Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A pedagógusok előmeneteli rendszerének jogszabályi háttere
Advertisements

A pedagógusok minősítési rendszere
A pedagógusok munkaidő beosztása
2014 MUNKAJOGI ELŐADÁS.
A 2013/2014-es nevelési év az óvodákban
26. § (1) A Hivatal a köznevelési intézmény és fenntartója ellenőrzésére jogosult szervek számára a KIR honlapján zárt rendszert biztosít annak érdekében,
Kádas György Iskola és Gyermekotthon
A PEDAGÓGUS ÉLETPÁLYAMODELL
A köznevelés fejlesztési irányai és eredményei KPSZTI február 12. Emberi Erőforrások Minisztériuma Köznevelésért Felelős Államtitkárság MTI Fotó.
Molnár László tanügy-igazgatási igazgatóhelyettes BPI
ERUDITIO Kft. Az oktatás jogi környezetének változásai és a következmények évi CXC. törvény a nemzeti köznevelésről Szegedi György szakmai vezető.
Az oktatásügy aktuális kérdései, jogszabályi változások
ÓVODÁK MŰKÖDÉSE 2013.
„VIVANT PROFESSORES” 2010/2011 NEMZETI ERŐFORRÁS MINISZTÉRIUM Közoktatásért Felelős Helyettes Államtitkár.
A kormányhivatal közoktatási feladatai és az új oktatási koncepció
Szakképzési szakértők szakképzési változásokra való felkészítése A szakképzési megállapodás és a szakmaszerkezeti döntés Helyszín dátum Nemzeti Fejlesztési.
A nemzeti köznevelési törvény független iskolákra vonatkozó §-i
A pedagógusminősítési rendszer
Hatékonyság, eredményesség, méltányosság a köznevelési rendszerben:
Emberi Erőforrások Minisztériuma Oktatásért Felelős Államtitkárság
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
TANULMÁNYOK FOLYTATÁSA KÜLFÖLDÖN. BEJELENTÉSI KÖTELEZETTSÉG AMENNYIBEN A TANULÓ MÉG NEM IRATKOZOTT BE MAGYAR ISKOLÁBA, A LAKÓHELY SZERINT ILLETÉKES ÖNKORMÁNYZAT.
Az Oktatási Főosztály és a köznevelési intézmények feladatai a
Méltányossági elvek a közoktatásban
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Oktatási reform – 2007 Dr. Hiller István
Közoktatási feladatok teljesítése: - nevelési-oktatási intézmény; - pedagógiai szakszolgálat; - pedagógiai szakmai szolgáltató. Intézkedési terv.
Az új szakképzési törvény alkalmazása, a tanulók gyakorlati képzése
Pest Megyei Kormányhivatal
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Tanévkezdő tájékoztató konferencia Brassói Sándor főosztályvezető EMMI Köznevelés-irányítási Főosztály 2013 augusztus.
Aktualitások, változások, újdonságok az agrár-szakképzésben Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium VIDÉKFEJLESZTÉSI, KÉPZÉSI ÉS SZAKTANÁCSADÁSI.
Készítette: Hegyesi- Németh Márta MPI Győr, április 29.
A halmozottan hátrányos helyzetű általános- és középiskolások nevelését/oktatását segítő pedagógiai rendszer Győr, Mosolits Lászlóné, Ildikó.
A kerettantervek fejlesztése
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
Változások a közoktatásban és szakképzésben Setényi János 2011 Naszály-Galga TISZK, Vác.
Középfokú iskolai felvételi eljárás lebonyolításának ütemezése a 2009/2010-es tanévben Papp Brigitta.
Tájékoztató a 2011/2012-es tanév legfontosabb feladatairól
2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
Szakál Ferenc Pál EMMI Köznevelés-fejlesztési Főosztály
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
A művészetoktatási intézményeket érintő jogszabályi változások „Művészetoktatás a jogszabályok útvesztőiben” konferencia Budapest, március 31. Imre.
Az Iskolai Közösségi Szolgálat jogszabályi háttere
A szabályozás előzményei
Brassói Sándor főosztályvezető
Jogszabályi változások, aktuális feladatok Partnerség és együttműködés az informatikai támogató rendszer bevezetéséhez kapcsolódóan Emberi Erőforrások.
Szakképzési változások
Tájékoztató egyházi és magánintézmények fenntartóinak
Fejér Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztály
Iskolai közösségi szolgálat
2011. évi CXC. törvény A nemzeti közneveléséről
A 2016.ÉVI PEDAGÓGUS MINŐSÍTÉSRŐL
A kamarai garanciavállalás jogi kérdései
Készítette: Kovács Ferencné
Hulladékgazdálkodás önkormányzati feladatai december 6. Szeged Csongrád Megyei Kormányhivatal Törvényességi Felügyeleti Főosztály Dr. Balogh Zoltánné.
Felnőttoktatás. Jogszabályi háttér  a nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. tv.  a Szakképzésről szóló évi CLCCCVII. tv.  az évi LXXXIV.
Jogszabályok A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény (Nkt.) A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény (Szt.) 229/2012. (VIII. 28.)
Az NPK működése és céljai a kerekasztal tárgyalásokon Habár fölül a gálya… Sonkád,
A Nemzeti Pedagógus Kar Célok, eredmények, választás –
A köznevelési törvény változásai 2016 szeptemberétől Szakál Ferenc Pál köznevelési szakértő *A korábbi változatokban ma már nem aktuális, nem érvényes.
A KÖZÉPFOKÚ MŰVÉSZETOKTATÁS JÖVŐJE
KPSZTI pedagógiai-szakmai szolgáltató
Közoktatási vezető 3.2. Zalaegerszeg 2013.március 08.
Közoktatási alapismeretek
Tanévkezdő 2013/14.
Változások a közoktatásban
Horváth Cz. János Személyes adatok kezelése az intézményben
Közalkalmazottak besorolása, illetménye, pedagógusokra vonatkozó új munkajogi szabályok, előmeneteli rendszer.
Előadás másolata:

Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény (felkészülés a törvény alkalmazására)

Alapvetés Kerettörvény jelleg Fokozatos hatálybalépés, kellő felkészülési idő A végrehajtási rendeletek Összefüggés a közigazgatási reformokkal: megyei kormányhivatal, MIK, járási szint megjelenése Összefüggés más törvényekkel: Magyarország Alaptörvénye, Ötv., nemzetiségi tv., szakképzési tv., Áht Nemzeti Erőforrás Minisztérium 2 2

A törvény felépítése és címrendje Alapvető rendelkezések Az intézményrendszer Az intézményrendszer működésére vonatkozó általános rendelkezések A köznevelési rendszer résztvevői IV/I. A gyermekek, a tanulók IV/II. A pedagógusok IV/III. A szülők A köznevelés közfeladatai, az ágazati irányítás A fenntartó kötelezettségei és jogai, ellenőrzés, finanszírozás, nemzetközi rendelkezések Felhatalmazó rendelkezések, hatálybalépés, átmeneti és vegyes rendelkezések Nemzeti Erőforrás Minisztérium 3 3

A törvényben foglalt új rendelkezések és jogintézmények bevezetése   Fokozatos, és biztosított a kellő felkészülési idő Átmeneti rendelkezések jelentősége A közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. törvény egyes rendelkezései még alkalmazandók addig míg a nemzeti köznevelésről szóló törvény minden rendelkezése életbe nem lép Tehát egy ideig még a régi és az új törvény együtt alkalmazandó Nemzeti Erőforrás Minisztérium 4 4

A hatálybalépés időpontjai 2012. szeptember 1. 2013. január 1. 2013. szeptember 1. 2014. szeptember 1. 2016. január 1. Nemzeti Erőforrás Minisztérium 5 5 5

2012. szeptember 1-jén hatályba lép   1. A törvény célja és alapelvei 2. Értelmező rendelkezések Kivéve: halmozottan hátrányos helyzetű gyermek, tanuló új fogalma: 2013. szeptember 1. 3. A pedagógiai munka szakaszai 4. Az állami vizsgák rendszere Kivéve: szakközépiskolában a szakközépiskola ágazatának megfelelő szakmai vizsgatárgy: 2016. január 1. Nemzeti Erőforrás Minisztérium 6 6 6

