FIP képzés - menetrend 01. – Bevezetés – Általános információk a FIP-ekről 02. – Közfeladatot ellátó szervek, közérdekű adatok közzététele 03. – ÁFSZ és.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A veszélyes anyagokkal kapcsolatos súlyos balesetek elleni védekezés szabályai (Seveso II.) - polgármesterek felkészítése Lakossági tájékoztatás A lakosság.
Advertisements

Mit lehet tudni a célcsoportról?
A rehabilitációs járadékban részesülő személyek (re)integrációs esélyeinek növelése a munkaügyi központok segítségével Vincze Györgyné Pécs, április.
Harmadik országbeli állampolgárok a magyarországi munkaerőpiacon
Gyermekvédelmi igazgatás – gyámügyi ismeretek
A Rehabilitációs Foglalkoztatás lehetőségei
„A MUNKA NEMESÍT II.” "A programot az Országos Foglalkoztatási Közalapítvány támogatja."
MUNKAÜGYI POLITKA  Alkotmányos jogokra épül  Kollektív autonómia  A foglalkozás és a munkahely szabad megválasztása  A munkahely védelme  Az igazságos.
Az ÉARFÜ NONPROFIT KFT - szerkezete, felépítése, a színes mozaik.
FIP képzés - menetrend 01. – Bevezetés – Általános információk a FIP-ekről 02. – Közfeladatot ellátó szervek, közérdekű adatok közzététele 03. – ÁFSZ és.
A komplex felülvizsgálatok és a fogyatékos emberek foglalkozási rehabilitációját megvalósító intézményrendszer működésének tapasztalatai,  a megváltozott.
A komplex rehabilitáció Új feladat – új szemlélet! Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ november 26.
A kamara szerepvállalása a szociális képzések területén
Baranya Megyei Munkaügyi Központ
általános főig. helyettes
FIP képzés - menetrend 01. – Bevezetés – Általános információk a FIP-ekről 02. – Közfeladatot ellátó szervek, közérdekű adatok közzététele 03. – ÁFSZ és.
Civil szervezetek részvétele a munkaerőpiaci szolgáltatások ellátásában a Közép-magyarországi régióban.
A foglalkoztatás és a szociális szolgáltatások összekapcsolása
Társadalombiztosítási
Munkaügyi Központ szerepe, feladatai SZTE JGYPK Felnőttképzési Intézet 2009/2010. I. félév Szeged.
Készítette: B. B.. Ki jogosult a START kártya kiváltására? a 25. életévét, felsőfokú végzettség esetén a 30. életévét még nem töltötte be, és tanulmányait.
Állam munkavédelmi feladatai
Bemutató a NKH Befektetésösztönzési Főosztály munkatársai számára
Borbély Tibor Bors szakmai tanácsadó Budapest, március HEF OP „Képződj, hogy segíthess” Foglalkoztatás és szociális.
Tájékoztató a Karrier Híd programról Dr. Nagy Ágnes igazgató március 22. Békéscsaba.
A foglalkozási rehabilitáció aktuális kérdései
Főigazgatói értekezlet november 27–28. Sárvár „Út a munkához” program bemutatása.
Főigazgatói értekezlet A KÖZFOGLALKOZTATÁSI TERVVEL KAPCSOLATOS KIRENDELTSÉGI FELADATOK AZ ÁLLÁSKERESÉSI MEGÁLLAPODÁS LEGFONTOSABB VÁLTOZÁSAI november.
Segélyezési rendszer átalakítása
Jogszabályi háttér A katasztrófavédelem a polgári védelem és a tűzoltóság országos és területi szerveinek összevonásával alakult meg január 1- jével,
Lakónépesség*: Lakónépesség*: ezer fő Foglalkoztatottak: Foglalkoztatottak: ezer fő Munkanélküliek száma: Munkanélküliek száma: ezer fő Gazdaságilag.
Foglalkoztatási Információs Pontok munkatársainak képzése Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ május.
FIP képzés - menetrend 01. – Bevezetés – Általános információk a FIP-ekről 02. – Közfeladatot ellátó szervek, közérdekű adatok közzététele 03. – ÁFSZ és.
1 Foglalkoztatási formák, díjazásuk Munkaidő és a kapcsolódó nyilvántartások november 23. Gottgeisl Rita.
A felnőttképzés (munkaerőpiaci képzés) fontossága az elhelyezkedésben és az élethosszig tartó tanulás folyamatában Előadó: Hámori Mariann Pest Megyei.
Közfoglalkoztatás ’2011 Szolnok, október 26. Dr. Czomba Sándor Foglalkoztatáspolitikáért felelős Államtitkár.
Az alkalmi munkavállalói könyvvel foglalkoztatott munkavállalók országos statisztikája, a továbbfejlesztés irányai Munkaügyi Tanácsok Országos Konferenciája.
A felnőttképzéshez kapcsolódó jogszabályok változásai
AZ ALKALMI MUNKAVÁLLALÓI KÖNYVVEL TÖRTÉNŐ FOGLALKOZTATÁS GYAKORLATA március 26.
Kunszentmártoni kistérség munkaerő-piaci helyzete, támogatási lehetőségek Készítette: Deák István kirendeltség-vezető.
Képzések finanszírozása SZTE JGYPK Felnőttképzési Intézet Szeged, 2008/2009. I. félév.
2005.évi CLXXXIII. törvény a vasúti közlekedésről
A személyes gondoskodást nyújtó szociális szolgáltatások január 1- jétől hatályos képesítési feltételeinek változásai Szakmai Nap – január.
A komplex rehabilitáció a kárfelelősség tükrében
EURÓPAI UNIÓS POLITIKÁK
2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
MILASSIN ERIKA IGAZGATÓ
Lorem ipsum. GOP Mikro-, kis- és középvállalkozások munkahely teremtési képességének támogatása.
Hevesi Kistérség Integrált Szolgáltató és Innovációs Központ 2010.
Álláskeresőként történő nyilvántartás
A jogszabályi környezet változása Tájékoztató a BMK, BNE szakmai fórumán október 30. Óváry István OKM Közművelődési Főosztály szakmai főtanácsadó.
Kovács Nóra osztályvezető Munkaerő-piaci kapcsolatok osztály Közép-magyarországi Regionális Munkaügyi Központ.
A MUNKAVÁLLALÁS ALAPVETŐ SZABÁLYAI
KÖZPONTI MUNKAHELYMEGŐRZŐ TÁMOGATÁSI RENDSZER (1991. IV. tv. Flt; 6/1996. MÜM rendelet; 1/2009. MAT határozat) Németh Zsolt igazgató Nyugat-dunántúli Regionális.
Családtámogató ellátások
TÁMOP „Út a munka világába” Közép-magyarországi Regionális Munkaügyi Központ dr. Nyári Tibor projektvezető.
Hulladékgazdálkodás önkormányzati feladatai december 6. Szeged Csongrád Megyei Kormányhivatal Törvényességi Felügyeleti Főosztály Dr. Balogh Zoltánné.
Foglalkozási rehabilitáció a társadalmi integráció szolgálatában „Új utak és kihívások a foglalkozási rehabilitációban” Székesfehérvár január 29.
Postapartner Program: IV. ütem meghirdetése és információs nap Nyugat-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ Zalaegerszeg, 2009.
TÁMOP „Munkaerő-piaci program a hátrányos helyzetűek foglalkoztatásáért a Közép-magyarországi Régióban” - Budapest.
TÁMOP /1 Bács-Kiskun megyében Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központja Szegfű Rita projektvezető Kecskemét, február 27.
1 A megváltozott munkaképességű munkavállalók foglalkoztatásához nyújtható támogatások Székesfehérvár, január 29.
1 A Nyugat-Dunántúli Regionális Munkaügyi Központ Nagykanizsai Kirendeltség és Szolgáltató Központ Munkaerőpiaci képzés.
Szemléletváltás a foglalkoztatáspolitika eszköztárában Előadó: Szabó József főigazgató Észak-magyarországi Regionális Munkaügyi Központ.
MUNKAÜGYI FELÜGYELŐSÉGI NYÍLT NAP ÁPRILIS 03.
A foglalkoztatáshoz nyújtható támogatás forrása, célja, alanya és felhasználása Magyar Köztársaság éves költségvetéséről szóló törvényében Célja: foglalkoztatás.
VESZPRÉM MEGYEI JOGÚ VÁROS
Rehabilitációs járadék,-hozzájárulás
A megyei paktum keretében megvalósuló munkaerő-piaci program
VESZPRÉM MEGYEI JOGÚ VÁROS
Előadás másolata:

FIP képzés - menetrend 01. – Bevezetés – Általános információk a FIP-ekről 02. – Közfeladatot ellátó szervek, közérdekű adatok közzététele 03. – ÁFSZ és a DDRMK 04. – A DDRMK tevékenysége 05. – Álláskeresők, az álláskeresők nyilvántartása 06. – Aktív munkaerőpiaci eszközök 07. – Általános információk a képzési támogatásról 08. – Humán szolgáltatásaink 09. – Internetes források a segítségnyújtáshoz 10. – A DDRMK honlap és tartalmának bemutatása

02. Közfeladat, közfeladatot ellátó szervek, közérdekű adatok közzététele

A közösség, az erkölcs, és a közösség alapegysége: a család A közösség az egyének egymással való együttműködése, mely azon a tényen (illetve annak felismerésén) alapul, hogy az egyéni érdekek kölcsönös figyelembe vétele és egymással összhangban történő megvalósítása az egyének számára is hasznosabb (az érdekérvé- nyesítés hatékonyabb), mint a csak saját érdekek „minden áron való” érvényre juttatására irányuló, egymástól elszigetelt erőfeszítések. Az erkölcsi szabályok összehangolják az egyén törekvéseit a közösség érdekeivel. A közösség alapegysége (és kialakulásának alapja) a család, amelyet az egymáshoz fűződő érzelmi kötelék, valamint az (erre építetten) elsajátított, a különféle közösségekbe történő zökkenőmentes beilleszkedést biztosító magatartásforma (a szocializáció) alkalmazása tart egyben.

Társadalom, jogállam A családon belüli együttműködés, mint szocializációs alapélmény megteremti a lehetőséget annak felismerésére, hogy egy körülhatárolható (az egyén számára is „belátható”) földrajzi egységen belül élő családok egymással történő együttműködése a családok (és az egyének) számára még nagyobb biztonságot ad. A társadalom alapja tehát annak a ténynek az elfogadása, hogy az együttműködés nem csak érzelmi (rokoni), hanem területi alapon is kialakulhat és hatékony is lehet. Ez a területi egység lehet egy település, egymáshoz közel lévő és hasonló helyzetű települések csoportja (kistérség, megye, régió), vagy ennél nagyobb, alapvetően kulturális alapokon szerveződő egység (nemzet, állam, unió, földrész).

Társadalom, jogállam Jogállamról akkor beszélhetünk, ha a közösség intézményesíti az egyének és kisközösségek egymással történő együttműködését: létrehozzák a minden egyén által betartandó (közös) szabályokat megfogalmazó szerveket (jogalkotó), az együttműködés gyakorlati lebonyolítását végző illetve felügyelő szervet (végrehajtó) és az esetleges jogvitákat elbíráló szervet (ítélkező).

Közfeladat, közfeladatot ellátó szervek, közérdekű adatok Közfeladatok azok, melyeket az adott társadalom közösségi szinten kíván megoldani (nem bízza az egyénre), ezért a feladatellátás költségeit is közösen biztosítják. Jogállamban a közfeladatok meghatározása jogszabályban történik (ez a hatáskör vagy – más néven – feladatkör), megjelölve az adott közfeladatot ellátó szervet is (ezek tipikusan költségvetési szervek).

Közfeladat, közfeladatot ellátó szervek, közérdekű adatok Közérdekű adatnak minősül többek között az, hogy közforrásból (költségvetésből) milyen szerv, milyen közfeladatot és milyen módon lát el, így különösen ezen szervek: –elérhetősége, hatásköre, illetékessége, –szervezeti felépítése, –szakmai tevékenysége (rájuk vonatkozó jogszabályok, működésről szóló tájékoztatók, nyilvános döntések), –gazdálkodása (költségvetése, vagyonkezelése, teljesítményének mérése). A közérdekű adatokat (jogszabályban meghatározott módon) mindenki számára hozzáférhetővé kell tenni, illetve (honlapon) nyilvánosságra kell hozni.

