Lakossági fórum-Téglás

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A HELYI ÉS A TELEPÜLÉSI ADÓRENDELETEK SZABÁLYOZÁSÁNAK EGYES KÉRDÉSEI.
Advertisements

– A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény – A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény – A nevelési-oktatási intézmények működéséről.
Településrendezési eszközök, egyeztetésük és az átmeneti rendelkezések dr. Hajnóczi Péter főosztályvezető Belügyminisztérium Területrendezési és Településügyi.
A fogyasztóvédelmi hatóság hatásköre, illetékessége és eljárása a villamosenergia-, földgáz-, víziközmű-, távhő- és hulladékgazdálkodási közszolgáltatás.
Akkreditált Felnőttképzési Intézmény Együttműködés a szakképzés területén a kamarák és az érdekképviseleti szervek között Dávid Lajos FMKIK alelnök Székesfehérvár,
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
A környezetvédelmi megbízott szerepe a vállalkozások tevékenységében és Önkormányzati munkakörben Önkormányzati munkakörben.
Az új közbeszerzési törvény megalkotásának körülményei, várható jövőbeli változások május 26. Dr. Kovács László Miniszterelnökség Közbeszerzési Szabályozási.
A családsegítő és gyermekjóléti szolgálatokat érintő változások A család és gyermekjóléti szolgáltatás.
2011. évi CXXVIII. tv. a katasztrófavédelemről. Egységes állami katasztrófavédelmi szerv Integrált hatóság - tűzvédelem - iparbiztonság - polgári védelem.
TÖRTÉNELEM ÉRETTSÉGI A VIZSGA LEÍRÁSA VÁLTOZÁSOK január 1-től.
NKE. Az Európai Unió elsődleges joga Az alapító szerződések, illetve azok módosításai (a hozzájuk fűzött Jegyzőkönyvek, Nyilatkozatok) Csatlakozási Szerződések.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
TARTALOM BREVIÁRIUM – RÖVID MAGYARÁZATOK NÉGY ESZKÖZ BERUHÁZÁSTERVEZÉS ÉS -MENEDZSMENT Bevezetés Főszereplők Az eszközök Tanulság ESZKÖZÖK és ERŐFORRÁSOK.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
A KÖNYVTÁRELLÁTÁSI SZOLGÁLTATÓ RENDSZER HATÉKONY MŰKÖDTETÉSE ÉS A SZOLGÁLTATÁS NÉPSZERŰSÍTÉSE VI. KSZR MŰHELYNAP – ZALAEGERSZEG NOVEMBER 11. A KSZR.
Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal Haditechnikai és Exportellenőrzési Hatóság Várható változások a hadiipari tevékenységi engedélyezés területén.
Az események bejelentésének és kezelésének folyamata Nagy Zsigmond, balesetvizsgáló október 19.
Közigazgatási szervezetrendszer II. Az államigazgatás szervei – központi és dekoncentrált szervek.
BEST-INVEST Független Biztosításközvetítő Kft.. Összes biztosítási díjbevétel 2004 (600 Mrd Ft)
Kereskedelmi jog V. Előadás Egyes társasági formák A korlátolt felelősségű társaság.
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Az agrár-szakigazgatás szervezeti rendszerének változásai 2017-től
A településrendezést érintő jogszabály változások január 01.-től
A TISZA MENTŐCSOPORT MŰKÖDÉSE
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
A közérdekű munka büntetés végrehajtása az önkormányzatoknál
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
KSH Statisztikai koordinációs főosztály
Összeállította: Horváth Józsefné
A FELÜGYELŐBIZOTTSÁG BESZÁMOLÓJA A VSZT
A víziközmű-szolgáltatásról szóló évi CCIX
ŐRSÉGI TÖBBCÉLÚ KISTÉRSÉGI TÁRSULÁS
Szupergyors Internet Program (SZIP) Jogi akadálymentesítés megvalósítása: Jogalkotással is támogatjuk a fejlesztéseket dr. Pócza András főosztályvezető.
Az Áldozatsegítő Szolgálat átalakulása
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
Kiskunfélegyháza Város Polgármesteri Hivatal
Tóth Gábor Heves Megyei Kormányhivatal Jogi és Koordinációs Főosztály
A kollektív szerződés Dr. Fodor T. Gábor Ügyvéd
Kommunikáció a könyvvizsgálatban
Elektronikus irat (elektronikus dokumentum) és elektronikus aláírás
SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ február 6.
JELENTÉS a Nemzeti Civil Alapprogram működésének-támogatásának hatásáról, figyelemmel a társadalmi és civil kapcsolatok fejlődésére, egyes kiemelt fontosságú.
CSOPORT - A minőségellenőrök egy megfelelő csoportja
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
1993-as közoktatási törvény
Közigazgatási jog, közigazgatási szervezetrendszer I.
A PDCA elv alkalmazása az információvédelmi irányítási rendszerekben 1
Intézmény-akkreditáció szakképző intézmények kérelme esetén
Kiskunfélegyháza Város Polgármesteri Hivatal
Nemeskocs Község Önkormányzatának Településkép-védelmi Rendelete
Jegyzői Értekezlet A településkép védelméről szóló évi LXXIV. Törvény végrehajtásának aktuális Önkormányzati feladatai Lukáts István.
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
A Dunához kapcsolódó lehetőségek Budapest közlekedésfejlesztésében
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Új pályainformációs eszközök - filmek
Szabványok, normák, ami az ÉMI minősítési rendszerei mögött van
Európai és Magyar Építésügyi Technológiai Platform
A Közbeszerzési Döntőbizottság tapasztalatai Dr
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Az állami tulajdonú társaságok számvevőszéki ellenőrzésének tapasztalatai Előadó: dr. Nagy Imre felügyeleti vezető Budapest, szeptember 27.
Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ
Társadalmi integráció kistelepüléseken
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
Fehér Gyűrű Közhasznú Egyesület – TÁMOP 5.6.1/C projekt
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Jegyzői értekezlet május 7. Hatósági Főosztály
REGIONÁLIS KÉPZÉS REGIONÁLIS KÉPZÉS.
Előadás másolata:

Lakossági fórum-Téglás A TELEPÜLÉSKÉPI ARCULATI KÉZIKÖNYV (TAK) és A TELEPÜLÉSKÉPI RENDELET KÉSZÍTÉSE Lakossági fórum-Téglás Előadó: Végh József okl. építészmérnök, városépítési szakmérnök, főépítész Art Vital Kft. 2017.június.13.

TAK elkészítése a településkép védelméről szóló 2016. évi LXXIV TAK elkészítése a településkép védelméről szóló 2016. évi LXXIV. törvény végrehajtása során A törvény célja, hogy a települési közösségek hatékonyan óvják meg környezeti kultúrájukat, és fejlesszék azt. A törvényben bevezetett új elemek, felhatalmazások: 1.Településképi Arculati Kézikönyv Széleskörű társadalmi bevonással készül Feltárja és bemutatja a településen belül jól elkülönülő egyes településrészek arculati jellemzőit és értékeit Javaslatot tesz a településképhez illeszkedő építészeti elemek alkalmazására. A településképi rendelet megalapozását szolgálja 2.Településképi rendelet A településkép-védelem összes eleme egy önkormányzati rendeletbe kerül

Minta Településképi Arculati Kézikönyvek HAJDU-BIHAR MEGYEI ÉPÍTÉSZ KAMARA Minta Településképi Arculati Kézikönyvek

Az önkormányzat feladatai Partnerségi egyeztetés új keretszabályai szerinti partnerségi rendelet megalkotása Főépítész megbízása legalább a Településképi Arculati Kézikönyv és településképi rendelet készítésének idejére A Településképi Arculati Kézikönyv és településképi rendelet elkészítése legkésőbb 2017. október 1-ig A településképi rendelet jóváhagyását követően a HÉSZ felülvizsgálata A településképi követelmények hatályon kívül helyezése A településképi rendelettel való összhang megteremtése

TAK-Tartalomjegyzék Köszöntő 1. Bevezetés Tornácok 2. Település bemutatása (általános településkép, településkarakter) Ajtók, ablakok Homlokzatképzés, anyaghasználat 3. Örökségünk (a településképi szempontból meghatározó építészeti, műemléki, táji és természeti értékek, településképi jellemzők) Részletek Kerítések, térfalak 4. Településképi szempontból meghatározó területek (eltérő karakterű területek lehatárolása, a településkép, arculati jellemzők és településkarakter bemutatásával) Kertek Közterületek településképi útmutatója: Utcák 5. Ajánlások (a településkép minőségi formálására vonatkozó ajánlások: építészeti útmutató) Közterek, közparkok, közkertek 6. Jó példák - épületek, épített részletek (ajtók, ablakok, tornácok, anyaghasználat, színek, homlokzatképzés, kerítések, kertek, zöldfelületek kialakítása) Telepítés Terepalakítás 7. Jó példák - sajátos építményfajták, reklámhordozók, egyéb műszaki berendezések Magasság Tetőhajlásszög 8. Beépítési vázlatok (nem kötelező tartalom) Tetőforma

Örökségünk… Római katolikus templom Görög katolikus templom Református templom Városháza Degenfeld-Schomburg kastély

Településképi szempontból meghatározó területek lehatárolása

Településképi rendelet A településképi rendelet tartalma: Helyi védelem Településképi követelmények Területi építészeti Egyedi építészeti Reklámhordozókra és egyéb műszaki berendezésekre vonatkozó Településkép-érvényesítési eszközök Településkép-védelmi tájékoztatás és szakmai konzultáció (ÚJ) Településképi véleményezési eljárás Településképi bejelentési eljárás Településképi kötelezés

