Pedagógus-továbbképzés

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A pedagógusok előmeneteli rendszerének jogszabályi háttere
Advertisements

A pedagógusok minősítési rendszere
A pedagógusok munkaidő beosztása
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
2014 MUNKAJOGI ELŐADÁS.
JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK A TOVÁBBKÉPZÉS TERÜLETÉN
TÖRVÉNYI VÁLTOZÁSOKBÓL
Szervezetfejlesztési Program
26. § (1) A Hivatal a köznevelési intézmény és fenntartója ellenőrzésére jogosult szervek számára a KIR honlapján zárt rendszert biztosít annak érdekében,
A PEDAGÓGUS ÉLETPÁLYAMODELL
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
ÓVODÁK MŰKÖDÉSE 2013.
A piacgazdaságra nyitott rugalmas képzési rendszer intézményi jogi megvalósulása. A szak- és felnőtt képzőkkel szemben támasztott szakmai jogi feltételek.
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
Szakképzési szakértők szakképzési változásokra való felkészítése A szakképzési megállapodás és a szakmaszerkezeti döntés Helyszín dátum Nemzeti Fejlesztési.
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2013/2014-es tanévben
A pedagógusminősítési rendszer
Az Oktatási Főosztály és a köznevelési intézmények feladatai a
Méltányossági elvek a közoktatásban
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
A kormányhivatal képzési, továbbképzési, vizsgáztatási tevékenysége
Pest Megyei Kormányhivatal
TANFELÜGYELET MINŐSÍTÉS ELLENŐRZÉS Farkasné Egyed Zsuzsanna
Szaktanácsadás szerepe az óvodák pedagógiai munkájában
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA.
Szaktanácsadói támogatás az életpályamodellben
1 Szaktanácsadói fórum AZ INTÉZMÉNYI DOKUMENTUMOK ÁTDOLGOZÁSA Előadó: Bíróné Bondor Katalin szaktanácsadó november 21. Zala Megyei Pedagógiai Intézet.
Német nyelvtanárok a pedagógiai minősítés küszöbén;
Készítette: Hegyesi- Németh Márta MPI Győr, április 29.
Ajánlás-változások Pedagógus-továbbképzés „Kongresszus után - a változások folyamatában” Konferencia Csillag Márta Budapest, május 27.
A pedagógus-továbbképzések helyzete és lehetőségei
2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
Szakál Ferenc Pál EMMI Köznevelés-fejlesztési Főosztály
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
Az Iskolai Közösségi Szolgálat jogszabályi háttere
Jogszabályi változások, aktuális feladatok Partnerség és együttműködés az informatikai támogató rendszer bevezetéséhez kapcsolódóan Emberi Erőforrások.
Szaktanácsadás, pedagógiai-szakmai szolgáltatások
BEVEZETŐ.
Felkészülés a pedagógusok szakmai ellenőrzésére
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Az OFI szerepe pedagógiai szakmai szolgáltatások megújításában Hancock Márta Budapest február.
Buczkóné Pásztor Melinda Megyei Pedagógiai Szakszolgálat
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadó összetett szerepe a TÁMOP kiemelt projektben.
Az intézményi minőségfejlesztéshez kapcsolódó feladatok a TÁMOP-3. 1
Fejér Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztály
A pedagógusminősítés rendszerének bevezetése, mérföldkövei
A 2016.ÉVI PEDAGÓGUS MINŐSÍTÉSRŐL
Előadó: dr. Rádli Katalin Emberi Erőforrások Minisztériuma
A PEDAGÓGUS KÖTELESSÉGEI ÉS JOGAI
Készítette: Kovács Ferencné
A köznevelési intézmények értékelési keretrendszere
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
Szakál Ferenc Pál. 20/2012 (VIII.31.) EMMI rendelet.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
A Nemzeti Pedagógus Kar Célok, eredmények, választás –
A SZAKTANÁCSADÁS INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS TANFELÜGYELET MINŐSÍTÉS KAPCSOLÓDÁSA.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
A tankerületi szakértői bizottsági tevékenység feladatai
A pedagógusok előmeneteli rendszere, a portfólió szerepe
Barcsák Marianna KPSZTI
Tanfelügyelettel kapcsolatos előzetes feladatok - intézményvezetők
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
KPSZTI pedagógiai-szakmai szolgáltató
2018/2019 tanév.
VÁLTOZÁSOK címszavakban.
Horváth Cz. János Személyes adatok kezelése az intézményben
Krity Csilla Katolikus Pedagógiai Intézet
Közalkalmazottak besorolása, illetménye, pedagógusokra vonatkozó új munkajogi szabályok, előmeneteli rendszer.
Előadás másolata:

Pedagógus-továbbképzés ÓVODAVEZETŐI ÉRTEKEZLET BUDAPEST, 2013. NOVEMBER 28. Pedagógus-továbbképzés

Jogszabályi vonatkozások 277/1997. (XII. 22.) Korm. rendelet a pedagógus-továbbképzésről, a pedagógus-szakvizsgáról, valamint a továbbképzésben részt vevők juttatásairól és kedvezményeiről 2011. évi CXC. Törvény a nemzeti köznevelésről 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet a pedagógusok előmeneteli rendszeréről és a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény köznevelési intézményekben történő végrehajtásáról 8/2013. (I. 30.) EMMI rendelet a tanári felkészítés közös követelményeiről és az egyes tanárszakok képzési és kimeneti követelményeiről

Továbbképzési program A nevelési-oktatási intézmény vezetője az (1) bekezdésben meghatározott feladatok végrehajtására, a pedagógiai program figyelembevételével középtávú, öt évre szóló (a továbbiakban: továbbképzési időszak) továbbképzési programot készít.

