4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Fogyasztói magatartás
Advertisements

A VÁSÁRLÁSI FOLYAMAT ÉS A PIAC
1. 2 Hol vásárol? Hogyan vásárol? Mikor vásárol? Milyen szempontok alapján dönt? Ki vagy mi befolyásolja a döntést? ( fekete doboz elmélet)
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
RENDELÉS, VEVŐKISZOLGÁLÁS, E - BUSINESS
B2B-marketing – A szervezeti piacok
Koncepció MARKETING Cernat Kati Cernat Kati.
Szoftverminőség, 2010 Farkas Péter. SG - Sajátos célok  SG 1. Termék / komponens megoldás kiválasztása  SP 1.1. Alternatívák és kiválasztási kritériumok.
Az üzleti terv.
T E R M É K. A. Minden olyan dolog, amely szükségletet elégít ki B. Esztétikai és szimbolikus tulajdonságok összessége C. Lehet szolgáltatás és szellemi.
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Az üzleti rendszer komplex döntési modelljei (Modellekkel, számítógéppel támogatott üzleti tervezés) Hanyecz Lajos.
Agrárgazdaságtan II. Előadás
Michael E. Porter Berencsi Balázs GTK – GM ARFWIM
A piac Szakiskola.
B2B-marketing - Bevezetés
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
A piaci alapfogalmak - Piac, kereslet, kínálat, ár - A kereslet
Fogalma, összefüggések
Készítette: Unyatyinszki Csaba
Alapfogalmak.
Üzleti piacok, üzleti vásárlók (ipari marketing)
Vállalati folyamatok, alrendszerek, tömegszerűség, külső környezet, belső adottságok, hierarchia, kultúra.
4. Előadás Vállalatgazdálkodási alapok
Logisztika 6.előadás.
A külső környezet elemzése
Közönségkapcsolatok (PR)
Készítette: Magyar Orsolya
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
E-beszerzés Bravo csoport.
A marketing új dimenziója: a geomarketing Kovács András főiskolai tanársegéd Modern Üzleti Tudományok Főiskolája, Tatabánya
Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Szervezeti környezet.
Marketing alapfogalmak
Szervezetek beszerzési magatartása 4. szeminárium Nagy Gábor március. 02.
Bauer András - Berács József:
Személyes eladás Személyes eladáson az eladó személyes, aktív közreműködésével kialakuló üzletkötést és az ahhoz kapcsolódó folyamatot értjük. Jelentősége.
Fogyasztói magatartást befolyásoló tényezők
Vizsga feladatok (Minta)
Kereskedelmi levelezés
A marketingkörnyezet elemzése
A piacszegmentáció és a célpiaci marketing
Az üzleti vállalkozás kialakulása, fogalma, a vállalkozás környezete
A piac: A tényleges és potenciális eladók és vevők, illetve azok cserekapcsolatainak rendszere, melynek legfontosabb elemei a kereslet, a kínálat, az ár.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
(gazdasági ismeretek gyors, velős átismétlése)
Marketing alapok Kopcsay László.
Milyen tényezők hatnak a fogyasztói viselkedésre?.
Készletgazdálkodás és logisztika
Munkakörelemés és –tervezés röviden
R.F.Q. Request For Quotation. 2 Válasz a feltett kérdésre: A tantárgy fő célkitűzése, hogy adjon egy közös nyelvet, amely segítségével a közgazdászok.
Szegmentáció & pozicionálás.
Az IKR zrt által forgalmazott II
1 Business marketing. 2 3 kevesebb, de nagyobb vevő szoros eladó-vevő kapcsolat származtatott kereslet rugalmatlan kereslet ingadozó kereslet versenytárgyalás.
5. előadás: Szervezeti beszerzési magatartás
A PIAC.
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
Harsányi László: Munkafüzethez 1. MOME 1. 2 A számításba veendő öt alaptényező: Beszállítók (írók, nyomdák, stb.) alku-pozíciója Vásárlók (fogyasztók)
A piac és a piacgazdaság. A piac fogalma Több értelmezése lehet: I. A piac a javak (termelés, szolgáltatás) realizálásának színtere, a tényleges és a.
A külső környezet elemzése
STRATÉGIAI ÉS ÜZLETI TERVEZÉS 4. előadás
9. tétel.
Marketing I. X. előadás Beszerzési magatartás és ipari marketing
Marketing I. X. előadás Beszerzési magatartás és ipari marketing
A vásárlási döntés folyamata
A piac és a piacgazdaság
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
A marketinginformációs rendszer
TERMÉKPOLITIKA Kószó Kriszta.
Előadás másolata:

4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”

A szervezeti vásárlás indokai  Ahhoz, hogy a vállalatok a célcsoport tagjai számára értéket állítsanak elő, maguknak is beszerzéseket kell folytatniuk.  Az így beszerzett javak képezik a vállalati transzformációs tevékenység és értékhozzáadás alapját, melynek eredménye a vállalati értékkínálat.

