Szülői értekezlet a Micimackó és Süni csoportban

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A KÓPÉVÁR ÓVODA SZAKMAI BESZÁMOLÓJA A TÁMOP
Advertisements

Szentlőrinci Kistérségi Bölcsőde és Óvoda
Móricz Zsigmond Alapiskola és Óvoda
Korai fejlesztés a bölcsődénkben
Óvoda.
Szülői elégedettség mérés eredménye
Matematika kompetencia
„Művészettel a jövő művészeiért” TÁMOP-3. 1
Szentlőrinci Kistérségi Bölcsőde és
Szentlőrinci Kistérségi Bölcsöde és
Kis csoport szeptember
Matematika és módszertana
Hogyan készüljünk az óvodás évekre?
„ŐSZ KINCSEI” TÉMAHÉT október 10 – 14.
„ŐSZ KINCSEI” TÉMAHÉT október 10 – 14.
KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS BEVEZETÉSE INTÉZMÉNYÜNKBEN. SZAKMAI NAP 2010
Kompetencia alapú óvodai programcsomag
Napocska Napköziotthon
SZONEK Liszt Ferenc Utcai Bölcsőde és Óvoda Szentlőrinc
A munka világával kapcsolatos tudás
Kompetencia alapú programcsomag bevezetése az óvodában
TAPASZTALATAIM A KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁSRÓL MŰVELTSÉGTERÜLET SZOCIÁLIS ÉLETVITEL ÉS ÉLETMÓD KÉSZÍTETTE: VARGA GABRIELLA GÁRDONYI GÉZA ÁLTALÁNOS ISKOLA.
Változások – kompetenciafejlesztés az óvodai nevelésben
Kastélykert Körzeti Óvoda
TAPASZTALATOK AZ ÓVODAI NEVELÉS GYAKORLATÁBAN
Játék és tanulás.
A kisgyermekkori zenei nevelés jelentősége és alapelvei
Óvoda-iskola átmenet a Józsefvárosban
Nyitnikék Óvoda 3533 Miskolc, Andrássy út 53/a /fax: 46/
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
NAGY CSOPORT.
Kis csoport „ÉG A GYERTYA ÉG…”-óvodai témahét december
SZONEK Bükkösdi Általános Iskola és Óvoda Tagintézménye
SZONEK Bükkösdi Általános Iskola és Óvoda Tagintézménye
NAGYCSOPORT július - szeptember LEVEGŐ MODUL.
Katica csoport Október Tűz modul
1. osztályos példa Bubernik Eszter
(Program-akkreditációs lajtsromszáma: PL-2661)
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Deák Ferenc Általános Iskola és Napközi Otthonos Óvoda
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Az óvodai tevékenységterv
Szeretettel köszöntöm
PROGRAM.
Ötletek, javaslatok a kritériumok dokumentum szintű beépítésére
KÖZÉPSŐ CSOPORT „ŐSZ KINCSE” TÉMAHÉT OKTÓBER 6-10.
1. Rész: óvodai matematikai nevelés
Tehetséggondozás színesen
Jó játék a mozgás !.
BIHARINÉ dr. KREKÓ ILONA főiskolai docens
Készítette: Borsiné Csontos Ilona óvodavezető h.
Budapest, A „fenntarthatóság” alappillérei Környezetvédelem Társadalom Gazdaság Megvalósulásának alapvető feltétele a szemléletváltás.
Csépai cigány hagyományok és megjelenítésük az óvodai nevelésben Készítette: Szabóné Bódi Dorina Óvodapedagógus Témavezető: Dr. Rigó Róbert főiskolai docens.
Az iskola és a szülők kapcsolattartási formái a Csaholci Általános Iskola intézményében Készítette: Kádár Ágnes mesterpedagógus szaktanácsadó
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki, ha nem tud addig tartani, amíg megnövök, hanem guggoljon ide mellém, ha nemcsak hallani, de érteni is akar, hogy.
Márkus Lászlóné Intézményvezető Közoktatási szakértő
Hogyan lesznek növendékeink iskolaérett gyermekek?
DARUS a gyermekekért.
Bornemisza Óvoda
A LURKÓ-TÁBOR, mint a jó gyakorlat dokumentációja
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki,
A dajka a nevelés folyamatában
  Mit jelent a kompetencia alapú óvodai programcsomag használata a gyerekek számára?
avagy a megismerési folyamatok probléma alapú tervezése
DARUS a gyermekekért.
HELYI ÉRTÉKEK KÖZVETÍTÉSE AZ ÓVODÁS GYERMEKEKNEK
Határtalan Egészségnevelés Lehetőségei Program
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

Szülői értekezlet a Micimackó és Süni csoportban Október – november - decemberi tevékenységeink TŰZ témakör 2009. október 1-december 23-ig TEVÉKENYSÉGKÖZPONTÚ ÓVODAI PROGRAM alapján készített helyi óvodai program KOMPETENCIA ELVŰ NEVELÉS

KOMPETENCIA ELVŰ NEVELÉS A kompetencia alapú óvodai nevelés lényege, hogy a gyermekek olyan használható tudást kapjanak, amelyet tapasztalataikon keresztül szereznek meg, és a megszerzett tudást az élet különböző területein, élethelyzetekben alkalmazni tudják. A kompetencia alapú oktatás alkalmazása várhatóan kötelező lesz minden oktatási intézményben. Óvodánkban a 2009/2010-es óvodai évben vezetjük be. Pedagógiai alapvetések: Óvodás életkorban a gyermek legelemibb pszichikus szükséglete, létformája a játék. Ebből következően a gyermek napi hét-kilenc órányi játékszükségletét ki kell elégíteni, és meg kell hagyni a játék semmi mással nem helyettesíthető szerepét, funkcióját a gyermek életében.

