Tárgyalástechnika 6..

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tárgyalástechnika 6..
Advertisements

Budapest, október 26. MLSZ Játékvezetői Bizottság.
ADATSZERZÉS, INFORMÁCIÓ HASZNOSULÁS Biztonságtudatos vállalati kultúra Készítette: Jasenszky Nándor egyetemi szakoktató NKE NBI TEH tanszék.
Train the Trainer Trénerek: Eva Jambor, Johannes Lindner Időpont: péntek vasárnap Helyszín: Budapest, Magyarország.
BEPTRA „Legjobb Gyakorlatok” kis- és középvállalkozások számára Szakmaspecifikus képzéssorozat Projektsz á m: HURO/0901/138/2.1.2 HURO0901/138/2.1.2 A.
„A golyóálló vezető” A vezetői munka hatékonyságának fejlesztése Dr. Petőné Ködmön Anikó Kreatív Kommunikáció Oktató és Szolgáltató Bt. 06/
A családsegítő és gyermekjóléti szolgálatokat érintő változások A család és gyermekjóléti szolgáltatás.
AZ ISKOLA–EGÉSZSÉG KÖZPONT – FORMA ÉS TARTALOM A TÁMOP KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJÉNEK CÉLJAI, A MEGVALÓSÍTÁS MÓDSZEREI ÉS A SZAKMAI.
Követelményelemzés – követelményspecifikáció A szoftverfejlesztés kapcsán az elemzés speciálisan egy kezdeti szakaszt jelöl, amelynek alapvető feladata.
Intézmények közötti egyéni átvezetést segítő programok.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
CÉLCÉLCSOPORT  Egészségügyi szakmai tájékoztatás és betegtájékoztatás, az egészséges életvitelhez szükséges információk szolgáltatása, publikálása, áttekint-
„ Tágas városom kis lakásra cserélem” Hajléktalanok önálló lakhatásának elősegítése, munkaerő-piaci integrációjának megalapozása TÁMOP /
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési rendszer A képzett szakemberekért Információgyűjtés.
Oktatói elvárások, oktatói vélemények a hallgatókról Cserné dr. Adermann Gizella egyetemi docens DUE.
John Sheridan BVetMed CVPM DMS MRCVS A Te praxisod, a Te karriered, a Te életed – gond van?
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
Új irányok az emberi erőforrás gazdálkodásban Fiatal regionalisták VIII. országos konferencia Győr, október Szűcs Ágnes Nyíregyházi Főiskola.
A három lépcsőfok… 29% - A megoldás 52 heti stratégia sikeres üzleti kapcsolatépítéshez (Avidor András - Michelle R. Donovan - Ivan R. Misner) Az emberek.
BEST-INVEST Független Biztosításközvetítő Kft.. Összes biztosítási díjbevétel 2004 (600 Mrd Ft)
Gazdasági informatika - bevezető
Széchenyi Programirodák szervezete és működése
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
EGÉSZSÉGES TÁPLÁLKOZÁS
NIIF Behívás projekt aktualitások
MKSZ Kongresszus Siófok 2017
Kőszegi Forrás- Kőszeg
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése 19
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
A jogszerű és hatékony foglalkoztatás lehetősége kollektív szerződésben Pécs, Előadó: dr. Nemeskéri-Kutlán Endre Munkajog vezető.
„Csellengő fiatalok” Az ifjúságpolitika komplexitása
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
ESETTANULMÁNY Készítette: Fenyvesi Petra
Caracalla udvarában Kalandjáték 1.
Észlelés és egyéni döntéshozatal, tanulás
A kollektív szerződés Dr. Fodor T. Gábor Ügyvéd
Kérdések és válaszok az előfizetéses rendszerekről
A szaktanácsadásról.
A kiváltást tervezők / megvalósítók és Az fszk TÁRS projektje közti együttműködés rendszere EFOP VEKOP TÁRS projekt.
Newcomb-paradoxon Előttünk van két doboz, A és B. Ezekbe egy nagyon megbízható jövendőmondó helyezett el pénzt, amihez úgy juthatunk, ha mind a két dobozt.
Konfliktusok az iskolában
Az életvezetés etikája - a döntésről
A PDCA elv alkalmazása az információvédelmi irányítási rendszerekben 1
Közigazgatási alapvizsga a Probono rendszerben
Válasszon úticélt, a többit bízza ránk!
ChinaCham Hungary Magyar-Kínai Gazdasági Kamara
érvelés, tárgyalás, meggyőzés
Körmendi Dániel MAS Meeting Scheduler.
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
Környezeti Kontrolling
Új pályainformációs eszközök - filmek
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
A csoportok tanulása, mint a szervezeti tanulás alapja
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Szerzője Konzulens neve
A Vezetői munka értékelése a szülők szemével
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
U8 – U10 célok a szezonra.
Családi vállalkozások
ANTOINE DE SAINT- EXUPERY Gondolatok „A kis herceg” című könyvből.
Tájékoztató az EPER pályázati folyamatáról
Pappné dr. Fülöp Enikő Nyírbátor Város Jegyzője OEVI vezető
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
ANTOINE DE SAINT- EXUPERY Gondolatok „A kis herceg” című könyvből.
AC/DC Találd meg a helyed! Előadó: Fodor Ágnes, a VGYKE elnöke
A tehetséggondozás kihívásai
Egy átlagos napom.
Előadás másolata:

Tárgyalástechnika 6.

