Milyen tematikus összeállításokkal indították az új évet a kereskedelmi láncok?
Az Auchan egy különálló tematikus kiadvánnyal indította az évet, a 2018.01.18.-tól érvényes 8 oldalas katalógusban minden fontos megtalálható volt, ami a babaápoláshoz szükséges. Ehhez kapcsolódóan a címlapon hívták fel a vásárlóik figyelmét a kisgyermekes családoknak szóló Auchan Bébé hűségprogramjukra. Emellett a karácsonyi költekezés utáni spórolás jegyében a Megérkeztek a januári pluszok! szlogennel a mennyiségi vásárlás esetén járó kedvezményes ajánlataikat, míg a Filléres vásár keretében a kerek áras bazár ajánlataikat gyűjtötték egy csokorba. A tematikus megjelenéseken túl recept ötletekkel, érdekességekkel és hasznos tanácsokkal tették idén januárban is színesebbé akciós kiadványaikat.
A Tesco áruházlánc idei első országos kiadványaiban szintén a babaápolás volt a legjelentősebb tematika, amelynek keretében 10 oldalon keresztül találhattunk bébiétel, baba ruházat, játék és higiéniai termék promóciókat. Kiemelt témaként jelent még meg a takarítás, melynek a kereskedő 4 oldalt szentelt. Az akciós újságokban ezen kívül egyéb kisebb témák is megjelentek. Az Ép testben ép lélek, vagy A kiegyensúlyozott táplálkozásért címszavakhoz kapcsolódóan az egészségtudatos életmódot hirdető tematikákkal találkozhattunk, amelyekkel párhuzamosan jól megfértek a hagyományos ízvilágot tükröző tematikák, mint a Disznótoros íz kavalkád, Vidék ízei vagy a Reggeli magyarul.
A Spar csoport idei első tematikus kiadványa a Textil hetek katalógus volt, amely 16 oldalon tartalmazott lakástextil, fehérnemű, és textilápolás kategóriákban promóciókat. Az ünnepek után aktuális a Kezdjük az évet fitten! téma, amely a Sparnál is kiemelt szerepet kapott. Az egészséges és diétás termékek promóciói mellett, a Spar Életmód program keretében a bio élelmiszerek és a laktózmentes termékek akciói is megjelentek az év eleji katalógusokban. Illetve a Spar akciós újságokban is tükröződik a januári takarékos szemlélet, hiszen mennyiségi kedvezményeket tartalmazó promóciókkal kedveskedtek vásárlóiknak.
Az Aldi áruházlánc is gondolt az egészségtudatos vásárlóira, Váltson velünk egészségesebb életmódra! címszóhoz kapcsolódóan 6 oldalon keresztül egészséges és bio élelmiszerek széles választékát kínálta. A otthon fontossága az Aldinál is megjelent, lakásberendezés és lakás felszerelés téma köré is csoportosítottak akciókat. A többi kereskedőtől eltérően az Aldi nem mennyiségi kedvezményeket kínált, hanem a nagyobb kiszerelésű termékeket akciózta.
A Penny akciós újságaiban az idei év elején a lakás otthonossá tételéhez kaphattunk segítséget. Az Otthoni kényelem témában a lakástextil- és a lakberendezéshez kapcsolódó promóciók, míg az Otthon fényei témában a világítás technikához kapcsolódó promóciók jelentek meg. Emellett a szezonalitásából adódóan a disznóvágás, mint tematika is helyet kapott a Penny akciós újságjában. Találkozhattunk még a Retro-hét tematikával, ahol a gyermekkorunkat idéző klasszikus márkák termékeit promóciózták.
A Lidl januári katalógusainak első oldalai a fogyasztók árérzékenységét célozták meg , 200 Ft-os ajánlatokat, legalább 30%-os kedvezményes akciókat és párszázas ajánlatokat gyűjtöttek össze. Az év elején sokan elhatározzák, hogy többet sportolnak, és jobban vigyáznak az egészségükre az új évben. Erre alapozva a Lidl két katalógusában is kiemelten szerepelt A cél motivál szlogennel a sportolás tematika, amelynek keretében sport felszerelés és sport ruházat promóciók kaptak helyet. Ehhez kapcsolódóan az egészségmegőrzés is megjelent a katalógusokban. A másik kiemelt tematika a takarítás volt, a 01.11.-től érvényes kiadványban 9 oldalon szerepeltek tisztítószerek. Mindezek mellett a Lidl akciós újságai sok egyéb tematikus oldalt tartalmaztak, pl. barkácsolás, retro hetek, farsang, brit- és amerikai ízek
A hazai láncok évindító újságjaiban is hasonló gondolatokkal találkoztunk, mint a többi kereskedelmi lánc esetén. Például a Cba-nál a kiegyensúlyozott táplálkozás, a Coop-nál pedig a disznótor jelent meg kiemelt témaként. A Reál idei első országos kiadványa pedig csak saját márkás termékeket tartalmazott, amelyben a kereskedő a saját márkás termékek kimagasló ár-érték arányát emelte ki.
Köszönjük megtisztelő figyelmét! Kérdéseivel és észrevételeivel forduljon bátran hozzánk: http://hiper-com.com bernadett.ludanyi@hiper-com.com Kövessen Minket a közösségi hálókon keresztül is: Hipercom Monitoring elérhető: Lengyelországban, Romániában, Szerbiában, Horvátországban, Kazakhsztánban, Oroszországban