Mikor fog vásárolni, vagy beszerzést folytatni a vállalat?  A szervezetek akkor fognak egy számukra szükséges terméket, vagy szolgáltatást a piacról beszerezni, ha azt kisebb erőforrás ráfordítással szerezhetik meg, mintha saját maguk állították volna elő azt.  Ez a „csináld, vagy vedd” („make or buy”) dilemma.

A szervezeti vásárlás definíciója  A szervezetek vásárlása olyan döntéshozatali folyamat, amely során a szervezetek megteremtik az igényt a megvásárolandó termékre/szolgáltatásra, azonosítják, értékelik, majd kiválasztják a lehetséges szállítókat.

A szervezeti piacok vizsgálata során az alábbi kérdéseket kell tisztáznunk:  - Mi az üzleti piac és miben különbözik a fogyasztói piactól?  - Kik vesznek részt az üzleti vásárlási folyamatban?  - Hogyan hozzák beszerzési döntéseiket az üzleti vásárlók?  - Milyen vásárlási helyzetekkel kell a szervezeti vásárlóknak szembenézniük?  - Mennyiben hasonlítanak az intézményi és kormányzati piacok az üzleti piacokhoz?

Szervezeti piac szemben a fogyasztói piaccal  Kisebb számú vevő, de nagyobb pénzmennyiség és nagyobb tételek vannak jelen, mint a fogyasztói piacon.  Szoros eladó-vevő kapcsolat.  Származtatott kereslet  Rugalmatlan kereslet  A termékek nehéz technikai helyettesíthetősége  Reciprocitás  Az állam befolyása a különböző szabályozó jellegű tevékenységei révén is jelentős a szervezeti piacokon.  Mindezek következtében a szervezeti piaci üzletkötések formalizáltabbak, mint a fogyasztásicikk- vásárlások

A beszerzési folyamat és szereplői  1. A probléma, illetve szükségletek felismerése.  2-3. A szükséges termék tulajdonságainak és mennyiségének megállapítása és leírása.  4. A potenciális beszerzési források keresése és minősítése.  5. Az ajánlatok bekérése és elemzése.  6. Az ajánlatok kiértékelése, a szállító kiválasztása.  7. A megrendelések lebonyolítása.  8. Visszacsatolás és teljesítményértékelés.

A szervezeti beszerzés döntéshozóinak sajátos jellemzői  A döntés nem saját d.j. felhasználására vonatkozik.  Nem a saját szükségleteik kielégítésének céljából, nem a személyes döntési kritériumok alapján vásárolnak.  Egy csoport (döntéshozó egység) tagjaként vesznek részt a vásárlási döntés meghozatalában. A csoportos döntésben tanácsadók, és különböző szerepű szakértők is részt vesznek.  A döntéshozó egység tagjai az ún. „méretre szabott” problémamegoldást keresik.

A döntési folyamat szereplői  Kezdeményezők  Felhasználók  Befolyásolók- Információszelektáló  Döntéshozók  Beszerzők

A szervezeti vásárlás beszerzési szituációi  Teljesen új vásárlás A vevő első alkalommal vásárol egy terméket vagy szolgáltatást. A beszerzési folyamat minden lépését végig kell járnia. Az új vásárlás jelenti a legnagyobb lehetőséget és kihívást. A szakember igyekszik minél több vásárlást befolyásoló kulcsfontosságú tényezőt összegyűjteni.

A szervezeti vásárlás beszerzési szituációi  Rutinszerű újravásárlás A beszerzést lebonyolító részleg rutinszerűen újrarendeli az árut A vevő a "jóváhagyott listáján" szereplő szállítók közül a szerint választ, hogy a korábbi beszerzések során a különböző szállítókkal mennyire volt elégedett.

A szervezeti vásárlás beszerzési szituációi  Módosított újravásárlás Már van piaci tapasztalat, de valamilyen piaci körülmény arra készteti a vevőt, hogy felkutassa az újabb potenciális beszállítók, javítsa tárgyalási pozícióját, vagy módosítani kívánja a konstrukciót, a kondíciókat. ( árulista, árak, szállítással kapcsolatos követelmények)