OSZTÁLYSZERVEZÉS – KOMPETENCIA

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
MAG Megelőzés Alkalmazkodás Gondoskodás
Advertisements

Mire lehet/ne jó az iskola?
A gyakornokok beilleszkedése
Kompetencia - Interakció Összeállította: Alseczné Sipos Ibolya NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola.
Az olvasástanítás módszere:
Szülői elégedettség mérés eredménye
Differenciált tanulásszervezés 3. Szervezési módok, munkaformák
Komplex Instrukciós Program
Európai Lányok prezentációja Révai Miklós Gimnázium és Kollégium Győr,
„Ezt egy életen át kell játszani”
MAG Készítette: Bojtor Attiláné NKI Babay József Általános Iskola és Sportiskola.
Gyerekek a Biztos Kezdet Gyerekházban
GYERMEKBÁNTALMAZÁSOK A TABULA RASA ALAPÍTVÁNY TEVÉKENYSÉGE Kovácsné Duró Andrea ME BTK Tanárképző Intézet
Instrukció - Autonómia Megelőzés – Alkalmazkodás - Gondoskodás Készítette: Ludánné Pécsi Erzsébet NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
Árpád Fejedelem Általános Iskola
Iskolai Közösségi Szolgálat Definíció Cél Folyamat Példák Demokratikus Ifjúságért Alapítvány.
MAG Megelőzés Alkalmazkodás Gondoskodás Készítette: Fidler Mária
Összeállította: Gyulainé Bukovics Ildikó MEGELŐZÉS – ALKALMAZKODÁS - GONDOSKODÁS NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola Interakció - Autonómia.
Összeállította: Horváth Csabáné NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola Instrukció – kompetencia Megelőzés – Alkalmazkodás - Gondoskodás.
Az osztály és az iskolapszichológus együttműködési lehetőségei Iskolapszichológusok Módszertani Bázisa Budapest, november 27.
A különleges bánásmódot igénylő gyerekek 2.
Kompetencia alapú oktatás bevezetése az alsó tagozaton
A személyközpontú pedagógiai jelenléte a digitális tanórákon
Kimeneti követelmények a 8. osztály végén
Szülői értekezlet és 5. évfolyam. Téma Hogyan halad iskolánkban a „Korszerű oktatást Mándokon” című projekt megvalósítása? (beszámoló,
Ellenőrzés és értékelés az alsó tagozatos matematika oktatásában
A fejlesztő értékelés.
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
A pedagógus, aki az IPR mögött van
Dömötör Monika gyógypedagógiai tanár, szaktanácsadó április 6.
„Út a munkához „ program Simon Gábor államtitkár.
A szupervízió szakaszai (Louis van Kessel)
„A hátrányos helyzetű gyerekek anyanyelvi kompetenciáinak megalapozása, fejlesztése” c. könyvtári program gyakorlati tapasztalatainak összegzése.
Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek
Kompetencia alapú idegen nyelvi
Iskolánk gyógypedagógiai intézmény
Kompetensek lettünk? június 27..
Kompetencia bevezetésének tapasztalatai egy” integrált” 1. osztályban
Az iskolai pedagógiai program átdolgozásának előkészítése Nevelési értekezlet 2007.szept.20.
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Tanulói elégedettségvizsgálat ismertetése HJK
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
Az óvodai tevékenységterv
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
A Magyar Nyelv Napja kezdőkép Tarczal-Márta Edit
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Dr. Schiffer Csilla: Kooperáció és koordináció
Munkaszervezési formák
Út a sikeres tanuláshoz
TIOK IKT – tesztelés 1. osztály Pap Ágnes. A csoport bemutatása 6-7 éves korosztályon teszteltem a tananyagot. /12 fő,előképzettség nélkül,tagozat nincs,de.
Egy iskola, ahol az ADHD-s gyerekek érettségiznek
Pedagógiai válaszaink az egyéni különbségek elfogadására
Pályaválasztást segítő, pályaorientációs program a gyermekotthonokban és lakásotthonokban nevelkedő gyermekek számára.
171 KLIK fenntartású intézmény kiválasztása Szempontok:  HH és HHH gyermekek aránya  Tanuló létszám  LHH, leghátrányosabb helyzetű kistérségek  Kompetencia.
Nemzeti Foglalkoztatási Akcióterv (2004) Magyarország 2006.június
ÁRPÁD SZAKKÉPZŐ ISKOLA ÉS KOLLÉGIUM, SZÉKESFEHÉRVÁR Tóth Ágnes MÉCS vezető.
A szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatai Jókai Mór Szakképző Iskola Bonyhád.
MODULÁRIS OKTATÁS A TANULÁS TANÍTÁSA Megvalósító: Kisné Takács Ágnes
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
A 2007/2008. tanév bemeneti kompetenciamérés tapasztalatai
Tanítási filozófia Gyetvai Anna.
Móricz Zsigmond Gimnázium, Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium
Iskolai szabályok – harmadik osztály
3. osztályban.
Közösen a bántalmazás ellen
Ponte de Lima- Freixo 3. projekttalálkozó (2017. október )
Előadás másolata:

