A kormányhivatal közoktatási feladatai és az új oktatási koncepció

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A pedagógusok munkaidő beosztása
Advertisements

FELKÉSZÜLÉS A VÁLTOZÁSOKRA
Az OH TÁMOP fejlesztései
2014 MUNKAJOGI ELŐADÁS.
Pásztor Tibor főosztályvezető
Művelődési tevékenységek / szolgáltatások a településeken
Mindennapos testnevelés a köznevelési törvény tükrében
ÚJ TENDENCIÁK A MAGYAR SZAKKÉPZÉSBEN
26. § (1) A Hivatal a köznevelési intézmény és fenntartója ellenőrzésére jogosult szervek számára a KIR honlapján zárt rendszert biztosít annak érdekében,
Katona József MKSZIG 1 Katona József Szakközépiskola és Felnőttoktatási Gimnázium.
A köznevelés fejlesztési irányai és eredményei KPSZTI február 12. Emberi Erőforrások Minisztériuma Köznevelésért Felelős Államtitkárság MTI Fotó.
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Molnár László tanügy-igazgatási igazgatóhelyettes BPI
ERUDITIO Kft. Az oktatás jogi környezetének változásai és a következmények évi CXC. törvény a nemzeti köznevelésről Szegedi György szakmai vezető.
A KORMÁNYHIVATALOK FELADATAI A KÖZOKTATÁSBAN
ÓVODÁK MŰKÖDÉSE 2013.
„VIVANT PROFESSORES” 2010/2011 NEMZETI ERŐFORRÁS MINISZTÉRIUM Közoktatásért Felelős Helyettes Államtitkár.
A kamara szerepvállalása a szociális képzések területén
Szakképzési szakértők szakképzési változásokra való felkészítése A szakképzési megállapodás és a szakmaszerkezeti döntés Helyszín dátum Nemzeti Fejlesztési.
Somogy Megyei Intézményfenntartó Központ
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2013/2014-es tanévben
A pedagógusminősítési rendszer
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2011/2012-es tanévben Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet Győr, augusztus 24. Készítette: Széles.
Emberi Erőforrások Minisztériuma Oktatásért Felelős Államtitkárság
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
TANULMÁNYOK FOLYTATÁSA KÜLFÖLDÖN. BEJELENTÉSI KÖTELEZETTSÉG AMENNYIBEN A TANULÓ MÉG NEM IRATKOZOTT BE MAGYAR ISKOLÁBA, A LAKÓHELY SZERINT ILLETÉKES ÖNKORMÁNYZAT.
TOVÁBBTANULÁS 2012 Felvételi eljárás a középfokú intézményekbe a es tanévre.
Az Oktatási Főosztály és a köznevelési intézmények feladatai a
Méltányossági elvek a közoktatásban
Bonyhádi Oktatási Nevelési Intézmény
A szakképző iskolai intézményrendszer változásai és új képzési utak
Oktatási Hivatal szervezeti átalakításáról, tevékenységéről
Közoktatási feladatok teljesítése: - nevelési-oktatási intézmény; - pedagógiai szakszolgálat; - pedagógiai szakmai szolgáltató. Intézkedési terv.
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
Nyílt napok 2008/2009. szakközépiskolai képzés felvételi eljárás általában felvételi eljárás iskolánkban.
Az új szakképzési törvény alkalmazása, a tanulók gyakorlati képzése
Oktatási Főosztály az Oktatási Hivatalról szóló 307/2006. (XII.23.)
Pest Megyei Kormányhivatal
Tanévkezdő tájékoztató konferencia Brassói Sándor főosztályvezető EMMI Köznevelés-irányítási Főosztály 2013 augusztus.
szerepe a köznevelésben
A kerettantervek fejlesztése
Változások a közoktatásban és szakképzésben Setényi János 2011 Naszály-Galga TISZK, Vác.
Vereckei Judit Tatabánya, június 29.
A KLIK szerepe a szakképzés irányításában
„A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Pedagógiai Közművelődési és Képzési Intézet jelene és jövője” augusztus 23.
ÜNNEPÉLYES MEGYEI TANÉVNYITÓ
NAK, Szakképzési Igazgatóság
2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
Szakál Ferenc Pál EMMI Köznevelés-fejlesztési Főosztály
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
A művészetoktatási intézményeket érintő jogszabályi változások „Művészetoktatás a jogszabályok útvesztőiben” konferencia Budapest, március 31. Imre.
A középiskolai oktatás szabályzatai
Felnőttoktatási tájékoztatója
Jogszabályi változások, aktuális feladatok Partnerség és együttműködés az informatikai támogató rendszer bevezetéséhez kapcsolódóan Emberi Erőforrások.
Szakképzési változások
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
Fejér Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztály
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
Horváth Zsuzsanna – Ütőné Visi Judit Az OKKR bevezetésének feltételei és szabályozási környezete a közoktatás nézőpontjából Javaslatok az Országos képesítési.
A PEDAGÓGUS KÖTELESSÉGEI ÉS JOGAI
A szakképzés jelene és jövője a KLIK-ben. Jogszabályi háttér: A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény A szakképzésről szóló évi CLXXXVII.
Az NSZI minőségirányítási rendszerét a BVQI tanúsította A tanév aktuális rendje és feladatai Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes augusztus.
Felkészülés a es tanév hatósági és közoktatási feladataira Előadó: Undi Barna OH Dél-Dunántúli Regionális Igazgatósága OH.
1 Országos szakképzési tanévnyitó igazgatói értekezlet 2010/2011. tanév A tanév rendje és aktuális feladatai Mihálka Nóra vizsgadokumentációs irodavezető.
ANDRÁSSY GYULA GIMNÁZIUM ÉS KOLLÉGIUM
Mérés-értékelési gyakorlatok tanulmányozása az európai szakképzésben
A Szolnoki Pedagógiai Oktatási Központ szervezésében megvalósuló szakmai programok a 2017/2018. tanév során Szabó Róza főosztályvezető Oktatási Hivatal.
KPSZTI pedagógiai-szakmai szolgáltató
Közoktatási alapismeretek
Közalkalmazottak besorolása, illetménye, pedagógusokra vonatkozó új munkajogi szabályok, előmeneteli rendszer.
Előadás másolata:

A kormányhivatal közoktatási feladatai és az új oktatási koncepció Vereckei Judit főosztályvezető Komárom-Esztergom Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztály

Témakörök I. Az Oktatási Főosztály tevékenysége II. Az új nemzeti köznevelési törvény

I. Az Oktatási Főosztály A működés kezdete: 2011. július 1. Feladatkörök: 1. Szervezés, koordináció 2. Ellenőrzés 3. Engedélyezési eljárások 4. Megyei „oktatási-stratégia” kialakítása

1. Szervezés, koordináció érettségi vizsga szakmai vizsga országos középiskolai tanulmányi versenyek országos mérések középiskolai felvételi vizsgák független vizsgabizottság felállítása szakértői és vizsgaelnöki névjegyzék kezelése

2. Ellenőrzések Hatósági Törvényességi Szakmai „Költségvetési” Az ellenőrzés típusa Az ellenőrzött intézmény Az ellenőrzés tárgya Hatósági A megye minden közoktatási intézménye. Kt. szerint: maximális osztálylétszám, tanulói óraterhelés, alkalmazási feltételek, tanügyi dokumentumok, állami vizsgák (érettségi, szakmai). Törvényességi Nem önkormányzati (egyházi, „magán”) fenntartású intézmények. A fenntartó a működési engedélyben meghatározottak szerint működteti-e az intézményt. Szakmai Az Oktatási Hivatal által kijelölt intézmények. Minden évben külön rendelet határozza meg. „Költségvetési” MÁK felkérése alapján, a felkérésben szereplő intézmények. Költségvetési hozzájárulás igénylésének és elszámolásának megalapozottsága a tanügyi dokumentumok alapján.

