Az iskolai dokumentumok

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az intézményi dokumentumok átdolgozása a fenntarthatóság érdekében
Advertisements

Hiányzással kapcsolatos szabályok 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 51. §
Magyarország Fogyasztóvédelmi Politikája Országos Konferencia Budapest, 2011.június 16. A fogyasztók oktatása Dr. Horváth György Fogyasztóvédők Országos.
~ 1970: Világnézetünk alapjai a középiskolában.
Tanévnyitó értekezlet
1Tanügyigazgatás aktualitásai. Szakmai területet érintő szabályozás •Pedagógiai programPedagógiai •Gyakornoki szabályzatGyakornoki Szervezeti működés,
„Ezt egy életen át kell játszani”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
A fiatalkorúak képzési, fejlesztési lehetőségeinek módszertani kihívásai Hegedűs Judit – Lénárd Sándor, ELTE PPK.
2013/2014-es tanév változásai az új NAT és kerettanterv tükrében
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
A pedagógusminősítési rendszer
A tartalmi szabályozás kérdései Kaposi József október.
Az iskolai könyvtár állománya
Változások a Kollégiumi nevelés országos alapprogramjában Budapest, Váci Mihály Kollégium április 29. KollOKA-XIII.
Szűts József Általános Iskola
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Nemzeti alaptanterv Választható kerettantervek Vizsgák és mérések követelményei Helyi tantervek Oktatási program- csomagok A tanítás gyakorlata A háromszintű.
A Nemzeti alaptanterv változásai
Méltányossági elvek a közoktatásban
Helyi tanterv módosítása
Tantervtípusok; NAT-ok
Informatika tanítása ea.
A kompetencia alapú oktatás esélyei Modernizáció a közoktatásban dr. Pála Károly 2007.
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
Változások – kompetenciafejlesztés az óvodai nevelésben
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
A NAT jövője az informatikán innen és túl Reményi Zoltán.
intézményi folyamat-szaktanácsadó
. Vass Vilmos igazgató Programfejlesztési Központ Oktatási programcsomag - kulcskompetenciák „A tudásalapú információs társadalomért” Fővárosi Pedagógiai.
NAT 2007 kompetenciák.
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
Kompetenciafejlesztés3
A kerettantervek fejlesztése
Munkahelyi egészség és biztonság
Szakképzési dokumentumok
Kompetencia alapú oktatás elterjesztése Hajdú-Bihar megyében Herpai Imre igazgató, HBMPI.
A pedagógus-továbbképzések helyzete és lehetőségei
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
A pedagógiai program készítése
Az iskolai pedagógiai program átdolgozásának előkészítése Nevelési értekezlet 2007.szept.20.
Az Iskolai Közösségi Szolgálat jogszabályi háttere
Harmadik matematikakönyvem
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
NAT 11/2012. (VI.4.) 66. sz. kormányrendelet A Nemzeti alaptanterv kiadásáról, bevezetéséről és alkalmazásáról A pedagógiai program módosítása.
Gazdasági és pénzügyi ismeretek a köznevelés rendszerében
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
Informatika tanítása ea.
Pedagógus értékelési rendszer
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
Informatika tanítása ea. Csernoch Mária
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
A nemzetiségi oktatás régi-új sarkalatos pontjai.
Nem szakrendszerű oktatás augusztus 25.. A nem szakrendszerű oktatás célja, feladata Alapvető készségek és képességek tanuláshoz szükséges kulcskompetenciák.
Képzési programok kidolgozottsága Csányi Róbert
Szakiskolai fejlesztési program Önfejlesztés-intézményfejlesztés terület Jó gyakorlat konferencia június 3. SZEKCIÓ: „Agressziókezelés, szocializáció”
A NAT 2007 implementációja Dr. Vass Vilmos Pannon Egyetem,
Barcsák Marianna - KPSZTI
A KONSTRUKTÍV ÉLETVEZETÉS MINT NEVELÉSI ÉRTÉK
Tervezési folyamat.
Dr. Németh Lajos Oktatási Jogok Biztosának Hivatala
Tankönyvellátás és iskolai könyvtár
Tájékoztató az emelt szintű érettségi felkészítésről 10. évfolyam
Közoktatási alapismeretek
Előadás másolata:

Az iskolai dokumentumok

Az iskola mint szervezet I. Formális működés: Írásos szabályozók (Pedagógiai Program, SZMSZ, Házirend) II. Informális működés: Informális szerepek (kapcsolatrendszer, kommunikáció)

Hierarchia Törvények Alkotmány; Ktv.; Kjt;… Rendeletek 11/1994. MKM rendelet Intézményi szabályok Házirend, SZMSZ Pedprogram DÖK szabályok, SZM szabályok DÖK, szülői SZMSZ