OSZTÁLYSZERVEZÉS – KOMPETENCIA Megelőzés - Alkalmazkodás - Gondoskodás OSZTÁLYSZERVEZÉS – KOMPETENCIA Összeállította: Horváth Józsefné NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola

„TESSÉK NYUGODTAN RÁM HAGYNI!” KAPCSOLAT KOMPETENCIA AUTONÓMIA INTERAKCIÓ INSTRUKCIÓ OSZTÁLYSZER-VEZÉS

A pedagógus feladata: Az osztálytermi folyamatok tanulói alakításának ösztönzése. A közös munka, a csoportszervezés kezdeményezésének bátorítása. Az önértékelés támogatása. A pedagógus használja ki a tanteremben rejlő lehetőségeket a tanulók kompetencia élményének növelésére!

Javaslatok: A tanterem, a bútorok és a könyvespolcok elrendezése A kezdeményezést és a közös munkát szolgálja! Tanulásra és munkára ösztönző legyen! Aktivitásra, kérdésfeltevésre sarkalljon!

Ezt szolgálják a különböző sarkok levelező sarok versek sarok olvasó sarok „készítsünk könyvet” sarok stb.

színező asztal érdekes könyvek asztal játék asztal  barkács asztal Különböző asztalok színező asztal érdekes könyvek asztal játék asztal  barkács asztal

Játékszőnyeg

Osztálykönyvtár

Titokláda - gondok, ötletek

Üzenőfal néhány papírlap a táblán, melyekre meghatározott szabály szerint lehet üzeneteket írni

Minden véleményt, javaslatot hallgassunk meg! Vegyük komolyan a gyerekek javaslatait az osztály elrendezésére, a munka menetére vonatkozóan is! Minden véleményt, javaslatot hallgassunk meg! Foglalkozzunk azzal is, ha a gyerekeknek a pedagógussal kapcsolatos észrevételük van!

A közös munkát és egymás segítését fokozatosan tanítsuk meg! Páros munka – csoport munka

Legyenek világos szabályai a közös munkának és a segítségnyújtásnak! Hangerő , udvariasság

Személyre szóló feladat, kutatás, beszámoló stb. Teremtsünk lehetőséget az önálló munkára is! Személyre szóló feladat, kutatás, beszámoló stb.

Mindig adjunk lehetőséget arra, hogy ki-ki a saját tempójában és saját szintjén dolgozhasson!

Építsük be a saját munka ellenőrzésének a lehetőségét!

A TEREM ÖSZTÖNZŐ KÖRNYEZETTÉ ALAKÍTÁSÁBAN LEHETETLENNEK LÁTSZIK! BÁTRAN HASZNÁLJUNK KI MINDEN LEHETŐSÉGET, MÉG AZT IS, AMI KEZDETBEN LEHETETLENNEK LÁTSZIK!

Köszönöm a figyelmet!