Gondolatok az autóbusz üzemeltetéssel és buszgyártással kapcsolatban

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid autóbuszok üzemeltetési tapasztalatai Magyar CIVINET 5. találkozója Zalaegerszeg Szeptember Köszönti.
Advertisements

„Jó gyakorlatok” Európából Farkas Zsuzsanna projektmenedzser Közép-Dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség 1.
A magyar vállalkozások versenyképessége Pongorné dr. Csákvári Marianna helyettes államtitkár Budapest, november 30.
Távlati öntözési vízigények felmérése Somlyódy Balázs főigazgató Országos Vízügyi Főigazgatóság.
E.ON – Versenyben Önökért! Novotny Dénes KKV szegmensvezető Értékesítés és Marketing Osztály.
E-BANKING SUMMIT március 3. Biztonságos kommunikáció biztosítása a pénzintézetek és a hatóságok között Szabó Katalin Termékmenedzsment osztályvezető.
KIÜRÍTÉS. ÁLTALÁNOS ELŐÍRÁSOK A kiürítésre számításba vett útvonalon körforgó, toló, billenő és emelkedő zsalus rendszerű, valamint csak fotocella elven.
Szabadpiaci megoldások az európai autóbusz közlekedésben Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara XVII. Nemzetközi Közlekedési Konferencia Szeged, 2015.
Közlekedésfejlesztés Magyarországon XVII. Nemzetközi Közlekedési Konferencia Szeged Dr. Becsey Zsolt, közlekedésért felelős helyettes államtitkár Nemzeti.
ETailer Kit Lenovo VIBE P Lenovo Internal. All rights reserved. Ildikó Árva
1/12 © Gács Iván A levegőtisztaság-védelem céljai és eszközei Levegőszennyezés matematikai modellezése Energia és környezet.
Bemutatkozás Fodor Noémi Gépészmérnök – mérnöktanár Környezetirányítási szakértő TAR-ZERT Auditor Minőségirányítási vezető.
A járműipar gazdasági hatása a Közép- és Nyugat-dunántúli régiók fejlődésére Tóth Péter Győr, május 4.
TARTALOM BREVIÁRIUM – RÖVID MAGYARÁZATOK NÉGY ESZKÖZ BERUHÁZÁSTERVEZÉS ÉS -MENEDZSMENT Bevezetés Főszereplők Az eszközök Tanulság ESZKÖZÖK és ERŐFORRÁSOK.
Jubileumi év partnertalálkozójaPécs, február 29. „Új típusú partnerséggel együtt a jövőért” Pécsi Tudományegyetem Általános Orvostudományi Kar.
Az események bejelentésének és kezelésének folyamata Nagy Zsigmond, balesetvizsgáló október 19.
Kiszervezés szolgáltatói szemmel Tóth Zoltán november 9.
XXIV. Országos Jegyző-Közigazgatási Konferencia Wi-Fi és HD kamerarendszer Borbély Olivér
Előadók: Kovács Richárd – marketing vezető Marketing osztály Bálint Norbert – PR főmunkatárs PR és kommunikációs osztály ZÖLDGÁZT ADUNK.
MÁV-START Zrt. Budapest, december
Brikettálás – új innovatív technológia
Térkép készítése adataiból
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Tianmen-hegység: Kínában található, észak Hunan tartományban, a közeli város Dayong. (Sokan elbizonytalanodnak a neve miatt, Tianmen, mely nagyon hasonlít.
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
Hajók gépészeti berendezései
ELŐNYÖK – megbízható működés
Hogyan lett Szentgotthárd energiaváros?
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
AZ AUTÓBUSSZAL VÉGZETT MENETREND SZERINTI SZEMÉLYSZÁLLÍTÁS ELINDÍTÁSA, HÁROM HÓNAPOS TAPASZTALATA DEBRECENBEN Budapest, Millenáris,
Levegőszennyezés matematikai modellezése
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
IT feladatok kiszervezhetősége kis és közepes vállalatok esetén
A mozgási elektromágneses indukció
M4 metróvonal beüzemelési folyamatai
A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet Konferenciája
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Új autóbusz-hálózat Székesfehérváron
dr. Jeney László egyetemi adjunktus Európa regionális földrajza
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
AZ OKOSHÁZAK BEMUTATÁSA
A POSTAPARTNER munkaerő-piaci program
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
A Dunához kapcsolódó lehetőségek Budapest közlekedésfejlesztésében
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
„ Egy hatékony iskolai egészségnevelési program – az egyik legköltséghatékonyabb beruházás, amit egy nép (állam) csak megtehet annak érdekében, hogy párhuzamosan.
2010. I-IV. hónap közlekedési baleseti statisztikája,
NAGYKITERJEDÉSŰ METEOROLÓGIAI MÉRŐHÁLÓZATOK ALKALMAZÁSI LEHETŐSÉGEI
MAGYAR BUSZGYÁRTÁSI SZEKCIÓ
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Közlekedéspolitikáért felelős államtitkár
A modern hőközpontok jelentősége a távfűtésben Kovács Lajos ügyvezető
©IKARUS Egyedi Kft., Minden jog fenntartva.
Sigfox technológia és hálózatok
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
Járműtelepi rendszermodell 2.
(Geolevel Geoinformatikai és Szolgáltató Kft.)
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
KRÉTA-ESL Bemutató.
Állandó és Változó Nyomású tágulási tartályok és méretezésük
Generali Alapkezelő beszámolója Gyöngyház Nyugdíjpénztár részére
A részekre bontás tilalma és annak gyakorlati alkalmazása
Abacusan – ArTec Robotist Robotika
Modern Aktív Biztonsági Rendszerek
Kórházi és ágazati gazdálkodást érintő informatikai fejlesztések és az azokban rejlő lehetőségek Horváth Tamás Vezérigazgató CompuTREND Zrt.
KOHÉZIÓS POLITIKA A POLGÁROK SZOLGÁLATÁBAN
Előadás másolata:

Gondolatok az autóbusz üzemeltetéssel és buszgyártással kapcsolatban Kossa György Elnök – Vezérigazgató ITK Holding Zrt.

Statisztikai adatok az európai és magyarországi autóbusz állománnyal kapcsolatban

Forrás: http://appsso. eurostat. ec. europa

Forrás: http://statinfo.ksh.hu/Statinfo/index.jsp

Forrás: http://statinfo.ksh.hu/Statinfo/haViewer.jsp

Forrás: http://appsso. eurostat. ec. europa

ITK cégcsoport közlekedési üzletága Egyedi üzleti modell Zöldmezős beruházás 220 db autóbusz 25 683 fő befogadó képesség 120 millió km 200 millió utas Teljes körű szolgáltatás városi közösségi közlekedésben 10 db elektromos hajó

Autóbusz üzemeltetés főbb jellemzői Termékfelelősség Élettartam költség Fajlagos költségek Másodlagos piac

Autóbusz üzemeltetés főbb jellemzői Felhő alapú adat monitoring Utas és utazási biztonság Utas és vezető komfort

Európai szintű kompetenciák megteremtése az autóbuszgyártásban Humán erőforrás Infrastruktúra Gyártás technológia Ellátási lánc Minősített beszállítói kör kialakítás Folyamatba épített minőség biztosítás

Európai szintű kompetenciák megteremtése az autóbuszgyártásban Folyamatos képzés belső külső Termékek Stratégiai partnerség Értékesítési hálózat és vevőszolgálat országos európai

Műszaki paramétereK

Alváz Típusa: Mercedes-Benz OC 500 LE Alacsony belépést biztosító, önhordó alváz Kép forrása: http://buses.mercedesbenzme.com/

Motor Típusa: Mercedes-Benz OM 936 Max. teljesítmény: Városi: 220 kW Helyközi: 260 kW Max. forgató nyomaték: Városi: 1200 Nm Helyközi: 1400 Nm EURO 6 (EGR szelep, SCR-katalizátor) Kép forrása: https://www.mercedes-benz.hu/

Sebességváltó Típusa: ZF EcoLife AP 6+R Beépített retarderrel Kép forrása: https://www.zf.com/

MÉRETEK Városi/elővárosi Helyközi Hosszúság [mm] 11990 12490 Szélesség [mm] 2250 Magasság [mm] 3070 Tengelytáv [mm] 6030 6530 Nyomtáv elöl [mm] 2103 Nyomtáv hátul [mm] 1802 Mellső kilógás [mm] 2660 Hátsó kilógás [mm] 3300 Terepszög (elöl/hátul) [fok] 7 / 6,8 7,7 / 7,5 Belépőmagasság [mm] 340 380 Járóköz minimális szélessége [mm] 510 Állómagasság a járóközben [mm] 2618-2037

Tömegek, befogadó képesség Városi/Elővárosi Helyközi Menetkész tömeg [kg] 11300 11650 Megengedett terhelés a mellső tengelyen [kg] 6300 7100 Megengedett terhelés a hátsó tengelyen [kg] 11500 Megengedett legnagyobb gördülőtömeg [kg] 17800 18600 Ülőhelyek száma [fő] 35/37 45 Állóhelyek száma [fő] 56/54 25 Szállítható személyek száma [fő] 91/91 70

Felépítmény Vázszerkezet: korrózióálló acél Burkolatok: kompozit és alumínium elemekből Ajtók: Elektromos működtetésűek Ajtóképletek: Városi: 2-2-1 Helyközi: 2-2-0

kínált szolgáltatások Autóbuszunkhoz kínált szolgáltatások

Utas komfortot szolgáló jellemzők Megállóhely on-line fedélzeti kijelzés On-line reklám megjeleníthetőség Kombinált fedélzeti LCD kijelző (1 db, 29”) Univerzális forgalomirányító/ utastájékoztató rendszer Kettős vezérelhetőségű kihangosító rendszer Külső/belső hangszórók Holttérmentes biztonsági fedélzeti kamerarendszer Fedélzeti USB töltők az utasok számára

Utas komfortot szolgáló jellemzők Jármű internet elérési lehetőség Fedélzeti Internet Hot Spot (Wifi) Kombinált redundáns antenna rendszer (GSM 4G, EDR, GPS, URH, WIFI) Elektronikus jegyrendszer kompatibilis kivitel Szélesített ülőlapú ülések Légkondicionált és szellőztetett utastér Mozgássérült rámpa

Utas biztonsági felszereltségek Külső és belső térfigyelő rendszer Automata tűzoltó berendezés a motortérben Célszerű utastér megvilágítás Biztonsági üvegezés Utasajtók záró irányban elektromos érzékelőkkel ellátva (rácsukás-gátlás) Mindhárom ajtó kívülről, belülről egyenként mechanikus úton nyitható

Utas biztonsági felszereltségek Mozgássérült rámpa elektronikus utasbiztonsági reteszekkel ellátva A tolószékes hely menetiránynak háttal, oldaltámasszal, kétpontos biztonsági övvel és leszállásjelző nyomógomb visszajelzéssel kiegészítve Elsősegély felszerelés a gépkocsivezető munkaterében, nyitható rekeszben elhelyezve Menetbiztonsági rendszerek: ABS, ESP

Üzemeltető szempontjából fontos megoldások Távoli fedélzeti diagnosztikai és kontroll rendszer segítségével megjeleníthető üzemelési/működési adatok: Motor üzemállapot Retarder üzemi adatai Diagnosztikai rendszer Kipufogó rendszer állapota Fékrendszer állapota Sebességváltó állapota

Üzemeltető szempontjából fontos megoldások Gumiabroncsok nyomásértékei GPS helymeghatározó rendszer (térképes megjeleníthetőséggel) Utastéri környezet adatai Jármű sebessége Jármű gyorsulás értékei Kontroll rendszer Utasszám adatok

Üzemeltető szempontjából fontos megoldások Hajtóanyag fogyasztás Üzemanyagszintek Biztonsági kamerarendszer (állapotfigyelés) Járat adat Sofőr azonosítás

Üzemeltető szempontjából fontos megoldások A diagnosztikai és kontroll adatokat az autóbusz az üzemeltető által kijelölt számítógépre és/vagy mobiltelefonra képes továbbítani Folyamatos, időkövető állapotfigyelés Akár bekövetkezés előtt megállapítható egy esetleges meghibásodás

járműcsalád tervezett modelljei

A tervezett járműcsalád 12m LE (alacsony belépésű) Városi 3 ajtós M3/I osztályú autóbusz 12m LE (alacsony belépésű) Városi/Elővárosi 2 ajtós M3/I-II osztályú autóbusz 12,5m LE (alacsony belépésű) Helyközi M3/II osztályú autóbusz 2 tengelyes, közép padlós intercity autóbusz 3 tengelyes, közép padlós intercity autóbusz 3 tengelyes, turista autóbusz

A tervezett járműcsalád 8m – 12m Elektromos városi autóbusz 9-21 személyes busz, dízel és elektromos kivitelben 9 személyes kisbusz, dízel és elektromos kivitelben Iskolabusz Egyéb speciális elektromos járművek

Köszönöm a megtisztelő figyelmet