Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A vásárlási döntés folyamata

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A vásárlási döntés folyamata"— Előadás másolata:

1 A vásárlási döntés folyamata

2 Forgalom A boltok érdeke, hogy minél nagyobb forgalmat érjenek el, ezáltal nagyobb bevételre tegyenek szert. Mire van ehhez szükség? Vevő ismeretre Információra Kereslet kialakulásának ismeretére Vásárlási döntés befolyásolására

3 Szükséglet A fogyasztó a vásárolt termékkel kívánja kielégíteni valamely igényét A vásárlási szándék, tulajdonképpen a szükséglet, melyet a személyi és tárgyi tényezők együttesen és külön - külön befolyásolják.

4 A vásárlás okai Aktuális szükséglet
Valamilyen réteg vagy csoport miatti követelmény Maga az áru Ár

5 Információgyűjtés Időigényes, de fontos feladat
Történhet: interneten, újságból, magazinból, ismerőstől Miről tájékozódhatunk? Kínálatról Termék tulajdonságairól Árról kedvezményekről

6 Döntést befolyásoló tényezők
Befolyásolja a vevő vásárlási magatartása, milyen vevőtípusba tartozik, előző tapasztalatok, érzelmi állapot is. Áru minősége Eladó ajánlása Feltűnési vágy Ajándékozás Örömszerzés Nem anyagi szükséglet kielégítése Mások utánzása

7 Vásárlást befolyásoló eszközök
Reklám Promóció Marketingkommunikáció Hirdetés Szponzorálás Eladásösztönzés Akció


Letölteni ppt "A vásárlási döntés folyamata"

Hasonló előadás


Google Hirdetések