Miért hasznos a településkép önálló szabályozása? HAJDU-BIHAR MEGYEI ÉPÍTÉSZ KAMARA Miért hasznos a településkép önálló szabályozása? A településképi rendelet nem írhat elő településképi véleményezést az egyszerű bejelentéshez kötött építési tevékenységek esetén, de az abban foglalt településképi követelmények betartása kötelező a tervezőnek, az építtetőnek, a kivitelezőnek egyaránt. A településképi szabályozás lehetővé teszi, hogy a települési közösségek tudatosan, ezáltal hatékonyan óvják meg környezeti kultúrájukat, és fejlesszék azt. Ezzel a jelenleginél is jobban biztosított a helyi önrendelkezési jog a településkép alakítása, védelme tekintetében. a településképi rendelet nem vonhatja településképi véleményeztetés alá az egyszerű bejelentéshez kötött építési tevékenységeket Jogkövető magatartást feltételez az építési folyamat valamennyi résztvevőjétől.

Mi a helyi közösségek szerepe a szabályozás készítése során? A helyi polgárok , civil és érdekképviseleti, továbbá gazdasági és a vallási közösségek aktív bevonásával minden településnek el kell készítenie a település-képi rendeletét, és az azt megalapozó Településképi Arculati Kézikönyvet (TAK-ot) 2017. október 1-ig. A társadalmasítás célja az, hogy a helyi közösségek gondolják végig, és vitassák meg, hogy milyen környezetben szeretnének családjaik számára lakóhelyet biztosítani.

A partnerségi egyeztetés szabályai 1. Önkormányzati rendelet alkotása a partnerségi egyeztetés szabályairól (PSZ) Partner: lakosság; érdekképviseleti szerv; civil és gazdálkodási szerv; vallási közösségek; „Alapelv”: helyi adottságnak megfelelő teljes körű nyilvánosság biztosítása

A partnerségi egyeztetés szabályai 2. Előzetes tájékoztató szakasz Előzetes tájékoztatás (hirdetőfelületen, helyi lapban, honlapon) Lakossági fórumon szóbeli véleményezési lehetőség, fórumot követően 8 napon belül írásbeli (papír/elektronikus) véleményezési lehetőség 3. TAK és településképi rendelet tervezetének elkészítése 4. Partnerségi véleményezés/munkaközi tájékoztató szakasz

A partnerségi egyeztetés szabályai 5. TAK és településképi rendelet megtárgyalása és elfogadása a képviselő-testület által 6. Elfogadott TAK és településképi rendelet közzététele 7. Monitorozás Nyilvános értékelő felület létrehozása és működtetése a honlapon Főépítész évente egy alkalommal kiértékeli és ismerteti a véleményeket a testülettel

Egyeztetés szakaszai a TAK készítése során 1. Adatok beszerzése Adatszolgáltatási kérelem megküldése/feltöltése 1. illetékes Nemzeti Park Igazgatóság (Hortobágyi Nemzeti Park Igazgatóság) 2. Kulturális örökség védelméért felelős miniszter 3. kormányhivatal örökségvédelmi hatáskörben eljáró járási hivatala 4. Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Hivatala (NMHH) Adatszolgáltatási kötelezettség teljesítése 21 napon belül 2. TAK és a településképi rendelet tervezetének elkészítése

Egyeztetés szakaszai a TAK készítése során 3. TAK és a településképi rendelet tervezetének véleményeztetése Technikai háttér: Lechner Tudásközpont által működtetett digitális egyeztetési felület (biztosítja a TAK elérhetőségét, véleményezést, vélemények elérését az önkormányzatnak) Véleményezési kötelezettség teljesítése  21 napon belül vélemény feltöltése TAK véleményezői: Településképi rendelet véleményezői: Magyar Építész Kamara (MÉK) állami főépítészi hatáskörében eljáró fővárosi és megyei kormányhivatal NMHH kulturális örökség védelméért felelős miniszter illetékes nemzeti park igazgatóság

Egyeztetés szakaszai a TAK készítése során 4. TAK és a településképi rendelet megtárgyalása és elfogadása a képviselőtestület által Beérkezett vélemények, el nem fogadott vélemények és azok indokolása, TAK-tervezetében javasolt módosítások 5. Elfogadott TAK és a településképi rendelet elérhetővé tétele 15 napon belül Megküldése: Lechner Tudásközpontnak állami főépítésznek Kormányhivatal építésügyi osztályának 6. Esetleges törvényességi felügyeleti eljárás kezdeményezése, ha Állami főépítész: jogszabályi összeütközés/elkészítés hiánya Kormányhivatal járási hivatala: jogszabályi összeütközést észlel

Ütemterv

TAK-Téglás

Várjuk észrevételeiket, javaslataikat! E-mail címen: teglasph@teglas.hu Postai címen: 4243 Téglás, Kossuth u. 61.

KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET!