Európai Uniós Pályázatok

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Advertisements

 Kecskemét és Térsége Többcélú Társulás  Ft támogatás (4 tagintézmény) TÁMOP /08/2. Kompetencia alapú oktatás megvalósítása Kecskemét.
TÁMOP / „Táguló világ” - Kompetencia alapú oktatás Jászárokszálláson
Bedő Ferenc közoktatási szakértő komplex intézményi szaktanácsadó
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben TÁMOP
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
Támop 3.1.4/ A kompetenciaalapú oktatás, egyenlő hozzáférés – innovatív intézményekben.
Tantestületi felkészítő nap
TÁMOP Lehetőségek és hozadékok a közoktatási intézmények számára
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
 Városi Óvodai intézmény – eFt  Arany János Általános Iskola – eFt  Kossuth Lajos Általános Iskola – eFt  Móricz Zsigmond Gimnázium,
TÁMOP 3.1.4/08/ Társadalmi Megújulási Operatív Program
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
Kompetencia alapú oktatás a Közgazdasági Szakközépiskolában TÁMOP / „Kompetencia alapú oktatással a minőségért Zala megyében”
A kompetencia alapú nevelés és oktatás elterjesztése Celldömölkön
Szűts József Általános Iskola
„Kompetencia alapú oktatás- egyenlő hozzáférés a vésztői Szabó Pál Általános Iskolában” TÁMOP / „ Az első mag ezerszer újra kel, folyton.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
A TÁMOP felépítése Tóth István január 26.. ÚMFT prioritások és OP-k Társadalmi megújulás Gazdaság- fejlesztés Közle- kedés Környezeti és energetikai.
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás feltételeinek megteremtése Vas megye közoktatási intézményeiben - TÁJÉKOZTATÓ -
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Az ÚMFT Társadalmi Megújulás Operatív Program által kínált feladatok és lehetőségek Puskás Aurél fejlesztési igazgatóhelyettes
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
Innováció Kecskéd közoktatási intézményeiben
TÁMOP /08.2 Kompetenciafejlesztés innovatív intézményekben.
Észak-Alföldi TIOK Kisújszállás
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés -
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Szent-Györgyi Albert Általános Iskola
Kompetenciafejlesztés, programfejlesztés
intézményi folyamat-szaktanácsadó
A TÁMOP 3. prioritás fejlesztési irányai Eger szeptember 3.
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben
1 Közoktatás fejlesztési elképzeléseinek háttere 2007.
Tájékoztató a Társadalmi Megújulás Operatív Programról.
TÁMOP-3.1.4/08/ Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben Kiss Gyöngyi szakmai vezető 1.
TÁMOP /08/1 vizsgaanyag Támogatható tevékenységek: A kompetencia alapú oktatás implementációja A hátrányos helyzetű és SNI-s tanulók esélyegyenlőségének.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) NCA-ÖNSZ-08-C-0070 A Társadalmi Megújulás Operatív Programról: a HEFOP.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Az intézményi fejlesztési terv Krajcsovicz Ágnes dél-alföldi.
Projektnyitó konferencia augusztus 28.
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.

Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Megvalósítás helyszíne: Általános iskola-óvoda Kecskéd
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Új Magyarország Fejlesztési Terv
TÁMOP-3.1.4/09/1 Projektindító tantestületi nap
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola Kertvárosi Általános Művelődési Központ.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - a felsőnyárádi óvodában Valló Péter intézményi folyamat szaktanácsadó
TÁMOP-3.1.4/08/2. Kassai Úti Általános Iskola Szakmai feladatterv.
Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, november 14.
A TÁMOP / projekt jelene és jövője.
Barcsák Marianna - KPSZTI
Lorem ipsum.
Előadás másolata:

Európai Uniós Pályázatok

ÚMFT prioritások és OP-k Foglalkoztatás és növekedés Gazdaság- fejlesztés Közle- kedés Társadalmi megújulás Környezeti és energetikai fejlesztés Terület- fejlesztés Államreform Gazdaságfejlesztési OP Környezeti és Energetikai OP Közlekedésfejlesztési OP Konvergencia Regionális OP-k Technikai Segítség- nyújtás OP Közép Magyarországi ROP Társadalmi Megújulás OP Államreform OP Társ.i Infrastruktúra OP Elektronikus közig. OP

