Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

„NőTámogató Modell” az Esélyek Évében 2007. szeptember „Modellértékű NőTámogató Rendszer kiépítése” című EQUAL projekt „ Női előadóként éreztesd hallgatóságoddal,

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "„NőTámogató Modell” az Esélyek Évében 2007. szeptember „Modellértékű NőTámogató Rendszer kiépítése” című EQUAL projekt „ Női előadóként éreztesd hallgatóságoddal,"— Előadás másolata:

1 „NőTámogató Modell” az Esélyek Évében 2007. szeptember „Modellértékű NőTámogató Rendszer kiépítése” című EQUAL projekt „ Női előadóként éreztesd hallgatóságoddal, hogy egy meghatározott nézőpontból beszélsz, hogy nő vagy, tökéletlen, ám kompetens személy.” Carolyn Warner

2 Az EQUAL Magyarországon: az esélyegyenlőségi EQUAL programok, programunk illeszkedése a projektötlet háttere A projekt bemutatása: céljai, célcsoportjai felépítése, tevékenységei képzés, foglalkoztatás jellemzői szolgáltatók, szolgáltatások, szolgáltatási igények partnerségek, szerepük, tevékenységük tapasztalataink átadása A projekt végső célja, terveink: A NőTámogató Kártya A program jövője: a szolgáltatás továbbfejlesztett variánsa, a munkáltatók aktív szerepvállalásának kísérlete (OFA)

3 Az EQUAL alapelvei Az EQUAL programokban érvényesítendő alapelvek: Partnerség Részvétel Nemzetközi együttműködés Innovatív megközelítések Tematikus megközelítés Tapasztalatátadás

4 Az EQUAL prioritások Magyarországon Esélyegyenlőségi projektek (H téma) támogatható céljai: a nemek közötti munkaerő-piaci különbségek és a foglalkozási szegregáció csökkentése a nők és férfiak esélyegyenlőségének biztosítása a munkaerő-piacon a nők és férfiak közötti egyenlőség kérdésének tudatosítása a sztereotípiák és társadalmi minták megváltoztatása a nők munkaerő-piaci helyzetének javítása képzéssel, készségfejlesztéssel 5 „női” projekt az országban

5 Az EQUAL prioritások a programunkban Programunk illeszkedése az általános célokhoz: a családi élet és a munkavégzés összehangolását lehetővé tevő új modellek kialakítása a vállalatok humán erőforrás politikájában a nők munkahelyi előmenetelét segítő eszközök kidolgozása és bevezetése a nők munkaerő-piaci helyzetének javítása képzéseken, valamint készségek és kulcsképességek fejlesztésén keresztül

6 a „NőTámogató Modell” „Modellértékű NőTámogató Rendszer kiépítése” A projekt célja: a nők munkaerő-piaci esélyeinek javítása Szombathely és kistérsége területén Modell kidolgozása, kipróbálása, elterjesztése A projektötlet háttere Személyes tapasztalatok - programmunkatársak Igényfelmérés – 200 interjú, kérdőív Célcsoport: hátrányos helyzetű álláskeresők és munkavállalók: elhelyezkedés, munkahely megtartása

7 a „NőTámogató Modell” Munkaerő-piaci hátrányok az álláskeresők esetében:  magasabb életkor  alacsony iskolai végzettség  elavult képzettség  családi háttér speciális kötelezettségekkel  munkaerő-piaci szempontból hátrányos helyzetű lakóhely  tartós munkanélküliség / mentális, szociális állapot  megváltozott munkaképesség

8 a „NőTámogató Modell” Munkaerő-piaci hátrányok a munkavállalók esetében:  többes terhek, kötelezettségek (család, munka, háztartás, tanulás)  nagycsaládos vagy gyermekét egyedül nevelő  beteg családtagról gondoskodó  többműszakos munkarendben dolgozó, ingázó  gyakori kiküldetést teljesítő, letelepedő  gyermekgondozásról, betegápolásról visszatérő  megváltozott munkaképességű  át/továbbképzésben résztvevő  kezdő vállalkozók

