EQUAL projektbemutató: Otthon Szolgáltatások a gyakorlatban 2007. szeptember 4 -5. Budapest Készítette: Farkas Erika fejlesztési vezető.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Állattartás mindenkinek. Mi a probléma? • Nagyon fontos lenne állatot tartani, mivel – Több, mint 2 millió kutya van Magyarországon – Ez előfutára lehet.
Advertisements

Mit lehet tudni a célcsoportról?
A Családoktól tanulunk Kutatást végezte: Hegedűs Réka és Dávid Beáta 2005 Home-Start International Otthon Segítünk Alapítvány MTA Szociológiai Kutatóintézet.
A rehabilitációs járadékban részesülő személyek (re)integrációs esélyeinek növelése a munkaügyi központok segítségével Vincze Györgyné Pécs, április.
KÖZVÉLEMÉNYKUTATÁS 2011 PÜSPÖKSZILÁGYI TÉRSÉG NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC.
Szabadidő szervezés! IGEN!. 6 ISKOLÁBAN? IGEN!? Célok, feladatok - szabadidős és kulturális igények felmérése - a pedagógiai programhoz kapcsolódó tanórán.
Az ORSZI minősítési rendszerének változásai és tervezett fejlesztései előadó Dr. Benkovics László.
„NőTámogató Modell” az Esélyek Évében szeptember „Modellértékű NőTámogató Rendszer kiépítése” című EQUAL projekt „ Női előadóként éreztesd hallgatóságoddal,
Gondolkodj Egészségesen! Program OSZMK baleset-megelőzési konferencia szeptember 30.
E-learning alapú távoktatás tapasztalatai a Széchenyi István Egyetemen
Eszköszkölcsönzési szolgáltatások bemutatása
Készítette: Dr. Szabó Péter Főosztályvezető
Utcai és lakótelepi szociális munka
Önkéntes menedzsment Előzmények Toborzás Szűrés, kiválasztás
Családtámogatások, rugalmas munkavégzési formák és társadalmi kohézió
2003. január Tanulói munkaterhek. A kutatás módszere  Válaszadók: 2700 tanuló és szüleik (elsősorban az édesanya)  Kérdezés módja: személyes interjúk.
Egyesített Egészségügyi és Szociális Intézmény Győr Győr, Kálóczy tér
Az ÉFOÉSZ Támogatott Lakhatási Programja
PALLÓ zárókonferencia BMK, január 30. A közművelődési intézmények szerepe és lehetőségei a felnőttképzésben Felnőttképzési információs és segítő.
A komplex rehabilitáció Új feladat – új szemlélet! Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ november 26.
SZEREP TANMŰHELY ESÉLYEGYENLŐSÉGI RENDEZVÉNY március 25. West Hungary Humán Szolgáltató Közhasznú Nonprofit Kft.
Alapinformációk az átmenetben nyújtott munkaerőpiaci szolgáltatásról Munkaerőpiaci szolgáltatás az iskola és a munkaerőpiac közötti átmenetben.
„Megváltozott világ?!” TÁMOP /1-2F projekt Dr. Ádám Szilvia.
TÁMOP /A
FIP képzés - menetrend 01. – Bevezetés – Általános információk a FIP-ekről 02. – Közfeladatot ellátó szervek, közérdekű adatok közzététele 03. – ÁFSZ és.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Baranya Megyei Munkaügyi Központ Állami Foglalkoztatási Szolgálat Pécs, Király u. 46.
Foglalkozási Rehabilitációs Szolgálat működése Előadó: Pátkai Andrásné szolgálatvezető Budapest, 2006.október 24.
A családbarát intézkedések előnyei, hasznai és lehetőségei
Szeretettel köszöntjük a TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai szakmai fórum résztvevőit! szakmai fórum résztvevőit!
A távmunka fejlesztésének lehetőségei és eredményei Simon Gábor Távmunka Tanács elnöke Szociális és Munkaügyi Minisztérium államtitkára Szociális és Munkaügyi.
