Szabó Miklós Az oktatás szerepe a társadalomban. Az oktatás filozófiai alapja „A helyes cselekvéshez és megértéshez szükség van a jó tudására.” (Platón)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Működhet-e hatékonyan a társadalmi ügyek piaca? Dr. Latorcai Csaba helyettes államtitkár Budapest, Nemzetiségi és Civil Társadalmi Kapcsolatokért.
Advertisements

FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
Merre tart a magyar foglalkoztatáspolitika? Garzó Lilla.
Migránsok társadalmi beilleszkedése együttműködéssel
Munkáltató és a részvételi intézmények Kisgyörgy Sándor ÉTOSZ.
Életkor és diszkrimináció
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás (LLL)
Memorandum, 2000 ● Memorandum az egész életen át tartó tanulásról
A fenntartható fejlődés és a Nemzeti Fenntartható Fejlődési Stratégia
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Az Európai Foglalkoztatási Stratégia pillére: Az alkalmazkodóképesség növelése Soós Roland Igazgató ÉRÁK.
Kovács István Vilmos Fejlesztéspolitikáért felelős elnökhelyettes
AZ ÚJ gazdaságfejlesztési programról
Új oktatási/nevelési célok: a kulcskompetenciák
Az EFOP köznevelést érintő beavatkozásai
Az EU oktatási és képzési rendszerének célkitűzései
A Lisszabon-folyamat és az oktatás képzés nemzeti politikája Dr
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Az ÉRÁK legfontosabb céljai A képzés és a munkaerő-piaci szolgáltatások egységes normák szerinti működtetése. A munkanélküliek folyamatos képzésbe kerülésének.
HORIZONTÁLIS TUDÁSMEGOSZTÁS
Emberi Erőforrások Minisztériuma Emberi Erőforrások Minisztériuma
Felsőoktatási Minőségfejlesztési Rendszer
I. Nemzeti Fejlesztési Terv ( ) Készítette: Koczka Csaba (M6MGTO)
Egészségpolitika.
Pordány Sarolta: Ph.D. kutatásindító
  Kitartás  Önbizalom  Magabiztosság  Versenyképesség  Sokoldalúság  Gyakorlati érzék  Kreativitás  Alkalmazkodóképesség  Kommunikációs készség.
Nyíregyházi Főiskola március 6. Dr. Kokovay Ágnes Kompetenciaalapú képzés és a távoktatás.
Versenyképes, gyakorlatorientált felsőoktatás Magyarországon Dr. Tuka Katalin főosztályvezető-helyettes Tudománypolitikai Főosztály augusztus 30.
A felnőttoktatás funkciói Magyarországon
Az informatika szükségessége és lehetősége a hazai és az Európai Uniós fejlesztési célkitűzésekben Dr. Köpeczi-Bócz Tamás.
UMVP MB KAP albizottság, KAP-reform Papp Gergely Agrárgazdasági Kutató Intézet
Az oktatás az EU-ban Lisszaboni statégia: Célmeghatározás –mit –mikorra –ki által –milyen minőségben Az eszközök között kiemelt helyen az egész életen.
Bevezetés a pályatanácsadási rendszerek összehasonlító elemzésébe
Nagy Zoltán: A reform emberei Értékteremtés érték a dolgokban rejlő lehetőség EU-s projektek lehetőségei hasznosság értékek átadása adott embereknek adott.
A NEMZETKÖZI TŐKEMOZGÁS SAJÁTOSSÁGAI DR. KOVÁCS JÁNOS.
A vidéki tér sikertényezői
Társadalmi Felzárkózásért Felelős Államtitkárság Nemzeti Társadalmi Felzárkózási Stratégia január 26.
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Bevezetés a tanítás és tanulás társadalmi összefüggéseibe Baráth Tibor SZTE Neveléstudományi Tanszék Közoktatási Vezetőképző Intézet Baráth Tibor SZTE.
A közösségépítés mint a készség- és képességfejlesztés eszköze (Gulyás Gabriella) Országos Múzeumandragógiai Konferencia Széphalom, május
Közkincs kerekasztal a kecskeméti Kistérségben Szakmai konferencia június 9. Kecskemét.
Strukturális és Kohéziós Alapok
Dőry Tibor MTA RKK Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet
Az Európai Foglalkoztatási Stratégia Készítette: Balogh Judit Nemzetközi Tan. III. évf
A világgazdasági régiók növekedése (előző év = 100)
Az európai országok eredményei és tapasztalatai Szigeti Tóth János © Magyar Népfőiskolai Társaság 2009.
Kormányszóvivői tájékoztató 1 Tanulni és versenyben maradni felnőttkorban is.
Foglalkoztatáspolitika az Európai Unióban
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
Tantervfejlesztési Hálózat építési Mobilitást segítő Támogatások forrás: „Magyar nyelven Európában” Budapest, április 1.
A muzeális intézményrendszer átalakítása
Megközelítésmódok a tanári kompetenciák leírására
A „soft law” hatása az oktatás és képzés szabályozására az európai integráció tükrében dr. Várnagy Péter egyetemi docens PTE FEEK.
Az egész életen át tartó tanulás koncepciója
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
Civil Európa – civilek Európában
Az UNESCO programja UNESCO Information for All Program (IFAP, I4-all) Az ismeretterjesztés és az élethosszig tartó tanulás előmozdítása érdekében könyvtárosok,
A AS IDŐSZAKRA VALÓ FELKÉSZÜLÉS AKTUÁLIS HELYZETE MAGYARORSZÁGON NAGYHÁZI GYÖRGY SZAKMAI TANÁCSADÓ, NEMZETI FEJLESZTÉSI MINISZTÉRIUM HUSRB/1203/213/151.
Közigazgatási technológia E-kormányzat. E-kormányzat jelentősége Kormányzási reform Közigazgatási modernizáció Közszféra fejlődése.
A könyvtár, mint az információs társadalom stratégiai tényezője Dr. Tóvári Judit
AZ IDŐS ÉS FOGYATÉKOS ELLÁTÁS FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEI A HELYI ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROGRAMOKBAN JÚLIUS 3.
Emberi erőforrás fejlesztési operatív program
Uniós pályázati lehetőségek a szakmai együttműködés, tapasztalatcsere és a vállalkozásfejlesztés elősegítésére Pataky Zsanett Tempus Közalapítvány.
Nemzeti Foglalkoztatási Akcióterv (2004) Magyarország 2006.június
TÁMOP „A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése” Előadó: Petromán Anikó.
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
A felnőttek tanításának tanulásának, értékelésének pszichológiai aspektusai Előadó: Ludányi Ágnes.
A tudásalapú gazdaság és társadalom: helyzetkép és kihívások Dr
5. Tétel – A Life Long Learning
Előadás másolata:

Szabó Miklós Az oktatás szerepe a társadalomban

Az oktatás filozófiai alapja „A helyes cselekvéshez és megértéshez szükség van a jó tudására.” (Platón)

A tudás ma Demokrácia-kritérium Gazdasági tényező Mobilitási csatorna Társadalomszervező erő

A tudás: demokrácia-kritérium „Az oktatási és képzési rendszereknek tulajdonított általános célok nem csupán arra korlátozódnak, hogy felkészítsék az európai polgárokat szakmai pályafutásukra, hanem ezen túlmenően különös tekintettel vannak az állampolgárok jobb élet eléréséhez szükséges személyes fejlődésére, és a demokratikus, a kulturális és nyelvi sokszínűséget tiszteletben tartó társadalmakban az aktív állampolgári szerepvállalásra.”

A tudás: gazdasági tényező – „tudásalapú gazdaság” „A tőke növelésének legfontosabb eszköze már nem pusztán a termelés fokozásában, új piacok fellelésében és az eladások növelésében rejlik, hanem az emberi erőforrás fejlesztésre, vagyis az oktatásra, képzésre, továbbképzésre nagymértékben támaszkodó innovációs folyamatokban.” (Faragó Péter)

A tudás: mobilitási csatorna Pisa: alapkészségek Iskolázottság – munkaerőpiaci pozíció Iskolázottság – jövedelem

A tudás: társadalomszervező erő „tudásalapú társadalom” „tudásalapú kormányzás” „tudásmenedzsment”

Az EU oktatási és képzési rendszerek stratégiai célkitűzései Az oktatási és képzési rendszerek hatékonyságának javítása Az oktatási és képzési rendszerekhez hozzáférés növelése Az oktatási és képzési rendszerek megnyitása a külvilágnak (Az Európai Tanács által február 14-én elfogadott munkaprogram)

A tudástársadalom – tanuló társadalom „Az élethosszig tartó tanulás elkerülhetetlen eszköz a munkavállalók versenyképessé tételében a mai globalizált gazdaságban.” (Világbank)

A tanítás: professzió A tudás monopolizálása A tudás intézményesítése „Tudásipar”

„Ajánlott olvasmány”: Állami Számvevőszék Fejlesztési és Módszertani Intézet A TUDÁSALAPÚ GAZDASÁG ÉS TÁRSADALOM ( o.) Budapest, november Szerkesztette : Dr. habil Báger Gusztáv

Köszönöm a figyelmet!