Változások a közoktatásban Kaposvár, 2007. augusztus 25.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2010-ben Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
Advertisements

26. § (1) A Hivatal a köznevelési intézmény és fenntartója ellenőrzésére jogosult szervek számára a KIR honlapján zárt rendszert biztosít annak érdekében,
Molnár László tanügy-igazgatási igazgatóhelyettes BPI
1Tanügyigazgatás aktualitásai. Szakmai területet érintő szabályozás •Pedagógiai programPedagógiai •Gyakornoki szabályzatGyakornoki Szervezeti működés,
Peőcz Veronika Béki Andrea
„VIVANT PROFESSORES” 2010/2011 NEMZETI ERŐFORRÁS MINISZTÉRIUM Közoktatásért Felelős Helyettes Államtitkár.
A TISZK-ek fenntarthatósága 1 Budapest, január 14.
A FEJLESZTŐ PEDAGÓGIA SZEREPE AZ ÓVODÁBAN
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
EGYMÁS-KÖZT Szakmai fórum l Nyíri Úti EGYMI - Kecskemét, Nyíri út Web:
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
1 A többcélú kistérségi társulások működésének feltételei Budaörs Kistérség Többcélú Társulása december 10.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
HAT – Oktatáspolitikai kerekasztal március 8. Feladat- és felelősségmegosztás a közoktatásban.
Csillag Ferenc MFPI közoktatási szakértő
A hatósági ellenőrzés Fonyódi Ilona vezető főtanácsos
Méltányossági elvek a közoktatásban
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Oktatási reform – 2007 Dr. Hiller István
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézség, sajátos nevelési igény
Közoktatási feladatok teljesítése: - nevelési-oktatási intézmény; - pedagógiai szakszolgálat; - pedagógiai szakmai szolgáltató. Intézkedési terv.
Jogszabályok, jogszabályi változások, szakmai szervezeti finanszírozás jogszabályai, különös tekintettel az intézményintegrációra Dienes Renáta prezentációja.
A FELNŐTTKÉPZÉS AKTUÁLIS KÉRDÉSEI Soós Roland ÉRÁK május 29.
Főigazgatói értekezlet A KÖZFOGLALKOZTATÁSI TERVVEL KAPCSOLATOS KIRENDELTSÉGI FELADATOK AZ ÁLLÁSKERESÉSI MEGÁLLAPODÁS LEGFONTOSABB VÁLTOZÁSAI november.
Segélyezési rendszer átalakítása
ORSZÁGOS PEDAGÓGIAI SZAKMAI NAPOK
Készítette: Hegyesi- Németh Márta MPI Győr, április 29.
A sajátos nevelési igényű tanulók ellátásának új törvényi szabályozása
Változások a szakképzés irányítási rendszerében A szakképzés és a Térségi Integrált Szakképző Központok jelentősége Szőke István szakmai igazgató 2008.
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
Az esélyegyenlőséget szolgáló törekvések a törvényalkotásban, különös tekintettel az SNI témakörére.
1 Közoktatás fejlesztési elképzeléseinek háttere 2007.
A sajátos nevelési igényű tanulókkal kapcsolatos változások Dömötör Monika, gyógypedagógiai tanár szeptember 8.
Pályaorientációs program SNI tanulók számára Éltes Mátyás Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény Pécs.
1 A évi kistérségi közszolgáltatás-szervezés és ellátás Budaörs Kistérség Többcélú Társulása január 30.
Szakképzés-szervezési
Nagykanizsa és Térsége TISZK Szakképzés – szervezési Kiemelten Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság.
Törvények, feladatok, vizsgálatok, szakvélemények,
Szakképzési Tanévnyitó Konferencia október 3. Germánné Vastag Györgyi OIB elnöke A főváros oktatáspolitikájának időszerű kérdései.
Beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő tanulók ellátása a jogszabályi előírások alapján Ammerné Nagymihály Emília közoktatási szakértő.
A KLIK szerepe a szakképzés irányításában
Tájékoztató a 2011/2012-es tanév legfontosabb feladatairól
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
1 A kompetencia alapú oktatás jövője a NFT II. tükrében Debrecen, Február 20. Hámoriné Váczy Zsuzsa, OKM.
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2008-ban Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
Készítette: Gellénné dr. Nagy Valéria igazgató
14/1994 MKM r. változásai Nevelési tanácsadásra vonatkozó részek Dr. Szakács Katalin Készült az Oktatási és Kulturális Minisztérium támogatásával.
2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
MÓDSZERTANI KÖZPONT MŰKÖDÉSE A KAPOSVÁRI KISTÉRSÉGBEN
HEF OP / A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK EGYÜTTNEVELÉSE
Fejér Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztály
Integráció és inklúzió
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Új esély: szak- és felnőttképzés a határ mentén Aktuális szakképzés - szervezési feladatok a törvényi változások és a TÁMOP3.2.2 kapcsán Környei László.
PARTNERSÉG AZ OKTATÁSBAN… HAJDÚSZOVÁT MÁJUS 17.
A többcélú kistérségi társulás finanszírozási gyakorlata Debrecen, Megyeháza-Árpád terem.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
Nagyné Heidenwolf Erzsébet Hallássérült gyermekek integrált oktatásának segítése.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
A tankerületi szakértői bizottsági tevékenység feladatai
Közoktatási alapismeretek
Lorem ipsum.
Horváth Cz. János Személyes adatok kezelése az intézményben
Előadás másolata:

Változások a közoktatásban Kaposvár, augusztus 25.

Milyen problémákkal kell szembenézni ? Esélyegyenlőtlenség, szegregáció Esélyegyenlőtlenség, szegregáció Gyenge hatékonyság Gyenge hatékonyság Romló eredményesség Romló eredményesség Elavult, hiányos infrastuktúra Elavult, hiányos infrastuktúra A pedagógus képzés és továbbképzés problémái A pedagógus képzés és továbbképzés problémái …

A közoktatás fejlesztés céljai Esélyegyenlőség javítása,a szegregáció csökkentése Esélyegyenlőség javítása,a szegregáció csökkentése A közoktatás tartalmi reformja A közoktatás tartalmi reformja Ahatékonyság javítása Ahatékonyság javítása Mérés, értékelés,elszámolhatóság Mérés, értékelés,elszámolhatóság A pedagógusképzés reformja A pedagógusképzés reformja Az infrastuktúrális feltételek javítása Az infrastuktúrális feltételek javítása Az oktatásfejlesztés,mint a társadalmi kohézió erősítésének eszköze Az oktatásfejlesztés,mint a társadalmi kohézió erősítésének eszköze

nevelési tanácsadás feladatrendszerének bővítése iskolapszichológiai feladatokat is elláthat közoktatási intézményben fejlesztő foglalkozás szakvéleménye alapján folyhat szakvéleményben foglaltak végrehajtásának ellenőrzése pedagógiai,pszichológiai támogatás, fejlesztés, terápiás gondozás pedagógus segítése továbbtanulási, pályaválasztási tanácsadás és a munkaerő- piaci tanácsadás közösen is megszervezhető napközis- és tanulószobai foglalkozás ellátása ésszerűbb szervezése egy intézményben, esetleg kollégiumban A közoktatás szervezésének új megoldásai

Újragondolt szervezeti feladatok egységes pedagógiai szakszolgálat intézményben keretében megszervezhető családsegítő szolgálat iskola-egészségügyi ellátás egységes gyógypedagógiai módszertani intézményben -nevelési tanácsadás - családsegítő szolgálat - iskola-egészségügyi ellátás bővült a közoktatási intézmény keretein belül megszervezhető nem közoktatási feladatot ellátó intézményegységek száma (múzeum, sport, közművelődés, szociális ellátás családsegítés,kutatás,gyermekvédelem,gyermekjóléti ellátás,bölcsőde,sport,pályaválasztási int. stb.) 121.§(1)bek.25.p

Minőségpolitika érvényesülése a közoktatásban intézményi minőségpolitika Vezetési, tervezési, ellenőrzési, mérési, értékelési feladatok végrehajtása Teljesítményértékelés eredményeit figyelembe kell venni a munkáltatói jogok gyakorlása során teljesítmény elismerésének rendszere Kereset-kiegészítés megállapítása Teljesítményértékelés eredményeinek elismerése

Munkaerő-gazdálkodás rendszere a közoktatásban egy településen, kistérségen belül valamennyi intézmény létszámigényének figyelembe vétele munkaerő-gazdálkodási terv: munkáltatói döntések elvi meghatározása pedagógusok állandó helyettesítési rendszerében megoldandó feladatok utazó szakemberhálózat igénybevételével megoldandó feladatok nyilvántartás:  létszám  feladatok Más, nem közoktatási intézményben foglalkoztatás lehetősége! Helyi önkormányzatok közösen is működtethetik. Nagyobb foglalkoztatási biztonság lehetősége! Közoktatási társulási bizottság létrehozása

Esélyegyenlőséget szolgáló rendelkezések Semmisség vagy érvénytelenség megállapítása esetén bővül a bírósági döntési jogkör: felvételi körzethatárok megállapíttatása, módosítása új jogviszony létesítésének tilalma (feltétel: a településen másik intézmény fogadókész!) önkormányzati intézkedési terv keretein belül az esélyegyenlőség területi szintű biztosítása dec.31-ig óvodai nevelés biztosítása 3 éves kortól a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek esetében 2008.szept augusztus 31-ig az óvodai nevelés szülői igényeinek teljesítéséhez szükséges feltételek megteremtése halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek fogalmának pontosítása

Az Oktatási Hivatal jogkörének bővítése Hatósági ellenőrzés keretében vizsgálja: a kötelező felvételre vonatkozó feladatok ellátást az oktatás ingyenességére,felszerelések biztosítására von. rendelkezések megtartása szakértői és rehab. bizottsági szakvélemények felülvizsgálata közoktatási törvényben előírt adatszolgáltatási kötelezettség megtartása Intézkedései: a felügyeleti bírság maximális összege ,- Ft lehet Kiszabása az elkövetett cselekmény súlyával arányos! a semmisség megállapítása, illetve a megtámadható döntés érvénytelenségének megállapítása érdekében bírósági eljárást indíthat!

Kisebbségi feladatok ellátásában való részvétel kisebbségi intézmény megállapítása   egy feladat ellátása esetén 25%-os létszámfeltétel intézményi szintű vizsgálata   többcélú intézmény esetén a 25%-os feltétel intézményegységenkénti, tagintézményenkénti vizsgálata egyetértési vagy véleménynyilvánítási jognak érvényesülnie kell a többcélú feladatot ellátó kisebbségi intézmény esetén is! Nem állami,nem helyi önkormányzati intézmények részvétele a kötelező feladatellátásban (25%)7007. dec. 31. egyeztetés 2007/2008 bevezetés

Tanuló fejlődésének nyomon követése országos mérés, értékelés feladatainak „kötelezővé tétele” központi technikai kód kiosztása – „mérési azonosító” Adattovábbítás-OH   tanuló teljesítményének értékelésével kapcsolatos adatok   önkéntes adatszolgáltatás keretében megszerzett információ (háttér-kérdőív)   feldolgozott adatok visszaküldése   adatmegsemmisítés szabályai Az adatok iskolaváltás esetén átadhatóak   tanuló fejlődése figyelemmel kísérhető (iskola, szülő)   középiskola,szakiskola visszajelzése első két évfolyam eredményeiről (okt.31.)

Pályakövetési rendszer a szakképzésben Adatszolgáltatás: Tanuló: szakmai vizsga befejezését követő 3 éven belül Foglalkoztató: milyen munkakörben foglalkoztatja Iskola:szakmai vizsga alapadatai Kormány határozza meg a pályakövetési rendszer működését Visszajelzés: A középiskola, szakiskola az első két évfolyam tanulmányi eredményeiről tájékoztatja az általános iskolát!! Az adatokat az általános iskola köteles nyilvánosságra hozni.(személyazonosításra alkalmatlan módon)

Pszichés fejlődési zavara miatt sajátos nevelési igényű gyermekeknek a felülvizsgálata sajátos nevelési igényűek körének újraszabályozása (121.§.(1) bek.29.pont) a)megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének organikus okokra visszavezethető tartós és súlyos rendellenessége testi, érzékszervi, értelmi, beszédfogyatékos, autista halmozottan fogyatékos b)megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének organikus okokra vissza nem vezethető tartós és súlyos rendellenessége

2007. dec 31-ig felülvizsgálat március 15-ig a nevelési tanácsadó megkapja a b). pontban szereplő gyerekek iratait augusztus 31-ig a „pszichés fejlődési zavarral küzdő gyermekek” juttatások és költségvetési támogatások tekintetében sajátos nevelési igényűeknek minősülnek  visszahelyezett tanulók középfokú oktatása  a kijelölt iskola nem tagadhatja meg a felvételt  egyéni ütemterv – egyéni foglalkozás  előkészítő szakiskolai 9. évfolyam Feladatok:

Fejlesztő foglalkozás:  megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének organikus okokra vissza nem vezethető tartós és súlyos rendellenessége esetén  beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő gyermek számára  nevelési tanácsadó segítségével folytatott fejlesztés  a Kt. 52.§-a (6) bek.b)pontjában meghatározott időkeret terhére  óvoda,iskola,kollégium végezheti  intézményvezetői felelősség

A szakképzés hatékonyságának növelése Regionális tervezési szint regionális fejlesztési és képzési bizottság szerepe: Iskolarendszerű szakképzés fejlesztésének irányai Iskolarendszerű szakképzés,iskolarendszeren kívüli és a felsőoktatásban folyó szakképzés összhangja Meghatározza a fejlesztési irányokat,beiskolázási arányokat Pályázatok,fejlesztési programok Pályakövetési rendszer működtetése Szakképzés-szervezési társulások kezdeményezése

Szakképzés-szervezési társulás Jellemzői: Helyi önkormányzat vesz részt benne, ha fenntart szakképző iskolát Feltétele,hogy elfogadja az RFKB döntéseit Jogi személy,közoktatási megállapodást köthet Létesíthet és fenntarthat iskolát, kollégiumot Meghatározza a társulás vagy tagjai által fenntartott iskola szakképzési évfolyamain indított osztályok számát. Szakmai program esetében egyetértési jogot gyakorol Önálló fejlesztési tervet készít Intézményi vagyon használati jogát átveheti fennállásáig Átveheti a megyei önkormányzat feladatellátási kötelezettségét

Speciális szabályok a szakképzés-szervezési társulásra vonatkozóan Főváros-kerületi társulási lehetőség+Pest megyei város,község Megállapodhat többcélú kistérségi társulás,felsőoktatási intézmény, nem állami,nem önkormányzati intézményfenntartó a szakképzés- szervezési társulással. Nem állami, nem önkormányzati intézményfenntartók non profit gazdasági társaságot hozhatnak létre,a szakképzés-szervezési társulással megállapodhatnak.

A szakképzés közös szervezése Egy szakképző iskola vállalja fel több szakképző iskola szakképzési évfolyamait. Ezért: küldő iskola szakképzési évfolyam nélkül is működhet alapító okiratban kell rögzíteni a közös feladatellátást pedagógia programot össze kell hangolni-beszámítás tanulói jogviszony folyamatos

Elrendelhető 2 óra Megszűnt !! A Kt.1. sz. melléklet Harmadik rész II/18. pontjában az eredeti szabály!

8 évfolyamnál kevesebb évfolyammal működő iskolák továbbműködéshez szükséges engedély meghosszabbítását 4 évente meg kell ismételni rendelkezni kell megállapodással Kt.25.§ (7) bek. intézményátadás (humán) szabályai:egyházi kiegészítő támogatásnak megfelelő összeg megfizetése öt tanéven át. nem érinti a volt egyházi ingatlanok tulajdoni helyzetének rendezéséről sz. törvény hatálya alá tartozó ingatlanban működő iskolákat.

Fejlesztések a közoktatásban Új Magyarország Fejlesztési Terv intézményfelújítások, infrastrukturális beruházások (regionális operatív programok) – szinergia: kötelező tartalomfejlesztés, esélyegyenlőségi szempontok érvényesítése tartalomfejlesztés – képességfejlesztés, kompetencia- alapúoktatás, pedagógiai kultúraváltás, egységes mérés- értékelési, minőségbiztosítási rendszer

Fejlesztések a közoktatásban Területi egyenlőtlenségek mérséklése: regionális hálózatok kialakítása a közoktatási modernizáció elősegítésére teljes kistérségi lefedettséggel – hálózati tanulás regionális hálózatok kialakítása a közoktatási modernizáció elősegítésére teljes kistérségi lefedettséggel – hálózati tanulás Intézmények integrációja, az egységes iskola megteremtésének támogatása Intézmények integrációja, az egységes iskola megteremtésének támogatása a hálózati tanulást, intézmények közötti együttműködést támogató programok a hálózati tanulást, intézmények közötti együttműködést támogató programok Közoktatási társulási formák, többcélú intézmények, komplex szolgáltatások megvalósítását segítő programok Közoktatási társulási formák, többcélú intézmények, komplex szolgáltatások megvalósítását segítő programok

Köszönöm a figyelmet!