NAT (202/2007. (VII. 31.) HELYI TANTERV KERETTANTERV 2/2008. (II. 8.) OKM rendelet HELYI TANTERV MŰVELTSÉG TERÜLETEK TANTÁRGYAK PEDAGÓGUS TANMENETEK SEGÉDLETEK MÓDSZER TANULÁSSZERVEZÉS

Nemzeti Alaptanterv A jelenlegi Nat (Nat-2007) az illetékes kormányok által hivatalosan kiadott dokumentumok sorában a harmadik 1995:10 műveltségi terület,részletes követelmények-10 évfolyam 2003:fejlesztésre figyel-12 évfolyam 2007-ben adták ki:tanuláskoncepció továbbfejlesztése, EU által javasolt kulcskompetenciák rendszere (202/2007. (VII. 31.) kormányrendelet

Legújabb módosítások-meghatározott kiegészítések Az egyes tantárgyak sajátosságaihoz igazodva biztosítják, hogy tanulóink elsajátítsák az alábbi témakörökkel kapcsolatos ismereteket: egészségfejlesztés, fogyasztóvédelem, környezetvédelem, közlekedésre nevelés, társadalmi bűnmegelőzés, áldozattá válás, erőszakmentes konfliktuskezelés

A kulcskompetenciák fejlesztése Anyanyelvi kommunikáció Idegen nyelvi kommunikáció Matematikai kompetencia Természettudományos kompetencia Digitális kompetencia A hatékony, önálló tanulás Szociális és állampolgári kompetencia Kezdeményezőképesség és vállalkozói kompetencia Esztétikai-művészeti tudatosság és kifejezőképesség

NAT-ajánlások( óraszám)

Intézményi szabályozók 1.) Pedagógiai program nevelő-oktató munkát átfogó írásos dokumentum az iskola tanárai készítik a nevelőtestület fogadja el tanulói – szülői elvárások, igények is megfogalmazódnak benne része a nevelési program és a helyi tanterv

Helyi tanterv Az a tanterv, melyet az iskola pedagógiai programjában kitűzött céljainak, alapelveinek megfelelően összeállít. Legitimációjában szerepet játszik a helyben érintettek megegyezése. Tartalmazza a helyi kultúra elemeit is. A 17/2004. (V. 20.) OM rendelet, a kompetencia alapú oktatáshoz

A helyi tanterv kialakításának lehetőségei: a nevelőtestület választ az akkreditált tantervek közül, és azt adaptálja az iskola (és a fenntartó) kérheti saját tanterve kerettantervvé minősítését Tankönyvkiadók honlapjai!

Intézményi szabályozók Szervezeti és Működési Szabályzat: az intézményi működést, a belső viszonyokat és a külső kapcsolatokat írja le igazgató készíti, nevelőtestület fogadja el, nyilvános, elérhető Szabályozza: 1.) oktatási intézmény vezetői és feladatkörük munkáját 2.) az iskola belső közösségei és működésük elveit 3.) az intézmény képzési rendjét 4.) a tanórai és tanórán kívüli foglalkozásokat

Intézményi szabályozók 5.) a tanulók távolmaradásának és mulasztásának rendje 6.) fegyelmi és kártérítési kötelezettség 7.) pedagógiai munka belső ellenőrzése 8.) szülői szervezetek 9.) tanulók és dolgozók jutalmazása 10.) rendkívüli események esetén szükséges teendők 11.) tanulók egészségügyi és szociális felügyelete 12.) munkavédelmi előírások 13.) hagyományok az iskolában, ünnepségek rendje 14.) iskola külső kapcsolatai 15.) nyilvánosság felé való megjelenés formái Mellékletek!

Intézményi szabályozók 3.) Házirend az iskola belső világának praktikus belső szabályozása irányt mutatnak a tanulói magatartásnak és az iskola, mint infrastruktúra használatának igazgató készíti, nevelőtestület fogadja el, nyilvános

Intézményi szabályozók Házirend által szabályozott területek: tanulók jogai és kötelezettségei tanórák, szünetek, tanórán kívüli foglalkozások időpontjai tanulók magatartása Késések adminisztrációja és következményei távolmaradások és mulasztások igazolásának rendje étkeztetés rendje tanulói térítési díjak a tanuló által előállított dolog, alkotás vagyonjoga

Intézményi szabályozók szociális támogatások megállapításának folyamata iskolai helységek használatának rendje jutalmazás, fegyelmezés, büntetés rendje fegyelmi intézkedések rendje osztálytermi munka felelőseinek rendje

A jó házirend ismérve: A tanulói jogok és kötelességek pontosan meghatározottak, ehhez még hozzátartoznak a helyi specialitások. A legitimáció szerepe! A pontos szabályozásnak nagy jelentősége van, ugyanis a perdöntő lehet.