TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tanfelügyelet – egységes külső értékelés
Advertisements

Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
Az előadás témái Az ellenőrzés-értékelés-minősítés értelmezése, kapcsolata A portfólió fogalma, fajtái Érvek és ellenérvek a portfólió alkalmazásáról.
Közösségi pedagógiai gyakorlat
A PEDAGÓGUS ÉLETPÁLYAMODELL
AZ ÉN PORTFÓLIÓM.
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
A szaktanácsadás támogató szerepe
Fejlesztő célú szaktanácsadás
Hogyan készítsünk pedagógusi portfóliót?
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
A pedagógusminősítési rendszer
Hogyan? Mit? Mennyit? Ötletek a készítéshez
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Készítette Kovács Nándor KONRACB.PTE
A portfólió szerepe a pedagógusok minősítési rendszerében
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A gyakorlatvezető mentor
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Mentorképzés a Debreceni Egyetemen
A PEDAGÓGUSOK ÉRTÉKELÉSE
E-PORTFÓLIÓ.
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Az e-portfólió használati köre
Szaktanácsadói támogatás az életpályamodellben
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Keretrendszer az egész napos iskola nevelési-oktatási programjának fejlesztéséhez.
Német nyelvtanárok a pedagógiai minősítés küszöbén;
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
SZTE BTK Spanyoltanár MA
A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák a 8/2013 (I. 30
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.

A gyakorlati képzés megújítása a pedagógia szakos képzésben
Megközelítésmódok a tanári kompetenciák leírására
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadás támogató szerepe Dr. Szabó Mária Budapest február 27.
A portfólió - óvodai szakterület
Szakmai nap szeptember 16.
Felkészülés a pedagógusok szakmai ellenőrzésére
A tanárképzés szerkezete
A portfólió Szakmai nap október 17..
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadásról.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
A fejlesztő célú szaktanácsadás
A tanári mesterszak gyakorlatai Vezetőtanári tájékoztató szeptember 7. Salát Magdolna PK OTF Tanárképzési Osztály.
Pedagógus értékelési rendszer
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
A köznevelési intézmények értékelési keretrendszere
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Az e- portfólió dokumentumai a kompetenciák tükrében TÁMOP.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Diákportfólió minden szinten a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében
Diákportfólió minden szinten a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Tervezési folyamat.
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
főosztályvezető-helyettes
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés, a tanfelügyelet standardjai
Hogyan? Mit? Mennyit? Ötletek a készítéshez
Tanácsok a portfólió készítéséhez
Előadás másolata:

TÁMOP 3.1.5/12 - 2012 - 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA A pedagógiai e-portfólió Kimmel Magdolna PhD ELTE BTK Angol Nyelvpedagógia Tanszék

A prezentáció tartalma: I. A pedagógiai e-portfólió szerepe a minősítés folyamatában II. A portfólió definíciója, típusai III. A pedagógiai e-portfólió tartalma IV. A reflexió szerepe a portfólióban V. Az e-portfólió elkészítésének folyamata, a folyamat támogatása VI. Az e-portfólió értékelési célú használatának problémái és előnyei

I. Az e-portfólió szerepe a minősítési folyamatban A pedagógusok minősítése kompetencia alapon történik majd. ( A nyolc kompetencia részletes leírását 8/2013. (I. 30.) EMMI rendelet tartalmazza.) A TANÁRI FELKÉSZÍTÉS KÖVETELMÉNYEI 1. Nyolc területen foglalja össze a kimeneti követelményeket, és minden területet három alpont alatt tárgyal: Ismeretek Képességek Attitűdök

1.3. a szakmódszertani és a szaktárgyi tudás A pedagógusképzés kimeneti követelményeinek leírása nyolc kompetenciaterületen 1.1. a tanuló személyiségének fejlesztése, az egyéni bánásmód érvényesítése 1.2. a tanulói csoportok, közösségek alakulásának segítése, fejlesztése 1.3. a szakmódszertani és a szaktárgyi tudás 1.4. a pedagógiai folyamat tervezése 1.5. a tanulás támogatása, szervezése és irányítása 1.6. a pedagógiai folyamatok és a tanulók értékelése 1.7. a kommunikáció, a szakmai együttműködés és a pályaidentitás 1.8. az autonómia és a felelősségvállalás

A minősítés célja annak vizsgálata, hogy a minősítésre jelentkező pedagógus kompetenciái elérték-e az adott gyakorlati idő után elvárható szintet, sztenderdet. Ennek megállapításához több, különböző adatforrásból nyert információ áll majd az értékelők rendelkezésére.

Adatforrások e-portfólió és portfólióvédés óra(k)/foglalkozás(ok) megtekintése, óraelemzés, értékelés az intézményi önértékelés pedagógusra vonatkozó dokumentumai az országos pedagógiai, szakmai ellenőrzés során látogatott foglalkozások tapasztalatai és az országos pedagógiai, szakmai ellenőrzés összegző értékelése

II. A pedagógiai e-portfólió definíciója, típusai A pedagógiai e-portfólió a pedagógus munkáját bemutató dokumentumgyűjtemény. Típusai: Munkaportfólió: a munkaportfólió hosszabb időszak teljes dokumentációját tartalmazza, és így átfogó képet ad készítőjének fejlődéséről, erőfeszítéseiről. Az értékelési portfólió: az értékelési céllal készült portfólió egy dokumentumválogatás, amely ebben azt hivatott bizonyítani, hogy a pedagógus kompetenciái elérték az adott gyakorlati idő után elvárható szintet, sztenderdet.