9 a „NőTámogató Modell” A két célcsoport a programunkban: 20 fő hátrányos helyzetű álláskereső kiválasztása (többkörös, strukturált interjúk nyomán) A kiválasztott célcsoport tagjai: rendkívül eltérőek életkor, végzettség, munkatapasztalat terén Fő kiválasztási szempont: élet- és munkatapasztalat, hátrányos helyzet, elkötelezettség a program iránt Segítő szolgáltatások a program keretében:  készségfejlesztés, képzés  tartós foglalkoztatás  Munkavállalók: a számukra nyújtott szolgáltatások által javul a munkaerő-piaci helyzetük

10 a „NőTámogató Modell” az Otthon Szolgáltató Képzés fő jellemzői 1 hónapos fejlesztő tréning csapatépítés, ön- és társismeret kommunikáció problémamegoldás, konfliktuskezelés tanulástechnika munkaerő-piaci ismeretek Részvétel a képzési programok összeállításában (munka és élettapasztalat, képzés, szolgáltatás, meglévő és kialakítandó kompetenciák)

11 a „NőTámogató Modell” az Otthon Szolgáltató képzés fő jellemzői 3 hónapos időtartamú gyakorlat orientált képzés Kötelező és választható modulok életkorok pszichológiája, idős/beteggondozás gyermekgondozás, tanulássegítés szabadidő- és rendezvényszervezés háztartási ismeretek vállalkozási alapismeretek idegen nyelvi kommunikáció számítástechnika

12 a „NőTámogató Modell” a foglalkoztatás / Otthon Szolgáltatás fő jellemzői Egyénhez igazított időbeosztás, szolgáltatások kiválasztása 12 hónapos időtartam (további 5 hónap, kisebb létszámmal), rendszeres mentori tanácsadás, esetmegbeszélések, visszacsatolás, igényfelmérések Szolgáltatási típusok: idős- és betegfelügyelet gyermekfelügyelet és tanulássegítés háztartási és házkörüli munkavégzés szabadidős tevékenységek rendezvények szervezése

13 „ NőTámogató Modell” Fejlesztési Partnerség a Fejlesztési Partnerség összetétele Vezető partner: West Hungary Humán Szolgáltató Kht. Partnerség tagjai: Szombathelyi Kistérség Többcélú Társulása WH Consulting Kft. Projekt megvalósítás: Szombathely és Kistérsége területén Horizontális tapasztalatátadás: regionális szintű (Vas, Zala, Győr-Moson-Sopron megye)

14 „ NőTámogató Modell” Fejlesztési Partnerség A Fejlesztési Partnerség tevékenységei West Hungary Humán Szolgáltató Kht.: menedzsment tevékenység, képzés, foglalkoztatás, rendszer- és termékfejlesztés horizontális és vertikális tapasztalatátadás Szombathelyi Kistérség Többcélú Társulása: a hátrányos helyzetűek, igénylők, szociális igények ismerete, közvetlen információcsere biztosítása WH Consulting Kft.: munkáltatói kapcsolatok, tapasztalatok, cafetéria rendszer

15 „ Home Manager” Nemzetközi Partnerség a Nemzetközi Partnerség összetétele HOME MANAGER, Markant Vzw, Brüsszel, Belgium SIPA, Ljubljana, Szlovénia NUOVI ORIZZONTI, Nápoly, Olaszország WOMEN @ WORK, Amszterdam, Hollandia NŐTÁMOGATÓ MODELL, Szombathely, Magyarország

16 „ Home Manager” Nemzetközi Partnerség a Nemzetközi Partnerség tevékenységei 1. Brüsszel: vállalkozóvá válást segítő képzés szolgáltató rendszer működtetése beváltható csekkrendszer állami támogatással Ljubljana: szolgáltatások biztosítása igényfelmérések és kiértékelésük jó gyakorlatok gyűjtése, kutatás Nápoly: közvélemény formálása a médián keresztül szakképzések biztosítása a szociális gazdaság humánerőforrása számára

17 „ Home Manager” Nemzetközi Partnerség a Nemzetközi Partnerség tevékenységei 2. Amszterdam: vállalkozóvá válást segítő képzések karrier start tanácsadások és mikro-hitelek nyújtása hátrányos helyzetű fiataloknak vállalkozás és szociális gazdaság Szombathely: szolgáltató rendszer kiépítése képzés, foglalkoztatás szolgáltató központ működtetése NőTámogató Kártya népszerűsítése hazai tapasztalatátadás

18 a „NőTámogató Modell” a projekt felépítése, ütemezése 1. 1-6. hónap: előkészítés: felmérés, szűrés, kiválasztás 7-10. hónap: tájékoztatás, tréning, képzés 11-28. hónap: foglalkoztatás, szolgáltatások kiajánlása, biztosítása, tapasztalatátadás 29-30. hónap: konferencia elemzés, értékelés

19 a „NőTámogató Modell” a projekt felépítése, ütemezése 2. 30-40. hónap: elemzés, értékelés rendszerfejlesztés tapasztalatátadás fenntarthatósági elemzés pályázatok kidolgozása EQUAL jelleg : javaslattétel: a NőTámogató Kártya, mint innovatív EQUAL termék létrehozása szakpolitikai népszerűsítő fórumok

20 a NőTámogató Kártya mint EQUAL termék A NőTámogató Kártya szolgáltatások vásárlására alkalmas fizetőeszköz szolgáltatásokra beváltható csekk (üdülési csekk mintájára) Eszköz a többes terheket (munka, család, háztartás) viselő munkavállalók (jellemzően nők) munkaerő-piaci esélyeinek javításához. Igényelhető szolgáltatás típusok:  kisgyermekek felügyelete, tanulássegítés  idős/beteg hozzátartozók alapellátása  egyes háztartási teendők  bővíthető szolgáltatási kör: pl. képzés, tréning

21 a NőTámogató Kártya mint EQUAL termék Az Otthon Szolgáltatások finanszírozási rendszere: a NőTámogató Kártya mint a munkáltatói ösztönző (cafetéria) rendszer eleme adó- és járulék mentesség, illetve kedvezmény a NőTámogató Kártya mint a szociális ellátó rendszer eleme állami finanszírozás, normatív támogatás térítésmentes juttatás a NőTámogató Kártya mint fizetőeszköz fizetőképes kereslet jelenléte adókedvezmény

22 a NőTámogató Kártya mint EQUAL termék a kialakított Otthon Szolgáltatások fogadtatása: •Munkáltatók, HR részéről (nyitott, de várakozó álláspont) a NőTámogató Kártya mint a munkáltatói ösztönző (cafetéria) rendszer eleme •Szociális intézmények, kistérség (felhasználó, közvetítő partner) a NőTámogató Kártya mint a szociális ellátó rendszer eleme •Egyének, családok „szájról szájra terjed” a legjobb ajánlólevél • a NőTámogató Kártya mint fizetőeszköz tudatformálás, növekvő bizalom, garancia

23 a NőTámogató Kártya mint EQUAL termék az Otthon Szolgáltató Rendszer jövője: •a működő szolgáltató centrum továbbműködtetése •új centrumok létrehozása kistérségek, civil szervezetek együttműködésében •országos hálózat kialakítása •hazai (OFA) és uniós (TAMOP, ROP) források a rendszer felépítésére, a menedzsment finanszírozására •a NőTámogató Kártya szakpolitikai bevezetése •döntéshozók támogatása •jogi és pénzügyi háttér biztosítása

24 a NőTámogató Kártya mint EQUAL termék A NőTámogató Kártya: az Otthon Szolgáltatások tágabb hatása a munka vonatkozásában Munka ÉS Család munkahelymegőrzés továbbképzés munkakörülmények javulása közvetett módon csökkenő munkanélküliség az alacsony iskolai végzettségű és az idősebb munkavállalók körében csökken a fekete foglalkoztatás

25 Az OFA program: NŐ/2007. „A munkavállalást gátló családi (magánéleti) kötelezettségek kiváltása és a nők munkaerőpiaci karrierjének elősegítése: a „Nőnek az Esélyek!” című programunk pozitív elbírálásra vár célok / 1.: Munkáltatók aktív szerepvállalásra késztetése (esélyegyenlőségi tervek, ajánlások, tájékoztató anyagok) Az elköteleződő munkáltatókon keresztül a szolgáltatás, mint az esélyegyenlőséget segítő eszközrendszer bevezetése