Átfogó cél Specifikus célok Stratégiai prioritások A TAMOP célrendszere, struktúrája Átfogó cél Az aktivitás növelése Specifikus célok A munkaerőpiaci kereslet és kínálat összehangolásának javítása Az aktivitás területi különbségeinek csökkentése A változásokhoz való alkalmazkodás segítése Az egész életen át tartó tanulás támogatása Az egészségi állapot és a munkavégző képesség javítása A társadalmi összetartozás erősítése, az esélyegyenlőség támogatása Stratégiai prioritások A foglalkoztathatóság fejlesztése, a munkaerőpiacra való belépés ösztönzése Az alkalmazkodó- képesség javítása Minőségi oktatás és hozzáférés biztosítása mindenkinek A felsőoktatás tartalmi és szervezeti fejlesztése a tudásalapú gazdaság kiépítése érdekében A társadalmi befogadás, részvétel erősítése Egészségmegőrzés és egészségügyi humánerőforrás-fejlesztés Közép-Magyarországi Régió

A TAMOP forrásainak megoszlása Prioritási tengelyek és beavatkozások Összes forrás millió euró Források megoszlása 1.) Foglalkoztathatóság fejlesztése, a munkaerőpiacra való belépés ösztönzése 723,6 17,66 % 2.) Alkalmazkodóképesség javítása 3.) Minőségi oktatás és hozzáférés biztosítása mindenkinek 864,8 21,11 % 4.) A Felsőoktatás tartalmi és szervezeti fejlesztése a tudásalapú gazdaság kiépítése érdekében 447,7 10,93 % 5.) Társadalmi befogadás, részvétel erősítése 468,6 11,44 % 6.) Egészségmegőrzés és egészségügyi humánerőforrás-fejlesztés 221,2 5,40 % 7.) Az operatív program prioritási tengelyeinek megvalósítása a Közép-magyarországi régióban 503,8 12,30 % Összesen 4 097,0 100,00 % A TAMOP forrásainak megoszlása

TÁMOP 3: Minőségi oktatás és hozzáférés mindenkinek 2007-13 időszakban ~ 255 Mrd Ft keret Kétéves teljes keret: ~ 100 Mrd Ft ~1500 intézmény; 12-15.000 pedagógus 4 intézkedés – 18 konstrukció (4 kiemelt projekt + 14 pályázat

Referenciaiskolák felkészítése Tartalmi fejlesztések támogatása A kiemelt projekt: TÁMOP 3.1.1 – 21. sz.-i közoktatás ( országos szint ) Központi hálózati koordináció (regionális hálózatkoordinációs központok felkészítése) Referenciaiskolák felkészítése Tartalmi fejlesztések támogatása Módszertani fejlesztések, illetve a továbbképzési rendszer támogatása SNI – együttnevelési programok koordinációja Kedvezményezett: Educatio Kht., OFI Az országos szakmai nyomon követő rendszer működtetése, a fejlesztési folyamat minőség-biztosítása

TÁMOP 3.2.2 Regionális hálózatkoordinációs központok/regionális szint / Pályázói kör: pedagógiai szakmai szolgáltatásokat végző közoktatási intézmények (gazdasági társaság által fenntartott intézmény nem pályázhat!) A TÁMOP 3.2.2 pályázat kedvezményezettje bevétellel járó saját szolgáltatást (beleértve a referencia intézményi szolgáltatásokat) a közoktatási intézményeknek ÚMFT keretein belül nem nyújthat!! A kedvezményezetteket az útmutatóban felsorolt kiemelt projektek gazdái többletfeladat ellátásával bízhatják meg szerződésben és a forrás biztosításával

TÁMOP 3.1.4: Komplex intézményi fejlesztések/ helyi ( fenntartói, intézményi szint) Pályázat benyújtása: 2008. november 03 - 2009. január 15 között – automatikus pályázat 5-25 M Ft támogatás feladat-ellátási helyenként (nem átcsoportosítható) Előkészítési tevékenységként komplex intézményi- és IKT helyzetelemzést kell készíteni, amelyhez komplex szaktanácsadót kell igénybe venni A fejlesztés keretében a kompetencia alapú oktatás implementációja mellett saját innovációt is meg kell valósítani (a módszerek helyi igények szerinti adaptációja) A szakmai feladattervet a Szoláltatói kosár segítségével kell elkészíteni feladatellátási helyenként

Miért van szükség a magyar közoktatásban paradigmaváltásra?