III. A pedagógiai e-porfólió tartalmi elemei a szakmai önéletrajz a nevelő-oktató munka dokumentumai a pedagógiai szakmai és egyéb tevékenységeinek bemutatása, dokumentumai önálló alkotói, művészeti tevékenységeinek bemutatása, dokumentumai a pedagógust foglalkoztató intézmény rövid bemutatása a szakmai életút értékelése

A nevelő-oktató munka dokumentumai A pedagógiai e-portfólió ezen része tartalmaz: a. alapdokumentumokat b. szabadon választott dokumentumokat. Miért? A pedagógiai e-portfólió új fogalom a pedagógusok többsége számára. A portfólió készítése nyitott feladat.

A megvalósítás dokumentumai és reflexiók Alapdokumentumok I. Tanulási-tanítási egység terve és reflexiók Óravázlat A tanulói munka értékelése és reflexiók Csoportprofil Óravázlat Óravázlat Óravázlat Óravázlat A megvalósítás dokumentumai és reflexiók

Alapdokumentumok II Különleges bánásmódot igénylő gyermekekkel való foglalkozás (szakkör, verseny-előkészítés, korrepetálás, felzárkóztatás, hátránykompenzáció stb.) IKT alkalmazása a szaktárgy tanításában a tanulás támogatására: saját gyakorlat bemutatása, példákon, mintákon át. Hospitálás vagy bemutatóóra naplója. (A pedagógus órát látogatott, vagy bemutatóórát tartott.) Reflexió: a hospitálás vagy a bemutató óra tanulságai. Esetleírás:pedagógia probléma megoldásának leírása,dokumentálása.(Például állandóan visszatérő fegyelmi probléma kezelése.)

Példák szabadon választott dokumentumokra Tanórán kívüli közösségi program, diákrendezvény (pl. kirándulás, erdei iskola, iskolai ünnepség, sportnap, múzeumlátogatás, diákcsere program stb.) megvalósítása, reflexiók. Osztályfőnöki munka bemutatása, reflexiók. A szaktárgy tanításához kapcsolódó, a pedagógus által fontosnak tartott források felsorolása, értékeléssel, ajánlással.

Példák szabadon választott dokumentumokra Projektterv és megvalósításának dokumentumai, reflexiók. Segítségre, támogatásra szoruló tanítványok, családok érdekében tett lépései, esetleg együttműködés, kommunikáció a kollégákkal, külső szervezetekkel, szülőkkel. Reflexió: a tevékenység elemzése, értékelése.

III. A reflexió szerepe a portfólióban A reflexió tapasztalataink, ismereteink és cselekedeteink szisztematikus végiggondolását, elemzését, értékelését jelenti. A reflexió világítja meg az olvasó/értékelő számára a portfólió készítőjének gondolatmenetét, pedagógiai nézetrendszerét, azt, hogy mit miért tesz.

IV. Az e-portfólió elkészítésének folyamata és támogatása Tevékenységek 1. hónap 2. hónap 3. hónap 4. hónap 5. hónap 6. hónap Az első lépés: a célok azonosítása, a használható dokumentumok körének behatárolása   A második lépés: a dokumentumok gyűjtése A harmadik lépés: a dokumentumok válogatása A negyedik lépés: a reflexiók írása és végleges formába öntése Az ötödik lépés: a pedagógiai e‑portfólió egyéb dokumentumainak elkészítése, kitöltése A hatodik lépés: a pedagógiai e‑portfólió teljes anyagának végső ellenőrzése, feltöltése A hetedik lépés: az ünneplés

Az e-portfólió elkészítésének támogatása A legfontosabb segítség: az indikátorok – az értékelési kritériumok - ismerete. A portfólió elkészítését segítik Dokumentumminták és - sablonok Segítő szempontsorok A „kritikus barát”: mentor, szaktanácsadó, kolléga. A kritikus barát szerepe hasonló a szakdolgozati témavezető szerepéhez.

V. Az e-portfólió értékelési célú használatának problémái Validitási (érvényességi) problémák és kezelésük: Az eredetiségnyilatkozat A portfólióvédés Más adatforrások is a szakértők rendelkezésére állnak a pedagógus kompetenciáinak értékeléséhez. Megbízhatósági probléma és kezelése: A szakértők képzése, rendszeres továbbképzése.

Az e-portfólió értékelési célú használatának előnyei A portfólió komplex, átfogó képet ad a pedagógus munkájáról, kompetenciáiról. A portfólió a reflexiók révén lehetőséget ad a pedagógus számára a benyújtott dokumentumok interpretálására, pedagógiai nézetrendszerének megvilágítására. A portfólió – szakmai önarckép. Elkészítése ezért motiváló, a tulajdonosság érzésével tölti el készítőjét.

A portfólió: tükör

Köszönöm a figyelmet! magdimann@yahoo.com