26 Az OFA program: NŐ/2007. „A „Nőnek az Esélyek!” című programunk pozitív elbírálásra vár… célok / 2.: A szolgáltatást nyújtóknak kompetenciamérés, felkészítő tréning, tanácsadói támogatás, új típusú tevékenységi forma, élethosszig alkalmazható gyakorlati tapasztalatok, foglalkoztatás (6 óra/nap munkaszerződés, AMK) biztosítása Többes kötelezettségeket teljesítő munkavállaló nők számára segítő szolgáltatások nyújtása (idős/beteg hozzátartozók, kisgyermekek, háztartás)

27 Az OFA program: NŐ/2007. „A „Nőnek az Esélyek!” című programunk pozitív elbírálásra vár… célok / 3.: A szolgáltatást igénylők önrész vállalására kötelezése (munkavállalók illetve munkáltatók) Az igényelt szolgáltatási órák és a szolgáltatási költség önrészének fordított aránya egyensúlyt teremt a különböző szolgáltatási típusok, a szolgáltatást igénylők és költségterheik között. A szolgáltatások költsége a növekvő óraszám mellett sávosan csökken.

28 •a csekk fizetőeszköz, bankgaranciával (forgalmazó: Accor) •Csekkért lehet igényelni a szolgáltatásokat regisztrált, engedélyezett vállalkozásoktól (adatbázis a honlapon) •az igénylő fizet vele a nyújtott szolgáltatásokért •Értéke: 6,7 euro/ óra; 30% adómentes, ára: 4,69 euro •takarítás, vasalás, főzés, bevásárlás, idősek szállítása, vasaló műhelyek •anyasági segély (2006. január óta) •kisgyermek felügyelet otthon (2007. január óta) a NőTámogató Kártya (FeMale Assistance Card) Európában: Belgium

29 a felhasználó regisztráltatja magát az Accornál (ingyenes) vásárol legalább 10 utalványt (1 óra munkadíja 1 utalvány) a szolgáltató az utalványokat az érvényességi időn belül beküldi az Accorhoz 10 napon belül óránként 21 eurot visszatérítenek számára a 6,7 és a 21 euro különbözetét a kormány fedezi (14,30 euro)

30 a NőTámogató Kártya (FeMale Assistance Card) Európában: Belgium Az eredmények Belgiumban, 2 év alatt: 21.000 állás 1.700 vállalkozás 370.000 igénylő 28.000.000 megvásárolt jegy 22.000.000 beváltott jegy

31 2007. „Egyenlő Esélyek Mindenki Számára Európai Év” 2004. Magyarország (Szombathely) Pályázatírás, alapötlet születése: „NőTámogató Modell” EQUAL programunk: 2005-2008. Szolgáltatások és csekkrendszer Európában: Belgium: 2004.: háztartás, 2006.: gyermekfelügyelet Franciaország: 2005. általános utalvány (privát + alkalmazott) Finnország: 2006. háztartási szolgáltatás, idősgondozás Svédország: 2006. háztartás, gyermek- és idősfelügyelet Ausztria: 2006. család/munka egyensúlya Magyarország: 2007. ? NőTámogató Kártya ?

32 Köszönöm a figyelmét, számítunk támogatására! West Hungary Humán Szolgáltató Kht. 9700 Szombathely, ISIS Center, Rákóczi F. u. 1. Telefon: 94/ 511-085 Fax: 94/511-086 E-mail: human.kht@whc.huhuman.kht@whc.hu Honlap: www.humankht.huwww.humankht.hu Készítette: Kiss Olga


Letölteni ppt "„NőTámogató Modell” az Esélyek Évében 2007. szeptember „Modellértékű NőTámogató Rendszer kiépítése” című EQUAL projekt „ Női előadóként éreztesd hallgatóságoddal,"

Hasonló előadás


Google Hirdetések