NAGY LÉTSZÁMÚ KÉPZÉS LEBONYOLÍTÁSÁNAK TAPASZTALATAI MOODLE ÉS ILIAS KÖRNYEZETBEN.
Velünk egy jobb világért! II. Országos Módszertani Konferencia Beszámoló az elmúlt 1 év Munkájáról.
Intézményvezetői Értekezlet október 6.
TAPASZTALATOK AZ ÓVODAI NEVELÉS GYAKORLATÁBAN
Győr Megyei Jogú Város Önkormányzata Családsegítő Szolgálat Gyermekjóléti Központja.
Önkéntes munka az Ózdi Művelődési Intézmények Városi Könyvtárban
TISZK informatikai rendszerek MS alapon
Családi napközi.
SZEMÉLYZETI MARKETING
FOGÓDZÓ Gyermek Segélyezési Egyesület. A kezdetek … Úgy gondoltuk, hogy szeretnénk anyagi és érzelmi segítséget nyújtani azoknak a gyerekeknek, akik a.
Debreceni Egyetem Agrár és Műszaki Tudományok Centruma Logisztikai Koordinációs Központ Logisztikai szakemberigény, képzési igény, elvárások és tények.
Önéletrajzírástól a munkába állásig - gyakorlati tanácsok a szakképzett munkaerő és a munkáltatók eredményes találkozásához június 24.
NŐ az ESÉLY! Esélyegyenlőségi program Zala megyében A projekt az Európai Unió és a Magyar Köztársaság támogatásával valósul meg.
MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET TÁMOP /1-2F MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET A MENTORTANÁROK TEVÉKENYSÉGE JANUÁR
Munkaerő mobilitás Magyarországon
TÁMOP-5.5.5/08/1 A diszkrimináció elleni küzdelem – a társadalmi szemléletformálás és hatósági munka erősítése Az egyenlő bánásmód érvényesítése és a társadalmi.
2009. február 24. Holcim, mint felelős munkáltató.
A kutatás munkafolyamata és munkaeszközei © Turóczyné Veszteg Rozália Felnőttképzési szakértő Szolnok
Szociális regiszter publikus felület használata
Foglalkozási Rehabilitációs Szolgálat
„Kihívások és válaszok” - szakmai nap Előadó: Pántya Erika projektmenedzser Szombathely, október 24.
Az Ifjúság Program. Az ifjúsági projektek meghatározása Nemzetközi ifjúsági projekt: olyan projekt, amely a résztvevők személyiségfejlődését.
Hevesi Kistérség Integrált Szolgáltató és Innovációs Központ 2010.
A Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program 1.3. A nők munkaerőpiaci részvételének támogatása, a család és a munka összehangolásának segítése november.
Pedagógusképzést segítő hálózatok fejlesztése a Dél-Dunántúlon Pécsi Tudományegyetem TAMOP 4.1.2B.2-13/ projektje Pécs, november 25. Janovics.
KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT (intézmény neve) Készítette igazgató.
Bentlakásos intézményi ellátás elkerülését célzó szolgáltatások TÁMOP /1. Marcali Kistérségi Többcélú Társulás Együtt az alapszolgáltatások fejlesztéséért.
Szociálpedagógus a „SÉF” Szakképző Iskolában „Fontos vagy nekünk” QALL – Végzettséget mindenkinek! Regionális konferencia Székesfehérvár 2013.
Szükségletfelmérés TÁMOP /1.
Találkozásaim a szülőkkel Együttműködések, párbeszédek a fogyatékkal élők családjaival Szász Emese, Gyulafehérvári Caritas – Szociális gondozás fogyatékkal.
Munkakörelemés és –tervezés röviden
Egyesített Egészségügyi és Szociális Intézmény Győr
Az ápoló tanulók/ hallgatók gyakorlati oktatásának tapasztalatai
Értékelő és Fejlesztő Központ
A LURKÓ-TÁBOR, mint a jó gyakorlat dokumentációja
Készítette: Farkasné Veres Edina
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Család – és Gyermekjóléti Központ
Előadás másolata:

EQUAL projektbemutató: Otthon Szolgáltatások a gyakorlatban szeptember Budapest Készítette: Farkas Erika fejlesztési vezető

Otthon Szolgáltatások a gyakorlatban Otthon Szolgáltatások Időtartama: ( 12+5 hónap) Helyszíne: Szombathely és kistérsége ( 40 település) Időbeosztása: hétköznap óra között

Otthon Szolgáltatások a gyakorlatban Kik nyújtották az Otthon Szolgáltatásokat? 20 fő képzett Otthon Szolgáltató Kiválasztási szempontok, foglalkoztatási feltételek Csoportjellemzők: életkor, iskolai végzettség, élet és munkatapasztalat, lakóhely stb.

Otthon Szolgáltatások a gyakorlatban Otthon Szolgáltatások típusai  Idősek /betegek otthoni segítése  Gyermekfelügyelet  Tanulássegítés  Háztartási/házkörüli munkák

Otthon Szolgáltatások a gyakorlatban Otthon Szolgáltatások I. Idősek /betegek otthoni segítése  Tevékenységek: felügyelet, társalgás, felolvasás, séta ügyintézés: orvoshoz, gyógyszertárba, bevásárolni, temetőbe bankba, postára kísérés stb. étkezés: melegítés, tálalás, ebédért menni személyi higiénia biztosítása: fürdetés, lemosdatás, hajmosás stb.  Igénylők száma: összes igény 40%-a  Igényelt óraszám/gyakoriság: átlag napi 4-6 óra

Otthon Szolgáltatások a gyakorlatban Otthon Szolgáltatások II. Gyermekfelügyelet/tanulássegítés  Tevékenységek: felügyelet (igénylőnél, szolgáltatónál) intézménybe (iskola, óvoda) kísérés, elhozatal szabadidő szervezés (kreatív foglalkozás, sport, játék) tanulássegítés  Igénylők száma: összes igény 40%-a  Igényelt óraszám/ gyakoriság: szolgáltatási tevékenységtől függően

Otthon Szolgáltatások a gyakorlatban Otthon Szolgáltatások III. Háztartási/házkörüli munka  Tevékenységek: porszívózás, felmosás, portörlés, ajtó, ablak tisztítás, bútorápolás, szőnyegtisztítás, vasalás, konyha- vizesblokk takarítás bevásárlás, ügyintézés kerti munkák, házkörüli munkák  Igénylők száma: összes igény 20%-a  Igényelt óraszám/gyakoriság: hetente/kéthetente 4-6 óra

Otthon Szolgáltatások a gyakorlatban Otthon Szolgáltatások igénylői Igények száma: 110 Összesen ember életére volt hatással a program  Idős/beteg felügyelet: idősek/betegek, egyedülállók, családjuktól távol élők, dolgozó családtagokkal élők stb.  Gyermekfelügyelet: több műszakban dolgozók, ingázók, gyakori túlórákat teljesítők, korán - későn munkát kezdők rugalmas beosztásban dolgozók, állást keresők, GYES-en lévő képzésben résztvevők  Háztartási/házkörüli munka: több gyermeket nevelők, idős egyedülállók, gyakori kiküldetést teljesítők

Otthon Szolgáltatások a gyakorlatban Otthon Szolgáltatások igénylése  Telefonos/személyes érdeklődés  Személyes interjú ( igények/szükségletek felmérése)  Igénylő adatlap (mit, hol, mikor), Szolgáltatási Szerződés (jogok, kötelezettségek rögzítése)  Igénylői adminisztráció: szolgáltatói jelenléti ívek, értékelő visszajelzők  Folyamatos kapcsolattartás a szolgáltatások során

Otthon Szolgáltatások a gyakorlatban „Otthon Szolgáltatások az igénylők szemével” Riport január Interjúk célja: igénylői kör elemzése, szolgáltatói rendszer létjogosultságának vizsgálata, 1 éves szolgáltatási tapasztalatok összegyűjtése, további működési lehetőségek Riportok száma: az igénylők 1/3-val készült feltáró beszélgetés Igénylők kiválasztása: különböző szolgáltatás típusok, tartós igénybevevők

Interjúkérdések I. Hol hallott, rólunk, milyen úton jutott el hozzánk? Otthon Szolgáltatások a gyakorlatban

Interjúkérdések II. Mi volt, milyen volt a benyomása a szervezetről a programról? Előforduló válaszok:  „hitetlenség” az ingyenesség miatt (20.8%)  kicsi félelem ( szeretteit idegenre bízni) (16.6%)  nem volt kétség/félelem (37.5%)  rugalmasság, mobilitás (4.2%)  szervezetünk munkahely teremtő, szolgáltatói tevékenysége miatti pozitív érzés (8.3%)  meglepetés (4.2%)  egyéb (8.4%) Otthon Szolgáltatások a gyakorlatban

Interjúkérdések III. Megvalósult a cél, amiért felkeresett minket? Otthon Szolgáltatások a gyakorlatban

Interjúkérdések IV. Mi volt a legpozitívabb élménye a szervezet vagy az Otthon Szolgáltatók részéről? Előforduló válaszok:  többet kapott( segítség jellege, időtartama) mint remélte (33.3%)  rögtön kialakuló személyes szimpátia, elfogadás (33.3.%)  bizalmat keltő szolgáltató (4.2%)  eredményes, hatékony munkavégzés( 12.5%)  „észrevétlen” beilleszkedése a család mindennapjaiba (12.5%)  érzelmi, időbeli felszabadultság (4.2%)

Otthon Szolgáltatások a gyakorlatban Interjúkérdések V. Előfordult olyan esemény amit az Otthon Szolgáltatók nélkül nem tudott volna megoldani? Előforduló válaszok:  szolgáltatás nélkül kiesett volna a munkából ( 37.5%)  képzésen nem tudott volna részt venni( 12.5%)  nem tudta volna megfizetni, mástól nem is kapott volna segítséget ( 20.8%)  nehezen és csak részben tudta volna megoldani (29.2%)

Otthon Szolgáltatások a gyakorlatban Interjú kérdések VI. Ha már nem működik programunk, előreláthatólag milyen módon tudja megoldani a feladatokat? Kinek a segítségére számíthat? Lesz-e megoldatlan részfeladat? Előforduló válaszok:  előreláthatólag egyáltalán nem tudja megoldani( 29.2%)  nagyon nehezen ( 45.8%)  nagy anyagi áldozatok árán ( 25%)

Otthon Szolgáltatások a gyakorlatban Interjúkérdések VII. Ha a továbbiakban nem térítés nélkül juthatna ilyen szolgáltatásokhoz igénybe tudná-e venni azokat?