A munka jellegű tevékenység is tartalmaz játékos elemeket A munka jellegű tevékenység is tartalmaz játékos elemeket. Az önként vállalt feladatok, munkafolyamatok végzése során a gyermek megéli a közösségért való tevékenykedés örömét is, ami normák, értékek, szabályok kialakulásához vezet. A valódi tudás az, amit a gyermek maga fejt meg, cselekvésen, tevékenységen keresztül sajátít el, majd képes alkalmazni képességei, készségei által. Ennek érdekében fontos, hogy minél több tapasztalathoz jusson, élményeket éljen át, és természetes kíváncsiságát kielégítse. Ezért a játékba integrált önkéntes és cselekvéses tanulás az óvodai tanulás útja. A közösségi nevelés alapelve, hogy a gyermek találja meg helyét a közösségben. Nevelési cél, hogy igényévé váljék a csoporttal való együttműködés, ugyanakkor – ha arra van igénye – egyedül is tevékenykedhessen. Ilyenkor a többiek alkalmazkodnak hozzá. Jelentős alapvetés a megfelelő életvitel, az egészséges életmód iránti igény kialakítása. Nevelési cél az adekvát és rendszeres életritmus, a megfelelő napirend kialakítása a gyermek számára. A felfokozott mozgásigény a gyermek életkori sajátossága, kielégítése az óvodapedagógus feladata.

Külső világ tevékeny megismerése: Tevékenységközpontú óvodai nevelési program alapján Témakörök: Az állatok élete ősszel Állatok világnapja Őszi gyümölcsök és felhasználásuk Őszi időjárás, öltözködés Testrészeink, végtagok Érzékszerveink Őszi zöldségfélék és felhasználásuk Őszi munka a kertekben és az udvaron A téli időjárás változásai és öltözködés Tél a szobában Család és az ünnepek Ünnepi készülődés Ősz Testünk Tél Család

Tűz 6. – Megmelegszünk – A tűz és a föld kapcsolata Kompetencia alapú óvodai nevelési program alapján Témakörök: Tűz 1. – Gyümölcsös – A nap tüze, annak éltető melege. A napsütés hatása az élőlényekre. Tűz 6. – Megmelegszünk – A tűz és a föld kapcsolata Tűz 3. – Finomságok – A tűz az ember barátja Tűz 4. - Süssünk, főzzünk – A Nap, mint energiaforrás Tűz 5. – Tüzesen – A tűz, mint veszélyforrás Tűz 7. – Jó étvágyat – A tűz és a víz kapcsolata Tűz 2. – Melegítő szeretet – A családi otthon melege. A test melege. Tűz 8. – Szeretettel – A tűz és a levegő kapcsolata

Mondókák: Hüvelykujjam almafa… Sündisznócska... Ujjaimat tornáztatom… Szita, szita… Dirmeg-dörmög… Jákobnak… Cipót sütök… - szitáló mondóka

Versek: Csoóri Sándor: Dióbél bácsi Sarkadi Sándor: Ősz Gazdag Erzsi: Esik az eső Osváth Erzsébet: Falevelek Móricz Zsigmond: Iciri-piciri Kányádi Sándor: Aki fázik Osvát Erzsébet: Mennyi apró Télapó Télapóka - népköltés Weöres Sándor: A kert Nemes Nagy Ágnes: Kendervászon Weöres Sándor: Tűz a házam, ispiláng Weöres Sándor: Legyen álmod Kányádi Sándor: Duruzs-darázs

Mesék: Fésűs Éva: A kis mókus fél diója – mese Egérke piros szegélyes kis kabátja – angol népmese A répa – orosz népmese A kesztyű A vityilló – orosz népmese A kiscsibe meg az öreg macska – burmai népmese A fejszekása – orosz népmese

Énekes játék, játékdal: Cirmos cica… Csiga-biga… Katalinka… Alma, alma… Erre csörög a dió… Ugráljunk… Itt kopog… Télapó itt van… Zsipp-zsupp… Ég a gyertya… Kiskarácsony…

Rajz, mintázás, kézimunka: Őszi gyümölcsök különféle technikákkal Pont, pont, vesszőcske… Színes ősz Szállongó falevelek Zöldségfélék formázása Várjuk a Mikulást – csizmaforma díszítése különféle technikákkal Téli fa A családom Karácsonyi készülődés Gyümölcsfa – ujjfestés Öltözzünk melegen – díszítés ragasztással Főzőcske – játékételek készítése só-liszt gyurmából Ennivaló ékszerek – tésztanyaklánc készítése Ünnepi teríték – terítő díszítése dugónyomattal Szeret engem… - képkeret díszítése családi fotók számára Ajándékkészítés karácsonyra – különféle technikákkal

Matematikai tapasztalatszerzés: Összehasonlítások: hosszabb-rövidebb, kisebb-nagyobb- ugyanakkora, könnyebb-nehezebb, vastagabb-vékonyabb, puhább-keményebb Számosságok megállapítása Számlálás ötös számkörben Mennyiségek összehasonlítása: több-kevesebb Halmazok összehasonlítása tulajdonságok szerint: szín Halmazok csoportosítása tulajdonságaik alapján: szín Magasságmérés a növények növekedésénél Kevesebb napsütés – több ruha kell Köralakítással a kör fogalmának alakítása Térbeli tájékozódás: közelebb-távolabb fogalmának megértése

Mozgás, mozgásos játékok: Közepes iramú futás Futás tempóváltással Fel-lemászás mászókán Kúszás, csúszás, mászás Gurulás a test hossztengelye körül Egyensúlyozó járás Készségfejlesztő játékok Trambulinon ugrálás Függőhintázás +SOK UDVARI SZABAD JÁTÉK