A jelenlegi helyzet A 15 éves korosztály 20 %-a súlyos olvasási nehézségekkel küzd. ( Funkcionális analfabéta) Piaci igények megváltozása (2-4 szakma, dipl) Felkészülés az egész életen át tartó tanulásra A kompetencia alapú oktatás implementációja

Helyzetkép 2002, 2008 Implicit utalás a kompetenciák fejlesztésére Explicit utalás a kompetenciák fejlesztésére Explicit utalás a kulcskompetenciák fejlesztésére NAT 2007 Eurydice, the information network on education in Europe 2002

Matematika eredmények Az egyes képességszinteken teljesítő diákok aránya 1.szint alatt

Szövegértés eredmények Az egyes képességszinteken teljesítő diákok aránya 1.szint alatt

tudás + képességek + attitűdök Tudás és kompetencia Oktatás és képzés 2010 munkaprogram Európai Tanács 2000, Lisszabon Kulcskompetenciák munkacsoport ) Az Európai Parlament és a Tanács ajánlása az élethosszig tartó tanuláshoz szükséges kulcskompetenciákról (2006 december kompetencia tudás + képességek + attitűdök ismeretek alkalmazás

Az eddigi kompetenciamérések időpontja és a felmért évfolyamok OKM 2007 2006. május 30. OKM 2008 OKM 2006 2006. május 31. OKM 2004 2004. május 17. OKM 2003 2003. május 28. Évek közötti teljesítmények összehasonlíthatók (Core-teszt) OKM 2001 2001. november 09. 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. 11. 12. Országos készség- és képességmérés 2006-tól

A kompetenciamérések főbb jellemzői A tesztek a diákok matematikai eszköztudását és szövegértési képességeit vizsgálják;/ felvételi disszonanciák / a diákok önkéntes alapon kitölthetnek egy rövid háttérkérdőívet, amely lehetőséget biztosít a Hozzáadott Pedagógiai Érték vizsgálatára a Core-teszt alkalmazásával lehetőség nyílik az egymást követő évek eredményeinek összehasonlítására (a 2003-as méréstől).

Előzmények 2003:A HEFOP 3.1.1. program eredményeként elindul a kompetencia alapú fejlesztőmunka megszervezése 2004. TIOK intézmények Kb.30 intézményben elkezdődik a fejlesztő munka 2006. HEFOP 3.1.3 intézményi projektben megtörténik a kipróbálás ( kb. 350 int. ) 2006. HEFOP3.1.4 Elkezdődnek a képzések

A TÁMOP 3.1.4. projekt Várhatóan támogatható pályázatok száma: 1020(6 régió) Pályázhatnak: A Kt.3.§ (2) bek.közoktatási intézményfenntartók közül az önkormányzatok,önkormányzati társulások, egyházak, non-profit szervezetek, költségvetési szervek a Kt. 20.§ (1) szerint pályázhatnak az Óvodák Általános iskolák Szakiskola Gimnázium, szakközépiskola Alapfokú műv . iskola Gyógypedagógiai, konduktív pedagógiai nev. okt. int. Diákotthon és kollégium Többcélú intézmény A fenntartó legfeljebb 5 feladatellátási helyre adhat be pályázatot.(Indokolt esetben többre is(komp.sz) / ROP nyertes fenntartóknak kötelező a pályázat benyújtása( fenntartási időszak befejezéséig ) Ha a ROP pályázat konzorciumban történt akkor a TÁMOP 3.1.4 fenntartóként pályázhat .

Kötelezően megvalósítandó tevékenységek, beszerzések I. A kompetencia alapú oktatás implementációja NAT-ban rögzített kompetencia területek fejlesztése az alábbi kötelező elemekkel: Legalább egy tanulócsoportban szövegértés- szövegalkotás teljes lefedettséggel Legalább egy tanulócsoportban a matematika kompetenciat. teljes lefedettséggel Legalább egy tanulócsoportban további egy kompetenciaterületen a prog.cs. bev. Tantárgytömbösített oktatás a szakrendszerű oktatásban(5-15 % időkeret;3 év al.) tantárgyi bontás nélküli oktatás legalább egy műveltségterületen( Epocha) Legalább egy óvodai csoportban komplex óvodai programcsomag bevezetése Kollégiumokban: szociális,életviteli és környezeti,életpálya-építés programcs. Modern ped. Módszer. Ism.(kooperatív technikák,projektmódszer,témahét stb.) - Legalább egy három hetet meghaladó projekt megszervezése tanévenként - Legalább egy témahét megszervezése tanévenként - Legalább egy moduláris oktatási program megszervezése - Digitális tartalmak, taneszközök használata a tanítási órák 25 százalékában

Kötelezően megvalósítandó tevékenységek, beszerzések Kötelezően megvalósítandó továbbképzések: ( alkalmazóknak: 4x 30 óra) - Menedzserképzés a vezetőknek ( 2x 30 óra ) - Újszerű tanulásszervezési eljárások ( 2x 30 óra, szolgáltatói kosárból) - A kompetencia alapú programcsomagok megvalósít.tám. módszert. képzés - Infokommunikációs technológiák ( IKT ) alkalmazása Kötelezően tervezendő szaktanácsadói szolgáltatások - Intézményi folyamat szaktanácsadó - IKT fejlesztési folyamat-szaktanácsadó - Kompetenciaterület mentor-szaktanácsadó ( pedagógiai módszertan - IKT fejlesztési mentor szaktanácsadó ( pedagógiai módszertan)

Kötelezően megvalósítandó tevékenységek, beszerzések II. A hátrányos helyzetű és SNI tanulók esélyegyenlőségének javítása A hátrányos helyzetű tanulók, a sajátos nevelési igényű gyermekek integrálását elősegítő programok Lemorzsolódás, és kirekesztődés megelőzését támogató személyiség- központú,egyéni tanulási utak, komplex végigkísérési folyamatok kial. Ha a feladatellátási helyeken a hátrányos helyzetű tanulók száma meghaladja a 40 százalékot, ott a tanulók integrációját elősegítő fejlesztési programot kell megvalósítani Megvalósítandó továbbképzések: - 40 %-ot meghaladó HH- tanuló aránya felett tantestületi IPR képzés - 40 %-ot meghaladó HH- tanuló aránya felett tantestületi módszertani képzés - SNI tanulók érintettsége esetén együttnevelésre felkészítő tréning Kötelezően tervezendő tanácsadói szolgáltatások: - 40 % feletti HH-tanuló arány felett esélyegyenlőségi folyamat-tanácsadó igénybevétele ( térítésmentes ) - 40 % feletti HH-tanuló arány felett IPR módszertani mentor-szaktanácsadó

III. Kötelezően megvalósítandó tevékenységek, beszerzések Jó gyakorlatok átvétele Intézményi saját innovációjának megvalósítása Az intézmény pedagógiai dokumentumainak módosítása Projektindító nap szervezése Tájékoztatás, nyilvánosság - A kedvezményezettek tájékoztatási kötelezettsége Arculati kézikönyv

Egyéb támogatható tevékenységek A kötelező tevékenységen túl az intézményi innovációt segítő „ jó gyakorlatok átvétele Pedagógus továbbképzések bővítése / akkreditált / Továbbképzésen levő ped. helyettesítési díjának tervezése Szolgáltatások tervezésénél a tervezettnél magasabb óraszám igénybevétele Helyi innováció tervezése. / Dokumentálás,nyilv./ Helyi társadalom szereplőivel közös programok sz. Mérési értékelési felkészítés a nevelőtestület 1-2 tagjának A kompetencia alapú oktatáshoz intézményi szinten szoftverek besz.

A projekt szakmai megvalósításához kapcsolódó egyéb feltételek Helyzetelemzés: Közoktatási esélyegyenlőségi helyzetelemzés Közoktatási intézkedési terv Komplex intézményi helyzetelemzés IKT helyzetelemzés A helyzetelemzéshez és a szakmai projektterv elkészítéséhez külső komplex szaktanácsadót kell igénybe venni. A komplex szaktanácsadót a pályázó az országos listáról választja A komplex szaktanácsadót a régió hálózatkoordinációs központja értékeli A komplex intézményi szaktanácsadó véleményét és egyetértő nyilatkozatát a pályázathoz csatolni kell.

Szakmai megvalósítás egyéb feltételei A szakmai programhoz igénybe vehető szolgáltatásokat a szolgáltató kosár tartalmazza Ezt a szakmai feladatterv-sablon segítségével kell tervezni A szakmai feladattervhez kapcsolódni kell a részletes költségvetésnek A pályázó a feladatellátási helyekkel szakmai együttműködési megállapodást köt. A projekt időtartama: Úgy kell tervezni, hogy a 2009/2010-es tanévet magába foglalja. A projektbe bevont minimális tanulócsoport és pedagógus - Óvoda: 1-2 csoport 1-4 pedagógus - 8 vagy kevesebb tanulócsoport: 4-6 tanulócsoport 4-6 pedagógus - 8-nál több tanulócsoport: 6-10 tanulócsoport 6-10 pedagógus - kollégium: 1-3 csoport, 3-6 pedagógus

Taneszköz vásárlás A kompetencia alapú oktatás bevezetéséhez a taneszközöket a 11/1994 ( MKM) rendelet 7. pontja alapján kell tervezni A projektben a pedagógusok többletmunkáját el kell ismerni A pályázóknak a TÁMOP 3.2.2 program keretében a regionális koordinációs iroda szakmai támogatást nyújt A program megvalósításához kapcsolódóan a nevelők – meghatározott feltételekkel _ hordozható számítógépet kapnak.