Otthon Szolgáltatások a gyakorlatban Interjúkérdések VIII. Mennyi az összeg amit fizetni tudna/akarna havonta a szolgáltatásokért?

Otthon Szolgáltatások a gyakorlatban Interjúkérdések IX. Mit tudna még elképzelni egy ilyen szolgáltató központ tevékenységei között? Előforduló válaszok:  jelenlegi kínálat megfelelő ( 62.5%)  szolgáltatás kiterjeszthető lenne: hétvégi, éjszakai szolgáltatásra, fejlesztő foglalkozásra: idősek/betegek, gyermekek esetében (37.5%)

Otthon Szolgáltatások a gyakorlatban Interjúkérdések X. Családján belül –becsülten- hány főt érintett a szolgáltatásunk igénybevétele? A megkérdezett 30 családból 132 főt érintett közvetlenül a szolgáltatások igénybevétele – az igénylői szám 4.5 szeres haszonélvezői kört takar. A több mint 100 igénylőnél ez érintettet jelent.

Otthon Szolgáltatások a gyakorlatban „Otthon Szolgáltatások Szolgáltatóink szemével” Kérdőíves felmérés április Melyik szolgáltatás típust érezted leginkább megterhelőnek?

Otthon Szolgáltatások a gyakorlatban „Otthon Szolgáltatások Szolgáltatóink szemével” Kérdőíves felmérés 2007.április Mi tetszett leginkább munkádban, mik voltak a pozitív elemek? Előforduló válaszok:  igénylőink pozitív visszajelzése  emberekkel való kapcsolatok  segíteni valakin, örömöt okozni, hasznosnak lenni

Otthon Szolgáltatások a gyakorlatban „Otthon Szolgáltatások Szolgáltatóink szemével” Kérdőíves felmérés 2007.április Stresszesnek érezted ezt a munkát?

Otthon Szolgáltatások a gyakorlatban „Otthon Szolgáltatások Szolgáltatóink szemével” Kérdőíves felmérés 2007.április Mitől féltél leginkább a munkavégzés során? Előforduló válaszok:  baj, baleset történik szolgáltatásnyújtás során  feszített időbeosztástól  beilleszkedéstől új ügyfélnél  nehezebben kezelhető igénylőtől  „nem felelek meg az elvárásoknak”

Otthon Szolgáltatások a gyakorlatban „ Otthon Szolgáltatások Szolgáltatóink szemével” Kérdőíves felmérés április Elismerték munkádat a környezetedben élők? Előforduló válaszok: Minden munkatárs munkáját elismerte környezete. „Embereken segíteni jó dolog: aki ezzel foglalkozik, megbecsülést vált ki a többiekből” „Akin segítek úgy érzi, „egy darabot „ kapott belőlem.”

Otthon Szolgáltatások a gyakorlatban „Otthon Szolgáltatások Szolgáltatóink szemével” Kérdőíves felmérés április Vállalnál –e a jövőben ilyen jellegű munkát?

Otthon Szolgáltatások a gyakorlatban „Otthon Szolgáltatások Szolgáltatóink szemével” Kérdőíves felmérés április Ha lehetőséged adódna, indítanál-e vállalkozást e szolgáltatások területén?

Otthon Szolgáltatások a gyakorlatban „Otthon Szolgáltatások Szolgáltatóink szemével” Kérdőíves felmérés 2007.április Milyen munkakörben akarsz dolgozni a jövőben, a program befejezése után? Előforduló válaszok:  szociális területen : gyerekekkel, idősekkel, betegekkel foglalkozni (72.7%)  még nem tudja (23.7%)

Otthon Szolgáltatások a gyakorlatban Otthon Szolgáltatások a szervezetünk életében  sikerek  nehézségek  gyakorlati tapasztalatok

Köszönjük a figyelmét, számítunk támogatására! West Hungary Humán Szolgáltató Kht Szombathely, ISIS Center, Rákóczi F. u. 1. Várjuk érdeklődését, jelentkezését! Telefon: 94/ Fax: 94/ Honlapunk: