REFERENCIA-INTÉZMÉNYEK MINŐSÍTÉSI ELJÁRÁSRENDJE

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Advertisements

1 A gazdasági kultúra fejlesztésében mintaadó intézmény A kompetencia alapú nevelésben- oktatásban mintaadó intézmény Projektzáró rendezvény Referencia-intézmények.
Závogyán Judit dél-alföldi régió szakmai vezető
Hálózati partnerkonferencia Budapest, augusztus 27. Békés Megyei Tudásház és Könyvtár Békéscsaba Közoktatás-fejlesztést támogató hálózat kiépítése.
2010.május Galigerné Pártai Erika Kontaktus szakmai munkatárs
Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP-3.2.2/08/A/2 Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon.
Bedő Ferenc közoktatási szakértő komplex intézményi szaktanácsadó
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben TÁMOP
Változó tudás kompetencia alapú oktatási programok, befogadó közoktatás TÁMOP Szolnok, június 24. Puskás Aurél szakmai vezető Hálózatkoordináció.
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
A szaktanácsadás támogató szerepe
Petőfi Sándor Általános Iskola Előminősített r eferencia intézmény Nyitó rendezvény Június 13.
Lestyánné Hricsovinyi Julianna, Krauszné Simon Nóra
A referencia intézmények szerepe a TÁMOP intézmények tanulószervezetté válásának folyamatában Csizmazia Sándorné szakmai vezető Harkány, nov.13.
A pedagógusminősítési rendszer
Jó gyakorlatok specifikációja
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Az ÚMFT Társadalmi Megújulás Operatív Program által kínált feladatok és lehetőségek Puskás Aurél fejlesztési igazgatóhelyettes
TÁMOP /08.2 Kompetenciafejlesztés innovatív intézményekben.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
A referencia-intézmény fogalma, a közoktatásban elfoglalt szerepe
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
A gyakorlatvezető mentor
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
intézményi folyamat-szaktanácsadó
A „jó gyakorlatok” Ötlettől a minősítésig
Zalaegerszegi projektiroda 8900 Zalaegerszeg,Kosztolányi u. 10.
Referencia intézmények felkészítése
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben Tanácsadói feladatok 1 Közoktatási Igazgatóság.
A halmozottan hátrányos helyzetű általános- és középiskolások nevelését/oktatását segítő pedagógiai rendszer Győr, Mosolits Lászlóné, Ildikó.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt A referencia intézmények szerepe a pedagógiai innovációban.
A „KONTAKTUS” Dél-dunántúli Regionális Közoktatási Hálózat Koordinációs Központ feladatai, működése Matókné Misóczki Mária Projektigazgató.
A „KONTAKTUS” Dél-dunántúli Regionális Közoktatási Hálózat Koordinációs Központ hálózatépítő tevékenysége Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Garay.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
8900 Zalaegerszeg, Kosztolányi u. 10. A közoktatás-fejlesztést szolgáló referencia-intézmények szerepe és minősítése A referencia-intézménnyé válás folyamata.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Az intézményi fejlesztési terv Krajcsovicz Ágnes dél-alföldi.

 II. Rákóczi Ferenc Tagiskola 7400 Kaposvár, Kanizsai u. 67.  
TÁMOP /2 – Nyitórendezvény. A Liget Úti Általános Iskola, Előkészítő, Készségfejlesztő Speciális Szakiskola és EGYMI felkészülése a.
2012.május 15. „ Az akadály az a rémisztő dolog, amelyet akkor látunk, Ha levesszük a szemünket a célról..” TÁMOP / Új Magyarország.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
„ Karöltve” Integrációs közoktatási referencia Intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános Iskola és Óvodában TÁMOP /
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Horváth & Dubecz Tanácsadó Kft. TÁMOP projektben megvalósult képzések.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
„Bölcs ember nem csak gondolkodik a cselekvésről, hanem cselekszik is
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - a felsőnyárádi óvodában Valló Péter intézményi folyamat szaktanácsadó
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, november 14.
Közoktatási hálózatfejlesztés a régiótól a kistérségig „Kistérségek – útközben” szakmai konferencia Budapest, november 30.
Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Szekszárd
Előadás másolata:

REFERENCIA-INTÉZMÉNYEK MINŐSÍTÉSI ELJÁRÁSRENDJE Lestyánné Hricsovinyi Julianna pedagógiai módszertani regionális munkatárs

REFERENCIA-INTÉZMÉNY Egyedi, más intézmények számára is példaértékű, működésében koherens, gyermekközpontú pedagógiai, szervezeti innovációval, gyakorlattal rendelkező és ezt szolgáltatásaiban publikálni, valamint átadni képes intézmény.