Tárgyalási módszerek Három eltérő tárgyalási módszer: Kötélhúzás Alkudozás (csere) Opciógenerálás Melyiket mikor használjuk? Egyetlen tranzakcióra korlátozott, ultrarövid távú kapcsolatok Több tranzakción alapuló, hosszabb távú kapcsolatok, folyamatos együttműködések

Az alkudozás Pozíciók harca helyett csomagok (kosarak) cseréje. Cél: megkapni a számunkra lehető legjobb csomagot. (Nem a legtöbbet kapni!) Ehhez a másik félnek is jó csomagot kell kapnia! „Kérem a nekem jót, adom a neked jót.” Az alkudozás alapja: a saját és a másik fél preferenciái. Mi a legfontosabb Önnek/Neked ebben a témában? Mi a második legfontosabb? Stb. Világos, feltárt saját preferenciák (mit igénylünk?) és lehetséges „cserealapok” (mit adhatunk?)

Az alkudozás 2. Eszközei: Ajánlattétel: Valamit kérek, és valamit adok érte cserébe: „Ha te ezt megadod, akkor én megadom azt.” Valamit adok, de megkérem az árát. „Add meg neki, amit kér a te feltételeiddel!” A másik preferenciáinak feltárására irányuló kérdések: „Nézzük meg, Önnek/Neked mik a legfontosabbak ebben a témában?” „Mi ezek között a fontossági sorrend?” A másik cserealapjainak feltárására irányuló kérdések „Mit tud Ön/Te még kínálni, hogy én megadhassam azt, amit kér?”

A lehetőségfeltáró (opciógeneráló) módszer: a Reális, Kölcsönösen Előnyös Megállapodások módszere A módszer célja: saját egyéni igényeinket a lehető legjobban kielégíteni közösen. Egyéni érdekek, igények, elvárások figyelembe vétele, amely magában foglalja: A mi érdekeink, igényeink, elvárásaink figyelembe vételét. A másik érdekeinek, igényeinek, elvárásainak figyelembe vételét. Közös érdekek, igények, elvárások figyelembe vétele, amelyhez el kell jutni, amelyet fel kell tárni.

A lehetőségfeltáró (opciógeneráló) módszer 2. A módszer lépései: 1. A pozíció visszafejtése: a mögöttes probléma összetevőinek, azaz a pozíció mögött rejlő közvetlen érdekeknek, igényeknek, elvárásoknak feltárása. 2. A mozgástér bővítése: ezekhez a közvetlen érdekekhez, igényekhez, elvárásokhoz kapcsolódó vagy társuló továbbiak feltárása. 3. A megoldások kidolgozása: olyan alternatívák keresése, amelyek figyelembe veszik, megoldást kínálnak a kibővített érdekek-, igények-, elvárás-halmazhoz.

A lehetőségfeltáró (opciógeneráló) módszer 3. Eszközei: 1. A pozíció visszafejtésére irányuló kérdések: „Milyen szükségleteidet elégítene ki, ha megkapnád, amit kérsz?” 2. A mozgástér bővítése irányuló kérdések: „Ezek a szükségletek milyen további igényeket elégítenek?” „Milyen további szükségleteid vannak?” 3. A megoldások kidolgozására irányuló kérdés: „Hogyan lehet ezeket másképpen is kielégíteni?”

A lehetőségfeltáró (opciógeneráló) módszer 4. Az előbbi 3 kérdés arra irányul, hogy a pozíciót visszafejtsük a mögötte meghúzódó érdekekre és problémára, majd a mozgásteret kibővítsük a kapcsolódó érdekekkel, igényekkel, elvárásokkal (tortanövelés), és olyan új megoldásokat keressünk, amelyek figyelembe veszik mindkettőnk problémáit, érdekeit (szemben az eredeti pozícióval).

