Kis csoport szeptember

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Szentlőrinci Kistérségi Bölcsőde és Óvoda
Advertisements

A KÓPÉVÁR ÓVODA SZAKMAI BESZÁMOLÓJA A TÁMOP
Szentlőrinci Kistérségi Bölcsőde és Óvoda
KÖZÖSSÉGI HÁZ KISVASZAR 2012.
AZ ÓVODA EGÉSZSÉGNEVELÉSI GYAKORLATA (febr. 25.)
Az olvasástanítás módszere:
Óvoda.
Szülői elégedettség mérés eredménye
Szentlőrinci Kistérségi Bölcsőde és
KÉSZÍTETTE: CSORDÁS SÁNDORNÉ
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
Hogyan készüljünk az óvodás évekre?
„ŐSZ KINCSEI” TÉMAHÉT október 10 – 14.
Napocska Napköziotthon
Velünk egy jobb világért! II. Országos Módszertani Konferencia Szükség szerinti teljes körű ellátás, és a Térítési díj dilemmái.
Intézményvezetői Értekezlet október 6.
A kisgyermekkori zenei nevelés jelentősége és alapelvei
GONDOLATOK AZ OSZTÁLYF Ő NÖK ÉS A GYERMEKVÉDELMI FELEL Ő S EGYÜTTM Ű KÖDÉSÉR Ő L Csillag Ferenc – pedagógiai szakért ő.
„Környezet- és egészségtudatos iskola” Magyar Bioetikai Társaság 20. Nemzetközi Konferenciája szeptember 21.
Módszertani megújulás a nevelő munkában
MÉRÉSI ÉRTÉKELÉSI RENDSZER
Országos Közoktatási Intézet Tantárgyi obszervációs vizsgálatok
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
SZONEK Bükkösdi Általános Iskola és Óvoda Tagintézménye
SZONEK Bükkösdi Általános Iskola és Óvoda Tagintézménye
NAGYCSOPORT július - szeptember LEVEGŐ MODUL.
Katica csoport Október Tűz modul
Szentlőrinci Kistérségi Bölcsöde és Óvoda
FÖLD MODUL Középsőcsoport június
Szentlőrinci Kistérségi Bölcsöde és
Készítette: Lengyelné Bencsik Judit
Kaposvár Jó gyakorlat Készítette: Lengyelné Bencsik Judit.
Óvodai és iskolai szűrő vizsgálatok
„Ü GYES KEZEK, OKOS FEJEK ” TEHETSÉGKERESŐ PROGRAM május 11. A tehetséggondozás 25 éve a törökszentmiklósi Bethlen Gábor Református Általános Iskolában.
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
GYERMEKI ELÉGEDETTSÉG MÉRÉS beszédfogyatékos gyermekek óvodai tagozata
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Az óvodai tevékenységterv
SZVÓ szakmai igazgatóhelyettes
Ötletek, javaslatok a kritériumok dokumentum szintű beépítésére
Óvodai nevelés országos alapprogramjáról
KÖZÉPSŐ CSOPORT „ŐSZ KINCSE” TÉMAHÉT OKTÓBER 6-10.
Tehetséggondozás színesen
A néphagyományok, jeles napok, ünnepi szokások szerepe az óvodai nevelésben
BIHARINÉ dr. KREKÓ ILONA főiskolai docens
Készítette: Borsiné Csontos Ilona óvodavezető h.
I. számú Összevont Óvoda Heten egy nyelven. Küldetésnyilatkozatunk Hisszük és valljuk, hogy a gyerekek nevelése során megfelelünk azoknak az értékeknek,
Budapest, A „fenntarthatóság” alappillérei Környezetvédelem Társadalom Gazdaság Megvalósulásának alapvető feltétele a szemléletváltás.
Szakmai gyakorlat Szarvas április 3. – 16. ERASMUS+ Gál Ferenc Főiskola Szarvasi Gyakorló Általános Iskola és Gyakorlóóvoda, Bölcsöde.
Készítette: Zelei Kitti. „Ha hajót akarsz építeni, ne azzal kezd, hogy a munkásokkal fát gyűjtetsz és szó nélkül kiosztod közöttük a szerszámokat, és.
 Nógrádmarcal Nógrád megyében, Balassagyarmattól 10 km-re található zsák település  A Cserhát hegység északi nyúlványának szélén, az Ipoly völgyének.
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki, ha nem tud addig tartani, amíg megnövök, hanem guggoljon ide mellém, ha nemcsak hallani, de érteni is akar, hogy.
Pályaválasztási tájékoztató szeptember. Dunaújvárosi Kereskedelmi és Iparkamara Gazdaság képviselete Kapcsolattartás a kis- és középvállalkozások.
Márkus Lászlóné Intézményvezető Közoktatási szakértő
Hogyan lesznek növendékeink iskolaérett gyermekek?
Bornemisza Óvoda
A viselkedés és az iskolaérettség kapcsolata
A LURKÓ-TÁBOR, mint a jó gyakorlat dokumentációja
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki,
A dajka a nevelés folyamatában
CSOPORTNAPLÓ MÓD - SZER - TÁR ANYAGÁNAK FELHASZNÁLÁSÁVAL.
avagy a megismerési folyamatok probléma alapú tervezése
DRÁMAPEDAGÓGIA ÓVODAPEDAGÓGUSI SZEMMEL
HELYI ÉRTÉKEK KÖZVETÍTÉSE AZ ÓVODÁS GYERMEKEKNEK
Család – és Gyermekjóléti Központ
Kulcs a kezünkben egyéni utak a zavartalan iskolakezdéshez Szabó Erika-tanító Páduai Szent Antal Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Dr. Jakabné Zelei Erzsébet pedagógiai szakpszichológus
Farkasné Egyed Zsuzsanna
Előadás másolata:

