OSZTÁLYSZERVEZÉS – KOMPETENCIA Megelőzés - Alkalmazkodás - Gondoskodás OSZTÁLYSZERVEZÉS – KOMPETENCIA Összeállította: Horváth Józsefné NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola
„TESSÉK NYUGODTAN RÁM HAGYNI!” KAPCSOLAT KOMPETENCIA AUTONÓMIA INTERAKCIÓ INSTRUKCIÓ OSZTÁLYSZER-VEZÉS
A pedagógus feladata: Az osztálytermi folyamatok tanulói alakításának ösztönzése. A közös munka, a csoportszervezés kezdeményezésének bátorítása. Az önértékelés támogatása. A pedagógus használja ki a tanteremben rejlő lehetőségeket a tanulók kompetencia élményének növelésére!
Javaslatok: A tanterem, a bútorok és a könyvespolcok elrendezése A kezdeményezést és a közös munkát szolgálja! Tanulásra és munkára ösztönző legyen! Aktivitásra, kérdésfeltevésre sarkalljon!
Ezt szolgálják a különböző sarkok levelező sarok versek sarok olvasó sarok „készítsünk könyvet” sarok stb.
színező asztal érdekes könyvek asztal játék asztal barkács asztal Különböző asztalok színező asztal érdekes könyvek asztal játék asztal barkács asztal
Játékszőnyeg
Osztálykönyvtár
Titokláda - gondok, ötletek
Üzenőfal néhány papírlap a táblán, melyekre meghatározott szabály szerint lehet üzeneteket írni
Minden véleményt, javaslatot hallgassunk meg! Vegyük komolyan a gyerekek javaslatait az osztály elrendezésére, a munka menetére vonatkozóan is! Minden véleményt, javaslatot hallgassunk meg! Foglalkozzunk azzal is, ha a gyerekeknek a pedagógussal kapcsolatos észrevételük van!
A közös munkát és egymás segítését fokozatosan tanítsuk meg! Páros munka – csoport munka
Legyenek világos szabályai a közös munkának és a segítségnyújtásnak! Hangerő , udvariasság
Személyre szóló feladat, kutatás, beszámoló stb. Teremtsünk lehetőséget az önálló munkára is! Személyre szóló feladat, kutatás, beszámoló stb.
Mindig adjunk lehetőséget arra, hogy ki-ki a saját tempójában és saját szintjén dolgozhasson!
Építsük be a saját munka ellenőrzésének a lehetőségét!
A TEREM ÖSZTÖNZŐ KÖRNYEZETTÉ ALAKÍTÁSÁBAN LEHETETLENNEK LÁTSZIK! BÁTRAN HASZNÁLJUNK KI MINDEN LEHETŐSÉGET, MÉG AZT IS, AMI KEZDETBEN LEHETETLENNEK LÁTSZIK!
Köszönöm a figyelmet!