Zanáné Haleczky Katalin október 09.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A gyermekvédelem alapjai – miért szükséges, mire jó a gyermekvédelmi protokoll? Csókay László KPSZTI április 13.
Advertisements

Ráczné Dr. Rózsa Katalin projektvezető A DASZK fő feladatai TÁMOP /2-2F
Szegi község turizmusfejlesztése Kérdőív a fejlesztés koncepciójának összeállításához értékelés.
„Döntés a kezedben van: egészség- és környezettudatos szemléletformálás a Magyar Táncművészeti Főiskola Nádasi Ferenc Gimnáziumában” április 22.
Emberformáló folyamatok Dr. Molnár Béla Ph.D. főiskolai docens.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
MENTORHÁLÓZAT SZEREPE A KIVÁLTÁSI FOLYAMATBAN Intézményi Férőhely Kiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó November 17.
Intézményi Férőhelykiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó Kalocsai Szociális Szakellátási Központ kiváltása.
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
A családsegítő és gyermekjóléti szolgálatokat érintő változások A család és gyermekjóléti szolgáltatás.
MIBŐL VALÓSULHATNAK MEG A HELYI STRATÉGIÁK? REGIONÁLIS PÁLYÁZATI FORRÁSOK.
A családsegítő és gyermekjóléti szolgálatokat érintő változások A család és gyermekjóléti szolgáltatás Emberi Erőforrások Minisztériuma Szociális Ügyekért.
Dr. Vandlik Erika OEFI - Országos Addiktológiai Centrum Ifjúsági addiktológiai ellátás feltételeinek kialakítása a Norvég finanszírozási mechanizmus keretein.
Aktualitások és változások a pedagógiai szakszolgálati feladatellátásban 2016 őszén 1.
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése és a szolgáltatást támogató eszközök beszerzése a sajátos.
A FELNŐTTKÉPZÉSI A FELNŐTTKÉPZÉSI INTÉZMÉNYEK HATÉKONYSÁGÁNAK VIZSGÁLATA Felnőttképzők Szövetsége Borsi Árpád Budapest, december 10.
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
A Képzési Csoport tevékenysége Budapest Esély Nonprofit Kft
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési rendszer A képzett szakemberekért Információgyűjtés.
GYERMEKSZEGÉNYSÉG ELLENI PROGRAM A HEVESI KISTÉRSÉGBEN TÁMOP /
1 Helyi szintű egyeztetés a köznevelés terén KEF országos konferencia Budapest, március 06. Simonyi István Emberi Erőforrások Minisztériuma KÖZNEVELÉS-FEJLESZTÉSI.
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az „első lépés” TÁMOP
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
TÁJÉKOZTATÓ ÉS INDÍTÓ BESZÉLGETÉS A LABORVEZETŐKNEK ÉS MINŐSÉGÜGYI MEGBÍZOTTJAIKNAK SZÓLÓ TANFOLYAM TÉMÁIRÓL, SZERVEZÉSÉRŐL EŐZMÉNYEK Korábbi laborvezetői.
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Szaktanácsadásról Miben segíthet a szaktanácsadó?
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Barcsák Marianna KPSZTI
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
Hajléktalanokért Közalapítvány
Az Áldozatsegítő Szolgálat átalakulása
Dél-alföldi Regionális Munkaügyi Központ
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ február 6.
A család – és gyermekjóléti szolgálatok rögös útjai
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
A gyermeki személyiségfejlődés nyomon követése a gyakorlatban
A PDCA elv alkalmazása az információvédelmi irányítási rendszerekben 1
AZ INTÉZMÉNY KÜLSŐ KAPCSOLATAI
Intézmény-akkreditáció szakképző intézmények kérelme esetén
HHR.
Az ÁFSZ feladatai az „Út a munkához” program végrehajtásában
Tatosné Takács Andrea december 18.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
Felhasználóképzés a kórházban
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
Új pályainformációs eszközök - filmek
Gyermek- és ifjúságvédelemi feladatok ellátásának támogatása
A pszichológiai segítségnyújtás lehetőségei
A többcélú kistérségi társulások közoktatási feladatellátásának elmúlt 6 éve november 30.
Jogszabályi háttere: évi XXXI. törvény
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
Lorem ipsum.
A „Szertár” iskolai és óvodai szociális munka projekt célja
Iskolai szociális segítő
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
Az iskolai szervezet és fejlesztése
A részekre bontás tilalma és annak gyakorlati alkalmazása
KONFERENCIA KAFFEE projekt Óvári Márta Köznevelési Főosztály
Előadás másolata:

Zanáné Haleczky Katalin 2018. október 09. Az óvodai és iskolai szociális segítő tevékenység bevezetésének eddigi tapasztalatai Zanáné Haleczky Katalin 2018. október 09.

Óvodai- és iskolai szociális segítő tevékenység bevezetése Feladat országos szinten: Feladatellátás feltételeinek megteremtése – jogi keretek, humán és pénzügyi források meghatározása A szolgáltatás szakmai tartalmának meghatározása - a felmerülő szociális és gyermekjóléti problémákra szakmai és módszertani válaszok kialakítása Egységes szakmaszemléleten alapuló komplex eszköztár és módszerek kialakítása - gyermekek, szülők, pedagógusok hatékony segítéséhez A szakmapolitikai célokhoz, stratégiai környezethez való illesztése

Óvodai- és iskolai szociális segítő tevékenység bevezetése Jelenlegi törvényi hivatkozások: 1997. évi XXXI. törvény - a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról 39. § (3.a) 15/1998. (IV. 30.) NM rendelet - a személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti, gyermekvédelmi intézmények, valamint személyek szakmai feladatairól és működésük feltételeiről 25. § 2017. évi C. törvény - Magyarország 2018. évi központi költségvetéséről – 2. sz. melléklet (III/3) Végrehajtási rendelet tervezete

Óvodai- és iskolai szociális segítő tevékenység bevezetése Feladat helyi szinten: Kompetens szakemberek alkalmazása a központokban az óvodai- iskolai szociális segítő tevékenység ellátására A szakemberek készségei, kompetenciái fejlesztése helyi szinten Bizalmon alapuló kapcsolat kialakítása a „befogadó köznevelési intézmény” munkatársaival Szakmai együttműködés rendszerének kialakítása Szükségletek felmérése a szolgáltatási paletta végleges kialakításához. A köznevelési intézmény szükségleteihez igazodó szolgáltatási terv tartalmának kialakítása, egyeztetése a köznevelési intézmény vezetésével. Óvodai és iskolai színtéren a szociális segítés eszköztárának kialakítása és megjelenítése (egyéni, csoportos és közösségi segítő tevékenységek keretében). Szakmai együttműködési megállapodás megkötése a család- és gyermekjóléti központok és a köznevelési intézmények között. Szervezeti keretek, eljárásrend, dokumentáció.

A bevezetés nehézségei Belső (központ) Szakemberhiány, szakképzettség hiánya, speciális képesítés hiánya Infrastrukturális problémák pl. hely és eszközhiány Munkajogi kérdések tisztázatlansága A tevékenység ismeretének hiánya A segítő időbeosztásának nehézségei A közlekedési nehézségek, sok kis létszámú köznevelési intézmény

A bevezetés nehézségei Külső (köznevelési intézmények) A gyermekvédelmi - és az oktatási törvény összehangolásának hiánya A köznevelés részéről felmerülő „ellenállás” Infrastrukturális problémák pl. hely és eszközhiány Az oktatás-nevelés napirendjébe nehezen beilleszthető a tevékenység Szülők motiválatlansága, érdektelensége A csoportfoglalkozások beindításának nehézségei

Működési keretek tisztázása (központ) Új feladat integrálása Szakmai kompetenciák tisztázása Szervezetfejlesztés Munkafeltételek kialakítása és tisztázása Megfelelő munkakörülmények kialakítása Munkaeszközök használata Az óvodai és iskolai szociális segítő tevékenységet végző csoport vezetőjének státusza Megfelelő szakemberek kiválasztása és alkalmazása (1/2000 (I.7.) SzCsM rendelet 6. § - (5)

A szakmai tevékenység eddigi pozitív tapasztalatai A projekt nagy segítséget jelentett a kötelező feladatellátás bevezetéséhez. A köznevelési intézmények vezetői pozitív tapasztalatokat fogalmaztak meg. (POK) A projekt szakmai tapasztalatai beépülnek a kötelező feladatellátásba. A projektben részt vevő központokban komolyabb problémák a szakmai tevékenységek kapcsán nem merültek. A feladat „hívása”.

Zanáné Haleczky Katalin Köszönöm a figyelmet! Zanáné Haleczky Katalin zanane.haleczky.katalin@szgyf.gov.hu