3. Engedélyezési eljárások Nem önkormányzati fenntartású közoktatási intézmények nyilvántartásba vétel működési engedély kiadása engedélymódosítási kérelmeik elbírálása Felnőttoktatást folytató szakképző intézmények a szakmai vizsga szervezésének engedélyezése

4. Oktatás-stratégia Köznevelés-fejlesztési terv készítése 2013. március 01-jéig közoktatási feladatok ellátásának megyei helyzetértékelése megoldásra váró feladatok, fejlesztési elképzelések

Komárom-Esztergom Megyei Kormányhivatal Elérhetőségek Komárom-Esztergom Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztály 2800 Tatabánya, Fő tér 4. Tel.: 34/515-193 főov. 34/515-196 koordináció, szervezés 34/515-194, 515-195 jogi, hatósági feladatok Fax.: 34/515-198 e-mail: oktatas@kemkh.hu

II. Az új köznevelési törvény 2012. szeptember 1-jén lép hatályba. Legtöbb intézkedése fokozatosan kerül bevezetésre. 2016/2017-es tanévig a „régi” közoktatási és az új köznevelési törvény párhuzamosan él egymás mellett

Nevelési-oktatási intézményrendszer Óvoda 3 éves kortól kötelező. Általános iskola 8 évfolyammal működik +1-4. évfolyammal tagiskola is Foglalkozások 16.00-ig, felügyelet 17.00-ig Gimnázium 4 évfolyamos 5 évfolyamos, de feltételeket teljesíteni kell a 2014/2015. tanév végéig 6 és 8 évfolyamos, de feltételeket teljesíteni kell a 2016/2017. té. Szakközépiskola 4 évfolyamos + érettségi utáni szakképző évfolyam Szakmai érettségit ad, mely munkakör betöltésére képesít Szakiskola 3 évfolyamos – minden évfolyamán szakmai tárgyak oktatása Cél: duális képzés kialakítása Gyógyped. int. Sni-s gyermekek, tanulók nevelése-oktatása Kollégium Lakóhelytől való távolság, ill. szoc. rászorultság alapján AMI Zene-, képző-, tánc- és színművészet, nem tankötelezettség a cél Hídprogramok ált. isk. elvégezte, de középiskolába nem nyert felvételt – 1 év, cél: felvétel a középiskolába 6. osztályt végezte el, 15. életévét betöltötte, 2 év, cél: rész-szaképesítés + felvétel szakiskolába

Változások az oktatási rendszerben I. Központi tantervek – intézmény a rendelkezésére álló órakeret 10%-ának felhasználásáról dönt Mindennapos testnevelés – heti 5 óra testnevelés - bevezetése Erkölcstan tantárgy bevezetése Érettségi bizonyítvány kiadásának feltétele 50 óra közösségi szolgálat 7-12. évfolyamok valamelyikén határon túli kirándulás szervezése Tankötelezettség 6 éves kortól 16 éves korig tart Fenntartói szerep változása Állam (óvoda kivételével) Önkormányzat óvoda köznevelési szerződéssel: ált. isk., gimn., szakközép., gyp., AMI, kollégium Egyházi és magánfenntartók

Változások az oktatási rendszerben II. Intézményvezetőt az oktatásért felelős miniszter bízza meg Új bérezési rendszer – pedagógusok bérét az állam garantálja Pedagógus életpálya modell magasabb alapbérek a magasabb kategóriába jutás 3 évente minősítő vizsgához is kötött Kötelező óraszám változása 32 óra kötött munkaidő, ennek ötvenöt–hatvanöt százaléka 22-26 óra a neveléssel-oktatással lekötött munkaidő Országos szakmai ellenőrzések bevezetése az Oktatási Hivatal szervezi meg a kormányhivatal közreműködésével Célja a pedagógusok munkájának külső, egységes értékelése 3 köznevelési szakértő végzi 5 évente kerül rá sor

Köszönöm a figyelmet!