Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Dr. Jakabné Zelei Erzsébet pedagógiai szakpszichológus

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Dr. Jakabné Zelei Erzsébet pedagógiai szakpszichológus"— Előadás másolata:

1 Dr. Jakabné Zelei Erzsébet pedagógiai szakpszichológus 2018. 11. 22.
Szülőként mit tehetünk annak érdekében, hogy gyermekünk örömmel kezdje meg, majd sikeresen folytassa az iskolai tanulmányait? Dr. Jakabné Zelei Erzsébet pedagógiai szakpszichológus

2 1. Csak iskolaéretten írassuk be gyermekünket az iskolába!

3 Iskolaérettség kritériumai
testi pszichés szociális Nem szabad presztízs kérdésként kezelni a még egy évet óvodában maradást! Átkeretezés: Évvesztes helyett ÉVNYERTES!

4 Testi kritériumok Elérte: - a 120-130 centiméter magasságot,
- a kilogramm súlyt. (A kisebb termetűek fáradékonyabbak lehetnek.) Fogváltása beindult, mely utal a csontosodás folyamatára. Testarányai megváltoztak (törzse nyúlánkabb, végtagjai hosszabbodtak, feje aránya a testéhez viszonyítva csökkent), mozgása összerendezett. 6 éves kor körül markáns érési folyamat indul be, az egyéni eltérésekkel számolni kell!

5 Pszichés kritériumok Nyitott, érdeklődő az iskola iránt. Képes:
10-15 percig szándékosan figyelni, szándékosan memorizálni, szándékosan felidézni. Elvontabb gondolkodásra is képes. Érthetően, beszédhiba nélkül, összefüggően beszél. Beszédértése megfelelő. Rendelkezik elemi ismeretekkel: önmagáról, környezetéről, mennyiségekről.

6 Szociális kritériumok
- A szabályokhoz alkalmazkodik. - Képes kapcsolatot teremteni felnőttekkel, gyermekekkel. - Együttműködő a feladatok végzésében. - Feladattudata kialakult; a feladatmegoldás során kitartó. Rendelkezik önfegyelemmel, már képes késleltetni a szükségleteit. Önálló (öltözködés, étkezés, tisztálkodás, WC-használat).

7 2. Gyermekünket olyan iskolába írassuk be, amely a képességeinek és a szükségleteinek megfelelő.

8 3. Hangoljuk rá gyermekünket az iskolára:
- mesélhetünk a saját POZITÍV élményeinkről, - nézegethetjük közösen a rólunk készült iskolai fotókat. Ne riogassuk az iskolával! - A tanszereket is együtt vásárolhatjuk meg.

9 4. Mi, szülők is, ha szükséges, változtathatunk addigi életritmusunkon, igazodva az iskolai napirendhez. A gyermekünk napirendjét is fokozatosan megváltoztatjuk (délutáni alvás).

10 5. Bátorítsuk az önálló öltözködésre (cipőfűzés, gombolás – lsd. testnevelés óra, szünetek) és az önálló étkezésre. Gyakoroltassuk a tálcán szállítást (menza). Szoktassuk hozzá az iskolai körülményekhez (nagyméretű WC, higiéniás kendő). Az otthoni foglalatosságokba is vonjuk be, bízzuk meg feladatokkal.

11 6. Teremtsünk játékos helyzeteket, amelyek során fejlődnek a tanuláshoz szükséges képességek, kognitív funkciók: - érzékelés, észlelés figyelem, megfigyelőképesség, emlékezet, gondolkodási funkciók, beszéd, képzelet.

12 Ötletek Finommozgás fejlesztése (rizs, bab): szétválogatni,
díszítősort kirakni, azokat papírra ragasztva képet készíteni, stb. cipőfűzés, megkötés gyakorlása (tépőzárak helyett). gombolás gyakorlása (zipzárak helyett). Összerakni, szétszedni, összerakni (LEGO). Gyakorolni az irányokat: bal, jobb, alul, felül, mögött, előtt, között.

13 Ötletek Egyensúlyérzék fejlesztése: vonalon, járdaszegélyen járás,
„pincérkedés”, hintázás. Sok-sok szabadban történő aktivitás és benti matatás.

14 Legfontosabbak: mesélni, beszélgetni, jól meghallgatni (aktív hallgatás) ésszerű keretek közé szorítani a számítógép használatát, közös élmények biztosítása.

15 Biztonság kedvéért Szemvizsgálat Hallásvizsgálat Vérképellenőrzés

16 Szülőkonzultációs lehetőségek:
Hétfő: óráig Kedd: 7-9 óráig 15-17 óráig Bejelentkezés:


Letölteni ppt "Dr. Jakabné Zelei Erzsébet pedagógiai szakpszichológus"

Hasonló előadás


Google Hirdetések