A kamarák, mint köztestületek lehetséges szerepe a megváltozott munkaképességű személyek foglalkoztatásának elősegítésében.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Személyes gondoskodás megszervezésére köteles szervek
Advertisements

Kreditpontokkal kapcsolatos tájékoztatás
Harmadik országbeli állampolgárok a magyarországi munkaerőpiacon
Jó gyakorlatok a norvég foglalkozási rehabilitációban Kihívások és válaszok konferencia Szombathely Støren- Váczy Blanka szociálpolitikus.
APEH (új nevén a NAV Nemzeti Adó- és Vámhivatal) prezentáció
A Pécsi Kistérség Foglalkoztatási Paktuma
ORSZÁGOS MUNKAERŐ-PIACI SZOLGÁLTATÓ ÉS SZAKMAI TÁMOGATÓ HÁLÓZAT
A MEGÚJULT AGRÁRKAMARA BEMUTATKOZIK. A TÖRVÉNY KULCSELEMEI: ALANYI JOGÚ TAGSÁG: mezőgazdaság, élelmiszeripar, agráripar, vidékfejlesztés EGYSÉGES ORSZÁGOS.
Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamaránál igénybe vehető szolgáltatások Lászlóné Tanács Edina szolgáltatási igazgató november 15.
„A szakképzés koordinációjának lehetőségei a Dél-Dunántúli Régióban” Egy konferencia „beharangozója”
dr. Szalay Beatrix osztályvezető
Hogyan lehet a növekedést fenntartani adózás helyett? Előadó: Gurabi Attila
A kereskedelmi és iparkamarák gazdaságszervező szerepének változása Pekó László.
Adózási alapismeretek 5.2 konzultáció Helyi adók
Készítette: Mogyorósi Bettina. Az ország kiegyensúlyozott területi fejlődése és a térségei társadalmi-gazdasági, kulturális fejlődésének előmozdítása,
Állam munkavédelmi feladatai
Cégnyilvántartás.
A társasági adóról szóló évi LXXXI. törvény 2008/2009/I.
Államtitkári Kabinetfőnök Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Szakmai kamarák jogosultságok megállapításával, névjegyzékvezetéssel, etikai és fegyelmi eljárásokkal kapcsolatos feladatai, a szakmagyakorlási jogosultság.
A foglalkozási rehabilitáció aktuális kérdései
XVII. Országos Könyvvizsgálói Konferencia Balatonalmádi, szeptember
Utazási iroda alapítása
Dr. Lamperth Mónika Budapest április 18.
A Magyar Távmunka Szövetség céljai, törekvései Dr. Horváth Elek elnök III. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
1 Megváltozott szerepben a megyei önkormányzatok! Tájékoztatás a megyei önkormányzatok feladatairól és azok szociálpolitikát érintő kapcsolódási pontjairól.
1 MUNKAADÓI MUNKAADÓI ÉRDEKKÉPVISELETI SZAKISMERETEK KÖZSZOLGÁLTATÓI MUNKAADÓK SZÁMÁRA III. RÉSZ SZAKOKTATÁSI SEGÉDANYAG III. RÉSZ : A KAMARÁK ÉS A KÖZSZOLGÁLATI.
Konszolidációs törvény a megyei intézmények
Vállalati tanácsadás pályázatainak értékelése
Szektorok közötti együttműködések
ÁROP „Partnerség erősítése”.
Tájékoztató évi CXCVIII. törvény a területfejlesztéssel és a területrendezéssel összefüggő egyes törvények módosításáról „Regionális fejlesztési.
A FELNŐTTKÉPZÉSI TEVÉKENYSÉG FOLYTATÁSÁNAK ENGEDÉLYEZÉSE 2013
Megváltozott munkaképességű munkavállalókat foglalkoztató akkreditált szervezetek vizsgálata.
Szakmai gyakorlatom bemutatása
Helyhatósági és nemzetiségi választások október 12. FELKÉSZÜLÉS A POLGÁRMESTEREK, HELYI ÖNKORMÁNYZATI KÉPVISELŐK ÉS A NEMZETISÉGI ÖNKORMÁNYZATI KÉPVISELŐK.
KÖZHASZNÚ SZERVEZETEK. irányadó jogszabályok: az egyesületi jogról, a közhasznú jogállásról, valamint a civil szervezetek működéséről és támogatásáról.
A Bit módosítása évi LXXXVI. tv június január január 1.
„ TÁMOP B/2. projekt pénzügyi megvalósításának lényeges pontjai” Szombathely, december 15. Készítette: Berényiné Bosch Cecília OFA Kooperáció.
Szakképzési közfeladatok a Kamarában
SZÉCHENYI PROGRAMIRODA TEVÉKENYSÉGEINEK, FELADATAINAK BEMUTATÁSA KOMÁROM-ESZTERGOM MEGYEI IRODÁK.
A nemzeti felsőoktatási törvényről Kaposi József 2015.
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara szerepe és feladatai a vállalkozások külpiacra jutásának segítésében, különös tekintettel a vegyeskamarai hálózatra.
2011. évi Kereskedelemfejlesztési pályázat Düh Gergely tanácsadó Ügyfélszolgálati és Stratégiai Elemző Osztály 2012.február 20.
A közbeszerzések elméleti háttere I. A szeptember 15-től hatályos Kbt. alapján.
 a szakképzési hozzájárulásról és a képzés fejlesztésének támogatásáról szóló évi CLV. törvény (továbbiakban: új Szht.);  a gyakorlati képzés.
Önkéntes kamarai tagság Összesen: 350 Pásztó: 38 (11%) Kötelező kamarai regisztráció Összesen: Pásztó: (15%) Cél: közhiteles, naprakész adatbázis.
1990. évi C. törvény a helyi adókról MUISZ közgyűlés, Sousse.
MUNKAÜGYI FELÜGYELŐSÉGI NYÍLT NAP ÁPRILIS 03.
M UNKAÜGYI KAPCSOLATOK Dr. Fodor T. Gábor ügyvéd Székesfehérvár, május 17.
2009.november 30. dr. Szilágyiné Baán Anna titkár.
MESZK Gyermekápolás Szakmai Tagozat Beszámoló január-december Bognár Lászlóné tagozatvezető.
SZTE ÁOK Boros Mihály A szak- és továbbképzéssel kapcsolatos feladatok.
Akkreditált Felnőttképzési Intézmény GAZDÁLKODÓI TÁJÉKOZTATÓ Berta-Mudri Krisztina Fejér Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Gazdaság Háza 8000.
A járási rendszer megújítása
Nemzeti Energetikusi Hálózat
az önkéntes kamarai tagság
A magyarországi K+F politika
A közigazgatási eljárás II.
Általános tájékoztatás az építőipari regisztrációról Az építőipari kivitelező vállalkozások regisztrációjának gyakorlati tudnivalói Győr, december.
A civil és egyéb cégnek nem minősülő szervezeteket érintő anyagi és eljárási szabályok évi változásainak áttekintése.
Megyei szintű foglalkoztatási megállapodások, foglalkoztatási-gazdaságfejlesztési együttműködések SIPOS-KOVÁCS MÓNIKA PROJKETMENEDZSER.
A SZÁMVITELRŐL SZÓLÓ ÉVI C. TÖRVÉNY MÓDOSÍTÁSAI
KAMARATÖRTÉNETI ÁTTEKINTÉS
A hivatalos statisztikára vonatkozó új jogszabályok bemutatása Dr
A hivatalos statisztikáról szóló évi CLV. törvény bemutatása Dr
Badak Béla okl. könyvvizsgáló
Győr – Moson - Sopron Megyei Kereskedelmi és Iparkamara…
KÖZBESZERZÉS Emberi Erőforrások Minisztérium
Készítette: Esenczki Fruzsina és Borbély Balázs RYBD2T, S7LJW9
Előadás másolata:

A kamarák, mint köztestületek lehetséges szerepe a megváltozott munkaképességű személyek foglalkoztatásának elősegítésében

A gazdasági kamarákról 1999. évi CXXI. törvény a gazdasági kamarákról Az állam gazdasági szerepvállalásának csökkentéséhez szükség van a gazdasággal összefüggő közfeladatok egy részének a gazdálkodó szervezetek által köztestületi formában, önigazgatás útján történő ellátására.

A gazdasági kamarákról A gazdasági kamarák köztestületek (Az új Ptk. már nem tartalmazza a jogi személyek között a köztestületet, mint a jogi személyek sajátos típusát; a szabályozás az államháztartásról szóló jogszabályokba építve jelenik meg) A gazdasági kamarák feladata, hogy előmozdítsák a gazdaság fejlődését és szerveződését, a piaci magatartás tisztességét, a gazdasági tevékenységet folytatók általános, együttes érdekeinek érvényesülését.

A gazdasági kamarákról

A gazdasági kamarákról A területi gazdasági kamarák a megyékben, a megyeszékhelyen kívüli megyei jogú városokban és a fővárosban működnek. A cégbejegyzésre kötelezett gazdálkodó szervezet a cégjegyzékbe való bejegyzését követő öt munkanapon belül köteles a székhelye szerint illetékes területi gazdasági kamaránál a kamarai nyilvántartásba való bejegyzését kérni. – kötelező tagság 2012-től

A gazdasági kamarákról – önkéntes tagság A gazdálkodó szervezet kamarai tagsága - kérelmére - a tagokról vezetett nyilvántartásba történő bejegyzéssel jön létre. – önkéntes tagság Konferencia a megváltozott munkaképességű személyek foglalkoztatásáért – 2017.04.24.

A nettó árbevétel, csökkentve: A BKIK Alapszabálya szerint a kamarai tag tagdíja a tárgyévet megelőző évi iparűzési adó alapját képező korrigált nettó árbevétel 0,6 ezreléke (6 tízezreléke), de legalább 15 000,- Ft, és legfeljebb 1 100 000,- Ft. A nettó árbevétel, csökkentve: az eladott áruk beszerzési értékével, a közvetített szolgáltatások értékével, az alvállalkozói teljesítések értékével, az anyagköltséggel, az alapkutatás, alkalmazott kutatás, kísérleti fejlesztés adóévben elszámolt közvetlen költségével. Az említett költségekkel csökkentett árbevétel a korrigált nettó árbevétel, melynek minden 10 000,- Ft-ja után 6,- Ft a kamarai tagdíj.

A BKIK kamarai tagdíjainak ismertetése Ssz. Korrigált nettó árbevétel (Ft) Önkéntes kamarai tagdíj összege (Ft) Kötelező kamarai tagdíj 1 10 000 000 Ft 15 000 Ft 5 000 Ft 2 25 000 000 Ft 3 50 000 000 Ft 30 000 Ft 4 100 000 000 Ft 60 000 Ft 5 150 000 000 Ft 90 000 Ft 6 200 000 000 Ft 120 000 Ft 7 300 000 000 Ft 180 000 Ft 8 500 000 000 Ft 300 000 Ft 9 750 000 000 Ft 450 000 Ft

A Példa Kft. korrigált nettó árbevétele az alábbiak szerint alakult: Értékesítés nettó árbevétele: 180.000.000.-Ft Csökkentve: Közvetített szolgáltatások értéke: 37.500.000.-Ft Anyagköltség: 45.500.000.-Ft Korrigált nettó árbevétel: 100.000.000.-Ft Kamarai tagdíj: 100.000.000.-Ft * 0,0006 = 60.000.-Ft Tehát a fenti számítás alapján PÉLDA Kft. az évi 180 millió Ft-os nettó árbevétele alapján 60.000.-Ft-os éves kamarai tagdíj fizetésére volt kötelezett.

BKIK – önkéntes tagság - Szolgáltatások - Baross Kereskedelemfejlesztési Iroda - Kiállítások, Vásárok - Budapesti Békéltető Testület - Mediáció - Okmányhitelesítő Iroda - Építőipari Regisztrációs Iroda - Oktatás, Szakképzés, Mesterképzés - Információs És Tanácsadó Iroda - Pályázatfigyelő - Jogszabályfigyelő - Széchenyi- Kártya - Kerületi Szolgáltató Irodák - Választottbíróság - Kiadó Konferenciatermek, Irodák

BKIK - Megváltozott Munkaképességűeket foglalkoztatók szakmai csoportja 2016. márciusában alakult a szakmai csoport a Kézműipari tagozaton belül, 10 megváltozott munkaképességű embereket foglalkoztató cég részvételével. Tagjaink között szerepel (székhelye szerint): Budapesti - Békés megyei Fejér megyei - Komárom-Esztergom megyei Nógrád megyei Nem csak Budapestiek léphetnek be a csoportba, hanem az ország bármely pontján székhellyel rendelkező érintett cégek is. Mindig év végéig lehet írásban felmondani, illetve átsorolást kérni, ha valaki a Kamarán belül máshol már rendelkezik önkéntes tagsággal.

BKIK - Megváltozott Munkaképességűeket foglalkoztatók szakmai csoportja Azzal a céllal, hogy legyen egy olyan szakmai tömörülés, ahol hatékony párbeszédet lehet folytatni a foglalkozási rehabilitációt érintő kérdésekben és a megfelelő szervezeti háttérrel közvetíteni a valós problémákat a döntéshozók felé.

BKIK - Megváltozott Munkaképességűeket foglalkoztatók szakmai csoportja Miért a BKIK-n belül? 1999. évi CXXI. törvény 37. § (1): A gazdálkodó szervezetekre, az általuk folytatott gazdasági tevékenységre vonatkozó - jogszabály alkotására, program elfogadására, átfogó intézkedés meghozatalára irányuló vagy egyéb jelentős - előterjesztésnek (a továbbiakban: gazdasági előterjesztés) a Kormányhoz történő beterjesztése előtt meg kell kérni az országos gazdasági kamarák és az érdekelt országos gazdasági érdek-képviseleti szervezetek véleményét.

BKIK - Megváltozott Munkaképességűeket foglalkoztatók szakmai csoportja Miben tud segíteni a szakmai csoport: Koordináció Közvetítői szerep Összefogás Megváltozott munkaképességűeket foglalkoztató szervezetek jobb megismerése (pl. egymástól rendelés) Jó gyakorlat, jó példák átadása Tranzit foglalkoztatás

BKIK - Megváltozott Munkaképességűeket foglalkoztatók szakmai csoportja Miben tud segíteni a szakmai csoport: Rehabilitációs mentorok és rehabilitációs tanácsadók részére egyeztetések lehetőségének megteremtése és jövőbeni folytatása Konferencia tartása és konferenciákon való megjelenés (jövőben is szándékunkban áll majd a területen lévő változások bemutatása) Bkik - Deregulációs Bizottságával együttműködve a törvényi változásokban közreműködés Nemzetközi kapcsolatok kiépítése

Köszönöm a figyelmet! Deák András deak.andras@ujbudaprizma.hu