Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Mérés-értékelési gyakorlatok tanulmányozása az európai szakképzésben

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Mérés-értékelési gyakorlatok tanulmányozása az európai szakképzésben"— Előadás másolata:

1 Mérés-értékelési gyakorlatok tanulmányozása az európai szakképzésben
Tanulmányút Norvégia Oslo Készítette: Mag Béláné Békéscsabai Központi Szakképző Iskola és Kollégium Zwack József Kereskedelmi és Vendéglátóipari Tagiskola Békéscsaba, Gyulai út 32. Készítette: Mag Béláné

2 Oslo bemutatása

3 Oslo: Frogner park, Bygdöy-félsziget

4 A norvég oktatási rendszer szerkezete, felépítése
Norvég Oktatási és Képzési Főigazgatóság Norvég Vállalatok Országos szövetsége Országos Munkaügyi Központ Oslo városának Önkormányzati Hivatala Szakképzési részleg

5 A norvég oktatási rendszer bemutatása
Tankötelezettség Általános iskola: 1 – 4. osztály Alsó középiskola: 5 – 7. osztály Felső középiskola: 8 – 10. osztály Szakképzés: év

6 A szakképzés helyzete Norvégiában
Toborzás, felvétel a szakképzésbe Elmélet és gyakorlat aránya Finanszírozás Tanár és szakoktató képzés

7 Mérés-értékelés helye, szerepe a norvég oktatásban
Minőségbiztosítás A 2005-ös változás eredménye A PISA mérések hatása a közoktatásra Mérések a képzés különböző szakaszaiban felvételi évközi és záróvizsgák, mérések

8 Szakmai vizsga szervezése és lebonyolítása
A vizsgaszervezés feladata a megyéé Vizsgáztatás a „TINE”- nél Gyakorlati vizsga egy magániskolában Sajátos problémák, megoldások

9 Lehetséges jó gyakorlat a hazai mérés-értékelésben.
Érdeklődési tesztek a fiataloknak (a weboldalon) A tanuló kiválasztás szempontjai: a hiányzás és a magatartás jegye. A jó szakember érettségi nélkül közvetlenül mehet az egyetemre. (tapasztalataik szerint a jó szakmunkásból lesz a legjobb mérnök.) A vizsgabizottság az egész termelési gyakorlaton végig követi a vizsgázó munkáját és nemcsak a tevékenység végső minőségét veszi figyelembe. A szakmai vizsgáknál a gyakorlati és elméleti tudás összekapcsolása. A diákok értékelik a saját munkájukat A vizsgabizottság a tanulóval együtt értékeli a vizsga teljesítményt. Ha egy iskola kritikus szint alatti eredményt ér el, több támogatást kap.

10 Köszönöm a figyelmüket!
Legyen szép napjuk!


Letölteni ppt "Mérés-értékelési gyakorlatok tanulmányozása az európai szakképzésben"

Hasonló előadás


Google Hirdetések