Támogatási összegek Támogatás összege Intézménytípus 5-7 millió - óvoda, - többcélú intézmények óvodai feladatellátási helye 5-15 millió - nevelési-oktatási intézmények 8 tanulócsoportig, - többcélú intézmények egyéb feladatellátási helye 8 tanulócsoportig - diákotthon, kollégium 15-25 millió forint - nevelési-oktatási intézmények 9 tanulócsoporttól - többcélú intézmények egyéb feladatellátási helye tanulócsoporttól

Pályázati pénz felosztása Szakmai tevékenység 70 % Projekt menedzsment költsége 12 % Egyéb szolgáltatások 3 % Egyéb általános költségek 4 % Tartalék 1 % ERFA jellegű költségek (eszkö zbeszerzés) 10 %

A projekt megvalósításának menete,feltételrendszere A megvalósítható kompetenciaterületek Szövegértés, szövegalkotás ( A,B,C modul ) Matematika ( A,B modul ) Idegen nyelv ( A modul ) Életpálya építés ( A, B ) Szociális kompetencia ( A,B,C modul) IKT ( A, B ) modul

Mi az A, B és C modul? A: modul:Az adott kompetenciaterülethez legközelebb álló műveltségterület óraszámait teljes egészében, illetve a szociális ,életviteli és környezeti, valamint az életpálya-építési kompetenciaterületeken a kapcsolódó műveltségterületeket részben lefedő programcsomag. B: modul:Kereszttantervi programcsomag, amely több eltérő műveltségterületbe illesztett modul útján fejleszti az adott kompetenciákat C:Tanórán kívüli felhasználható programcsomag ( pl: szakköri, tábori, stb projekt )

Kötelezően megvalósítandó kompetenciaterületek Szövegértés A modul ( legalább egy tancs.) Matematika A modul ( legalább egy tancs.) Választott komp.terület( legalább egy tancs.) Tantárgytömbösített oktatás a szakrendszerű oktatásban. Kötelező óra 5-15 %-a (3 év alatt) Óvodában legalább egy csoportban Kollégiumban szociális, életviteli,és környezeti vm. életpálya-építés

A projektmenedzsment Projektmenedzser projektjelentések Szakmai vezető ( PEJ ) Pénzügyi vezető Adminisztrátor Szakmai megvalósító nevelők

Szolgáltatói kosár (továbbképzések) Menedzsment képzés: ( 2 x 30 óra ) 1., - változásmenedzsment - projektmenedzsment 2., - projektpedagógia - tantárgytömbösített oktatás

Szolgáltatói kosár (továbbképzések) Pedagógusok képzése: ( 4 x 30 ) Általános pedagógiai továbbképzések ( 30 ó ) - Új tanulásszervezési eljárások alkalmazása Általános pedagógiai módszertani továbbk.(30 ) - Választás alapján Kompetencia alapú oktatási progr. Alkalm. (30) Infokommunikációs technológiák ( 30 )

Szolgáltatói kosár (Tanácsadói szolgáltatások) Komplex intézményi szaktanácsadó Intézményi folyamat szaktanácsadó IKT fejlesztési folyamat szaktanácsadó Kompetenciaterületi mentor tanácsadó IKT mentor szaktanácsadó

Szolgáltatói kosár (Taneszközök beszerzése) Tanulói taneszközök, segédletek Tanári módszertani könyvek, segédletek Egyéb eszközi elemek ( demonstrációs segédletek és licencek, Értékelési eszközök Kompetencia alapú oktatást támogató egyéb taneszközök

Szolgáltatói kosár (Intézményi innovációt támogató tevékenységek tervezési segédlete) - Tantestületi felkészítő nap projekt indításakor Helyi tanterv, pedagógiai program módosításához kapcsolódó többletmunka Jó gyakorlatok átvétele, adaptációja, hálózati tanulás Fejlesztési, innovációs tevékenység támogatása Önálló intézményi innovációt megvalósítását támogató egyéb szakmai együttműködések kialakítása

A PÁLYÁZATÍRÁSSAL KAPCSOLATOS INFORMÁCIÓK www.zalai-oktatas.hu