A HÁZIORVOSI PRAXISOK KIALAKULÁSA, FINANSZÍROZÁSA

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Személyes gondoskodás megszervezésére köteles szervek
Advertisements

„Gazdasági kihívások az egészségiparban” Budapest, január 22
2014 MUNKAJOGI ELŐADÁS.
Egészségügy a beteg szemszögéből Jogszabályi útmutató.
JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK A TOVÁBBKÉPZÉS TERÜLETÉN
JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK A TOVÁBBKÉPZÉS TERÜLETÉN
„Nem tudom mi az, de ellenzem…”
Kormányszóvivői tájékoztató A vizitdíj szabályok felülvizsgálata.
Miből és hogyan? Háziorvosi praxisok működésének forrásai Törvény adta lehetőségek vagy a szokásjog? Dr. Borsi Éva Ráckeve 2007 aktualizálva: 2010.
BIZTONSÁG ÉS PARTNERSÉG Lépésváltás az egészségügy korszerűsítésében.
A magyar egészségbiztosítási rendszer
Egészségvédelem Egészség, vagy használható állapot, együttélés a természettel, vagy önérdekű pusztítás? Veled Európa, de nélküled EU!
A szociális biztonság koordinációja az Európai Unióban
ÖNKORMÁNYZATOK ÉS AZ EGÉSZSÉGÜGYI ALAPELLÁTÁS
Szakemberek – Szakértők melyikből – mennyit ? XII. FOE Szakmai Napok Balatonalmádi 2012.
Az egészségügy finanszírozásának problémái Adalékok a járulékreform kéréseihez Dr. Kincses Gyula ESKI.
Dr. Matejka Zsuzsanna Országos Egészségbiztosítási Pénztár Az Irányított Betegellátási Rendszer évi változásai.
közös finanszírozás vagy ellátásszervezés
Kitekintés a közösségi ellátás fejlődésére
ÉRDEKVÉDELEM Dr. Borsi Éva május. Dr. Papp Lajos Miatyánkja Mikor hittél abban, hogy téged megbecsülnek, Munkád elismerik, lakást is szereznek,
Az egészségügyi rendszer Az egészségügy "piac" sajátosságai
Egészségügy a beteg szemszögéből Jogszabályi útmutató
Orvos- és Egészségtudományi Centrum
AZ EGÉSZSÉGÜGYI ELLÁTÁS RENDSZERE MAGYARORSZÁGON
Az egészségügy finanszírozásának informatikája
Egységes egészségügyi információrendszer
Egészségpolitika.
Családi napközi.
Új dolgozóval bővül szalonja. Milyen járulékfizetési kötelezettségei vannak? Hasonlítsa össze a mellékletek segítségével egy START kártyás foglalkoztatott.
Az eFin szabvány dr. Belicza Éva Egészségügyi Menedzserképző Központ
(A biztosítási jogviszony nyilvántartás múltja, jelene, jövője. )
Dr. Fehér Éva, Dr. Tamás László
Főigazgatói értekezlet november 27–28. Sárvár „Út a munkához” program bemutatása.
Területi gyermekellátás szakfőorvosi beszámolója és aktuális kérdései Csecsemő- és gyermekgyógyász Szakfőorvosok Országos Értekezlete Budapest november.
A szakképzési jogcím rendelet (139/2008. (X. 22.) FVM r.) módosítása (2010. okt. 1.) Készítette: Wayda Imre vez. főtanácsos vez. főtanácsos Földművelésügyi.
1 Foglalkoztatási formák, díjazásuk Munkaidő és a kapcsolódó nyilvántartások november 23. Gottgeisl Rita.
. 1/12 Az egészségügy átalakításának új szakaszáról Budapest, Január 22. Dr. Kökény Mihály.
A Magyar Köztársaság kormánya. Egyes egészségügyi tárgyú kormányrendeletek módosításról.
Az egyes egészségügyi tárgyú törvények módosításáról.
Egészségügyért Felelős Államtitkárság Az alapellátás megerősítésének helyzetértékelése Dr. Beneda Attila január 17.
Kormányszóvivői tájékoztató Az egészséges egészségügyért!
Egészségügy a beteg szemszögéből Jogszabályi útmutató.
A szociális és gyermekjóléti feladatellátás kistérségi működtetése központi szemszögből Kecskemét június 10.
Országos Egészségbiztosítási Pénztár Addiktológiai ellátás az egészségügyi reformfolyamat tükrében Tájékoztató a Kábítószerügyi Eseti Bizottság számára.
AZ EGYES SZOCIÁLIS, GYERMEKVÉDELMI, CSALÁDTÁMOGATÁSI, FOGYATÉKOSSÁGÜGYI ÉS FOGLALKOZTATÁSI TÁRGYÚ TÖRVÉNYEK MÓDOSÍTÁSÁRÓL SZÓLÓ ÉVI CLXXI. TÖRVÉNY.
2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
Szakfelügyeleti kihívások az alapellátás területén
KI FIZET A VÉGÉN ? Dr. Csiba Gábor elnök Stratégiai Szövetség a Magyar Kórházakért Budapest, november 10.
Egészségbiztosítási rendszer
Könyvtári fejlesztési koncepció a községekben, megvalósítási lehetőségek Dr. Kenyéri Katalin NKÖM Könyvtári Főosztálya 2005.
JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK A TOVÁBBKÉPZÉS TERÜLETÉN
Álláskeresőként történő nyilvántartás
A betegellátás keretei és rendszere
Magyarország egészségügyi ellátórendszere
Egynapos sebészet a finanszírozás tükrében
Országos Egészségbiztosítási Pénztár – Egészség, biztonság!
A magyar önkormányzati rendszer bemutatása OSLO április 22
Családtámogató ellátások
Reumatológia a számok tükrében Országos Reumatológiai és Fizioterápiás Intézet Dr. Héjj Gábor Belák Sándor emlékelőadás Budapest, március 27.
Szakképzési hozzájárulás szabályainak évközi változásai, valamint a től hatályos módosulások.
Szakképzési hozzájárulás legfontosabb szabályainak változása, az éves elszámolással kapcsolatos tudnivalók 2014.
A kistelepülési könyvtári ellátáshoz kapcsolódó támogatások hatékony felhasználása Emberi Erőforrások Minisztériuma Kultúráért Felelős Államtitkárság Kulturális.
Hulladékgazdálkodás önkormányzati feladatai december 6. Szeged Csongrád Megyei Kormányhivatal Törvényességi Felügyeleti Főosztály Dr. Balogh Zoltánné.
Az egészségügyi intézményrendszert érintő jogszabályi változások főbb következményei. Kapacitások és finanszírozás változásai dr. Koós Tamás Budapest,
A szakképzési hozzájárulás hatékony felhasználása Cséfalvay Ágnes.
A minőségi és hatékony gyógyszerrendelés ösztönzéséről szóló kormányrendelet (B-súly rendelet) módosításának aktualitásai Komáromi Tamás (Healthware.
Pécs, március 6. Jegyzői értekezlet Hatósági Főosztály Törvényességi Felügyeleti Osztály.
Mezőgazdasági termékek élelmiszerbiztonsága
A Csurgói Egészségügyi Centrum első éve a betegellátásban
Előadás másolata:

A HÁZIORVOSI PRAXISOK KIALAKULÁSA, FINANSZÍROZÁSA Dr. Kis Ágnes 2018.12.31. Dr. Kis Ágnes

A háziorvosi rendszer: 6/1992.(III.31.) NM rendelet A meglévő körzeti orvosi rendszerre épülve alakították ki. 1992-től megszűnt az állampolgári jogon járó egészségügyi ellátás, biztosítási jogviszonyhoz kötötték. (TAJ) Új követelményrendszer kidolgozása (személyi és tárgyi feltételek, továbbképzés, szakvizsga) 4/2000. (II.25) EüM rendelet a háziorvosi, házi gyermekorvosi tevékenységről (előzőt hatályon kívül helyezte) (49/2005. (XI.08) EüM rendelet módosítás) 2000. évi II. törvény az önálló orvosi tevékenységről 2018.12.31. Dr. Kis Ágnes

60/2003. (X.20.) ESzCsM rendelet az egészségügyi szolgáltatások nyújtásához szükséges szakmai minimum feltételekről 40/2004. (IV.26.) ESzCsM rendelet az egészségügyi tevékenység végzéséhez szükséges egészségi alkalmasság vizsgálatáról és minősítéséről 47/2004. (V.11.) ESzCsM rendelet az egészségügyi ellátás folyamatos működtetésének egyes szervezési kérdéseiről - ügyelet 2018.12.31. Dr. Kis Ágnes

A háziorvosi ellátás jellemzői „helyközeli” személyes kapcsolat az ember testi-lelki-szellemi egység szabad orvosválasztás „kapuőr” szerep biztosítási jogviszonyhoz kötött praxisok kialakulása vállalkozási forma megjelenik per capita rendszer duális finanszírozás MEP szerződés felemás privatizáció működtetési jog 2018.12.31. Dr. Kis Ágnes

A háziorvos főbb feladatai: Szűrés, gondozás, (életkorhoz kötött, népeü-i) Az egészségesek számára tanácsadás Betegvizsgálat, gyógykezelés, egészségi állapot ellenőrzése, követése Továbbutalás szakorvosi vizsgálatokra, ill. fekvőbeteg-gyógyintézetbe Terhesgondozás (ahol nincs nőgyógyászat) Közegészségügyi feladatok ellátása (Ügyeleti szolgálatban való részvétel) Orvosszakértői feladatok Halottvizsgálat 2018.12.31. Dr. Kis Ágnes

Háziorvosi ellátás terület szerinti felosztása: 1.területi ellátási kötelezettséggel működő (önkormányzat+OEP szerződés) 2.területi ellátási kötelezettség nélküli szolgálat (OEP szerződés) 2018.12.31. Dr. Kis Ágnes

Szolgáltatás típusa szerinti felosztás: Magán, vagy vállalkozás keretén belül működő háziorvos Közalkalmazott háziorvos 2018.12.31. Dr. Kis Ágnes

Magán, vagy vállalkozó háziorvos Magánorvosok, hasonlóan az egyéb szakorvosok magánrendeléséhez, függetlenek az önkormányzattól és a MEP-től (nem tekinthető egészségpolitikailag alapellátásnak) EP-ral szerződésben álló vállalkozó háziorvos: TEK, TENK. (E.V. egyéb gazdasági társaságok) Praxisközösség: területi kötelezettséggel dolgozó praxisok közössége, melyek azonos telephelyen, vagy egymás mellett lévő praxisok hozhatnak létre. Csoportpraxis: háziorvosok + szakorvosok közös praxisa és finanszírozása 2018.12.31. Dr. Kis Ágnes

Közalkalmazotti jogviszony ·   az önkormányzattal, vagy annak eü-i intézményével áll munkaviszonyban. (bérezés, juttatás egyéni megállapodás, vagy a közalkalmazotti bértábla alapján) ·    OALI alkalmazásában álló, (tartósan betöltetlen körzetek esetén) 2018.12.31. Dr. Kis Ágnes

Körzetek/háziorvosi praxisok számának alakulása 2018.12.31. Dr. Kis Ágnes

Egy háziorvosra jutó lakosságszám alakulása lll 2018.12.31. Dr. Kis Ágnes

A háziorvosi rendszer problémái 150 praxis több, mint fél éve betöltetlen (2,2%) 1400 praxisban az orvos már nyugdíj mellett dolgozik 10% 66 évnél idősebb 2018.12.31. Dr. Kis Ágnes

Praxisok típusai 2018.12.31. Dr. Kis Ágnes

Finanszírozás 43/1999. (III.3.) Korm. rend. 2018.12.31. Dr. Kis Ágnes

A finanszírozás összetevői I. 1. „Kártyapénz” Bejelentkezett lakosság szám X korcsoportos besorolás értéke X havi pont értékkel    A korcsoportonkénti pontszám és érvényességi idő 0-4 év közötti bejelentett biztosított után 4,5 pont 1 év 5- 14 év közötti bejelentett biztosított után 2,5 pont 1 év 15-34 év közötti bejelentkezett biztosított után 1,0 pont 3 év 35-60 év közötti bejelentkezett biztosított után 1,5 pont 2 év 60 év feletti bejelentkezett biztosított után 2,5 pont 1 év 2018.12.31. Dr. Kis Ágnes

A finanszírozás összetevői II. Pontérték: OEP által havonta meghatározott most kb: 163 Ft. 2018.12.31. Dr. Kis Ágnes

A finanszírozás összetevői III. 2. Degresszió Amennyiben a bejelentkezettek száma és a korcsoportos besorolás szorzata meghaladja felnőtt praxis esetén a 2400 pontot, gyermek praxis esetén a 3150 pontot, vegyes praxis esetén a 2800 pontot, egy képlet segítségével degressziót alkalmaznak. 2018.12.31. Dr. Kis Ágnes

Degresszió számítása: d = degresszióval korrigált pontszám h = pontszám határérték 1. felnőtt és gyermek szolgálat esetén 2400 2. vegyes szolgálat esetén 2600 3. degresszió alól mentesített szolgálatnál szerződés szerint 4. szakorvosjelölt alkalmazása esetén az 1., illetve 2. pont szerinti határértéknek legfeljebb 1200 ponttal növelt összege n=TAJ-számmal nyilvántartásba vett biztosítottak korcsoportonkénti pontszám összege. 2018.12.31. Dr. Kis Ágnes

A finanszírozás összetevői IV. 3. Szakképesítési szorzó a) alapszakvizsgával nem rendelkező háziorvosnál 1,0 b) alapszakvizsgával nem rendelkező, 25 évnél több, körzetben eltöltött gyakorlati idővel rendelkező háziorvosnál 1,2 c) alapszakvizsgával rendelkező háziorvosnál 1,3 2018.12.31. Dr. Kis Ágnes

Alapszakvizsgák: általános orvostan szakorvosi szakképesítés, háziorvostan szakorvosi szakképesítés, belgyógyász szakorvosi szakképesítés és 10 év körzeti, illetve háziorvosi gyakorlat, házi gyermekorvosi szolgálatnál csecsemő- és gyermekgyógyász szakorvosi szakképesítés. 2018.12.31. Dr. Kis Ágnes

A finanszírozás összetevői IV. 4. Eseti ellátási díj (ambuláns ellátás) (Akik nem tartoznak a praxisba, de jogosultak az ellátásra. Maximum 600 Ft/ellátás.) 2018.12.31. Dr. Kis Ágnes

A finanszírozás összetevői V. 5. Fix összegű díjazás Felnőtt körzet esetén, ha a lakosság száma: nem éri el az 1200 főt 253 000 Ft. 1200 és 1500 fő között van 235 000 Ft. 1500 fő felett van 197 000 Ft. Gyermekkörzet esetén, ha a gyerekek száma: nem éri el a 600 főt 290 000 Ft. 600 és 800 fő között van 272 000 Ft. 800 fő felett van 235 000 Ft 2018.12.31. Dr. Kis Ágnes

A finanszírozás összetevői VI. Vegyes körzet esetén, ha a lakosságszám: nem éri el az 1200 főt 271 000 Ft. 1200 és 1500 fő között van 250 000 Ft. 1500 fő felett van 214 000 Ft. Területi ellátás nélküli gyermekpraxis esetén, ha a lakosságszám 300 fő feletti, felnőtt vagy vegyes praxis esetén pedig 600 fő feletti, kiegészítő díjazás jár: 78 000 Ft. 2018.12.31. Dr. Kis Ágnes

A finanszírozás összetevői VII. 6. Kiegészítő támogatás a lakosság látogatására (benzin pénz) a) fővárosban, városban 26 000 Ft, b) Községben 30 000 Ft, c) több településre kiterjedő körzetbe 38 000 Ft, d) ha a körzet ellátási területéhez külterületi lakott hely is tartozik 43 000 Ft. 2018.12.31. Dr. Kis Ágnes

7. OEP által nem finanszírozott ellátások /284/1997. (XII. 23. ) Korm 7. OEP által nem finanszírozott ellátások /284/1997. (XII. 23.) Korm. r./ Vizsgálat típusa Térítési díj Lőfegyverviselés II. csoportú alk. vizsgálat: 4200 Ft Gépjárművezetés I. csoportú alkalmassági vizsgálat, Kedvtelésű vízijármű-vezetés kortól függően: 1100-6300 Ft Véralkohol vizsgálathoz vérvétel: Kábítószerszint kimutatásához vérvétel: 5200 Ft Látlelet kiadása 3100 Ft Kábítószer hatása alatti személy sürgősségi ellátása 6300 Ft Külön jogszabály által elrendelt orvos-szakértői vizsgálat és szakvéleményezés, kivéve ha tb. vagy szociális juttatás, kedvezmény az ok Vizsgálat típusa Térítési díj Lőfegyverviselés II. csoportú alkalmassági vizsgálat: 4000 Ft Gépjárművezetés I. csoportú alkalmassági vizsgálat, Kedvtelésű vízijármű-vezetés kortól függően: 1000-6000 Ft Véralkohol vizsgálathoz vérvétel: Kábítószerszint kimutatásához vérvétel: 5000 Ft Látlelet kiadása 3000 Ft Kábítószer hatása alatti személy sürgősségi ellátása 6000 Ft Külön jogszabály által elrendelt orvos-szakértői vizsgálatok és szakvéleményezés, kivéve, ha a vizsgálatra és szakvéleményezésre társadalombiztosítási vagy szociális juttatásra, kedvezményre való jogosultság megállapítása céljából kerül sor szabad orvosválasztás szabad orvosválasztás 2018.12.31. Dr. Kis Ágnes

A finanszírozás összetevői VIII. 8. Ügyelet Kistérségi feladat lett, sok helyen nem kötelező. 9. „Amortizáció” A vizitdíj bevezetésével megszűnt. 10. Vizitdíj 2008. április 1-től megszűnt. 11. Jogviszony ellenőrzés 50 Ft/fő 2018.12.31. Dr. Kis Ágnes

A finanszírozás összetevői IX. Több szakvizsgáért magasabb szakmai szorzó (terv) Fix díjak emelkedése bejelentkezettek függvényében (terv) Praxisban több alkalmazott, degresszió határa kitolódik (szakdolgozó-800 pont, orvos-1200 pont) Degresszió alóli mentesség 2018.12.31. Dr. Kis Ágnes

Praxisközösség Praxisközösség esetén a MEP a szerződéseket külön köti, (a degressziót az együttes létszámra kell számítani, szakképzési szorzó átlagával kell számolni, közösségen belül ambuláns ellátás nem számolható fel.      2018.12.31. Dr. Kis Ágnes

Egészségbiztosítási Alap kiadásai 2018.12.31. Dr. Kis Ágnes

Egészségbiztosítási Alap kiadásai 2018.12.31. Dr. Kis Ágnes

Terület nélküli háziorvos (TEKN) Területtel rendelkező háziorvos Háziorvoslás Szempontok típusai Terület nélküli háziorvos (TEKN) Területtel rendelkező háziorvos Praxisközösség (csak TEK praxisok ) MEP szerződés van Önkormányzattal szerződés nincs Foglakoztatás jogviszonya csak vállalkozó (egyéni v. társas) közalkalmazott vagy vállalkozó Közalkalm., vállalkozó, vagy vegyes „Kártyapénz” Degresszió Szakképzettségi szorzó Van (átlagolva) Fix díj, az ellátandó terület besorolása alapján Gyerek pr: esetén 300 fő felnőtt praxis 600 fő felett: 78000 Ft./hó Van 200 000- 500 000 Ft/hó körül lehet van, arányosítva Benzin pénz Ambuláns ellátás díjazása Ügyeletben való részvétel nem kötelező Kötelező lehet Rendelő tulajdonjoga csak magán zömmel önkormányzati Műszerek, felszerelések Praxis átruházási jog van, önkormányzati egyetértés szükséges van, önkorm. és praxisközösségi egyetértés szükséges Páciens (kártya) elfogadás Szabadon választott Választható, de a körzet területéről kötelező Választható, de a körzetek területéről kötelező 2018.12.31. Dr. Kis Ágnes

2018.12.31. Dr. Kis Ágnes

Gyógyszergazdaságossági törvény A minőségi és hatékony gyógyszerrendelés ösztönzéséről szóló 17/2007. (II. 13.) Korm. rendelet 257/2008. (X. 21.) Korm. rendeletben mósdosítja és meghatározott értékelési rendszerhez tesz javaslatot az OEP Kizárólag általános (normatív) támogatás esetén történik értékelés Nem ATC-csoportokra, hanem nagy, népegészségügyi jelentőséggel bíró terápiás területekre (cardio-vasc; NIDDM; hyperlipidaemia; GERD) 2018.12.31. Dr. Kis Ágnes

Gyógyszergazdaságossági törvény Nem kerülnek értékelésre az alábbi esetek: Az a hatóanyag, melyet az orvosok elenyésző mennyiségben rendelnek. A magisztrális készítmények. Az az orvos, aki adott negyedévben elenyésző értékben rendelt gyógyszert. Adott orvos esetében az a terápiás terület, melyen elenyésző mennyiségben rendel gyógyszert. 2018.12.31. Dr. Kis Ágnes

2018.12.31. Dr. Kis Ágnes

Irányított Betegellátási Modell/Rendszer IBM/IBR 2018.12.31. Dr. Kis Ágnes

IBM alapjai amerikai: „managed care” –magán egészségbiztosítókkal átszőtt főleg piaci alapú angol: „GP fundholding”- állami eü-i szolgálat keretén belül (National Health Service) -fejkvóta alapú, a háziorvosok gazdálkodnak az ellátottak után járó finanszírozásból 2018.12.31. Dr. Kis Ágnes

Törvényi háttér - 1999. évi költségvetésről szóló 1998. évi XCI. törvény - Modell kísérlet indulása (Finanszírozást és működéshez szükséges létszámot a mindenkori költségvetési törvény szabályozta) - 43/1999. (III. 3.) Kormányrendelet az IBMk működéséről - 331/2005. (XII. 29.) Kormányrendelet az Irányított Betegellátási Rendszerről - 2008. CVI. törvény (75.§) IBR záró elszámoltatásáról (végrehajtásii rendelet tervezeti szinten) 2018.12.31. Dr. Kis Ágnes

IBM létszám alakulás 2018.12.31. Dr. Kis Ágnes

IBR célja a lakosság egészségi állapotának, életminőségének javítása növelni az egészségben eltöltött életévek számát időben kiszűrni a betegségeket, lehetőséget biztosítva a korai beavatkozásra a szervezeti alap a szűkös erőforrások felhasználásának optimalizálására forrásallokáció - a felszabaduló erőforrások átcsoportosítása a forráshiányos területekre 2018.12.31. Dr. Kis Ágnes

Az IBR főbb kapcsolati rendszerei OEP(finanszírozó, ellenőrző) Ellátásszervező HÁZIORVOSI PRAXIS Szakrendelők, kórházak MEP (jelentés továbbítás, ellenőrzés) 2018.12.31. Dr. Kis Ágnes

Ellátásszervező feladata lakosság igényeihez igazodó, racionális egészségügyi ellátás megszervezése - a definitív ellátás érdekében a lakóhelyhez közeli alap- és járóbeteg szakellátás erősítése - primer és secunder prevenció megszervezése - betegutak monitorozása - egészségügyi szervezetek együttműködésének javítása - háziorvosok munkájának szakmai támogatása - források allokációja 2018.12.31. Dr. Kis Ágnes

Háziorvosi praxisok feladatai Pontosabb, részletesebb adminisztráció Havonta IBR-hez igazodó betegforgalmi jelentés a területileg illetékes MEP-hez Definitív ellátásra törekvés a háziorvosi praxisban Prevenciós programokban való részvétel, jelenté Részvétel a szervező szakmai továbbképzésein A szervezőtől különböző jogcímenként kapott finanszírozásokkal való elszámolás a szervező és ellenőrzéskor a MEP felé 2018.12.31. Dr. Kis Ágnes

Az IBR finanszírozása I. Szervezői díj: Első évben 500 Ft/fő (TAJ) Második évtől 200 Ft/fő (TAJ) Prevenciós díj: 2004-ig 500 Ft/TAJ 2005-ben 600 Ft/TAJ (szűrés, egészségnevelés – erre is pályázni kellett/lehetett a háziorvosoknak, iskoláknak, szakrendelőknek, civil szervezeteknek, stb ) 2006-tól megszűnt a központi költségvetési forrás, az OEP-nek prevenciós pályázatokat kellett volna kiírni. 2018.12.31. Dr. Kis Ágnes

Az IBR finanszírozása II. Elvi folyószámla: OEP által vezetett számla a szervezőhöz tartozó lakosság egészségügyi „pénzforgalmáról.” Bevétel (B): fejkvóta alapján számított összeg Kiadás (K): lakosok által igénybevett szolgáltatások után, a szolgáltatóknak kifizetett összeg. Egyenleg (E): E=B-K 2018.12.31. Dr. Kis Ágnes

IBR-be bevont ellátások Háziorvosi, házi gyermekorvosi ellátás Fogászati ellátás Járóbeteg-szakellátás CT, MRI Művesekezelés Aktív és krónikus fekvőbeteg-szakellátás Házi szakápolás Gyógyszertámogatás (speciális beszerzésű gyógyszerkiadás és vénykezelési díj kivételével) Gyógyászati segédeszköz támogatása Gyógyfürdőellátás Gondozóintézeti gondozás Betegszállítás 2018.12.31. Dr. Kis Ágnes

Az IBR tanulságai finanszírozás nélküli ellátásszervezés 2006-tól háziorvosi kötelező szűrővizsgálatok kiterjesztésével beszűkült a prevenciós tevékenységek köre betegút kezelés, betegirányítás adatok nélkül… szerződéskötési folyamat nem indult el Túl sok pénz- haszon? (OEP szerepe) Háziorvosok többlet finanszírozáshoz jutottak, amiből eszközöket vehettek - elszámolási szigorúság Prevenciós programok iskolákban Háziorvosok közös szűrő programjai Protokollok kidolgozása 2018.12.31. Dr. Kis Ágnes

Köszönöm a figyelmet! 2018.12.31. Dr. Kis Ágnes