Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Összeállította: Horváth Csabáné NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola Instrukció – kompetencia Megelőzés – Alkalmazkodás - Gondoskodás.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Összeállította: Horváth Csabáné NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola Instrukció – kompetencia Megelőzés – Alkalmazkodás - Gondoskodás."— Előadás másolata:

1 Összeállította: Horváth Csabáné NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola Instrukció – kompetencia Megelőzés – Alkalmazkodás - Gondoskodás

2 Kapcsolat Kompetencia Autonómia Interakció Instrukció Osztályszervezés

3 Instrukció - kompetencia utasítás hozzáértés Egymástól elválaszthatatlan fogalmak A pedagógus célja: megtanítani valamit. Ennek minőségét gyakran osztályzatokkal azonosítják.

4 Igazi eredmény: Az oktatás eredményeként kialakult a gyerekekben a kompetencia. Adaptív oktatás = olyan tanítási mód, amely a kompetencia érzésének erősítését szolgálja, lehetővé teszi további kompetenciák bővítését.

5 Ötletek  A magyarázatok, kérdések, feladatok álljanak összhangban a tanulók fejlődésének következő szintjével!  Fogadjuk el a tanulók kezdeményezéseit!  Vonjuk be őket érzelmileg!  Válasszunk olyan témákat, tevékenységeket, amelyek érdeklik a gyerekeket!  Építsünk a már meglevő tudásukra!  Egymástól, egymással tanulhatnak!  Dolgozzunk csoportokban, alkalmazkodjunk az egyes tanulók igényeihez!

6

7 A fejlődés következő szintje Ha a kérdések, feladatok, gyakorlatok túl könnyűek vagy nehezek: Erre régóta alkalmazzuk a differenciálás technikáját. Nem mindig ez vezet eredményre. elveszítjük a tanulók érdeklődését.

8 Segítség, figyelem azoknak, akik igénylik. Adaptív megközelítés

9 Tanulói kezdeményezések Hagyományos módszer Adaptív módszer Magyarázatok, tanítás Gyakorlás Nincs lehetőség a tanulói kezdeményezésekre A gyerek kezdeményezhet Érzelmileg érintett a témában Figyelem Tanári irányítás, bátorító környezet megteremtése

10 A meglevő tudás felhasználása A pedagógus felméri a kiindulópontot, a hozott tudást, felépíti a tanulási folyamatot.

11 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Összeállította: Horváth Csabáné NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola Instrukció – kompetencia Megelőzés – Alkalmazkodás - Gondoskodás."

Hasonló előadás


Google Hirdetések