A foglalkoztatáspolitika, mint közfeladat A közfeladatok közé tartozik többek között: –a gyermekek védelme (lásd például a gyámhatóságokat), –a közoktatás, –az egészségügy, –a rászorulókról történő gondoskodás (pl. táppénz, gyermekgondozási támogatások, nyugellátások, szociális ellátások, szociális intézményrendszer, stb.), –a kultúra és közművelődés, –különféle egyéb közszolgáltatások (pl. ivóvízhálózat, szennyvízkezelés, közvilágítás, közutak, temetők fenntartása, kéményseprő-ipari közszolgáltatás, stb.). A közfeladatok közé tartozik az állami foglalkoztatáspolitikai feladatok ellátása is, így különösen az információnyújtás, a különféle tanácsadási formák, ellátások, hátrányos helyzetűek foglalkoztatásához vagy képzéséhez adott támogatások, egyéb (a munkaerőpiac kiegyensúlyozott működéséhez szükséges) hatósági feladatok ellátása.

FIP képzés - menetrend 01. – Bevezetés – Általános információk a FIP-ekről 02. – Közfeladatot ellátó szervek, közérdekű adatok közzététele 03. – ÁFSZ és a DDRMK 04. – A DDRMK tevékenysége 05. – Álláskeresők, az álláskeresők nyilvántartása 06. – Aktív munkaerőpiaci eszközök 07. – Általános információk a képzési támogatásról 08. – Humán szolgáltatásaink 09. – Internetes források a segítségnyújtáshoz 10. – A DDRMK honlap és tartalmának bemutatása

03. ÁFSZ Állami Foglalkoztatási Szolgálat DDRMK Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ

Foglalkoztatáspolitikai feladatok A foglalkoztatás elősegítésével, a munkanélküliség megelőzésével és hátrányos következményeinek enyhítésével kapcsolatos legfontosabb feladatokat a foglalkoztatás elősegítéséről és a munkanélküliek ellátásáról szóló évi IV: törvény (a továbbiakban: Flt.) határozza meg. Az Flt.-ben meghatározott feladatokat három csoportba sorolhatjuk: –ellátások (álláskeresési támogatások), –képzési és foglalkoztatási támogatások, –szolgáltatások (beleértve a nem Flt.-ben szabályozott, más hatósági feladatokat is). Az Flt.-ben meghatározott célok megvalósulását állami foglalkoztatási szerv segíti elő – az erre kijelölt szerv az Állami Foglalkoztatási Szolgálat.

Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat A 291/2006. (XII. 23.) Korm. rendelet szerint az Állami Foglalkoztatási Szolgálat (a továbbiakban: ÁFSZ) irányítását a szociális és munkaügyi miniszter látja el, és az ÁFSZ az alábbi szervekből áll: –Foglalkoztatási és Szociális Hivatal (központi hivatalként működik), –regionális munkaügyi központok (hét regionális munkaügyi központ van). A regionális munkaügyi központok: –központi szervezeti egységekből, és –kirendeltségekből állnak (egyes – erre külön jogszabályban kijelölt – kirendeltségek kirendeltség és szolgáltató központ formájában működnek, ezek speciális feladatokat is végeznek). A 291/2006. (XII. 23.) Korm. rendelet meghatározza azt is, hogy a regionális munkaügyi központok fenti szervezeti egységeinek hatáskörébe mely feladatok tartoznak.

A Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ A Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ (a továbbiakban: DDRMK) a korábbi Baranya, Somogy és Tolna Megyei Munkaügyi Központok jogutódja (a munkaügyi központok január 1-jétől működnek regionális szinten). A DDRMK székhelye: 7621 Pécs, Király u. 45. (a központi szervezeti egységek Pécsett, Kaposváron és Szekszárdon találhatóak). A DDRMK-nak 20 kirendeltsége van, ezek közül három működik Kirendeltség és Szolgáltató Központként (Pécsett, Kaposváron és Szekszárdon). A DDRMK honlapján megtalálhatóak valamennyi szervezeti egység elérhetőségi adatai, valamint a DDRMK szervezeti ábrája is.

FIP képzés - menetrend 01. – Bevezetés – Általános információk a FIP-ekről 02. – Közfeladatot ellátó szervek, közérdekű adatok közzététele 03. – ÁFSZ és a DDRMK 04. – A DDRMK tevékenysége 05. – Álláskeresők, az álláskeresők nyilvántartása 06. – Aktív munkaerőpiaci eszközök 07. – Általános információk a képzési támogatásról 08. – Humán szolgáltatásaink 09. – Internetes források a segítségnyújtáshoz 10. – A DDRMK honlap és tartalmának bemutatása

04. A DDRMK tevékenysége

A DDRMK hatáskörére vonatkozó legfontosabb jogszabályok / 1. A foglalkoztatás elősegítéséről és a munkanélküliek ellátásáról rendelkező évi IV. törvény (Flt.) és végrehajtási szabályai: –A foglalkoztatást elősegítő támogatásokról, valamint a Munkaerőpiaci Alapból foglalkoztatási válsághelyzetek kezelésére nyújtható támogatásról szóló 6/1996. (VII. 16.) MüM rendelet; –A munkanélküli járadék megállapításához szükséges igazolólapról szóló 4/1997. (I. 28.) MüM rendelet; –A munkába járással összefüggő terhek csökkentését célzó támogatásokról szóló 39/1998. (III. 4.) Korm. rendelet; –A megváltozott munkaképességű munkavállalók foglalkoztatásához nyújtható költségvetési támogatásról szóló 177/2005. (IX. 2.) Korm. rendelet;

A DDRMK hatáskörére vonatkozó legfontosabb jogszabályok / 1. A foglalkoztatás elősegítéséről és a munkanélküliek ellátásáról rendelkező évi IV. törvény (Flt.) és végrehajtási szabályai: –A munkaerő-piaci szolgáltatásokról, valamint az azokhoz nyújtható támogatásokról szóló 30/2000. (IX. 15.) GM rendelet; –A megváltozott munkaképességű személyek foglalkoztatásához nyújtható költségvetési támogatás megállapításának részletes szabályairól szóló 15/2005. (IX. 2.) FMM rendelet; –Az álláskeresőként való nyilvántartásba vételről, a nyilvántartásból való törlésről, valamint az álláskeresési megállapodásról szóló 18/2005. (X. 18.) FMM rendelet.

A DDRMK hatáskörére vonatkozó legfontosabb jogszabályok / 2. A Bérgarancia Alapról szóló évi LXVI. törvény; A pályakezdő fiatalok, az ötven év feletti munkanélküliek, valamint a gyermek gondozását, illetve a családtag ápolását követően munkát keresők foglalkoztatásának elősegítéséről, továbbá az ösztöndíjas foglalkoztatásról szóló évi CXXIII. törvény; Az alkalmi munkavállalói könyvvel történő foglalkoztatásról szóló és az ahhoz kapcsolódó közterhek egyszerűsített befizetéséről szóló évi LXXIV. törvény; A munkaerő-kölcsönzési és a magán-munkaközvetítői tevékenység nyilvántartásba vételéről és folytatásának feltételeiről szóló 118/2001. (VI. 30.) Korm. rendelet;

A DDRMK hatáskörére vonatkozó legfontosabb jogszabályok / 2. A rendbírságról szóló 3/1996. (IV. 5.) MüM rendelet; A külföldiek magyarországi foglalkoztatásának engedélyezéséről szóló 8/1999. (XI. 10.) SZCSM rendelet; A köztisztviselők jogállásáról szóló évi XXIII. törvény (Ktv.); A Munka Törvénykönyvéről szóló évi XXII. törvény (Mt.).

A jogszabályi háttér Hatékony állami foglalkoztatáspolitikát csak a szolgáltatások, ellátások és támogatások igen sokrétű, egymásra épülő illetve egymást kiegészítő, komplex rendszere biztosíthat. Az Európai Unió tagállamaként az uniós alapelveknek, elvárásoknak, jogszabályoknak is meg kell felelnünk. A magyar foglalkoztatáspolitikában központi szerepe van az Állami Foglalkoztatási Szolgálatnak, és (annak tagjaként) a munkaügyi központoknak. A DDRMK működését meghatározó legfontosabb jogszabályokat a DDRMK Szervezeti és Működési Szabályzata II. fejezetének B) része is ismerteti (az SZMSZ elérhető a honlapon is, a „Szervezetünk” menüpont alatt).

A DDRMK feladatai / 1. A munkaügyi központok: –munkaerőpiaci szolgáltatásokat nyújtanak, úgymint:  munkaerőpiaci és foglalkozási információk nyújtása,  munka-, pálya-, álláskeresési, rehabilitációs, helyi (térségi) foglalkoztatási tanácsadás,  állásközvetítés (munkaközvetítés),  álláskeresők nyilvántartása és kapcsolódó feladatok, –az arra jogosultak részére álláskeresési támogatásokat folyósítanak, –foglalkoztatási és egyes képzési támogatásokkal kapcsolatos feladatokat látnak el.

A DDRMK feladatai / 2. A munkaügyi központok sok egyéb feladatot is ellátnak, így például vezetik a magán-munkaközvetítők és a munkaerő-kölcsönzők nyilvántartását. A kirendeltségek által kiállított úgynevezett alkalmi munkavállalói könyvvel lehetőség van (korlátozott időtartamban) alkalmi munka végzésére, és az ahhoz kapcsolódó közterhek egyszerűsített befizetésére. A munkaügyi központok adják ki a külföldiek magyarországi foglalkoztatásához szükséges engedélyeket, továbbá az engedélymentes foglalkoztatásokra vonatkozó bejelentéseket fogadják. A munkaügyi központok vezetik a felnőttképzést folytató intézmények nyilvántartását.

Az alkalmi munkavállalói könyvvel (AM könyvvel) történő munkavégzés Az alkalmi munkavállalói könyvre (AM könyvre) és az annak birtokában létesíthető munkaviszony keretében történő munkavégzésre, valamint az ahhoz kapcsolódó közterhekre vonatkozó speciális szabályokat az évi LXXIV. törvény (a továbbiakban: Alk. tv.) rögzíti. Az Alk. tv. alapján alkalmi foglalkoztatásnak minősül, ha: –legfeljebb 5 egymást követő naptári napig, és: –egy naptári hónapon belül legfeljebb 15 naptári napig, és: –egy naptári éven belül legfeljebb 90 naptári napig az Alk. tv.-ben meghatározottak szerint létesítenek munkaviszonyt. Az alkalmi munkavállaló egy naptári évben több munkáltatónál összesen legfeljebb 120 napot tölthet alkalmi foglalkoztatási jogviszonyban.

Az alkalmi munkavállalói könyvvel (AM könyvvel) történő munkavégzés Egyes (privilegizált) körbe tartozó munkáltatóknál történő munkavégzésre a fentieknél kedvezőbb szabályok irányadóak. Speciális szabályok vonatkoznak a mezőgazdasági tevékenységre és a külföldiek munkavégzésére is. Az AM könyveket a kirendeltségek (vagy – ha ezt külön megállapodásban vállalják – az illetékes jegyzők) állítják ki, és a kiállító szerv adja ki a szükséges adóigazolásokat, teljesíti a nyilvántartási kötelezettséget és az adatszolgáltatási kötelezettséget.

FIP képzés - menetrend 01. – Bevezetés – Általános információk a FIP-ekről 02. – Közfeladatot ellátó szervek, közérdekű adatok közzététele 03. – ÁFSZ és a DDRMK 04. – A DDRMK tevékenysége 05. – Álláskeresők, az álláskeresők nyilvántartása 06. – Aktív munkaerőpiaci eszközök 07. – Általános információk a képzési támogatásról 08. – Humán szolgáltatásaink 09. – Internetes források a segítségnyújtáshoz 10. – A DDRMK honlap és tartalmának bemutatása

05. Álláskeresők, az álláskeresők nyilvántartása

Az álláskereső fogalma az Flt.-ben Az Flt. 58. § (5) bekezdésének d) pontja alapján álláskereső az a személy, aki: 1. a munkaviszony létesítéséhez szükséges feltételekkel rendelkezik (e tekintetben a vonatkozó törvény alapján szabad beutazási és tartózkodási joggal rendelkező személy álláskeresőként akkor is nyilvántartásba vehető, ha Magyarországon engedély alapján végezhet munkát), és 2. oktatási intézmény nappali tagozatán nem folytat tanulmányokat, és 3. öregségi nyugdíjra nem jogosult, valamint rehabilitációs járadékban nem részesül és

Az álláskereső fogalma az Flt.-ben Az Flt. 58. § (5) bekezdésének d) pontja alapján álláskereső az a személy, aki: 4. az alkalmi foglalkoztatásnak minősülő jogviszony kivételével munkaviszonyban nem áll, és egyéb kereső tevékenységet sem folytat, és 5. elhelyezkedése érdekében az állami foglalkoztatási szervvel (az Flt. 54. §-ának (9) bekezdésében rögzítettek szerint) együttműködik, és akit 6. az állami foglalkoztatási szerv álláskeresőként nyilvántart.