2012. szeptember 1-jén hatályba lép Az intézményrendszerre vonatkozó rendelkezések Kivéve: az óvodai nevelésben való részvételi kötelezettség 3 éves kortól: 2014. szeptember 1. Kivéve: Köznevelési Hídprogram: 2013. szeptember 1. Kivéve: Pedagógiai szakszolgálatok: 2013. január 1. Az intézményrendszer működésére vonatkozó általános rendelkezések Kivéve: az óvodai csoportok, iskolai osztályok létszámára, a maximális létszámtól való eltérésre vonatkozó új szabályok: 2013. szeptember 1. Kivéve: tanítási, képzési időre vonatkozó szabályok közül: a foglalkozások 16 óráig történő kötelező megszervezésével kapcsolatos szabályok, az új időkeretek: 2013. szeptember 1. Kivéve: általános iskolában felmenő rendszerben az erkölcstan és a helyette választható hittan: 2013. szeptember 1.   Nemzeti Erőforrás Minisztérium 7 7 7

2012. szeptember 1-jén hatályba lép   A köznevelési rendszer résztvevői - A gyermekek, a tanulók Kivéve: a tankötelezettség kezdetére vonatkozó rendelkezések: 2013. január 1. Kivéve: ingyenes tartós tankönyvre való jogosultság: felmenő rendszerben 2013. szeptember 1-jétől Kivéve: a 16 óráig tartó foglalkozásokon való részvételi kötelezettség: 2013. szeptember 1. Kivéve: az óvodai jogviszony megszűnése a három éves kortól kötelező óvodáztatással összefüggésben: 2014. szeptember 1. Nemzeti Erőforrás Minisztérium 8 8 8

2012. szeptember 1-jén hatályba lép   A köznevelési rendszer résztvevői - A pedagógusok Kivéve: az új munkaidő számítási rendszer: 2013. szeptember 1. Kivéve: pedagógus életpályamodell: 2013. szeptember 1. A köznevelési rendszer résztvevői – A szülők Nemzeti Erőforrás Minisztérium 9 9 9

2012. szeptember 1-jén hatályba lép Az ágazati irányítás, az oktatásért felelős miniszter és a Kormány szabályozási feladatai Az oktatásért felelős miniszter köznevelési feladatkörébe tartozó egyes központi és területi feladatok Az Országos szakértői és érettségi vizsgaelnöki névjegyzék A fenntartó kötelezettségei és jogai A köznevelési intézmény ellenőrzése A köznevelési rendszer finanszírozása Kivéve: a pedagógusbér alapú finanszírozási rendszer: 2013. szeptember 1. Nemzetközi vonatkozású rendelkezések   Nemzeti Erőforrás Minisztérium 10 10 10

2013. január 1-jén lép hatályba A települési önkormányzatok által fenntartott köznevelési intézmények állami fenntartásba kerülnek, a települési önkormányzatok köznevelési szerződés keretében vállalhatják az intézmények működtetését. [74-76.§] Ekkortól adja az eddig települési önkormányzati fenntartású intézmények vezetőinek megbízását (a 68.§ (1) alapján) az oktatásért felelős miniszter. [97.§ (11) bek.] – a megyei önkormányzatoktól átvett intézmények esetében ez már 2012. január 1-je óta érvényben van Ekkor lépnek hatályba a pedagógiai szakszolgálatokkal kapcsolatos változások [18.§.]. Fontos tudni, hogy ennek részleteit rendelet szabályozza majd   Nemzeti Erőforrás Minisztérium 11 11 11

2013. január 1-jén lép hatályba 4. Ekkortól érvényesek a tankötelezettség kezdetére vonatkozó szabályok [45.§ (2)-(4)]. 5. A tankötelezettség végére vonatkozó szabály [45.§ (3)] 2012. szeptember 1-jétől hatályos, azzal az átmeneti rendelkezéssel együtt, melynek értelmében először azok számára csökken a tankötelezettségi korhatár, akik a 2011/2012. tanévben nyolcadikosok vagy ennél alacsonyabb évfolyamra járnak [97.§ (1)].   Nemzeti Erőforrás Minisztérium 12 12 12

2013. szeptember 1-jén lép hatályba A törvény legtöbb újdonsága ekkor, vagyis a 2013/2014-es tanév kezdetén kerül bevezetésre. Ekkortól lépnek életbe a pedagógusok életét, munkáját, szakmai előrehaladását jelentős mértékben befolyásoló szabályok: Az általános iskolában 16 óráig szervezendő foglalkozások [27.§ (2), 46.§ (1) a), 55.§ (1)] A pedagógusok előmeneteli rendszere (életpálya-modell) [62.§ (3), 64-65.§, 97.§ (19)-(21)] A pedagógusok új típusú munkaidő-számítása [62.§ (5)-(14), 69.§ (5)] A pedagógusok magasabb bérezése [65.§, 69.§ (6), 7. és 8. melléklet]   Nemzeti Erőforrás Minisztérium 13 13 13

2013. szeptember 1-jén lép hatályba Az intézményvezetők létszáma és óraszámai is ekkortól hatályosak. [1. és 5. melléklet] E naptól hatályos a nevelő-oktató munkát közvetlenül segítők létszámára vonatkozó 2. melléklet. Hatályba lép a gazdasági, ügyviteli, műszaki, kisegítő és más alkalmazottak létszámának meghatározására vonatkozó szabály. [61.§ (5)] Hatályba lépnek az új finanszírozási szabályok, a pedagógusok és a nevelő-oktató munkát közvetlenül segítő alkalmazottak bérét és annak járulékait a központi költségvetés finanszírozza. [88. § (4)–(5)]   Nemzeti Erőforrás Minisztérium 14 14 14

2013. szeptember 1-jén lép hatályba Ebben a tanévben indulnak a Köznevelési Hídprogramok. [14.§] Ekkortól érvényesek az új csoport- és osztálylétszámok (felmenő rendszerben [lásd: 97.§ (18)] és a gyermekek, tanulók finanszírozott heti foglalkoztatási időkerete. [25.§ (7), 27.§ (1)-(10) illetve (12)-(13), 28-29.§, 4. és 6. melléklet] Ekkortól kerül bevezetésre általános iskolában felmenő rendszerben az erkölcstan és a helyette választható hittan. [35.§] A felmenő rendszerű bevezetésről és a szükséges képesítésről a 97.§ (7) bekezdés, illetve a 98.§ (6) bekezdés rendelkezik. Ekkortól kell nyolc gyermek esetén a szülők kérésére óvodát vagy alsó tagozatot szervezni a kistelepüléseken. [89.§ (1) bek.]   Nemzeti Erőforrás Minisztérium 15 15 15

2013. szeptember 1-jén lép hatályba A hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű gyermek, tanuló fogalmának meghatározása innentől kezdődően a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló törvény szerint történik. [4.§ 12. b)] A törvény hatályba lépésekor működő pedagógiai szakmai szolgáltatást végző intézmények szakmai irányítását ekkortól az oktatásért felelős miniszter végzi. [97.§ (10)] A tankönyvek ettől a tanévtől válnak fokozatosan ingyenessé az elsőtől a nyolcadik évfolyamig, továbbá a nemzetiségi nevelés-oktatásban és a gyógypedagógiai nevelés-oktatásban [46.§ (5)] az első évfolyamtól kezdve felmenő rendszerben. [97.§ (22)]   Nemzeti Erőforrás Minisztérium 16 16 16

2014. szeptember 1-jén lép hatályba   Ekkortól kötelező a 3 éves kortól való óvodába járás, és hatályba lépnek az ezzel kapcsolatos kivételekre vonatkozó szabályok. [8.§ (2)] Ekkortól kötelező a fejlesztő nevelés, nevelés-oktatás 15. § (2) bekezdés szerinti ellátása [97.§ (5)] Nemzeti Erőforrás Minisztérium 17 17 17

