Témák járműátvétel: 20 perc vagy nem 20 perc? járműkiadás változása

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A nemzetközi közúti árufuvarozás
Advertisements

Munkaszervezési ismeretek
A kollektív szerződés szabályozása. Bevezetés  Munkaügyi kapcsolatok rendszerének egyik legfontosabb eleme.  Munkafeltételek – helyi viszonyok.  Állam.
2010. január 12-ére meghirdetett sztrájk alatt tervezett forgalomlebonyolítás.
Harmadik országbeli állampolgárok a magyarországi munkaerőpiacon
AKTUÁLIS FELADATOK A TANÜGYIGAZGATÁSBAN
Budapest, május 19.SAJTÓBESZÉLGETÉS. A bliccelők által okozott kárt a fizető utasok szenvedik el.
Az új Mt. munkaidőre vonatkozó szabályai
A részmunkaidő speciális esetei az új Munka Törvénykönyvében
A Kollektív szerződéskötés a reprezentatív szakszervezetek között
A kollektív munkajogi szabályozás az új munka törvénykönyvében
Az atipikus munkavégzés és társadalmi megítélése
7. Tétel Ahhoz, hogy szalonja teljes körű szolgáltatást nyújtson, szüksége van további szépségápolással foglalkozó szakemberre (fodrász, kozmetikus, masszőr.
0 Budapest, december 8. Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten Nyitórendezvény Előadó: Nemecz Gábor Szakigazgató Beruházási.
10. Tétel.
Bukarest április1 A munkáltató tájékoztatási kötelezettsége -
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Kormányhivatal Közlekedési Felügyelőség
2010. december Dudás Katalin
 a legszükségesebb garanciális szabályokat tartalmazza  tág teret ad az egyéni és kollektív alkunak  egyszerűbb szabályozásokat foglal magában.
Munkavédelmi előírások rendszere
Állam munkavédelmi feladatai
Közforgalmú közlekedés szervezése 1.
Munkajogi alapismeretek
A vasúti ágazatot érintő aktuális szabályozási feladatok
1 Foglalkoztatási formák, díjazásuk Munkaidő és a kapcsolódó nyilvántartások november 23. Gottgeisl Rita.
Az ügyeleti szabályok től módosult rendelkezései
MUNKÁLTATÓ ÉS AZ ÜZEMI TANÁCS KAPCSOLATA (Mt. 267.§)
Tisztelettel köszöntöm a konferencia résztvevőit! Nagy Endre bányafelügyeleti főmérnök Pécsi Bányakapitányság Nagy Endre bányafelügyeleti főmérnök Pécsi.
Új Munka Törvénykönyve: új lehetőségek a munkaügyi működésben
ÉRDEKEGYEZTETÉS ÉRDEKKÉPVISELET
Amit a diákmunkáról tudni kell
AZ EGYES SZOCIÁLIS, GYERMEKVÉDELMI, CSALÁDTÁMOGATÁSI, FOGYATÉKOSSÁGÜGYI ÉS FOGLALKOZTATÁSI TÁRGYÚ TÖRVÉNYEK MÓDOSÍTÁSÁRÓL SZÓLÓ ÉVI CLXXI. TÖRVÉNY.
Előadó: Bellovicz Gyula igazságügyi szakértő
BKV ZRt. – Fődiszpécseri és Zavarelhárító Szolgálat
Körmöczi Márta Országos Egészségbiztosítási Pénztár
Munkaszervezési ismeretek
RWE Power AG Lorsee/TR BudapestSEITE 1 „Szociális párbeszéd“ RWE Power AG Wolfgang Lorsee A Központi Üzemi Tanács elnökhelyettese.
A MUNKAVÁLLALÁS ALAPVETŐ SZABÁLYAI
Vizes szektorban kötött kollektív szerződések elemzése TÁMOP A-13/ Madár Gyula - Dr. Nemeskéri Gyula Ergofit Kft Győr, Június 25.
A bedolgozói munkaviszony (jogviszony) fogalma, létesítés szabályai, a munkavégzés helye, a munkáltató utasítás joga, bérezés.
A MUNKAJOGI JOGFORRÁSOK RENDSZERE
BEVEZETÉS A KOLLEKTÍV MUNKAJOGBA
1 Vasúti beruházások a vállalkozó szemszögéből Horváth Róbert Vezető technológus Swietelsky Vasúttechnika Kft. X. KÖZFORGALMÚ ÉS VÁROSI VASÚTI PÁLYÁK TERVEZÉSÉTŐL.
Munkavédelmi érdekképviselet és érdekegyeztetés Összeállította: dr. Váró György.
A MUNKAVISZONY FOGALMA ÉS AZ MT. HATÁLYA GYULAVÁRI TAMÁS
Hulladékgazdálkodás önkormányzati feladatai december 6. Szeged Csongrád Megyei Kormányhivatal Törvényességi Felügyeleti Főosztály Dr. Balogh Zoltánné.
Munkaidő 2. előadás Előadó: dr. Takács Gábor
Munkajogi ismeretek.
A SZAKSZERVEZETEKRE VONATKOZÓ ÚJ SZABÁLYOZÁS Dr. Fodor T. Gábor Ügyvéd Székesfehérvár, május 17.
MUNKAÜGYI FELÜGYELŐSÉGI NYÍLT NAP ÁPRILIS 03.
§ Törvényen kívül és belül §. Atipikus foglalkoztatás az Mt-ben Az atipikus foglalkoztatási formákat az Mt. „A munkaviszony egyes típusaira vonatkozó.
A szabadságra vonatkozó szabályok XI. Fejezet Weberné dr. Erős Anikó Tolna Megyei Kormányhivatal Munkavédelmi és Munkaügyi Szakigazgatási Szerv.
Munkavégzés. A kereskedelmi egység szabályszerű működtetése A munkavégzés szabályai A munkaszerződés alapján a munkavállaló köteles 1)meghatározott helyen.
2014. I. negyedév munkaügyi ellenőrzési tapasztalatai!
ADR 2017.
14. A foglalkoztatással kapcsolatos munkaügyi feladatok – Mutassa be a munkaviszony létesítésének és megszüntetésének szabályait! – Foglalja össze, hogy.
Előadó: dr. Takács Gábor
Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten
A munkaidő beosztása a 2003/88/EK irányelv tükrében
A MUNKAVISZONY FOGALMA ÉS AZ MT. HATÁLYA
A JOGSZERŰ ELLENŐRZÉSEK MIKÉNTJE A MUNKAHELYEN
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
ADR: kit érint, kinek kell foglalkoztatnia biztonsági tanácsadót?
A Közlekedési Igazgatóság tájékoztatója
Munkaidő 2. előadás.
Hatósági Ellenőrzések.
A MUNKAJOGI JOGFORRÁSOK RENDSZERE
Társaságunk együttműködik a Volánbusz Zrt-vel és a MÁV Start Zrt-vel
Dr. Pál Lajos ügyvéd A munkaidő megszervezése Pályavasúti Dolgozók Szakszervezete Budapest, november.
A munka díjazása.
Előadás másolata:

A Közlekedési Igazgatóság tájékoztatója 2010. január 7. Mihálszky Gábor, vezérigazgató-helyettes

Témák járműátvétel: 20 perc vagy nem 20 perc? járműkiadás változása pihenőidők biztosítása munkaszerződések elégséges szolgáltatás mértéke

Járműátvétel: 20 perc vagy nem 20 perc? A közösségi közlekedést, miután veszélyes üzemnek minősül, szabályozott keretek között kell lebonyolítani. A szabályozott üzem biztosítása érdekében Forgalmi Utasítás kerül kiadásra. Autóbusz Forgalmi Utasítás 1999 óta érvényes, a forgalmi feladatok biztonságos elvégzéséhez szükséges folyamatot szabályozza, rendszeres oktatás és vizsgatétel.

Járműátvétel: 20 perc vagy nem 20 perc? A jármű átvételét a szolgálati beosztásban meghatározott időben kell megkezdeni, és az adott típusú jármű kezelési szabályzatában előírtaknak megfelelően úgy kell végrehajtani, hogy az átvétel az indulási időig befejeződjön. Ha a járművezető a járművön hiányosságot vagy hibát állapít meg, azonnal jelentenie kell az üzemigazgatósági diszpécsernek, aki köteles intézkedni a hiány pótlására, illetve a hiba kijavítására.

Járműátvétel: 20 perc vagy nem 20 perc? Főmérnöki utasítás a jármű átvétel szabályairól - A járművezetők számára pontosan meg kell határozni az üzemeltetési feltételeket, a szolgáltatás minőségirányítása és visszaellenőrizhetősége érdekében. A járműátvétel kihatással van a minőségre, ezért egyértelműen meg kell határozni azokat a munkáltatói elvárásokat, amelyek biztosítják a szolgáltatás elvárt színvonalú biztosítását. Az utasítás tételesen felsorolja azokat a teendőket, amelyeket a járművezetőnek akár rátekintéssel, akár ellenőrzéssel, akár a jármű beindításával kell elvégeznie. A járműátvételi teendők felsorolását részben a KRESZ előírásai alapján, részben a szolgáltatási elvárások ismeretében állította össze a munkáltató.

Járműátvétel: 20 perc vagy nem 20 perc? Forgalmi Munkalap járművezetők részére részletesen előírja a napi feladataikat, a kezdő járművek esetében tartalmazza a járműátvételi időt, a járműátvételi idő telephelyen kezdő autóbusz esetében 20 perc, a meghatározott járműátvételi idő megegyezik a korábbi - KSZ szerinti - és az MT szabályai szerint készített, új menetrendeknél.

Járműátvétel: 20 perc vagy nem 20 perc?

Járműátvétel: 20 perc vagy nem 20 perc? A KSZ egyeztető tárgyalások során a 431. sz. pontban („Napi munkaidő kezdete-vége a beosztás szerint foglalkoztatottaknál”) szabályozott jármű átvételi időkkel kapcsolatban a szakszervezetek elfogadták a korábban érvényben lévő szabályok szerinti változatot.

Járműkiadás változása Autóbusz ágazat járműkiadási eltérései azonos életkorú és típusú járműpark ellenére rendkívül eltérő mértékben jelentkeztek a kiadási problémák Szuperkontroll csoport

Járműkiadás változása Kelenföldi telephely kiadási problémai 2010. január első napjaiban már az MT szabályai érvényesek január 4-én, az első munkanapon a telephely kevesebb járművet adott forgalomba, mint a megelőző januári szombati és munkaszüneti napokon -28 db

Pihenő idők biztosítása „Legalább 130 járművet nem tudtak eddig üzembe állítani és az is kérdéses, hogy a pihenőidők változása miatt a napközbeni menetrendet mennyire tudják majd tartani - mondta Nemes Gábor, hozzátéve: az úgynevezett kocsikiadás lassulása miatt már most sem tartható a menetrend.” STOP.hu 2010.január 4. A BKV 2010. január 11-től vezeti be az MT előírásai szerint készített új menetrendeket, addig a korábbi KSZ előírásai alapján megtervezettek szerint dolgoznak a járművezetők. A még érvényes menetrendek az MT-hez képest sokkal kedvezőbbek (minden járművezető egy, 20 perces többlet pihenőt kap).

561/2006/EK rendelet hatálya Az Európai Parlament és a Tanács 561/2006/EK rendelete tételesen meghatározza a közúti szállítást végző gépkocsivezetőkre vonatkozó szociális előírásokat (pl. vezetési- és pihenőidő), ám a 3. cikk a., pontja alapján az EK rendelet hatálya nem terjed ki a menetrend szerinti személyszállítási szolgáltatást végző járművekre, ha a kérdéses menetrend szerinti szolgáltatás 50 km-t meg nem haladó útszakaszon történik. Így tehát sem az EK rendelet és az erre épülő  1988. évi I. törvény nem írja felül a Munka Törvénykönyvének rendelkezéseit a BKV járművezetőinek munkavégzésével kapcsolatban.

A Társaság munkavállalói jelenleg is rendelkeznek munkaszerződéssel. Munkaszerződések „További gondot okoz, hogy a munkavállalóknak nincs munkaszerződésük és ez törvénytelen. Emiatt az Országos Munkavédelmi és Munkaügyi Főfelügyelőségnél (OMMF) is panaszt tettek.” STOP.hu 2010.január 5. A Társaság munkavállalói jelenleg is rendelkeznek munkaszerződéssel. A munkaszerződések tartalmát és formáját a Társaság Humánügyi Szabályzata határozza meg. Az Országos Munkavédelmi és Munkaügyi Főfelügyelőség (OMMF) a 2010. január 4-ei ellenőrzése során nem állapított meg törvénytelenséget.

KSZ megszűnésének hatása a járműkiadásra? „Nemes Gábor, az MTI-vel korábban azt közölte: több száz járművet nem tudott a BKV üzembe állítani hétfő reggel. A problémát az okozza, hogy január elsejétől a cég a munka törvénykönyve szerint működik. Kifejtette: a munka törvénykönyve számos ponton eltér az eddigi kollektív szerződéstől, így a járművek üzembe állítása sem megy olyan gördülékenyen, ez okozza a problémát.” STOP.hu 2010.január 5. A ma alkalmazott autóbusz menetrendek még a volt Kollektív Szerződés alapján készültek. Ezekben és az új, MT szerint készített menetrendekben is a kocsiátvételi idő megegyezik a korábbi KSZ előírásaival. A fentiek alapján a Kollektív Szerződés megszűnése nem változtatta meg a kocsiátvételi időket.

Elégséges szolgáltatás mértéke „Bartha Pál: Továbbra is azt tartjuk szem előtt, hogy globálisan kezeljük a teljesítményt, és ahhoz képest az elégséges szolgáltatás mértéke, a teljes állapotból a nem sztrájkoló HÉV, metró, troli területén az össz szolgáltatás színvonala meghaladja a 60%-ot. Természetesen az majd alku tárgyát képezheti, hogy az éjszakai járatok, és a szolgálati járatok hogyan fognak közlekedni.” Elégséges szolgáltatás tárgyalás, 2010.január 4. 2010. január 6-án a Független HÉV Szakszervezet is csatlakozott a több BKV-s érdekképviselet által január 12-ére meghirdetett határozatlan idejű munkabeszüntetéshez. A nem sztrájkoló metró és trolibusz ágazatok, valamint az alvállalkozói autóbuszok teljesítménye a Társaság összes teljesítményét tekintve férőhely kilométerben 37%, míg kocsikilométerben kifejezve mindössze 26%.

Köszönöm a figyelmet!