Változó generációk változó kommunikációja a munkahelyen

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Olasz Nap Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Március 20. “Olasz Külkereskedelmi Intézet (ICE): Promóciós tevékenység és szolgáltatások.
Advertisements

Készítette: Gondos Borbála
A Non-Profit teljesítménymérés problémái (mérési és fejlesztési lehetőség) Márkus Gábor CVS, PVM, TVM, igazgató Stúdium Kft. Oktatás és Projekt menedzsment.
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
Az akkreditáció szerepe a megváltozott munkaképességű munkavállaló személyének társadalmi reintegrációjában Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest,
A MEGALAPOZÓ KUTATÁSOKRÓL A felsőoktatás és a munkaerőpiac kongruenciájának mintázatai Jancsák Csaba PhD SZTE JGYPK AHI ATT TÁMOP A/1-11/
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
TARTALOM BREVIÁRIUM – RÖVID MAGYARÁZATOK NÉGY ESZKÖZ BERUHÁZÁSTERVEZÉS ÉS -MENEDZSMENT Bevezetés Főszereplők Az eszközök Tanulság ESZKÖZÖK és ERŐFORRÁSOK.
Csepregi Teréz Szociálpolitikai szakért ő Október 2.
„Internetes kommunikáció” pótkurzus Készítette: Tóth Tímea Szak: Tantárgykódja: Tanár neve:
Környezeti fenntarthatóság. A KÖRNYEZETI FENNTARTHATÓSÁG JELENTÉSE A HELYI GYAKORLATBAN Nevelőtestületi ülés,
Jó gyakorlat – A pályaorientáció szerepe az egyén életében, a szakember nézőpontjából Kiss István – tanácsadó szakpszichológus.
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
Új irányok az emberi erőforrás gazdálkodásban Fiatal regionalisták VIII. országos konferencia Győr, október Szűcs Ágnes Nyíregyházi Főiskola.
BEST-INVEST Független Biztosításközvetítő Kft.. Összes biztosítási díjbevétel 2004 (600 Mrd Ft)
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
A vállalati érdekek és a család összhangjának megteremtése
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az „első lépés” TÁMOP
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
Trade Marketing Specialista Dolgozz velünk az Élet habos oldalán!
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
ESETTANULMÁNY Készítette: Fenyvesi Petra
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
D Á N I A 2007.november Készítette: KOVÁCSNÉ NAGY MÁRIA.
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
VEZETŐI ÉLETPÁLYAMODELL – PORTFOLIÓ BŐVÍTÉS
Észlelés és egyéni döntéshozatal, tanulás
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
A MOTIVÁCIÓ SZEREPE ÉS HATÁSKÖRE A KÖZOKTATÁSBAN ÉS A FELSŐOKTATÁSBAN
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
KRE-AKTÍV motivációs projekt
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
A kiváltást tervezők / megvalósítók és Az fszk TÁRS projektje közti együttműködés rendszere EFOP VEKOP TÁRS projekt.
A szociális gazdaság jogi háttere Szlovákiában
Projektmunka Földrajzolok
HHR.
Diplomás Pályakövetési Rendszer
Szociális ellátást igénybevevők szükségletei – és szolgáltatásai
Az ÁFSZ feladatai az „Út a munkához” program végrehajtásában
A karrierépítés lépései, különös tekintettel az első szakaszra.
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Bemutatkozik az iskolapszichológus
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
Karrier, karriermenedzsment, egyéni karriergondozás
főigazgatóhelyettes, NSzFI
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Munkanélküliség.
Munkagazdaságtani feladatok
Környezeti Kontrolling
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
A csoportok tanulása, mint a szervezeti tanulás alapja
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Körmöczi Márta Országos Egészségbiztosítási Pénztár
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
HIRING 101: BEVEZETÉS A TOBORZÁS-KIVÁLASZTÁSBA
Munkagazdaságtani feladatok
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
Intézmény minőségirányítási programja
Bemeneti kompetenciamérés 2007/2008 tanév
A katolikus óvodák feladata a Hit évében II.
Készítette: Koleszár Gábor
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
AC/DC Találd meg a helyed! Előadó: Fodor Ágnes, a VGYKE elnöke
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Előadás másolata:

Változó generációk változó kommunikációja a munkahelyen Főnix – me MEGÚJULÓ EGYETEM – FELSŐOKTATÁSI INTÉZMÉNYI FEJLESZTÉSEK A FELSŐOKTATÁS MINŐSÉGÉNEK ÉS HOZZÁFÉRHETŐSÉGÉNEK EGYÜTTES JAVÍTÁSA ÉRDEKÉBEN EFOP-3.4.3-16-2016-00015 Álomállás, de hogyan?  Változó generációk változó kommunikációja a munkahelyen Dr. Osváth Andrea

A munkahelyi szocializáció függ (Anderson, Cooper): Az állásinterjú után… A munkahelyi szocializáció függ (Anderson, Cooper): A munka mennyire illeszkedik a személyiséghez? Képes-e a munkavállaló megfelelni a munkakör elvárásainak? Kielégíti-e a munka az elvárásait? 2. Személy és szervezet

Megoldási lehetőségek Önértékelés és munka Generációk közötti kommunikációs különbségek Mentorálás Kilépés, váltás

Generációk X (1965-81) Y (1982-1995) Z (1996-2007) Alfa (2008-)

X generáció a munkahelyen Fő motivációik: A pénz, a fizetés Stabil egzisztencia Szakmai fejlődés Túlóra, plusz munka

előnyök a munkaerőpiacon X-sek  pályakezdési lehetőségek Jellemzők: Nagyobb türelem Nagyobb munkafegyelem Külső tényezők kizárása Multitasking: szeretnek, és jól is tudnak egyszerre több dologgal foglalkozni Munkájuk során a berögzült, “jól megtanult” szokások és információk játszanak nagy szerepet

Álláskeresés Y generáció Tud-e azonosulni a cég profiljával? mivel foglalkozik cég, mennyire érzi magáénak ezt a szakterületet, mennyire érzi át a cég és a csapat mentalitását?

Álláskeresés Y generáció Brand: tud-e azonosulni a vállalat értékrendjével és vállalati kultúrájával? Az állásinterjúkon így egyfajta párbeszéd kezd kibontakozni .

Az Y generáció jellemzői a munkaerőpiacon „A munka fogyasztói” Munkavégzésének küldetése: nem a fizetés megszerzése, hanem a folyamatos személyi és szakmai fejlődés, karriervágy, folyamatos visszajelzések

Ellenőrzések a munkában X-generáció: mikroellenőrzések természetessége Y-generációí: Munka meghatározása Önálló feladatmegoldás Visszajelzés a végén Coach vagy mentor

A hagyományos büntető/dicsérő motivációs módszer elfogadhatatlan A sikerélményhez és motiváltsághoz konkrét, kézzel fogható előrehaladásra van szükségük. .

Betanulási idő A legképzettebb nemzedék jelenleg a munkaerőpiacon Digitalizálás Gépírás

Work hard, play hard- elv Munka-magánélet egyensúly Hobbi, Baráti és szakmai kapcsolatok ápolása, Nagy akarat és lelkesedés a munkában, de a szabadidőben is!

Munkaerő-megtartás X-generáció: 2-3 munkahely Y-generáció: 54%-a ugyanis 2-5 munkahellyel számol, míg 16%-uk 6-9 munkaadót gondol a karrierje során

A cégekre brand-ként tekintenek, Z generáció Már digitalizált világba születtek A  cégekre brand-ként tekintenek, vizualitás: igényes, elegáns design a cég weboldalán, a cég logója, a munkakörnyezet, van-e az irodában elég inspiráló elem.

Jövőkép Y-osok mondták… Szerinted hogyan fog kinézni a jövő munkahelye? „Szerintem a jövőben el fognak tűnni a hagyományos munkahelyek. Manapság egyre elterjedtebb a home office, és a fejlett technológia lehetővé teszi, hogy az embereknek ne kelljen utazni, telekonferenciákon keresztül is lebonyolíthatók a szokásos meetingek.” (Dóri, 23) http://blog.hvgallasborze.hu/karriertervezes/jovo-munkahelye-az-y-generacio-szemevel-nezve/

Jövőkép Y-osok mondták… Milyen újítások kapnak majd helyet a munkavégzésben? „Véleményem szerint a feladatvégzésben és a kommunikációban lesznek a legjelentősebb újítások. Egyre inkább a projekt alapú munkavégzés kerül előtérbe, így egy-egy kampányon több osztály munkatársai is fognak dolgozni. További újításnak gondolom a szórakozás és kikapcsolódás megjelenését a munkahelyeken, akár egy csocsó, akár a darts formájában.” (Andris, 21) http://blog.hvgallasborze.hu/karriertervezes/jovo-munkahelye-az-y-generacio-szemevel-nezve/

Jövőkép Y-osok mondták… Milyen készségeket igényelnek majd a változások munkavállalóktól? „ rugalmasság, alkalmazkodóképesség, jó kommunikációs, együttműködési és problémamegoldó készségek, ugyanis a csapatban való munka és az egyéni teljesítmény szerepe nagyban felértékelődik.” (Laura, 22) http://blog.hvgallasborze.hu/karriertervezes/jovo-munkahelye-az-y-generacio-szemevel-nezve/

Z generáció Cél: önmegvalósítás több munkahelyen is dolgozhatnak osztott munkaidőkben, még sikerorientáltabb, mint az Y, Próba: önkéntes, diákmunka, gyakornoki állás Szenvedélyesen tud dolgozni Tévhit: Dolgozz, hogy élj! helyett Élj, hogy dolgozz! elv követése Aggodalom a munkanélküliség miatt .

A munkaerőpiac megfordul: Z generáció kilátások kereslet nagyobb lesz, mint a kínálat, tovább éleződik a verseny a munkáltatók között.

Problémák és Megoldások a generációk között Munkaerő megtartás Vezetők: tekintély pozíció Otthonos környezet Motiváló erő: Kommunikáció, dicséret

Problémák és Megoldások a generációk között A kölcsönös tiszteletadás, az egymástól való tanulás Y, Z felé az elvárásaink megfogalmazása A cégkultúra átalakítása: az X, Y és Z generáció megtanuljon együtt kommunikálni, együtt dolgozni. A siker közös cél!!!!

Problémák és Megoldások a generációk között A kölcsönös tiszteletadás, az egymástól való tanulás Y, Z felé az elvárásaink megfogalmazása A cégkultúra átalakítása: az X, Y és Z generáció megtanuljon együtt kommunikálni, együtt dolgozni. A siker közös cél!!!!

Csak sikert kívánok!