Bevezetés a mély tanulásba

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
PUBLIC RELATIONS Wekerle Sándor Üzleti Főiskola 2015/16-os tanév, II. félév Tóth Attiláné dr. harmadik foglalkozás.
Advertisements

Szabad szoftveres kiadványok. OpenOffice.org / LibreOffice ● FSF.hu misszió: honosítás, oktatás, népszerűsítés ● Az FSF.hu Alapítvány 2002 óta elkötelezett.
HEVES MEGYEI CIVIL INFORMÁCIÓS CENTRUM EGER Létesítő okirat módosítás - Tájékoztató.
Az új közbeszerzési törvény megalkotásának körülményei, várható jövőbeli változások május 26. Dr. Kovács László Miniszterelnökség Közbeszerzési Szabályozási.
Jegyzőkönyv Számítógépes adatrögzítő képzés 2015 CsIP ©
A Szociális Szövetkezeti forma bemutatása Tanai Tünde Rehabilítációs tanácsadó.
TÖRTÉNELEM ÉRETTSÉGI A VIZSGA LEÍRÁSA VÁLTOZÁSOK január 1-től.
Beruházási és finanszírozási döntések kölcsönhatásai 1.
Melyik agyféltekéje domináns? – teszt Pillantson a pörgő lányra! Merre forog? Az óramutató járásának megfelelően vagy azzal ellentétesen ?  Ha úgy.
ELTINGA és MTA KRTK KTI Horváth Áron április 7. Lakásárak, támogatások és energiahatékonyság.
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési rendszer A képzett szakemberekért Információgyűjtés.
Az alapító okirat: (latinul: memorandum) egy jogi aktus írásba foglalása, mely például egy intézmény létrehozására irányul. Célja, hogy egységes szerkezetben,
avagy a háromszög technika
Hogyan partícionáljuk meghajtónkat?
Epidemiológiai Felügyeleti Rendszer és Informatikai Rendszer
Lendületben a Pénziránytű Iskolahálózat
Közösségi művelődés tanára Osztatlan mesterképzés
A körforgásos gazdaság
Gyűjtőköri szabályzat
Pályaválasztási tanácsadás
Szabadkai Műszaki Szakfőiskola
Dr. Kovács László Főtitkár
Videojáték.
Táncsics Mihály Szakközépiskola Szakiskola és Kollégium Veszprém
Program utasítássorozat
Vízkeresők csoport: Beke Szabolcs Bojtor Cintia Hegedüs András
Programozás III. Gyakorlás.
Kockázat és megbízhatóság
Mesterséges intelligencia
Laboratóriumi méréstechnikai gyakorlat 3/15. M osztály részére 2016.
Végeselemes modellezés matematikai alapjai
V. konzultáció Analízis Differenciálszámítás III.
Lexikális elemző: lex (flex)
Rangsorolás tanulása ápr. 13..
Hipotézisvizsgálat.
A földrajzi kísérletek szervezése és végrehajtása
PHP-SQL adatbáziskezelő parancsai
Tájékoztató a évi OSAP teljesüléséről
Animációk.
2. Bevezetés A programozásba
☺ Programozási környezetek Validátorok Fazekas Judit PTI 2010.
VB ADATTÍPUSOK.
Közigazgatási alapvizsga a Probono rendszerben
Regressziós modellek Regressziószámítás.
Kovács Gergely Péter Bevezetés
INFORMATIKA november 18. Gyakorló alkalom – 2. rész
Helyi és nagy hálózatok
Rendszerfejlesztés gyakorlat
Út a BME VIK mérnökinformatikus alapszakig
Tilk Bence Konzulens: Dr. Horváth Gábor
Ez az én művem Nevem: Németh Janka
Adatbázis Hasonlóság- elemzés Előrejelzés Stratégia- elemzés
az ADYban tanulna tovább 
Lineáris osztályozás.
Adatszolgáltatás a számlákról
GPS az építőmérnöki gyakorlatban
beruházás-tervezési ABCD
A szállítási probléma.
Dr. Varga Beatrix egyetemi docens
Játékosított keretrendszerben történő tanulás log-adatainak elemzése
Matematika II. 5. előadás Geodézia szakmérnöki szak 2015/2016. tanév
A piaci árak alakulása Bevezetés Mi a vizsgált probléma?
Űrkutatás súlytalanság.
Mesterséges neuronhálók és alkalmazásaik
JAVA programozási nyelv NetBeans fejlesztőkörnyezetben I/13. évfolyam
Bevezetés Tematika Számonkérés Irodalom
MÉLY NEURONHÁLÓK A tananyag az EFOP
Regularizáció.
Regularizáció A tananyag az EFOP
Bevezetés a mélytanulásba
Előadás másolata:

Bevezetés a mély tanulásba

Mesterséges Intelligencia Forrás: Norvig könyv

Az alapok

Az alapok What now?

Az alapok Használjunk több jellemzőt! y=ax+b

Perceptron/Mesterséges neuron

Mesterséges neuron Lehetséges aktivációs függvények: Step: y = x > 0 ? 1 : 0 Szigmoid: 𝑦= 1 1+ 𝑒 −𝑥 Hiperbolikus tangens: 𝑦= 𝑒 𝑥 + 𝑒 −𝑥 𝑒 𝑥 − 𝑒 −𝑥

Pontosság mérése Tanítás és tesztelés során tudnunk kell mérni a modell pontosságát. Sima pontosság: az eltalált példák %-a F-érték: kicsit bonyolultabb Precision = 𝑇𝑃 𝑇𝑃+𝐹𝑃 Recall = 𝑇𝑃 𝑇𝑃+𝐹𝑁 F1 = 2∗ 𝑝𝑟𝑒𝑐𝑖𝑠𝑖𝑜𝑛∗𝑟𝑒𝑐𝑎𝑙𝑙 𝑝𝑟𝑒𝑐𝑖𝑠𝑖𝑜𝑛+𝑟𝑒𝑐𝑎𝑙𝑙

Perceptron tanulás Tanítás során a célunk a pontosság maximalizálása Lényegében a súlyokat (w) és a biast (b) próbáljuk módosítani, hogy minél kevesebbet hibázzon 𝑤 𝑖 = 𝑤 𝑖−1 + ∆ 𝑖−1 , ∆ 𝑖−1 =−𝛼∗𝛻𝐸( 𝑤 𝑖−1 ), ahol 𝛼 a tanulási ráta 𝐸 𝑤 𝑖−1 = 1 2 ∗ (𝑓 𝑥 −𝑦) 2 , pedig a négyzetes hibafüggvény, amit majd le kell deriválnunk.

A valóság

Mesteréges neuronháló