Idegen nyelvű szakmai k é pz é st megrendelő hazai é s k ü lf ö ldi megrendelőkkel kapcsolat ki é p í t é se Eredm é ny: m á r megl é vő é s potenci á lis k é pz é seket ig é nylő partnerekkel val ó kapcsolat é p í t é s megindult Nemzetk ö zi hallgat ó i, k é pz é si- é s kutat á si h á l ó zatokba val ó bekapcsol ó d á s, di á kcsere programok, k ö lcs ö n ö s kreditelismertet é s, joint degree diplom á k Eredm é ny: folyamatban van ú jabb mobilit á si programok elők é sz í t é se, a nemzetk ö zi partneri k ö r tov á bbi sz é les í t é se, elők é sz ü letek t ö rt é ntek nemzetk ö zi oktat á si ki á ll í t á sokon, v á s á rokon val ó r é szv é telre Nemzetk ö zi k é pz é seket t á mogat ó szolg á ltat á sok fejleszt é si lehetős é geinek ö sszegző é rt é kel é se Eredm é ny: a partnerint é zm é nyek k ö zti tapasztalatcsere szintj é n van jelenleg.

4. A r é gi ó int é zm é nyeinek k ü lf ö ldiek k ö r é ben, nemzetk ö zi piacokon t ö rt é nő n é pszerűs í t é se, elhelyez é se ME/EKF/KRF (Időar á nyos c é l ig: 10%) 4.1. Integr á lt nemzetk ö zi piaci strat é gia kidolgoz á sa, k ö z é pt á v ú, operat í v, feladatterv ö ssze á ll í t á sa Eredm é ny: az integr á lt nemzetk ö zi piaci strat é gia c é ljainak é s eszk ö zeinek azonos í t á sa, kidolgoz á sa, kiemelt rel á ci ó kra vonatkoz ó fő feladatok ö ssze á ll í t á sa folyamatban van. 4.2.Nemzetk ö zi marketing, é rt é kes í t é si é s kommunik á ci ó s, PR tev é kenys é gek megval ó s í t á sa, a konzorciumi int é zm é nyek k ö z ö s fell é p é se oktat á si v á s á rokon, hallgat ó toborz ó k ö rutak a strat é gi á ban meghat á rozand ó, kiemelt rel á ci ó kban. Eredm é ny: egyeztet é sek t ö rt é ntek é s t ö rt é nnek k ö z ö s konzorciumi fell é p é sek megszervez é s é re a strat é gi á ban meghat á rozott rel á ci ó kban, oktat á si ki á ll í t á sokon, v á s á rokon val ó r é szv é telre Egyeztetett nemzetk ö zi piaci strat é gia elfogadtat á sa a r é gi ó int é zm é nyeiben, belső marketing Eredm é ny: elők é sz í t é s alatt van.

Mutat ó neve T í pus (kimenet/er edm é ny) M é r- t é k- egy- s é g B á zis é rt é k 2013 dec ápr. 30. Minim á - lisan elv á rt c é l é rt é k C é l é rt é k el é r é s é - nek időpontja Mutat ó forr á sa Ú j, int é zm é nye- s í tett nemzetk ö zi partnerek sz á ma (VIII.alpr.) Eredm é nydb janu á r 31. K é t- vagy t ö bboldal ú egy ü ttmű- k ö d é si meg á lla- pod á s Nemzetk ö zi k é pz é si programok sz á ma (VIII.alpr.) Eredm é nydb janu á r 31. Int é zm é - nyi honlapok Nemzetk ö zi K+F+I programok sz á ma (VIII.alpr.) Eredm é nydb janu á r 31. Int é zm é - nyi honlapok =