Vallási-és közoktatási Minisztérium Népművelődési Csoport Budapest

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Olasz Nap Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Március 20. “Olasz Külkereskedelmi Intézet (ICE): Promóciós tevékenység és szolgáltatások.
Advertisements

A levéltár Országos Tudományos és Felsőoktatási Szakmai Központ tevékenységei.
Ráczné Dr. Rózsa Katalin projektvezető A DASZK fő feladatai TÁMOP /2-2F
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. ÚJSZÁSZ VÁROS ÖNKORMÁNYZAT „21. századi módszerek.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
Számvitel S ZÁMVITEL. Számvitel Ormos Mihály, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Hol tartunk…
Áttörés a hazai távközlésfejlesztésben A Matáv első évtizede Hogyan nőtt a hitelünk? Az út finanszírozása ( ) Készítette: Kis Péter.
TÖRTÉNELEM ÉRETTSÉGI A VIZSGA LEÍRÁSA VÁLTOZÁSOK január 1-től.
T ÁRSADALMI M EGÚJULÁS O PERATÍV P ROGRAM /08/1. K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS, EGYENLŐ HOZZÁFÉRÉS – I NNOVATÍV I NTÉZMÉNYEKBEN Ö NÁLLÓ I NTÉZMÉNYI.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
TÁMOP / Képzésfejlesztés ma és holnap EU-s forrásból a KIH-ben.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
Önkormányzatok épületenergetikai beruházásai pályázati forrásból!
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
NIIF VoIP projekt aktualitások
Lendületben a Pénziránytű Iskolahálózat
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
A rehabilitációt segítő támogatások, jogszabályi változások
KSH Statisztikai koordinációs főosztály
Mayer József Budapest február 27.
Hitelkonstrukciók a pályázati rendszerben
Vörösmarty MIHÁLY :Csongor és Tünde
TAB Város és a megújuló energiára alapozott oktatás Schmidt Jenő Tab Város Polgármestere 1.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
SZÁMVITEL.
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
Boros Péterné SZEF Alelnök SZEF AKADÉMIA Vezetője
Csongor és tünde Paulay ede rendezése.
Madách Az ember tragédiája elemzés
SZÁMVITEL.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Projektmunka Földrajzolok
Csongor és Tünde: Paulay Ede rendezése
HHR.
szakképzési és felnőttképzési szakértő
A évi pályázati felhívás legfontosabb szabályai
A Nyugat (Folyóirat) A Nyugat a 20. századi magyar irodalom meghatározó folyóirata volt január 1. és augusztus 1. között jelent meg Budapesten.
Az orvostudomány és jóga gyakorlati összekapcsolása, alkalmazása az egészség megőrzése és betegségek kezelése során: Swami Sivananda Saraswati orvos-jógi.
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
A Dunához kapcsolódó lehetőségek Budapest közlekedésfejlesztésében
1883. Szeptember 21. Nemzeti Színház Paulay Ede rendezése
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma által támogatott együttműködés
Família Nagycsaládosok Egyesülete
Budapest, február 5. Reszeginé Erdélyi Beáta
Új pályainformációs eszközök - filmek
Szabványok, normák, ami az ÉMI minősítési rendszerei mögött van
BTMN.
Paulay Ede Az ember tragédiája.
Egy emberöltő Az ember tragédiája szolgálatában
A turizmus tendenciáinak vizsgálata Magyarországon
Járműtelepi rendszermodell 2.
Az ember tragédiája Iglódi István rendezésével
Iglódi István rendezése
Madách Imre Az ember tragédiája Paulay Ede rendezésével.
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
Németország BESZÁMOLÓ 2014
Németh Antal Színházi Credója ma
Németh Antal Színházi credójának fontosabb pontjai
Színházi élet - Németh Antal
Készítette: Alvibegu csapat
A Nemzeti Színház igazgatói pályázata
Németh Antal pályázata
Pályázat a nemzeti színház igazgatói posztjára
Oféliák színháza.
Pályázat a nemzeti színház igazgatói posztjára
Előadás másolata:

Németh Antal pályázata a Nemzeti Színház igazgatói álláshelyének betöltésére Vallási-és közoktatási Minisztérium Népművelődési Csoport Budapest DR. Hóman Bálint vallás- és közoktatásügyi miniszter Úr részére

Curriculum Vitea

Motivációs levél

bizonyítványok

Szakmai tapasztalat Lektorálás, dramaturgia, rendezés különböző darabokban, kritikák írása. Szeged – színházigazgatás (2 évad, 50 előadás) 1930 – Színészeti Lexikon megírása. 1935-1940 – a Nemzet Színház igazgatása 1936 – Bécs – külföldi vendégszereplés 1939/40 – Tragédia rendezés Frankfurt am Main

A Nemzeti Színházban végzett munkák, tevékenységek (1935-1940) Az épület rendbetétele. Új színpadtechnikai berendezések beszerzése. Stilizált látványvilág megteremtése (dramaturgia, térformáló díszletezés, világítás). Új műsorterv összeállítása (a „kötelezőn” hazai és külföldi klasszikus és modern művekből összeállított műsorterv, évről-évre valamely központi gondolat jegyében). A színház együttesének átszervezése 24 óra alatt. A Nemzeti Színház évadnyitó előadásán (1935. szeptember 28-án) a Missa Solemnis színre vitele. 1939 - Az ember tragédiája „kamara-változatának” rendezése

Törekvések, eredmények Fontosnak tartom az új magyar írógeneráció drámáinak bemutatását. (Herczeg Ferenc, Zilahy Lajos, Bókay János és Harsányi) A német–magyar kulturális csere jegyében német rendezők közreműködésével került színre Goethe Faustja, Schiller Tell Vilmos és Ármány és szerelem című műve. Molière-, Ibsen-, és Beaumarchais-művekből állítottam össze a klasszikus repertoárt. Szoros kapcsolatban állok a magyar irodalom vezéregyéniségeivel: Szabó Lőrinccel, Babits Mihállyal, Móricz Zsigmonddal. Népnevelést folytattam (csökkentett árú előadások szervezése a munkás közönség számára).

Terveim a következő 5 éves ciklusra Tervem az 5 esztendővel ezelőtt elindított folyamatok folytatása. A történelmi folytonosság szellemében kívánok tovább dolgozni. Színházvezető- és Rendezőképző Akadémia megszervezése. Külföldi illetve magyar írók műveit egyaránt szeretném rendezni és színpadra állítani, hiszen minden mű közelebb visz Európa és önmagunk megismeréséhez, amire ma igen nagy szükségünk van. Nagy hangsúlyt szeretnék fektetni a még ismeretlen erdélyi írók műveire. Nem csak modern darabokat szeretnék színpadra vinni, a klasszikus darabokat sem hanyagolnám el. ,,100 év legnagyobb sikerei” – ez lenne a címe annak a ciklusnak, melyben visszatekintünk majd az 1943/44-es évadra. A színház legkiemelkedőbb produkcióit szeretném bemutatni 10 évre visszamenőleg.

az intézmény vezetésére, fejlesztésére vonatkozó szakmai program Legyen színház a „színház”, avagy a kor tükre. A Nemzeti Színház külföldi kapcsolatait szeretném ápolni, még jobban kiépíteni. Folytatni kívánom a stilizált látványvilág megvalósítását. Egy nyitott, a közönséggel kapcsolatot tartó színházat szeretnék (teltházas előadásokat). A repertoárban klasszikus és modern remekművek előadását tervezem. A kötelező klasszikus műsor és a nem kötelező felújítások mellett a színház háziszerzőinek soron következő színműveit szeretném bemutatni. A következő évadok megálmodott műsorterve: 1940/41: klasszikus-romantikus, drámai ciklus 1942/43: az erdélyi írók ciklusa 1943/44: 13 színdarab (ebből 8 magyar) Célom a magyar színház felzárkóztatása, európai színvonalúvá emelése.

”…a világpolitikai épület gerendáinak recsegve - ropogása közben (…) bizonyságot akarok adni arról, hogy a folytonos átértékelés és változás fölött van valami, ami mindig maradandó és változatlan: a nagy géniuszok benső művészi igazsága…”