A kereső tevékenység fogalma az Flt.-ben Az Flt. 58. § (5) bekezdésének e) pontja szerint kereső tevékenységnek minősül: –minden olyan munkavégzés, amelyért díjazás jár (beleértve a minimálbér 30%-át meghaladó tiszteletdíjért végzett tevékenységet, valamint az Szja tv. szerint a jövedelem kiszámításánál figyelembe veendő mértéket meghaladó bevétellel járó mezőgazdasági őstermelői tevékenységet is, ugyanakkor a közérdekű önkéntes tevékenység nem minősül kereső tevékenységnek), továbbá: –kereső tevékenységet folytatónak kell tekinteni azt a személyt is, aki egyéni vállalkozói igazolvánnyal rendelkezik, valamint:

A kereső tevékenység fogalma az Flt.-ben Az Flt. 58. § (5) bekezdésének e) pontja szerint kereső tevékenységnek minősül: –aki gazdasági társaság tevékenységében személyes közreműködés vagy mellékszolgáltatás keretében történő munkavégzés útján vesz részt, illetve: –aki a társaság vezető tisztségviselője vagy a társasági szerződésben közreműködési vagy munkavégzési kötelezettsége vagy joga fel van tüntetve.

A kirendeltséggel való együttműködés fogalma az Flt.-ben Az Flt. 54. §-ának (9) bekezdésében rögzítetteknek megfelelően álláskeresőnek (az egyéb feltételek fennállása esetén is) csak az az ügyfél tekinthető, aki: a)kéri az álláskeresőként történő nyilvántartásba vételét, és b)az illetékes kirendeltségnél az általa meghatározott időpontban, de legalább háromhavonta jelentkezik, és c) a munkaviszony létesítéséhez szükséges feltételek fennállása, az oktatási intézmény nappali tagozatán folytatott tanulmányokra, illetve az öregségi nyugdíjra való jogosultsága és/vagy rokkantsági járadékban részesülésére vonatkozó nyilatkozata, továbbá a kereső tevékenység folytatása tekintetében bekövetkezett változást (annak bekövetkezésétől számított 8 napon belül) bejelenti a kirendeltségnek, és d)maga is aktívan keres munkahelyet, és e)a megfelelő munkahelyre szóló állásajánlatot elfogadja.

Az álláskeresők nyilvántartása Az álláskeresőt (kérelmére) a lakóhelye szerint illetékes kirendeltség veszi nyilvántartásba. A kirendeltség a nyilvántartásból törli azt, aki: a) ezt kéri, b) együttműködési kötelezettségét megszegi (jelentkezési kötelezettségének ismételt felszólítás ellenére sem tesz eleget, vagy a megfelelő munkahelyet nem fogadja el illetve a munkaviszony létrejötte neki felróható okból hiúsul meg), c) a körülményeiben bekövetkezett változás miatt nem tekinthető aktív álláskeresőnek, d) meghalt, e) az álláskeresőkre vonatkozóan meghatározott más feltételek bármelyike megszűnt.

Az álláskeresők nyilvántartása A nyilvántartásba vett ügyféllel a kirendeltség külön álláskeresési megállapodást is köt, ha részére álláskeresési támogatást állapítanak meg, vagy rendszeres szociális segélyben részesülőként a kirendeltséggel együttműködésre kötelezett – de (indokolt esetben) e körbe nem tartozó álláskeresőkkel is köthető álláskeresési megállapodás. Az álláskeresési megállapodás konkrétan rögzíti a felek együttműködésének szabályait (ügyfél álláskeresésének formái, kirendeltségen történő jelentkezés gyakorisága, a részére nyújtandó munkaerőpiaci szolgáltatásokat).