Az iskolai szervezet és fejlesztése

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az óvodai matematikai nevelés elvei, céljai, feladatai Tk. 29.old. Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
Advertisements

TAMOP B-11/ „A fiatalok családi életre nevelését, a kismamák munkaerő piaci elhelyezését segítő, innovatív családbarát szolgáltatások.
„Döntés a kezedben van: egészség- és környezettudatos szemléletformálás a Magyar Táncművészeti Főiskola Nádasi Ferenc Gimnáziumában” április 22.
Ady Endre Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola - Berhida Környezeti nevelés.
BEPTRA „Legjobb Gyakorlatok” kis- és középvállalkozások számára Szakmaspecifikus képzéssorozat Projektsz á m: HURO/0901/138/2.1.2 HURO0901/138/2.1.2 A.
PEDAGÓGIAI ÉS KÖZMŰVELŐDÉSI INTÉZMÉNY 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
A Non-Profit teljesítménymérés problémái (mérési és fejlesztési lehetőség) Márkus Gábor CVS, PVM, TVM, igazgató Stúdium Kft. Oktatás és Projekt menedzsment.
2014. október 13. Az MVM OVIT Zrt. szerepe az energetikában Gopcsa Péter vezérigazgató Energiapolitika 2000 Társulat.
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
SPORTISKOLÁK ORSZÁGOS TANÁCSKOZÁSA A SPORTSPECIFIKUS TANTÁRGYAK TÜKRÉBEN CSANÁDI ÁRPÁD ÁLTALÁNOS ISKOLA, SPORTISKOLA ÉS KÖZÉPISKOLA RABI FERENCNÉ intézményvezető.
PUBLIC RELATIONS Wekerle Sándor Üzleti Főiskola 2015/16-os tanév, II. félév Tóth Attiláné dr. második foglalkozás.
Solymosy József Bonifácz Egészségfejlesztési Osztályvezető NEFI Budapest, szeptember 29. Egészségfejlesztés az iskolai színtér vonatkozásában.
Az akkreditáció szerepe a megváltozott munkaképességű munkavállaló személyének társadalmi reintegrációjában Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest,
Nyitó szakértői találkozó. "C" komponens-informatika Készítette: Farkas László január.28.
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
Varga Aranka Inkluzív oktatási rendszer. Iskola funkciói – társadalmi elvárások Funkciók: Tudásszerzés és kompetenciafejlesztés folyamatának terepe Formális.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
A vállalatok marketingtevékenysége és a Magyar Marketing Szövetség megítélése Kutatási eredmények az MMSZ részére (2008. július)
Az iskola, mint egészségfejlesztő műhely Setényi János
GYERMEKSZEGÉNYSÉG ELLENI PROGRAM A HEVESI KISTÉRSÉGBEN TÁMOP /
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
„Az ember is tud úgy tanulni, mint a patkány a labirintusban” 2Új tanulási módszerek az informatikában.
Információs Társadalom Parlamentje, június 1., Budapest
vizuális megismerés – vizuális „nyelv” vizuális kultúra
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
PÁPA MEGYEI FÓRUM.
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Kispálné Horváth Mária
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
Szociálpszichológia interakció a csoportban
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Boros Péterné SZEF Alelnök SZEF AKADÉMIA Vezetője
KRE-AKTÍV motivációs projekt
Szervezetfejlesztés II. előadás
Konfliktusok az iskolában
Bevezetés Az ivóvizek minősége törvényileg szabályozott
Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola
AZ INTÉZMÉNY KÜLSŐ KAPCSOLATAI
Intézményvezetői célkitűzések
Bemutatkozik az iskolapszichológus
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
RUGÓK.
„ Egy hatékony iskolai egészségnevelési program – az egyik legköltséghatékonyabb beruházás, amit egy nép (állam) csak megtehet annak érdekében, hogy párhuzamosan.
Compliance és Corporate Governance
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
Szervezet-fejlesztés
Szabványok, normák, ami az ÉMI minősítési rendszerei mögött van
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
A csoportok tanulása, mint a szervezeti tanulás alapja
AZ INTÉZMÉNY NEVELÉSI CÉLJAI
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
Az iskolai szervezet és fejlesztése
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
HIRING 101: BEVEZETÉS A TOBORZÁS-KIVÁLASZTÁSBA
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
A 21. SZÁZADI TANÁR – TRENDEK, ELVÁRÁSOK, DILEMMÁK
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
Intézmény minőségirányítási programja
Az iskolai szervezet és fejlesztése
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
Előadás másolata:

Az iskolai szervezet és fejlesztése 4. óra

A szervezetek fő jellemzői A szervezet kultúrája - szervezeti kultúra típusai ~ hatalom kultúra (családi vállalkozás) előnye: rugalmasság, kevés szabály, kis bürokrácia hátránya: méret függő, személyfüggő ~ szerepkultúra (egyértelmű feladatmegosztás, oszlopos struktúra) előnye: nincs feszültség, mindenki tudja a dolgát hátránya: rugalmatlan, nehezen alkalmazkodik ~ feladatkultúra (team-meg kialakulása) előnye: rugalmasság, egyéni szabadság hátránya: nehéz az ellenőrzés ~ személykultúra (közös ügyvédi iroda) előnye: nagy szabadság hátránya: nem használja ki a csoportban lévő erőt

A szervezetek fő jellemzői - A szervezeti kultúra rétegei ~ könnyen érzékelhető jelek (benyomás, amit látok) - látható jelek * tárgyi, fizikai jellegűek (épület állapota, uszoda, berendezés, egyenruha, jelvény, dekoráció, stb.… * viselkedésben megnyilvánulók (rituálék, ünnepek, tanítási-tanulási folyamat, kommunikáció, - megfogalmazott, szavakba öntött jelek (nevelési program, stratégiai tervek) ~ érzékelhető jelek gyökerei, az értékek

A szervezetek fő jellemzői - A szervezeti kultúra rétegei ~ érzékelhető jelek gyökerei, az értékek * biológiai létre vonatkozó értékek (élet tisztelete, egészség, egészséges életmód, * én harmóniája, stabilitására vonatkozó értékek (önismeret, önuralom, önnevelési készség, felelősség vállalás, stb.) * értékek a társas kapcsolatban (mindennapi érintkezésben, társas kapcsolatban, személyes, intim kapcsolatban) * értékek a társadalmi hatékonyságban (tudással kapcsolatos, munkához tartozó, hazával kapcsolatos, civil társadalom értékei, világra vonatkozó értékek)

A szervezetek fő jellemzői A szervezet vezetője, vezetési módszerek - ki az iskola igazgatója ( az a pedagógus aki, az iskola egészéről a legtöbbet tudja, ezeket az ismereteket elemző módon képes használni a szervezet céljainak eléréséhez, irányítani tudja ezt a szervezetet - konfliktusok kezelése ~ konfliktusok * szakmai * személyi

Kellemes hétvégét, jó pihenést!