Továbbképzési program A továbbképzési programot a nevelőtestület véleményének kikérését követően a fenntartó fogadja el. A továbbképzési időszak a program elfogadását követő év szeptember hónap első napján kezdődik, és az ötödik év augusztus hónap utolsó munkanapján fejeződik be.

Továbbképzési program A továbbképzési programot a továbbképzési időszak első évét megelőző év március 15-éig kell elfogadni. A továbbképzési program felülvizsgálatára a fenntartóval egyeztetve évente egy alkalommal kerülhet sor. Javaslat: nov. 15!

A továbbképzések paraméterei Hétévente Első hét év, utána tíz év, 55 után 18 típus, pl. 120 óra tanfolyam 25% 5 óránál nagyobb képzések összeszámítása Új diploma 30 kredites részképzés Nyelvvizsga ECDL Fejlesztőprojektben való részvétel

FSZF Szervezeti tanulás Szervezett továbbképzés Önképzés Folyamatos szakmai fejlődés Szervezeti tanulás Szervezett továbbképzés Önképzés Szakmai közéletiség

Ki milyen továbbképzésre megy? Munkáltató által előírt ---- munkavállaló által kezdeményezett Ki dönti el? Milyen szempontok alapján? Az önkéntesség, személyes motiváció kérdése

Előzetes beavatkozás A fenntartó meghatározhatja azokat a szakvizsgára történő felkészítéseket és továbbképzéseket, amelyeken való részvételhez támogatást nyújt.

A fenntartó tájékoztatása A nevelési-oktatási intézmény nevelőtestülete az új továbbképzési program elkészítése előtt értékeli az előző továbbképzési időszakot, a továbbképzési programjának időarányos végrehajtását. Az értékelést megküldi a fenntartónak.

A fenntartó az Nkt. 83. § (2) bekezdés e) pontja alapján ellenőrzi a továbbképzési program és a beiskolázási terv, valamint a pedagógiai program összhangját, a továbbképzési program és a beiskolázási terv végrehajtásának törvényességét és ha a nevelési-oktatási intézményt nem az állami intézményfenntartó központ tartja fenn, a költségvetés terhére vonatkozó kötelezettségvállalás szabályainak megtartását.

Továbbképzési program 1. Jogszabályi háttér 3 2. A továbbképzési program elvei és szabályai 3 3. A továbbképzési program alapja 5 4. A továbbképzési program alprogramjai 6 a) Szakvizsgára vonatkozó alprogram 6 b) Továbbképzésre vonatkozó alprogram 6 c) Finanszírozásra vonatkozó alprogram 7 d) Helyettesítésre vonatkozó alprogram 8 1. számú melléklet 9 2. számú melléklet 10 3. Jogszabályi kivonatok 11  

Pedagógus kompetenciák 8/2013. EMMI r. = 326/2013. Korm.rend.

A továbbképzési program Éves felülvizsgálat Beiskolázási terv 1. Éves kidolgozás Beiskolázási terv 2. Beiskolázási terv 3. Beiskolázási terv 4. Beiskolázási terv 5. Munka-vállaló neve Hivatás-cél Tervezett képzés tartalma Kompe-tencia Kompe-tencia szint Szervezeti keret, típus Prioritás

A beiskolázási terv Név, munkakör, a továbbképzés megjelölése várható kezdő és befejező időpontját, a várható távollét idejét, a helyettesítés rendjét. (+ a költséget) + tanulmányi szerződés kérdése

A református szempontok Tartalom Református Pedagógiai Intézet Református felsőoktatás A rendszer rugalmassága: Ha tartósan nov. 15-ig megtörténik az aktualizálás, akkor már a következő tanévben lehet.

Az intézmény szempontja Hiányzó // kieső kompetenciák, tudások, felkészülések és azok pótlása Intézménystratégia! 20 év múlva kik lesznek és mivel foglalkoznak azok a szülők, akik akkor ideadják a gyerekeket?

Szaktanácsadás, tanfelügyelet, minősítés Cél Támogatás (pedagógus) Külső értékelés (3 érintett szereplő) Komplex értékelés (pedagógus) Gyakoriság évente ötévenként az egyes fokozatok szerint Megvalósítók OFI, MPI-k/ szaktanácsadók OH/köznevelési szakértők OH, kormányhivatalok/ 3 fős bizottság Következmény fejlesztési javaslat/egyéni fejlődési terv jegyzőkönyv magasabb fokozatba kerül (vagy nem; vagy munkaviszonya megszűnik) A tanfelügyelet fejlesztő célú értékelést végez (pedagógusok, intézményvezetők, intézmények ) A pedagógusok minősítését végző bizottság tagjai: köznevelési szakértő (szakos!), intézményvezető, a pedagógusképző intézmény felkészített oktatója

A szaktanácsadó beavatkozási pontjai Tanfelügyelet Minősítés Pedagógus egyéni célok SZAKTANÁCSADÓI TÁMOGATÁS Igazgató intézményi célok Formák: Elektronikus Konzultáció Értekezlet Látogatás Református oktatás stratégiája Kapacitások Projekt Ad hoc

Áldást , és békességet kívánok! Kelemen Gabriella Pedagógiai szakértő RPI kelemen.gabriella@reformatus.hu Áldást , és békességet kívánok!

S. D. G.