A Shackleton-modell és a krízistanácsadás

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Olasz Nap Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Március 20. “Olasz Külkereskedelmi Intézet (ICE): Promóciós tevékenység és szolgáltatások.
Advertisements

Az óvodai matematikai nevelés elvei, céljai, feladatai Tk. 29.old. Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
Budapest, október 26. MLSZ Játékvezetői Bizottság.
ADATSZERZÉS, INFORMÁCIÓ HASZNOSULÁS Biztonságtudatos vállalati kultúra Készítette: Jasenszky Nándor egyetemi szakoktató NKE NBI TEH tanszék.
A kollektív munkajogi szabályozás az új munka törvénykönyvében.
A Szociális Szövetkezeti forma bemutatása Tanai Tünde Rehabilítációs tanácsadó.
PBKIK Ny. sz.: ; AL-1313, Piacsek László Zoltán Vezetés Összeállította: Piacsek László Zoltán.
2011. évi zárás Készítette: Juhász Ágnes. 1. Zárást megelőző feladatok  Leltározás  Folyószámla egyeztetés (kapcsolt vállalkozásoktól egyenlegkérés)
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
AZ ISKOLA–EGÉSZSÉG KÖZPONT – FORMA ÉS TARTALOM A TÁMOP KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJÉNEK CÉLJAI, A MEGVALÓSÍTÁS MÓDSZEREI ÉS A SZAKMAI.
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
A magyarországi vállalatok információszerzési szokásai - üzleti körben végzett online piackutatás fő eredményei - Készítette: Nagy Péter Támogatóink H-1024.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
Hogyan teljesíthetjük a HpT 13§B követelményeit Egy vállalati Compliance Adatbázis terve Dr Lőrincz István Associator Kft.
TARTALOM BREVIÁRIUM – RÖVID MAGYARÁZATOK NÉGY ESZKÖZ BERUHÁZÁSTERVEZÉS ÉS -MENEDZSMENT Bevezetés Főszereplők Az eszközök Tanulság ESZKÖZÖK és ERŐFORRÁSOK.
A Shackleton-modell és a krízistanácsadás Dr. habil. Szretykó György tanszékvezető egyetemi docens VI. Országos Tanácsadási Konferencia, BKIK Budapest,
Oktatói elvárások, oktatói vélemények a hallgatókról Cserné dr. Adermann Gizella egyetemi docens DUE.
A vállalatok marketingtevékenysége és a Magyar Marketing Szövetség megítélése Kutatási eredmények az MMSZ részére (2008. július)
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési.
BEST-INVEST Független Biztosításközvetítő Kft.. Összes biztosítási díjbevétel 2004 (600 Mrd Ft)
Gazdasági informatika - bevezető
Széchenyi Programirodák szervezete és működése
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Az „első lépés” TÁMOP
TÁMOP / „A hátrányos helyzetűek foglalkoztathatóságának javítása (Decentralizált programok a konvergencia régiókban)”
Trade Marketing Specialista Dolgozz velünk az Élet habos oldalán!
STRATÉGIAI ÉS ÜZLETI TERVEZÉS 9. előadás
„Csellengő fiatalok” Az ifjúságpolitika komplexitása
A konszolidáció módszertanáról
Hogyan lehetünk boldogabbak?
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Észlelés és egyéni döntéshozatal, tanulás
Kockázat és megbízhatóság
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
A cégvezetők problémái az informatikával kapcsolatban
Boros Péterné SZEF Alelnök SZEF AKADÉMIA Vezetője
Szervezetfejlesztés II. előadás
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
A kiváltást tervezők / megvalósítók és Az fszk TÁRS projektje közti együttműködés rendszere EFOP VEKOP TÁRS projekt.
A földrajzi kísérletek szervezése és végrehajtása
A gyermeki személyiségfejlődés nyomon követése a gyakorlatban
A PDCA elv alkalmazása az információvédelmi irányítási rendszerekben 1
Cipész, maradj a kaptafánál!
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
Compliance és Corporate Governance
Környezeti Kontrolling
Új pályainformációs eszközök - filmek
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
A csoportok tanulása, mint a szervezeti tanulás alapja
Az iskolai szervezet és fejlesztése
Pénzügyi kontrolling bemutatása
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint EREDMÉNYEK 4. 8
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
9-10.-es bemeneti mérések és a fejlesztő munkánk
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
HIRING 101: BEVEZETÉS A TOBORZÁS-KIVÁLASZTÁSBA
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
Az innovációs célú beszerzések gyakorlata
A dolgozói teljesítménymérés gyakorlata a százhalombattai Hamvas Béla Városi Könyvtárban Hamvas Béla Pest Megyei Könyvtár Minőségirányítási szakmai nap.
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
A részekre bontás tilalma és annak gyakorlati alkalmazása
KOHÉZIÓS POLITIKA A POLGÁROK SZOLGÁLATÁBAN
A tehetséggondozás kihívásai
Üzlezi információelemző specializió
Környezetgazdaságtan 6. előadás A környezeti szabályozás eszközei
Előadás másolata:

A Shackleton-modell és a krízistanácsadás Dr. habil. Szretykó György tanszékvezető egyetemi docens VI. Országos Tanácsadási Konferencia, BKIK Budapest, 2013. március 21. (ISBN száma: 978-963-89734-0-5)

Az érzelmileg intelligens vezető 1. Mi szükséges a sikeres vezetéshez? D. Goleman: érzelmileg intelligens vezetési stílus A vezetőknek hatalmuk van arra, hogy irányítsák az emberek érzelmeit. Amikor lelkesítik őket, a teljesítményük nő, amikor elkeserítik őket teljesítményük csökken Amikor a vezető pozitív érzelmeket kelt, akkor mindenki tudása legjavát adja. Ezt rezonanciának hívjuk A rezonáns vezetés eredménye, hogy a munkatársak átveszik a vezetőjük lendületét és alkotókedvét A negatív érzelmek rossz hatással vannak a teljesítményekre

Az érzelmileg intelligens vezető 2. D. Goleman szerint az érzelmi intelligenciának 4 területe van: az én-tudatosság; az önszabályozás; a társas-készség; a kapcsolatok irányításának képessége A két kompetencia csoport: egyéni és szociális kompetenciák Egyéni: én-tudatosság, önszabályozás, Szociális: társas-készség, kapcsolatirányító képesség, Az érzelmileg intelligens vezető irányítása alatt az emberek összetartanak, együtt végzik el a munkát, amely bizonytalan helyzetekben is hatékonyabbá teszi őket

A Shackleton-modell lényege 1. Az 1914-ben zátonyra futottak és majdnem 2 évig ott ragadtak Shackleton vezetői technikáinak köszönhetően legénysége minden tagja túlélte Elérte, hogy emberei követni akarják őt úgy, hogy soha nem kényszerítette őket Tetteivel egész életükre ösztönzést adott nekik Eszközei: a humor, a nagylelkűség, az erő, a részvét, és az intelligencia Mindig azon volt, hogy feloldja a legénység hangulatát Különösen foglalkoztatta az emberei egészségi állapota, étkeztetése,

A Shackleton-modell lényege 2. Kinti tevékenységeket szervezett (foci, szánhúzó verseny), ezért a legénység kedélyállapota sokat javult Egyensúlyba tudta tartani a munkát és a pihenést Elvárta, hogy a legénység a munkát élvezze, mert úgy vélte, hogy ez növeli a hatékonyságot Igyekezett jó példát mutatni Ha bárki beteg lett, Ő állt be a helyére Mindig jelen volt ott, ahol a munka folyt, ezért jobban meg tudta ismerni az embereit A feladatokat az emberek személyiségéhez igazítva osztotta ki

Shackleton receptje a válságkezelésre Tájékoztatás, cselekvési terv, a támogatás kérése Köztes vezetési szintek kiiktatása, közvetlen irányítás Több megoldási javaslat kidolgozása, számoljunk azok következményeivel A készletek és a műveletek racionalizálása Szembesítés a realitásokkal, hogy ne vesszen el a lényeg Akik zúgolódnak, azokat tartsuk magunk mellett, nyerjük meg őket is Feszültség oldása (pl. humor eszközével is) Magunk hozzuk meg a döntést, de a válság megoldásába vonjunk be mindenkit Legyünk türelmesek

Shackleton receptje a csapatok átszervezésére A nagy feladatokat úgy lehet jobban kezelni, ha kis csapatokat szerezünk Önálló egységek létrehozása, amelyek nem egyenrangúak, de a végső cél szempontjából egyensúlyban legyenek Legyen egy-két kiemelkedően erős csapatunk Az unalmas feladatokat bízzuk az „igáslovakra”, akik nem szoktak panaszkodni A csapatok vezetőit ruházzuk fel hatalommal, de figyeljünk a részletekre Ha szükséges változtassunk a tervünkön Legyünk önfeláldozóak, mindent osszunk meg az embereinkkel

Shackleton receptje az akadályok legyőzésére Mindent vagy semmit kockázatvállalás a korlátozott lehetőségekre A válságos időszak örök igazságaiból merítsünk ötletet A jól végzett munkához gratuláljunk magunknak és társainknak is Az önállóságra való ösztönzés fontossága, az embereink is ösztönözzenek minket, a végeredménynek tükröznie kell az egész csapat maximális erőfeszítéseit Elsajátítottunk olyan képességeket, amelyeknek nagy hasznát vehetjük a legnehezebb helyzetekben is Ellenőrizzük, hogy teljes egészében elvégezték-e a munkát

Az interim menedzser fogalma,típusai,funkciói Átmeneti vezető, aki vállalja meghatározott körülmények között menedzsment tudásának átadását Ilyen helyzetek: vállalaton belül egy szerezeti egység felépítése, likviditási problémák, átmeneti menedzser-hiány, stratégiai krízis Típusai: hiánymenedzsment; projektmenedzsment; változás- és válságmenedzsment; Funkciói: az operatív menedzser (napi irányítás); tanácsadó menedzser (konkrét helyzet elemzője és jövőre vonatkozó irányokat határoz meg); változásmenedzser (a szervezetben a szükséges változásokat elemzi, megvalósítja és ellenőrzi);

A sikeres interim menedzserek tulajdonságai Általában túl képzettek a feladatra, Elkötelezettek a célok elérésében Kiállnak álláspontjuk, véleményük mellett, Mindent megtesznek azért, hogy elnyerjék a munkatársak együttműködési bizalmát Elfogulatlanok, pártatlanok, őszinték, A legmagasabb színvonalon teljesítenek

A vállalati vezetők, interim menedzserek és a menedzsment tanácsadók összehasonlítása Jellemzők Vállalati vezetők Interim menedzserek Menedzsment konzultánsok A feladat típusa A vállalat egészének vagy egy részének a vezetése Egy vagy több vezetői feladat Csak tanácsadás Szerződés típusa Munkaszerződés Megbízási szerződés Utasítási jog A területén belül korlátlan A feladat jellegétől függ Nincs A szerződés időtartama Határozatlan Határozott Javadalmazás Havi fizetés, változóbér, részesedés és juttatás Napidíj és költségek

Köszönöm a figyelmüket ! szretyko@atif.hu