ARCHAEOVI – ŐSÖDE AVAGY… Pitypangos Óvoda Óvárosi Tagóvodája „Matrica” Múzeum és Régészeti Park.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Dafen - Kína A "hamisítók" városa.
Advertisements

Szentlőrinci Kistérségi Bölcsőde és Óvoda
Hogy hajtogassunk papírrepcsit? Összeállította: Bözöri Imre április. 3.
Egy fényképész álma, zene és a tudás néhány gyöngyszeme.
A család beszélget A Kovács család összeül január elején megbeszélni családjuk pénzügyi helyzetét.
Szülői elégedettség mérés eredménye
Szentlőrinci Kistérségi Bölcsőde és
Kis csoport szeptember
Korunk paradoxona Kattints a követezô dia megjelenítéséhez 
Korunk paradoxona Automatikus prezentáció Bill Miller - Wind Spirit.
A barát az, akihez akkor fordulunk, amikor bátorításra van szükségünk.
Ein Gedi Botanikus kert Izrael
Óvodások a természetben SzatmáriAdrienn Fertő-Hanság Nemzeti Park Igazgatóság, Oktatási és Turisztikai Osztály Sopron,
„ŐSZ KINCSEI” TÉMAHÉT október 10 – 14.
1. szabály: A játéktér Alapfokú játékvezetői tanfolyam 2013/14.
ADVENT.
ADVENT ANGYALAI.
Kompetencia alapú oktatás bevezetése az alsó tagozaton
A művészetek születése Bevezetés az irodalomtörténetbe I.
A matematikai kompetencia jellemzői, fejlesztése, módszerei
A KUTYA TOVÁBB.
Klikkelj az egérrel a következő képért... (A saját életed értékeli)
Túrmezei Erzsébet HÚSVÉT HAJNALÁN.
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
Április végén-május elején virágzanak a növényvilág legszebb növényei közé tartozó rhododendronok (havasszépék). Kerekedjünk fel és nézzük meg virágzásukat.
Készítette: Rácz Imre Vince
ÖSSZEFOGLALÁS Egy játék és tanulságai Hitünk valósága Minden mindenben.
Dollzonevelde! Csinálj magadnak saját Dollit!. Dolli nevelés szabályai Minden héten minimum egyszer látogasd meg! Ne feledd megetetni! Amint a kedve 0%
Szövés,Fonás.
A fotós óriásit alkotott, ahogy összeválogatta a gyerkőcöket és a kutyákat. Imádnivaló!!!
Világ legrégebbi még lakott városa
Másik Petra, Másik Petra,Szaud-Arábia.
A holdillúzió magyarázata
Társkereső Hölgy keres urat
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
SZONEK Bükkösdi Általános Iskola és Óvoda Tagintézménye
SZONEK Bükkösdi Általános Iskola és Óvoda Tagintézménye
Katica csoport Október Tűz modul
Nyisd meg a szívem, ó Jézus
"Folyamodjatok az ÚRhoz, keressétek orcáját szüntelen!"
"Folyamodjatok az ÚRhoz, keressétek orcáját szüntelen!"
Hogyan használd a PTC oldalakat? Alapvető fogalmak, és leggyakrabban előforduló kifejezések.
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
1. osztályos példa Bubernik Eszter
Szeretettel köszöntjük Kedves Vendégeinket!. Matematikai-logikai kompetenciaterület 1. osztály.
Szafari Poliéderországban. Maciék elmentek a reptérre, hogy találkozzanak egy rég nem látott barátjukkal!
Programozás Imagine Logo.
G y ö n y ö r k ö d j és N E V E S S ! ! ! Zene: Princess: Tavaszi hajnal.
Emelt szintű matematika érettségi
PROGRAM.
Luca napi szokások.
egy ici-picikét (Bokrétás András) Ha az alkoholizmusnak van határa, akkor én kettős állampolgár vagyok.
2014. július 05..
Logo tervezéshez információk
KÖZÉPSŐ CSOPORT „ŐSZ KINCSE” TÉMAHÉT OKTÓBER 6-10.
PROJEKT OKTATÁS.
Tehetséggondozás színesen
Lenne kedved egy rövid játékhoz?. A játek neve: Keresd!
Hittem benned, s most íme zengem Irgalmas nagy tetted ezért.
KIÁLLÍTÁS Kovács Szabina: Az Önképzőkörre Hogyha tanulni szeretnél, nagyszerü műveket látni, érteni régi s az új mesterek sok remekét; elcsent perceket.
Az ultrahang világa Készítette: Gór ádám.
BIHARINÉ dr. KREKÓ ILONA főiskolai docens
Ahány nyelv, annyi ember. Mikor kezdjük el a nyelvtanulást? Az óvodában a többség elfogadja páran ellenzik 1. osztályban Igazából még magyarul sem tudnak.
Készítette: Borsiné Csontos Ilona óvodavezető h.
Hogyan lesznek növendékeink iskolaérett gyermekek?
A viselkedés és az iskolaérettség kapcsolata
Kézművesség Mesterek és művészek
Digitális világ Online márkaépítés Kereskedelmi márkák és Nem kereskedelmi márkák Az óra célja: megérteni, hogyan segítik a honlapok a márkák ismertségét.
avagy a megismerési folyamatok probléma alapú tervezése
Köteles játékfüzér Készítette: Kunné Darók Anikó.
Előadás másolata:

ARCHAEOVI – ŐSÖDE AVAGY… Pitypangos Óvoda Óvárosi Tagóvodája „Matrica” Múzeum és Régészeti Park

a Poroszlai Ildikó utca nem elválaszt, hanem összehoz minket…

A korosztályról…

„Mi volt, mi volt, mi volt, mi volt réges-réges-réges- régen?”

„KŐ, KŐ, KÖVECSKE, MINDEN GYEREK ÜLJÖN LE!”

„Három diót feltörtem, négy mogyorót megettem” AZ ŐSKORI KÖRNYEZET – növények és állatok  A KÜLSŐ VILÁG TEVÉKENY MEGISMERÉSE  gyapjú, fonal megtapogatása, fekhely kialakítása szőrökből és bőrökből a házban

Vadászat…

 KÉZMŰVESSÉG

ÉNEK-ZENE, ÉNEKES RITMIKUS JÁTÉK „Kerek erdő, kerek rét, nem is látni a végét, De ha mégis vége lenne, onnan újból kerekedne.” „Én most elmegyek, kisegeret keresek, egyet szólok, kettőt szólok, harmadikra rátalálok.”

MATEMATIKAI TAPASZTALATSZERZÉS  állatok csoportosítása (háziállatok, vadállatok)  relációs szókincs használata (fent-lent, előtt mögött stb.)  növények csoportosítása (fák, bokrok, vadon élők, termesztettek), virágzik, nem virágzik, ehető, nem ehető  növények összehasonlítása (magasabb, alacsonyabb)  termések válogatása, sor kirakása  orsógombok számolása

„Erre ki, erre be, erre kanyarodjunk be!”

AZ ŐSKORI ÉPÍTKEZÉS  A KÜLSŐ VILÁG TEVÉKENY MEGISMERÉSE

 KÉZMŰVESSÉG

 ÉNEK-ZENE, ÉNEKES RITMIKUS JÁTÉK  „Tudja-e kend, merre van fent, merre van lent, merre van kint, merre van bent?”

 MATEMATIKAI TAPASZTALATSZERZÉS  vesszők hosszúsága, fonás elölről, hátulról, fonat eleje, hátulja egyforma, makett és eredeti méret nagysága, házak mérete: kisebb, nagyobb, hosszabb, magasabb stb.

„Hadd nézzek kis tenyeredbe, Kukukk, kukukk mi van benne?” ALKOTÁS AZ ŐSKORBAN  A KÜLSŐ VILÁG TEVÉKENY MEGISMERÉSE

 KÉZMŰVES

 MATEMATIKAI TAPASZTALATSZERZÉS sorminta pecsétlők mintáiból, csigavonal, huzalok hosszúsága, poncolás pontjainak távolsága, gyerekmarok és agyaggombóc nagysága, egyforma spiráltekercs a huzal két végén

 ÉNEK-ZENE, ÉNEKES RITMIKUS JÁTÉK  „ S e g í t s é g...! Gyerekek! Ha nem fogtok, Leesek! Megmondhatom előre lepottyanok a kőre. Fájni fog majd a nagy lábam legkedvesebb kisujjának a bőre!”

„Parazsad süssön kemence, lepényt finomra, kerekre!” JÁTÉK, MUNKA ÉS ÜNNEP AZ ŐSKORI FALUBAN  A KÜLSŐ VILÁG TEVÉKENY MEGISMERÉSE

 KÉZMŰVES

 ÉNEK-ZENE, ÉNEKES RITMIKUS JÁTÉK

 MATEMATIKAI TAPASZTALATSZERZÉS fahasábok, rönkök nagysága, súlya, több-kevesebb, kisebb-nagyobb magok, mi változott a kirakott tárgyakban, mélység, magasság, távolság (halomsírok is)

„Ez volt, ez volt, ez volt, ez volt réges- réges-réges-régen!”

 „Tanulni annyi, mint felismerni, amit régóta tudsz.  Cselekedni: bizonyságot tenni arról, hogy tudod.  Tanítani: emlékeztetni másokat, hogy tudják ők is, ugyanolyan jól.” Köszönöm az együttműködést, a képeket és a mostani figyelmüket!