Márkák iPhone-on Sallai Péter - Ponte.hu peter.sallai@ponte.hu.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Márkák iPhone-on Sallai Péter - Ponte.hu
Advertisements

Olasz Nap Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Március 20. “Olasz Külkereskedelmi Intézet (ICE): Promóciós tevékenység és szolgáltatások.
A Nagy Átalakitás televiziós trendek Várdy Zoltán TV2, vezérigazgató ProSiebenSat.1, Kelet-közép európai ügyvezető m á rcius 18. M é diapiac.
Smart Times Budapest 2015 Készítette Készítette: Kamarás Gábor.
ADATSZERZÉS, INFORMÁCIÓ HASZNOSULÁS Biztonságtudatos vállalati kultúra Készítette: Jasenszky Nándor egyetemi szakoktató NKE NBI TEH tanszék.
A kártyanyomtatás fortélyai Csákvári Krisztián Kártya és címke gyártás
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
E.ON – Versenyben Önökért! Novotny Dénes KKV szegmensvezető Értékesítés és Marketing Osztály.
Az új közbeszerzési törvény megalkotásának körülményei, várható jövőbeli változások május 26. Dr. Kovács László Miniszterelnökség Közbeszerzési Szabályozási.
A tartalommarketingről röviden Tartalom generálás és megosztás Először látogatók, olvasók, majd belőlük vásárlók lesznek. Bárhol, bármikor és bármilyen.
Készítette: Gondos Borbála
Business Support Olyan megoldások csoportja található itt, melyre megrendelőinknek nincs lehetősége, erőforrása vagy eszköz rendszere. Field ServicesResearchMystery.
MI A SEO? KÜLSŐS SEO CÉG VAGY SAJÁT SZAKEMBER? MIKOR MELYIKET VÁLASSZAM, ELŐNYÖK/HÁTRÁNYOK Horváth Ernő – WebSEO Kft
Beruházási és finanszírozási döntések kölcsönhatásai 1.
European Commission Enterprise and Industry Az INNO-Way program bemutatása Székesfehérvár november 05.
:: TvNetWork Rt. :: Tőzsdeképes Cégek Klubja :: :: :: Bemutatkozás :: :: :: március 2., szerda Tőzsdeképes Cégek Klubja :: :: :: sajtótájékoztató.
TÁMOP program a Dél-alföldi Régióban Dél-alföldi Regionális Munkaügyi Központ.
A KÖZÖSSÉGI VÁSÁRLÁS ELTERJEDÉSE KÜLFÖLDÖN ÉS MAGYARORSZÁGON Kurucz Imre
KÖZGAZDASÁGTANI ALAPFOGALMAK I. Előadó: Bod Péter Ákos.
NRC Omnibusz – november. Okostelefon használat  A éves internetezők 64%-a használ okostelefont (saját/céges okostelefont, vagy más készülékét).
Az információs forradalom  Minden jog fenntartva.
Informatikai rendszerek általános jellemzői 1.Hierarchikus felépítés Rendszer → alrendszer->... → egyedi komponens 2.Az elemi komponensek halmaza absztrakciófüggő.
A három lépcsőfok… 29% - A megoldás 52 heti stratégia sikeres üzleti kapcsolatépítéshez (Avidor András - Michelle R. Donovan - Ivan R. Misner) Az emberek.
Internet tudományos használata
MOBIL – PLT együttműködés
ERASMUS+ DISSZEMINÁCIÓS PLATFORM
MÉDIAAJÁNLAT: MAMMUTMAIL.COM MAMMUTSHARE.COM.
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Nemzeti Audiovizuális Archívum
E-learning modellek osztályozása
NIIF VoIP projekt aktualitások
NIIF Behívás projekt aktualitások
Trade Marketing Specialista Dolgozz velünk az Élet habos oldalán!
Merre tovább magyar mezőgazdaság?
Muraközy Balázs: Mely vállalatok válnak gazellává?
Új továbbképzési lehetőségek tanároknak és oktatóknak
A víziközmű-szolgáltatásról szóló évi CCIX
Az Internet megismerése
TESZTSOR.HU REGISZTRÁCIÓ, VÁSÁRLÁS ÉS TESZTKITÖLTÉS ELKEZDÉSE
ESETTANULMÁNY Készítette: Fenyvesi Petra

videós team Team vezetője: Tariné Péter Judit Tagok:
A Digitális szakadék csökkentése (GINOP-6. 1
„AZ IGÉNYTŐL A MEGVALÓSULÁSIG” HONI PLUSZ EGYESÜLÉS – GAIASOLAR KFT.
KRE-AKTÍV motivációs projekt
Hogyan viszonyuljunk a médiaeszközök használatához a válságból való kilábalás után? Szuromi Péter - ZenithOptimedia.
Környezetgazdaságtan 1
Projektmunka Földrajzolok
NE LÁZADJ, MOST AZ A COOL PRESENTATION TITLE 2012.
ADAT ÉS TECHNOLÓGIA ORIENTÁLT MARKETING TEVÉKENYSÉG, VÉGE A MEGÉRZÉSEK ÉS AZ ÉRZELMI ALAPÚ DÖNTÉSHOZATALNAK.
Közigazgatási alapvizsga a Probono rendszerben
A márkázás Marketing gyakorlat 6..
Dr. Hubai Ágnes Közbeszerzési Tanácsadók Országos Szövetsége, elnök
Nyílt nap Iskola neve Dátum.
Szoftverrobotok vs biorobotok Bemutatkozik Albert, a vállalati robot
A villamos installáció problémái a tűzvédelem szempontjából
Környezeti Kontrolling
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Új pályainformációs eszközök - filmek
Tájékoztatás a évi Országos Statisztikai Adatfelvételi Program (OSAP) teljesüléséről az Országos Statisztikai Tanács és a Nemzeti Statisztikai Koordinációs.
Lapkiadó, rendezvényszervező vállalatirányítási rendszer SQL alapon
Készletek transzformációja
OTDK Konferencia, Gyöngyös, 2003
Nagyváros–vidék egyenlőtlenség Kelet-Közép-Európában
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
PIACORIENTÁLT - INNOVÁCIÓ
Mit tudunk magunkról? Mit mondunk magunkról?
Baranya Megyei Önkormányzat
Tájékoztató az EPER pályázati folyamatáról
dr. Geges József Ovidius Co. Ltd.
Előadás másolata:

Márkák iPhone-on Sallai Péter - Ponte.hu peter.sallai@ponte.hu

Miről lesz szó? Kik az iPhone/iPad felhasználók? Hogyan tudjuk eljuttatni hozzájuk az üzenetünket? Üdvözöllek benneteket. Sallai Péter vagyok, a ponte.hu Kft projekt igazgatója. Nagyon sokat és sokféleképpen beszéltek már az iPhone-ról, de ebben az előadásban két olyan területet mutatok be, amelynek ismerete, úgy gondolom hasznos lesz számotokra is. Első lépésben megnézzük kik az iPhone felhasználók, mennyien vannak, mit tudunk róluk, ezután bemutatok három olyan útirányt, ahogy meg tudjuk szólítani őket.

Merre tartunk? forrás: Admob Miért pont az iPhone, amivel foglalkozunk. Az ábrán világszinten láthatjuk a mobil alkalmazás és mobil internet használók megoszlását, a legnagyobb mobil reklámszolgáltató adatai alapján. Mint látjuk az iPhone magasan kiemelkedik a mezőnyből, egyedül az Android az, amely hoszabb távon megszorongathatja, de addig várhatóan még évek fognak eltelni. forrás: Admob

Mobil internet felhasználók megoszlása - 2010 február Szinek átvariálni USA (Admob) UK (Admob) Magyarország (Ponte.hu weboldalai alapján vett, nem reprezentatív minta)

Technológia újdonságokra nyitott Fontos számára a design Elégedett 91% ajánlja ismerőseinek Fiatal 67%-uk 45 év alatt Jómódú Havi bevétel 40%-al az átlag felett Az iPhone felhasználó Férfi és nők megooszlása (85 000 000 fő) Technológia újdonságokra nyitott Hajlandó költeni (50% vásárolt már fizetős alkalmazást) Fontos számára a design Forrás: Admob, Rubicon, Comscore

Mi a helyzet itthon? Ipsos felmérés 2010 március: Nagyságrendileg 100 000 magyar iPhone felhasználó van jelenleg Ez a lakosság 1,1%-ának felel meg 17,8%-a kacérkodik a vásárlás ötletével. Forrás: Ipsos

Hogyan juttassuk el az üzenetünket? Mobil Bannerek Mobil TV Egyedi fejlesztésű alkalmazások

I. Mobil Banner Alkalmazásokban, vagy mobil weboldalakon Nemcsak iPhone Legnagyobb szolgáltató: Admob (több mint 180 milliárd megjelenés, Google megvette, 750M $) Cost per Click modell Bejáratott módszerek, alacsony indulási költség Levenni a keret lelógó szélét

I. Mobil Banner - hatékonyság Esetanulmány: Adidas Admob kampány Cél: márkaépítés a fiatal városi véleményformálók körében Eszközök: grafikus és szöveges bannerek, landing page-en ingyenes csengőhangok 290 000 kattintás a kampány során forrás: Admob

I. Mobil Banner - problémák Kis felület, szűkek a kreatív lehetőségek Bannerek legtöbbször zavaróak (a szükséges rossz) - negatív élmény, vagy figyelmen kívül hagyás Mobil landing page-ek elkészítése elengedhetetlen Kattintások jelentős része véletlen mellényúlás

II. Mobil TV Mobil videózás jelentős változások előtt áll Elhalt gigaprojektek helyett, egyszerű, működő megoldások Világszinten: ABC, CBS, NBC megjelenik iPhone-on és iPad-en Itthon: Duna TV (ponte.hu), de hamarosan több szereplő is várható

II. Mobil TV - Miért jó? Fókuszált figyelem: Utazás, várakozás közben nézik, NEM háttérnek Átugorhatatlan reklám Nagyobb szabadság: teljes képernyő rendelkezésre áll Költséghatékony gyártás: TV reklámok egyből felhasználhatóak Részletes statisztikák

II. Mobil TV - Mi következik? Késve, de követjük a nemzetközi trendeket Mobil videotékák - célzott reklámok az eddigi tartalmak alapján TV adók mobil megjelenése Az iPad teljesen megváltoztathatja az otthoni médiafogyasztást

III. Alkalmazások Esettanulmány: Volkswagen 2 autóverseny, és a gyári Dakar csapatot követő alkalmazás Üzenet: Sportosság, takarékosság, környezettudatosság Motiváció: Autót lehet nyerni Nem minden márkánál adott az ennyire egyértelmű kapcsolódás

III. Előnyök és nehézségek Pozitív élmény (játékok), vagy hasznos információk (sport adatok, időjárás) Aktív részvétel lehetősége Teret ad az igazán kreatív megoldásoknak Viszonylag drágább és hosszabb átfutási idejű projektek (mobil bannerhez képest) Legkockázatosabb terület az eddigiek közül

III. Alkalmazások - néhány ötlet Kombináció klasszikus BTL megoldásokkal: üdítőital kupakba beírt kóddal lehet továbbjutni a játékban. Kapcsolódhat egy rendezvény promójához: visszaszámlálás, figyelmeztetések, jegynyerési lehetőség

III. Alkalmazások - néhány ötlet Lehet a játék helyalapú (Location based), megmozgathatja az embereket: 4 fős csapatok közül az nyer, akik egyszerre a legnagyobb négyszög sarkait alkotják Magyarországon. Kapcsolható Social Marketinghez: A feladat a terméken található kód beküldése, az nyer, akinek a facebook ismerősei a legtöbb kódot küldik be (nyeremény egy 50 fős buli)

Mi várható az iPad-től? Mire fogjuk használni? Nyomtatott sajtó helyett itt olvasunk napilapokat? Repülőn filmnézés? Számítógép helyett, otthon a kanapén? Mennyire lesz sikeres? első nap: 300 000 db jelenleg: >500 000 db Nem várt érdeklődés miatt elhalasztották a világszintű premiert Itthon valószínűleg csak ősszel jelenik meg.