Kis csoport 2012-2013. szeptember „Életképek” Kis csoport 2012-2013. szeptember Szentlőrinci Kistérségi Oktatási Nevelési Központ Bükkösdi Általános Iskola és Óvoda Tagintézménye

Az óvodai életet azért érdemes kipróbálnia minden gyermeknek, mert a szocializáció, azaz a társas érintkezés fejlődésére nagyszerű hatással van. Közösségben élni a gyermek számára annyit jelent, mint alkalmazkodni a különböző helyzetekhez. Ehhez természetesen új szabályok elsajátítására van szüksége, például arra, hogy nem mindig teheti azt, amit szeretne, így tudomásul kell vennie bizonyos korlátokat is. Az óvodában töltött idő alatt egyre természetesebbé és mélyebbé válik az egymás iránti érdeklődés, a figyelem, a segítőkészség.

Új napirend Az óvodai időbeosztás általában hasonlít az otthonihoz. Reggel tízóraiznak, délelőtt játszanak, aztán ebéd, délutáni alvás és uzsonna, majd újra játék. Óvoda napirendünk alapja az, hogy a gyermekek minél több időt tölthessenek el szabad játékkal, kiélhessék mozgás- és szabadságigényüket. Ezen tevékenységek köré alakítottunk ki olyan rugalmas szokás-szabályrendszert, amelyhez a gyermekek könnyedén alkalmazkodhatnak.

Intézményünk napirendje rugalmas, így lehetőséget biztosít előre nem tervezett, a gyermekek személyiségfejlődését szolgáló események, programok beépítésére. A folyamatos napirend a gyermekek kiegyensúlyozott életritmusának alapja, lehetővé teszi az egyéni tempó, teljesítőképesség, egyéni igény szerinti tevékenységet.

Idő Tevékenység 6. 00 – 8. 00 Gyermekek fogadása. Szabadjáték, egyéni képességfejlesztés, tapasztalatszerzés, mindennapi mozgás 8. 00 – 11.45 Reggeli folyamatos szervezésben, tisztálkodás Szabadjáték, játékba integrált tanulás, tevékenységben megvalósuló tanulás, egyéni képességfejlesztés, tapasztalatszerzés, mindennapi mozgás, játék az udvaron, séta, kirándulás 11.45 – 14.30 Ebéd, tisztálkodás Álomba ringató mesélés, délutáni pihenés, folyamatos ébredés, szabad játék 14.30 -17.00 Uzsonna folyamatos szervezésben, tisztálkodás Szabadjáték, egyéni képességfejlesztés, tapasztalatszerzés, mindennapi mozgás, játék az udvaron, folyamatos hazamenetel

Szabadon választható tevékenység Tevékenység megnevezése Az óvodai csoport heti rendje A rugalmas heti rend biztosítja a gyermekek részére az elegendő időt a szabad játékra és az önkéntes részvételt különböző kötetlen tevékenységekben. A kötött tevékenységekben lehetőség szerint minden gyermek vegyen részt. Hetirend szeptember 1-től május 31-ig Kötelező tevékenység Szabadon választható tevékenység Tevékenység ideje Tevékenység megnevezése A hét meg-határo-zott napján Heti egy alkalom Mozgás, testi nevelés A hét minden napján Játék Munka jellegű tevékenység Mese-vers Rajzolás, mintázás, kézi munka Mindennapi mozgás Nincs meghatározott napja (a gyermekek spontán érdeklődése alapján, gyermek vagy óvodapedagógus kezdeményezésére). Ének, zene, énekes játék Környező világ tevékeny megismerése

Képekben

Játék a csoport szobában

Hinta-palinta, hintázik a…..

Gömbölyítünk, sodrunk, lapítunk

Tornázunk

Udvari játék, mozgás a szabad levegőn

Étkezés alkalmával (reggeli, ebéd)

Első szülinap a csoportban Nasizunk

Mosdóban

Pihenéshez készülünk

Elérhetőségeink: SZONEK Bükkösdi Általános Iskola és Óvoda Tagintézménye 7682 Bükkösd, Ságvári Endre utca 3. www.bukkosdovi.hu  73 / 378-712