Ösztönzés 2019.04.12. Suplicz Sándor Ösztönzés.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A társadalmi felelősségvállalás jelentősége, érvényre juttatása Huber Helga szakértő Tel:
Advertisements

Az óvodai matematikai nevelés elvei, céljai, feladatai Tk. 29.old. Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
ADATSZERZÉS, INFORMÁCIÓ HASZNOSULÁS Biztonságtudatos vállalati kultúra Készítette: Jasenszky Nándor egyetemi szakoktató NKE NBI TEH tanszék.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS 27.Megoldás-Szociális védőháló.
Intézményi Férőhelykiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó Kalocsai Szociális Szakellátási Központ kiváltása.
„A golyóálló vezető” A vezetői munka hatékonyságának fejlesztése Dr. Petőné Ködmön Anikó Kreatív Kommunikáció Oktató és Szolgáltató Bt. 06/
„NŐ AZ ESÉLY” TÁMOP B-2- 12/ A romák munkaerő-piaci reintegrációjának elősegítése, -A TÁMOP B-1-11/1kiemelt projektre épül,
A Szociális Szövetkezeti forma bemutatása Tanai Tünde Rehabilítációs tanácsadó.
TÖRTÉNELEM ÉRETTSÉGI A VIZSGA LEÍRÁSA VÁLTOZÁSOK január 1-től.
KÖVETELMÉNY, ELVÁRÁS MEGNEVEZÉSTARTALOM EGÉSZSÉGÜGYI KÖVETELMÉNYJÓ ÁLLÓKÉPESSÉG EGÉSZSÉGES IDEGRENDSZER ÉP HALLÁS, ÉRTHETŐ BESZÉD KIZÁRÓ OK: MOZGÁS ÉS.
Az akkreditáció szerepe a megváltozott munkaképességű munkavállaló személyének társadalmi reintegrációjában Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest,
Bemutatkozás Fodor Noémi Gépészmérnök – mérnöktanár Környezetirányítási szakértő TAR-ZERT Auditor Minőségirányítási vezető.
Intézmények közötti egyéni átvezetést segítő programok.
Európai Foglalkoztatási Stratégia június
Munkajogi ismeretek Jogok és kötelezettségek I.. A felek jogai és kötelezettségei a munkajogviszonyban Együttműködési kötelezettség A munkajogviszonyban.
Környezeti fenntarthatóság. A KÖRNYEZETI FENNTARTHATÓSÁG JELENTÉSE A HELYI GYAKORLATBAN Nevelőtestületi ülés,
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
BEST-INVEST Független Biztosításközvetítő Kft.. Összes biztosítási díjbevétel 2004 (600 Mrd Ft)
Sallai Ilona - ÉFOÉSZ Szeged,
Reflexiók a társadalmi és a nonbusiness marketing fogalmi kérdéseihez
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Az „első lépés” TÁMOP
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
Szociális kompetencia
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
ESETTANULMÁNY Készítette: Fenyvesi Petra
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
Hogyan lehetünk boldogabbak?
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Caracalla udvarában Kalandjáték 1.
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
Teljesítményértékelési rendszer
A Menedék Alapítvány ÉRTÉKEI
A MOTIVÁCIÓ SZEREPE ÉS HATÁSKÖRE A KÖZOKTATÁSBAN ÉS A FELSŐOKTATÁSBAN
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
Boros Péterné SZEF Alelnök SZEF AKADÉMIA Vezetője
KRE-AKTÍV motivációs projekt
A kistérségi gyerekesély programok eredményei
A szaktanácsadásról.
Konfliktusok az iskolában
Közösségben ,együtt eredményesebben
Classis Human Vezetési Tanácsadó
TILTÁS + INFORMÁLÁS. TILTÁS + INFORMÁLÁS TILTÁS (Tabu) INFORMÁLÁS -> PORNÓ -> test mint szexuális objektum.
Kognitív viselkedés-tréning cukorbetegek és veszélyeztetettek számára
Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest, december 18.
Zenei tehetségek mentorálása és egyéni fejlesztése
Diplomás kompetenciák elégedettség a munkával
Bemutatkozik az iskolapszichológus
Karrier, karriermenedzsment, egyéni karriergondozás
„ Egy hatékony iskolai egészségnevelési program – az egyik legköltséghatékonyabb beruházás, amit egy nép (állam) csak megtehet annak érdekében, hogy párhuzamosan.
A villamos installáció problémái a tűzvédelem szempontjából
Környezeti Kontrolling
Szervezet-fejlesztés
Northwind Traders Kik vagyunk?
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
A CSOPORTMUKA VÁZLATOS FOLYAMATA ÁLTALÁNOS CSOPORTTERVEZÉSI MODELL
A csoportok tanulása, mint a szervezeti tanulás alapja
Vállalati emberi erőforrás menedzsment Teljesítmény-menedzsment.
A kutatás etikai vonatkozásai
Könyvbemutató rendezvény, OEE Bajai Csoport, Pörböly,
U8 – U10 célok a szezonra.
Családi vállalkozások
Céges értekezlet címe Előadó.
Az „Egyetlen PPG” vagyunk
AC/DC Találd meg a helyed! Előadó: Fodor Ágnes, a VGYKE elnöke
A tehetséggondozás kihívásai
REGIONÁLIS KÉPZÉS REGIONÁLIS KÉPZÉS.
Előadás másolata:

Ösztönzés 2019.04.12. Suplicz Sándor Ösztönzés

Minden egészséges ember szeretné megmutatni mire képes, hogy milyen érékei vannak. 2019.04.12. Suplicz Sándor Ösztönzés

Munkahely Dolgozó környezet szükségletek összhang csoportérdekek “Olyan munkahelyi környezetet kell teremteni, amelyben a dolgozó velünk, önmagunkkal és egymással összhangban tevékenykednek és hisznek abban, hogy a csoportérdekek mellet saját szükségleteiket is kielégíthetik.” /D.H.Weiss, 1990 / 2019.04.12. Suplicz Sándor Ösztönzés

 Ha a maximumot akarjuk elvárni, nekünk is azt kell nyújtanunk.  A lelkesedés és a lelkesítés reális kell legyen, mert elveszti motiváló erejét.  Ha a maximumot akarjuk elvárni, nekünk is azt kell nyújtanunk.  Érzelmileg is azonosulni a feladattal, a célokkal.  Engedjük hibázni beosztottainkat.  Pozitív és negatív visszajelzéseket egyaránt. /a + személye és tárgyra, a - tárgyra irányuljon/  Fürkésszük ki beosztottaink igényeit, és gondoljuk meg mit kérhetünk cserébe.  Segítsük elő a csoporton belüli jó együttműködést, ésszerű versenyt.  Bátorítani, konfliktust oldani. 2019.04.12. Suplicz Sándor Ösztönzés

Pozitív szerepmodell Lélektani szerződés Összeállítható azok tulajdonságaiból, akik hasonló feladatkörben jól dolgoztak. Lélektani szerződés Kölcsönös elvárások. Kötelezettségvállalás. Pozitív és negatív következmények. 2019.04.12. Suplicz Sándor Ösztönzés

hiszünk benne, hogy képes elérni. A Pygmalion-effektus A Pygmalion-effektus 1000 800 600 400 200 G.B. Shaw: Pygmalion-c darabjának zenés feldolgozása a My Fair Lady. Higgins professzor szerepe a pszichológiai jelenség névadója. Pygmalion a szobrász szerelemre lobbant alkotása iránt, hitt jóságában és szépségében, csak egyet kért az istenektől, hogy keltsék életre. És lőn. Athéné istennőt meghatotta, és teljesítette kívánságát. Magas mérce + hiszünk benne, hogy képes elérni. /85-100% / 2019.04.12. Suplicz Sándor Ösztönzés

Murray szükségletkategóriái A. Maslow szükséglethierarchiájából Henry A. Murray - a testi szükségleteket + bővítések Szükségletkategóriái:  Önkiteljesítő szükségletek  Társadalmi szükségletek  Énközpontú szükségletek  Biztonsági szükségletek Az egyéniség összetevői: változatosak, sokszor egymásnak ellentmondóak. 2019.04.12. Suplicz Sándor Ösztönzés

Murray szükségletkategóriái Önkiteljesítő szükségletek:  eredményesség,  kitartás,  megértés Énközpontú szükségletek: Társadalmi szükségletek:  önmagam megmutatása,  rámenősség,  ösztönösség,  függetlenség,  önállóság. hovatartozás, együttérzés, szeretet és vonzalom kölcsönössége. Szükségletkategóriák Biztonsági szükségletek:  veszélyeztetettséggel szembeni védelem,  a zavartalan rend óvása. 2019.04.12. Suplicz Sándor Ösztönzés

Herzberg alapfeltételei és ösztönzői A feltételek megteremtését, a jutalmazást, a kihívás teljesítését tartotta fontosnak az alábbiak szerint: Higiénés tényezők: Ösztönzők: Munkahelyi körülmények. Ellenőrzés. Munkatársi kapcsolatok. Igazságos irányítás. Méltányos vezetési politika. Bérezés. Előléptetés. Felelősség. Erőpróbát jelentő feladatok. Elismerés. Elért eredmény 2019.04.12. Suplicz Sándor Ösztönzés

Herzberg alapfeltételei és ösztönzői E.E. Adams szerint, a jól végzett munkáért, illetve a vállalati normákkal, célokkal összhangban lévő megtartásáért adott, valós szükségleteket kielégítő jutalmakkal tudjuk motiválni munkatársainkat. A jutalmat pozitív visszajelzésekkel meg kell erősíteni! 2019.04.12. Suplicz Sándor Ösztönzés

A munkáért remélt ellenértékek /Weiss 1990 / Függetlenség Tudás Siker Elkötelezettség Szórakozás Barátság Biztonság Méltányosság, egyenlőség Erőpróba Felelősség Hatalom Elismerés Kiteljesedés, előrehaladás Pénz Alkotóképesség Önbecsülés Segítőkészség 2019.04.12. Suplicz Sándor Ösztönzés

A munkáért remélt ellenértékek  Tudást. Mások szemében szakértőnek lenni.  Hatalmat. Vezetni irányítani, mások erőfeszítéseivel elérni céljainkat.  Függetlenséget. Szabad kezet az idő és munka beosztására.  Sikert. A célok elérésével járó jó érzést.  Elismerést. Mások megbecsülését elnyerni.  Barátságot. Bajtársias szellemet, a közös munka örömét. 2019.04.12. Suplicz Sándor Ösztönzés

A munkáért remélt ellenértékek  Felelősséget. Az én illetékességi köröm, hatalmam, produkcióm részét.  Alkotóképességet. Edzett állapotot a problémamegoldásra.  Biztonságot. A tartós és elégséges jövedelem forrását garantálni.  Elkötelezettséget. Kölcsönös kötődést.  Méltányosságot, egyenlőséget. Munkában, javakban, elismerésben.  Kiteljesedést, előrehaladást. Érést, ismereteket. 2019.04.12. Suplicz Sándor Ösztönzés

A munkáért remélt ellenértékek  Önbecsülést. Értékesek, szuverénok legyünk magunk, és mások szemében.  Erőpróbát. Mire vagyok még képes?  Segítőkészséget. Én jó vagyok, mert segítek másokon.  Pénzt. Életvitelünk, személyes céljaink megvalósítására.  Szórakozást. Hogy élvezzük is amit csinálunk. 2019.04.12. Suplicz Sándor Ösztönzés

munkatársai alkotókészségétől, és saját drága idejétől. Aki alkalmazottainak önállóságát elveszi azzal bűnhődik, hogy megfosztja magát munkatársai alkotókészségétől, és saját drága idejétől. Weiss D.H. Hogyan ösztönözzük beossztottainkat? Park K. Bp. 1990 2019.04.12. Suplicz Sándor Ösztönzés