Egyéb fontos dátumok az átmeneti rendelkezésekben „A 27. § (11) bekezdés szerinti mindennapos testnevelést az iskolai nevelés-oktatás első, ötödik, kilencedik évfolyamán 2012. szeptember 1-jétől kezdődően felmenő rendszerben kell megszervezni.” [97.§ (6)] Az iskoláknak 2012. december 31-ig kell felülvizsgálniuk pedagógiai programjukat az Nkt-nek illetve a kerettantervnek való megfelelőség szempontjából. Utóbbit rendelet szabályozza majd. Ugyanerre az időpontra kell az iskolákban a szakmai munkaközösségek számát legfeljebb 10 munkaközösségben megállapítani. [97.§ (14)-(15)] 2013. január 1-ig a nem állami fenntartók felülvizsgálják intézményeik alapító okiratát. [97.§ (4)]   Nemzeti Erőforrás Minisztérium 18 18 18

Egyéb fontos dátumok az átmeneti rendelkezésekben Az Nkt. hatálybalépésekor működő nyelvi előkészítő évfolyamon, továbbá – a nemzetiségi nevelés-oktatás kivételével – a két tanítási nyelvű nevelés-oktatásban a 2014/2015. tanév végéig teljesíteni kell a külön jogszabályban meghatározott feltételeket. [97.§ (13)] A 6.§ (4) bekezdése rendelkezik arról, hogy az érettségi bizonyítvány kiadásának feltétele 50 óra közösségi szolgálat teljesítése. Ennek igazolását először a 2016. január 1-je után megkezdett érettségi vizsga esetében kell megkövetelni. [97.§ (2)] Az Nkt. hatálybalépésekor már működő hat vagy nyolc évfolyamos gimnáziumnak a külön jogszabályban meghatározott emelt szintű követelményeknek a 2016/2017. tanév végéig kell megfelelniük. [97.§ (12)]   Nemzeti Erőforrás Minisztérium 19 19 19

Egyéb fontos dátumok az átmeneti rendelkezésekben   8. Az Nkt. 6.§ (2) bekezdés e) pontjában meghatározott, a szakközépiskolában a szakközépiskola ágazatának megfelelő szakmai vizsgatárggyal kapcsolatos vizsgák első megszervezésének az időpontja a 95.§ (5) bekezdés alapján 2016 május-júniusi vizsgaidőszak lesz. Nemzeti Erőforrás Minisztérium 20 20 20

Az intézményrendszer   Nemzeti Erőforrás Minisztérium 21 21 21

Az intézményrendszer Szakiskola Gimnázium Szakközép- iskola Nemzeti Erőforrás Minisztérium 22 22 22

Központi műhely kimaradt Diákotthon kimaradt Az intézményrendszer Változások: Központi műhely kimaradt Diákotthon kimaradt Pedagógiai szakszolgálati intézmények nem differenciálódnak további intézménytípusokra Óvoda 3 éves kortól kötelező 2014. szeptember 1-től Nemzeti Erőforrás Minisztérium 23 23 23

Az intézményrendszer Szakképzés Szakiskola 3 éves Szakközépiskola szakmai érettségi végzettséget ad – átmeneti szabályok! Gimnázium – 6 és 8 évfolyamos képzéssel szemben támasztott magasabb szintű követelmények Végzettségi szintek változása: Alapfokú Középfokú Érettségi (érettségi bizonyítvány kiadásának! feltétele a közösségi szolgálat) Nemzeti Erőforrás Minisztérium 24 24 24

Az intézményrendszer Változások Pedagógiai-szakmai szolgáltatások A pedagógiai-szakmai szolgáltatások az oktatásért felelős miniszter szakmai irányítása mellett láthatók el. Az állami köznevelési közfeladat-ellátás keretében a pedagógiai-szakmai szolgáltatásokat az oktatásért felelős miniszter által kijelölt intézmény nyújtja. Az állami fenntartású nevelési-oktatási intézmény a pedagógiai-szakmai szolgáltatásokat az oktatásért felelős miniszter által kijelölt intézménytől veszi igénybe. Nemzeti Erőforrás Minisztérium 25 25 25

A köznevelési intézmények működése Változások Pedagógiai program Elnevezésbeli változás – egységesítés Elfogadás joga: nevelőtestületnél Intézményvezető jóváhagyja Fenntartó csak a többletköltségeket eredményező rendelkezéseknél kap egyetértési jogot Tartalma! Tanítási év rendje, tanítási, képzési idő Még a Kt. vonatkozó szabályai hatályosak 16 óráig tartó foglalkozások # egésznapos iskola Egyházi és magánintézmények működésére, valamint az állami nevelési-oktatási intézményekben megszervezhető hit- és erkölcsoktatásra vonatkozó sajátos szabályok Nemzeti Erőforrás Minisztérium 26 26 26

A köznevelés szereplői – A pedagógusok Változások Munkaidő számítás Nemzeti Erőforrás Minisztérium 27 27 27

A köznevelés szereplői – A pedagógusok Életpálya-modell = A pedagógusok előmeneteli rendszere A 2013 szeptemberében pedagógus I-be történő besoroláshoz eleve emelt bér kapcsolódik, a többi minősítési fokozat lépcsőzetesen kerül bevezetésre. A pedagógus a végzettsége, a szakképzettsége, a minősítése alapján besorolható: gyakornok pedagógus I pedagógus II mesterpedagógus kutatótanár fokozatba Nemzeti Erőforrás Minisztérium 28 28 28

A köznevelés szereplői – A pedagógusok Életpálya-modell = A pedagógusok előmeneteli rendszere A pedagógus - a gyakornok kivételével - 3 évenként sorosan lép elő. A pedagógus minősítő vizsgát és a minősítési eljárást a Kormányhivatal szervezi. Ha a gyakornok vagy pedagógus I ismételt minősítés esetén sem felel meg, akkor munkaviszonya megszűnik. Első minősítésre vagy minősítő vizsgára a nevelési-oktatási intézményben 2013. szeptember 1. és 2018. június 30 között kerül sor a pedagógiai szakszolgálatnál 2015. szeptember 1-je után kerül sor Nemzeti Erőforrás Minisztérium 29 29 29

A köznevelés szereplői – A pedagógusok Életpálya-modell = A pedagógusok előmeneteli rendszere Nem vonatkozik a minősítési kötelezettség arra a pedagógusra, aki nevelési-oktatási intézményben 2013. szeptember 1-jétől pedagógiai szakszolgálatnál 2015 szeptember 1-jétől számított tizedik tanév végéig eléri a rá vonatkozó öregségi nyugdíjkorhatárt. A pedagógusok minősítését végzők körét, a minősítésre való jelentkezés módját és egyéb feltételeit külön rendelet fogja szabályozni Nemzeti Erőforrás Minisztérium 30 30 30

A köznevelés szereplői – A pedagógusok Az intézményvezetői megbízás – pályáztatás Változnak a megbízás feltételei már 2012. szeptember 1-jétől adott megbízások esetében Változik a munkáltatói jogkör gyakorlójának személye: az oktatásért felelős miniszter Fokozatosan: 2012. január 1. 2012. szeptember 1. 2013. január 1. Pályázat mellőzésének lehetősége Intézményvezető rendszeres értékelése Címzetes intézményvezetői megbízás és pótlék Nemzeti Erőforrás Minisztérium 31 31 31

A köznevelés szereplői – A szülők, szülői szervezetek Új – intézményi tanács Az iskolában a helyi közösségek érdekeinek képviseletére a szülők, a tanulók, a nevelőtestület, az intézmény székhelye szerinti települési önkormányzat, a történelmi egyházak, a helyi gazdasági kamarák azonos számú képviselőjéből és az intézmény székhelye szerint illetékes kormányhivatal delegáltjából álló intézményi tanács hozható létre. Az intézményi tanács elnöke életvitelszerűen az intézmény székhelyével azonos településen lakik. Nemzeti Erőforrás Minisztérium 32 32 32

Köszönöm a figyelmet! cxc@nefmi.gov.hu Nemzeti Erőforrás Minisztérium   Köszönöm a figyelmet! cxc@nefmi.gov.hu Nemzeti Erőforrás Minisztérium 33 33 33