Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

9. tétel.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "9. tétel."— Előadás másolata:

1 9. tétel

2 Az Ön vállalata a jövőben szeretne elektronikus beszerzéssel foglalkozni. Azzal bízta meg felettese, hogy mérje fel ennek előnyeit és értékelje az ennek segítségével elérhető eredményeket valamint mutassa be az on-line aukció lépéseit! Információtartalom vázlata Az elektronikus beszerzés és előnyei On-line aukció Az on-line aukcióval elérhető eredmények Az on-line aukció folyamata

3 Elektronikus aukció Az on-line aukció nem más, mint valós időben lezajló on-line árverés, ahol a licitálók egymással versenyezhetnek, hogy melyikük nyeri el az aukció szervezője által kiírt termék vagy szolgáltatás szállítását, vagy vételét Az on-line aukciós technológia a hagyományos beszerzési tárgyalásokhoz képest sokkal nagyobb versenyt kényszerít a potenciális szállítókra. Az on-line aukció sajátossága, hogy a vevő nem a szállítókkal tárgyal, hanem a szállítók egymással versenyeznek annak érdekében, hogy meghatározzák a valós piaci árat, és elnyerjék az adott üzletet.

4 Az on-line aukcióval számos, működést javító eredményt lehet elérni
Az on-line aukcióval számos, működést javító eredményt lehet elérni. Ezek közül a legfontosabbak: azonnali és hosszú távú versenyelőnyre tehet szert hatékonyan elemezheti a piacot, és dinamikusan határozhatja meg árait valamennyi ajánlattevővel azonos időben tud tárgyalni, ezáltal lehetőség nyílik a verseny fokozására és a beszerzési árak csökkentésére standardizálni és automatizálni lehet a rutinfolyamatokat lerövidül a tárgyaláshoz és szerződéskötéshez szükséges idő új szállítókat nyerhet az árajánlat bekérése leegyszerűsödik és lerövidül a tranzakciós költségek jelentősen csökkennek

5 Az on-line aukció folyamata
Aukció előkészítése Az elektronikus piactér üzemeltetője az aukció szervezőjének és a résztvevőknek egyaránt biztosítja a technikai környezetet. A szervező a regisztrációt követően meghatározza az aukcióztatni kívánt termékeket, vagy szolgáltatást. A szállítók azonosítása, kiválasztása Az elektronikus piactér üzemeltetője piactéren bonyolított on-line aukciók általában meghívásos alapon történnek. Az aukció szervezőjének lehetősége van kiválasztani a meghívandó résztvevőket a piactér online aukciós adatbázisából, ugyanakkor kezdeményezheti is a rendszerben nem szereplő potenciális szállítók bevonását.

6 Az on-line aukció kiírása A szervező a regisztráció során kapott kód segítségével tudja a kiválasztott résztvevőket meghívni az aukcióra. A résztvevők az aukciókra szóló meghívást elfogadhatják, vagy elutasíthatják. Erről automatikusan értesül a szervező. Ezt követően a szervező létrehozza magát az aukciót a rendszerben. Az on-line aukció lebonyolítása A résztvevőknek az aukció időtartama alatt lehetőségük van az ajánlattételre. A résztvevők nem ismerik a versenytársaikat, nem tudják hány résztvevő van. Saját licitjeiket ill. a pillanatnyilag legalacsonyabb értéket látják.

7 Az on-line aukció kiértékelése Az aukciót követően a szervező egy részletes értékelést kap az aukcióról, mely tartalmazza a licitek alakulását, illetve a lehetséges megtakarítások számszerűsítését. A szállítók sorrendje és az általuk adott legjobb ajánlatok úgyszintén feltüntetésre kerülnek. A győztes szállítóval a beszerzés további részleteiről az elektronikus piactér üzemeltetője aukciós szolgáltatásán kí­vül egyeznek meg a felek. Szerződéskötés Az aukció szervezője nem köteles a licitálás során kialakult sorrend alapján kiválasztani a győ­ztes résztvevőt és vele szerződést kötni. A szervező döntési szabadsággal rendelkezik: döntésének alapját általában valamennyi szempont együttes értékelése adja. A szervező az aukció lezárását követő én értesítést küld valamennyi résztvevőnek, megköszönve a részvételt, és az általa győztesnek ítélt céget tájékoztatja szerződéskötési szándékáról.

8 Beszerzési aukció esetén a szervező célja az aukció feltételeiben ismertetett termék, vagy szolgáltatás beszerzése. Kiíráskor a vevő egy maximális árat (nyitó ár) határoz meg, és a potenciális szállítók egyre alacsonyabb árat kínálva versenyeznek a szállítás lehetőségéért. Eladási aukció esetén a szervező célja a kiírásban meghatározott termékek (pl. elfekvő készletek, ingatlanok) értékesítése. Kiíráskor a szervező minimális árat határoz meg, és a potenciális vevők egyre magasabb árat kínálva versenyeznek a vételi lehetőségért. Legnagyobb előnye, hogy a termékeket a lehető legmagasabb áron, hatékonyan értékesíthetjük, illetve kedvezőbb szállítási- és fizetési határidőket tudunk elérni, valamint új értékesítési kapcsolatokat alakíthatunk ki.


Letölteni ppt "9. tétel."

Hasonló előadás


Google Hirdetések