Befogadó, és az egyéni fejlődést biztosító módszereket alkalmaz ALAPFELTÉTELEK I. Befogadó, és az egyéni fejlődést biztosító módszereket alkalmaz Pedagógiai munkájában megjelennek a kompetencia alapú oktatás-nevelési tartalmai és módszerei

Munkakultúráját nyitott oktatási környezet jellemzi ALAPFELTÉTELEK II. Munkakultúráját nyitott oktatási környezet jellemzi Az intézmény vezetése és a tantestület egyaránt elkötelezett a referencia intézménnyé válás folyamatában, feladataiban Önfejlesztő intézmény, önértékelési rendszert működtet, kidolgozott külső-belső kapcsolati formákkal rendelkezik Az IKT eszközöket és módszereket a pedagógiai programba foglaltak szerint alkalmazza

ALAPFELTÉTELEK III. Szervezeti kultúrájára jellemző a team munka és a pedagógusok között horizontális és vertikális együttműködés Fenntartói nyilatkozat biztosítja a referenciai-intézményi működés lehetőségét Az általa definiált referencia-körben minimum 2 éve működik Szolgáltatásaiban vállalja a továbbképzés, mentorálás, hospitálás, szupervízió feladatait Feltöltött, legalább két „jó gyakorlat”

REFERENCIA-INTÉZMÉNY TÍPUSOK I. Kompetencia alapú nevelési, oktatási, programot átfogóan, mintaadóan alkalmazó intézmény, referenciahely Befogadó pedagógiai gyakorlat /integrációs pedagógiai program alkalmazásában mintaadó intézmény, referenciahely Egységes gyógypedagógiai módszertani intézmény az integráció szolgálatában Új típusú felsőoktatási gyakorlóhely, partnerintézmény, mely a modernizáció területein szervezeti kultúrája és módszertana szempontjából mintaközvetítő Az info-kommunikációs technológiák alkalmazásában példaértékű intézmény, referenciahely Komprehenzív elven, egységes programmal dolgozó intézmény

REFERENCIA-INTÉZMÉNY TÍPUSOK II. Kistérségi együttműködésben mintaadó intézmény/intézmény együttes Művészeti nevelés műveltségterületen kompetencia alapú programot megvalósító intézmény, referenciahely Tehetséggondozó programmal dolgozó intézmény, referenciahely /”tehetségpont” Ökoiskolai/-óvodai, egyéb környezetpedagógiai program alapján dolgozó intézmény, referenciahely Múzeumpedagógiai program alapján dolgozó intézmény, referenciahely A gazdasági kultúra fejlesztésében mintaadó intézmény, referenciahely A reformpedagógiák valamelyikét képviselő intézmény, referenciahely Saját fejlesztésű alternatív program szerint működő

Referencia intézmények REGISZTRÁCIÓS FELÜLET tervezet http://kosar.educatio.hu/ Intézményi innováció Referencia intézmények

Együttműködési megállapodás a TÁMOP 3.2.2. Régiós Központtal MINŐSÍTÉS FOLYAMATA A felület nyilvánossá tételétől számított 60 napon belül Együttműködési megállapodás a TÁMOP 3.2.2. Régiós Központtal Regisztráció, bejelentkezés Online felület kitöltése, dokumentumok, képzési portfólió feltöltése Előminősítés (formai, szakmai, helyszíni látogatás) Dokumentumok postázása Felkészítés, képzések Minősítés Minősítő Testület dönt

REFERENCIA-INTÉZMÉNYEK MINŐSÍTÉSI ELJÁRÁSRENDJE I REFERENCIA-INTÉZMÉNYEK MINŐSÍTÉSI ELJÁRÁSRENDJE I. BEJELENTKEZÉSI FOLYAMAT Regisztráció – Bejelentkezés 2. Együttműködési megállapodás megkötése (TÁMOP 3.2.2. - BMTK) 3. Online felület kitöltése (Önkéntes) 3.1. Felkészítési portfolió előzetes összeállítása, kitöltése 3.2. Nyilatkozatok Fenntartói nyilatkozat Intézményvezetői nyilatkozat Nevelőtestületi határozat

REFERENCIA-INTÉZMÉNYEK MINŐSÍTÉSI ELJÁRÁSRENDJE I REFERENCIA-INTÉZMÉNYEK MINŐSÍTÉSI ELJÁRÁSRENDJE I. BEJELENTKEZÉSI FOLYAMAT 3.3. Pedagógiai, szakmai dokumentumok feltöltése Alapító okirat Pedagógiai program Intézményi Minőségirányítási Program Szervezeti és Működési Szabályzat Házirend Esélyegyenlőségi program (helyzetelemzés és intézkedési terv) IMIP előző tanévi végrehajtásának értékelése A megelőző tanév éves munkaterve A megelőző tanév év végi beszámoló További dokumentumok

REFERENCIA-INTÉZMÉNYEK MINŐSÍTÉSI ELJÁRÁSRENDJE I REFERENCIA-INTÉZMÉNYEK MINŐSÍTÉSI ELJÁRÁSRENDJE I. BEJELENTKEZÉSI FOLYAMAT 4. Postázás az EDUCATIO KFT. címére, a regisztrációtól számított 18 napon belül Kinyomtatott, hitelesen aláírt bejelentkezési adatlapot Felkészítési portfoliót Együttműködési megállapodást Nyilatkozatokat, határozatot EDUCATIO Társadalmi Szolgáltaó Nonprofit Kft. Közoktatási Igazgatóság Hálózatkoordinációs Iroda 1134 Budapest, Váci út 37.

REFERENCIA-INTÉZMÉNYEK MINŐSÍTÉSI ELJÁRÁSRENDJE II REFERENCIA-INTÉZMÉNYEK MINŐSÍTÉSI ELJÁRÁSRENDJE II. A MINŐSÍTÉS FOLYAMATA 1. Formai előminősítés A regionális hálózatkoordinációs központ végzi Postai beérkezésétől számított 10 munkanapon belül Hiánypótlás 15 napon belül

REFERENCIA-INTÉZMÉNYEK MINŐSÍTÉSI ELJÁRÁSRENDJE II REFERENCIA-INTÉZMÉNYEK MINŐSÍTÉSI ELJÁRÁSRENDJE II. A MINŐSÍTÉS FOLYAMATA 2. A szakmai előminősítés 2.1. A feltöltött dokumentumok szakmai elemzése/értékelése 2.2. Helyszíni látogatás TÁMOP 3.2.2. – 2 fő Educatio – 2 fő Szempontok: Megfelelés az oktatás-fejlesztés horizontális célrendszerének, disszeminációra alkalmasság Régió-specifikus, terület-specifikus szempontok Referenciaterületi szempontok Esélyegyenlőségi szempontok

REFERENCIA-INTÉZMÉNYEK MINŐSÍTÉSI ELJÁRÁSRENDJE II REFERENCIA-INTÉZMÉNYEK MINŐSÍTÉSI ELJÁRÁSRENDJE II. A MINŐSÍTÉS FOLYAMATA Előminősítési folyamat lehetséges kimenetei szakmai előminősítés pozitív eredménnyel zárul, az intézmény a felkészítést megkezdheti Az előminősítés korrigálható hiányosságokat tár fel – korrekciós feltételek A regisztrációt a Minősítő Testület elutasítja

REFERENCIA-INTÉZMÉNYEK MINŐSÍTÉSI ELJÁRÁSRENDJE II REFERENCIA-INTÉZMÉNYEK MINŐSÍTÉSI ELJÁRÁSRENDJE II. A MINŐSÍTÉS FOLYAMATA 3. Felkészítés Alapmodul Kötelezően választható képzések További választható képzések

Alapmodul A referencia- intézményi működéshez szükséges szervezeti, oktatásszervezési, szolgáltatás-szervezési feltételrendszer kialakítása. (15 óra) Hálózati együttműködések és kapcsolatok (15 óra) Felkészülés felsőoktatási gyakorlóhely funkció vállalására (30 óra) PR-tevékenységek és célirányos kommunikáció (16 óra) Egyenlő hozzáférés biztosítása (8 óra) A mentor-pedagógusok felkészítése (16 óra)

KÖTELEZŐEN VÁLASZTHATÓ KÉPZÉSEK nevelőtestületi képzések Az alábbi négy képzés közül legalább egyet szükséges választani Együttnevelés: HH, HHH gyermekek, tanulók, SNI gyermekek, tanulók együttnevelése (60 óra, tantestületi, max. 30 fő) A kompetencia alapú nevelés-oktatás pedagógiája, a kompetencia alapú óvodai, oktatási programcsomagok eszközrendszere. (60 óra, tantestületi, max. 30 fő) Korszerű oktatásszervezési, tanulásszervezési eljárások alkalmazását támogató környezet tervezése, kialakítása a pedagógiai munka hatékonyságának növelése céljából (pl. projektmódszer, témahét alkalmazása, epochális oktatásszervezés, tantárgyi-műveltségterületi integráció, moduláris oktatás) (30 óra, tantestület, max. 30 fő) IKT eszközrendszer alkalmazása innovatív intézményekben (30 óra, tantestületi, max. 30 fő)

További választható képzések, szolgáltatás Vezető képzés (30 óra) a leendő referencia intézmények menedzsmentje számára, elsősorban változásmenedzsment jelleggel, az új feladat tevékenységeire fókuszálva Fenntartó képzés (8 óra) Célja, hogy a leendő referencia-intézmény fenntartója lássa a minősítés feltételrendszerét, magát a szerepet, a kialakuló referencia- intézményi státusszal járó feladatokat, támogatási feltételeket, egyben pedig a szerepből következő, a fenntartó számára egyértelmű előnyöket. A fenntartó legfeljebb 4 képviselője számára. Vezetéstámogató szolgáltatási erőforrás (coaching) Szabadon választható tanácsadói szolgáltatás A referencia-intézményi szolgáltatások irányítói, szervezői számára nyújtandó tanácsadói támogatás, mely a szolgáltatás megindítását követő félév során vehető igénybe. szaktanács-adói kontakt óraszám 30 - 60 óra

REFERENCIA-INTÉZMÉNYEK MINŐSÍTÉSI ELJÁRÁSRENDJE II REFERENCIA-INTÉZMÉNYEK MINŐSÍTÉSI ELJÁRÁSRENDJE II. A MINŐSÍTÉS FOLYAMATA 4. Minősítés – Minősítő Testület tagjai OKM/ regionális Oktatási Hivatal képviselője Regionális hálózatkoordinációs központ képviselője Educatio TÁMOP 3.1.1 kiemelt projektje képviselője OOIH/ a TÁMOP 3.3.1 kiemelt projekt képviselője

REFERENCIA-INTÉZMÉNYEK MINŐSÍTÉSI ELJÁRÁSRENDJE II REFERENCIA-INTÉZMÉNYEK MINŐSÍTÉSI ELJÁRÁSRENDJE II. A MINŐSÍTÉS FOLYAMATA 4. Minősítés – Minősítő Testület „Minősített Referencia-intézmény” oklevél 15 napon belül a régiós szervezettel a végleges szerződés Döntés lehet a képzések befejezése előtt – ekkor igazolás

REFERENCIA-INTÉZMÉNYEK MINŐSÍTÉSI ELJÁRÁSRENDJE II REFERENCIA-INTÉZMÉNYEK MINŐSÍTÉSI ELJÁRÁSRENDJE II. A MINŐSÍTÉS FOLYAMATA 5. Panaszkezelés Ha a referencia-intézmény jelölt a helyszíni látogatást követően elutasításban részesül, ezzel kapcsolatosan panaszt nyújthat be A testület munkáját az Educatio Hálózatkoordinációs Irodája szervezi Panaszkezelő Testület OKM/ regionális Oktatási Hivatal képviselője Regionális hálózatkoordinációs központ képviselője (másik régió) Educatio TÁMOP 3.1.1 kiemelt projektje képviselője OOIH/ a TÁMOP 3.3.1 kiemelt projekt képviselője

Miért váljunk referencia-intézménnyé? Az intézmény módszertani kultúráját elmélyíti Az intézmény „piacképességét” növeli A főiskolai gyakorlóhely esetleg állami támogatást jelent A következő akciótervben a TÁMOP pályázói esetén piacképes szolgáltatásokat tud nyújtani Az Új Magyarország Fejlesztési Tervnek megfelelően 2013-ig további közoktatás-fejlesztési pályázatok A TÁMOP 3.1.1. projekt keretében felkészítésben részesülnek 277/1997. (XII. 22.) Korm. rendelet változása

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Lestyánné Hricsovinyi Julianna E-mail: julianna.hricsovinyi@bmtk.hu Telefon: 20/229-5171