A lehetőségfeltáró (opciógeneráló) módszer 5. Esettanulmány (T: tréner) Akkor most térjünk rá a tréning tartalmára. Milyen tréninget is szeretnétek? (M: megrendelő) Először a tárgyalástechnika tréning alapján találtunk meg benneteket, azt kerestünk, de aztán láttam, hogy van előadástechnika is. Valójában erre is szükségünk lenne. Nem lehetne, hogy a két napba beleférjen mindkettőből valami? (T) Ez sajnos nem azt eredményezi, hogy a résztvevők mindkettőből kapnak valamit, és ezért bővebb lesz a repertoár, hanem lényegesen kevesebb kerül át a készségek síkjára. Mindent egybevetve jelentősen csökkenti a tréning hatékonyságát az adott területen, mert az optimális a legalább 2 napos tréning. Ezért én minimális programnak azt javasolnám, hogy a számotokra fontosabb, égetőbb területre koncentráljunk egy két napos tréning keretében. Tulajdonképp melyik a fontosabb, melyik az égetőbb?

A lehetőségfeltáró (opciógeneráló) módszer 6. Esettanulmány 2. (T) … A tárgyalástechnika vagy az előadástechnika? (M) Hát, nyilván mindkettő fontos, de talán a tárgyalástechnika egy fokkal fontosabb. (T) Egy fokkal nyilván hatékonyabb lenne a dolog, ha egy 3 napos tréning keretében lehetne 2 napot szánni az egyik területre, és 1 napot a másikra. (M) Erre az utóbbira nem érvényes, hogy 1 nap kevés, és a 2 nap az optimális? (T) De igaz, és szükség esetén nyilván megoldható, hogy egy-egy napot kapjatok mindkét területen. Viszont van egy nehezítő körülmény, amiért legalább az egyiknek érdemes lenne 2 naposnak lennie. Ahogy az elején beszéltük, a munkatársak egy része jelenleg nem egyértelműen pozitív a tréninggel kapcsolatban. Egy komolyabb áttörés a tapasztalatok szerint ugyanazon a területen a 2. napra várható. Figyelembe véve a létező ellenállást, illetve szkeptikus hozzáállást a munkatársak egy részéről…

A lehetőségfeltáró (opciógeneráló) módszer 7. Esettanulmány 3. (T) …egy részéről, a 2. napi áttörés kiemelt jelentőségű. Ha ez nem történik meg, akkor nem lesz hatékony a tréning. Ha ez egy területen megtörténik, akkor könnyebben fogják látni a távlatokat a másik területen, várhatólag motiváltabbak lesznek a másik terület egyetlen napján. Sokkal többet lehet majd elérni velük azon az egy napon. (M) Értem. Viszont a több nap, gondolom többe is kerülne. (T) Az a javaslatom, hogy erre később térjünk vissza. Nézzük meg, milyen további igényeitek vannak? Van valami, amiért fontos, hogy ne 3, hanem csak 2 napos legyen a képzés? (M) Az is fontos, hogy 3 nap kiesést a munkából nem tudunk megengedni, kettőt még éppen, de az is a határon mozog.

A lehetőségfeltáró (opciógeneráló) módszer 8. Esettanulmány 4. (T) Mit szólsz ahhoz, hogy az egyik nap szombatra essen? Nekem nem jelent gondot, felőlem lehet szombaton az egyik nap. (M) Ez jól hangzik. Sőt, esetleg lehetne péntek, szombat, vasárnap, és akkor csak egy nap esik ki a munkából. (T) Igen, de ekkor hétvégén semmit nem fognak pihenni a munkatársaid, nem lesznek a családjukkal. Hétfőn pihenés nélkül kezdenek, ráadásul a szombati és vasárnapi napokon abszolút motiválatlanok lesznek, mert dühösek lesznek, hogy a hétvégén semmi pihenés nincs számukra. Lényegében nem lehet majd velük dolgozni, és az egész olyan ellenérzéseket kelt bennük, ami miatt már esetleg pénteken sem. (M) Igaz, emiatt nem lenne érdemes egy két naposat sem szombat- vasárnapra tenni.

A lehetőségfeltáró (opciógeneráló) módszer 9. Esettanulmány 5. (T) Mit szólsz ahhoz, hogy megosztjuk a 3 napot. Most lenne 2, és majd valamikor később még egy nap. A 2 nap lehetne esetleg pénteken és szombaton, és akkor nektek is csak egy nap esik ki a munkából, és a munkatársaknak sem telik el pihenés nélkül a hétvége. Én tudom vállalni, hogy emiatt még egyszer lejövök hozzátok. (M) Ez jól hangzik. Ha belefér, hogy akkor inkább a pénteki legyen hosszabb, szombaton kezdjünk korábban, és akkor esetleg kora délutánra be lehet fejezni, a nap második fele már szabad számukra. (T) Bízva abban, hogy ez a 2 nap sikeres lesz, a későbbre halasztott egy nap hatékonyságát pedig úgy tudom majd fokozni, hogy előtte lehetséges lesz majd rávezető feladat kiadása. Erre most az első két napos tréning előtt nincs igazán lehetőség. (M) Akkor térjünk rá, hogy mi is a költségvonzata mindennek…