Önvédelem és közelharc

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
– A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény – A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény – A nevelési-oktatási intézmények működéséről.
Advertisements

Az óvodai matematikai nevelés elvei, céljai, feladatai Tk. 29.old. Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
ADATSZERZÉS, INFORMÁCIÓ HASZNOSULÁS Biztonságtudatos vállalati kultúra Készítette: Jasenszky Nándor egyetemi szakoktató NKE NBI TEH tanszék.
Környezetszennyezés A mai emberek felelőtlenek. Szennyezik a levegőt, folyókat. Ezért napjainkba sok ezer ember hal meg környezet szennyezéstől.
Nagyrendezvények közlekedésszervezési problémái Munkácsy András – Szele András KTI Közlekedésszervezési és Hálózatfejlesztési Központ Közlekedéstudományi.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése 1. Kommunikáció, a meggyőző kommunikáció.
Ady Endre Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola - Berhida Környezeti nevelés.
1. Bethlen Gábor Középiskola, Szakképző Iskola és Kollégium Nyírbátor 2 Iskolai közösségek A tanulók összetétele: A tanulói létszám jelenleg:780 fő –Szakközépiskolai.
Az állatvilág alkalmazkodása a zord téli körülményekhez melegebb vidékre vándorolnak alkalmazkodnak a megváltozott környezethez téli álmot alszanak / hibernálják.
Melyik agyféltekéje domináns? – teszt Pillantson a pörgő lányra! Merre forog? Az óramutató járásának megfelelően vagy azzal ellentétesen ?  Ha úgy.
SPORTISKOLÁK ORSZÁGOS TANÁCSKOZÁSA A SPORTSPECIFIKUS TANTÁRGYAK TÜKRÉBEN CSANÁDI ÁRPÁD ÁLTALÁNOS ISKOLA, SPORTISKOLA ÉS KÖZÉPISKOLA RABI FERENCNÉ intézményvezető.
Az akkreditáció szerepe a megváltozott munkaképességű munkavállaló személyének társadalmi reintegrációjában Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest,
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
Dr.Vécsei Pál A világgazdasági válság hatása a munkanélküliség területi alakulására Budapest, február.
Környezeti fenntarthatóság. A KÖRNYEZETI FENNTARTHATÓSÁG JELENTÉSE A HELYI GYAKORLATBAN Nevelőtestületi ülés,
KÉPZŐ- ÉS IPARMŰVÉSZET ISMERETEK ÁGAZATI SZAKMAI ÉRETTSÉGI VIZSGA (középszintű) május-június.
A székesfehérvári fiatalok helyzete
Dr.Vécsei Pál A világgazdasági válság hatása a munkanélküliség területi alakulására Budapest, február.
TÁMOP / „A hátrányos helyzetűek foglalkoztathatóságának javítása (Decentralizált programok a konvergencia régiókban)”
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése 19
A felvilágosodás korának testkultúrális reformjai
Szociális kompetencia
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
Mayer József Budapest február 27.
Microsoft Office Publisher
A térdkímélő „mezítlábas” futótechnika tanulása
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
ESETTANULMÁNY Készítette: Fenyvesi Petra
Kockázat és megbízhatóság
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
KRE-AKTÍV motivációs projekt
CSOPORT - A minőségellenőrök egy megfelelő csoportja
Algoritmusok és Adatszerkezetek I.
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Környezeti teljesítményértékelés
A földrajzi kísérletek szervezése és végrehajtása
Portia ládikái (ld. A velencei kalmár)
MEGKEZDTÜK A FELKÉSZÜLÉST A TANULÓI LAPTOP PROGRAMRA
Kognitív viselkedés-tréning cukorbetegek és veszélyeztetettek számára
Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest, december 18.
POLINÓMOK.
Az orvostudomány és jóga gyakorlati összekapcsolása, alkalmazása az egészség megőrzése és betegségek kezelése során: Swami Sivananda Saraswati orvos-jógi.
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
TÉNYEK UTÁN CSELEKVÉS Viziné Molnár Anna Uzsoki Utcai Kórház
Környezeti Kontrolling
Élj ökosan – generációkon át II.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
A csoportok tanulása, mint a szervezeti tanulás alapja
AZ INTÉZMÉNY NEVELÉSI CÉLJAI
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
TÁRGYI ESZKÖZÖK ELSZÁMOLÁSA
Természetismereti kirándulásra való felkészüléshez javaslat
A számítógép története
TUDATOSSÁG ÉLJÜNK A JELENBEN.
HIRING 101: BEVEZETÉS A TOBORZÁS-KIVÁLASZTÁSBA
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
Belügyi Rendészeti Ismeretek
Az egyén társadalmi integrációja
U8 – U10 célok a szezonra.
Iskolai szociális segítő
Mit tegyenek a kiégett séfek, hogy újra lelkesek legyenek?
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
A részekre bontás tilalma és annak gyakorlati alkalmazása
A tehetséggondozás kihívásai
Környezetgazdaságtan 6. előadás A környezeti szabályozás eszközei
Előadás másolata:

Önvédelem és közelharc - Az emberi test sérülékeny pontjai - Mi az önvédelem/közelharc lényege? - Az önvédelem pszichológiai jellemzői - Az önvédelem anatómiai jellemzői

Az emberi test sérülékeny pontjai : - állcsúcs - állszöglet - halánték - nyaki ütőér - orrtő - szemgolyó - gége - lágyék - áll alatti terület

Mi az önvédelem/közelharc lényege? Az önvédelem esszenciája nem egy bonyolult technikában, vagy az erő alkalmazásában rejlik, hanem a probléma és a körülmények megértésében. A legtöbb harcművészetet, legyen szó akár a kaliról, a jujutsuról, a kung furól, muay thairól, vagy számos más stílusról – az ősi katonai rendszerekből eredeztetik. A csatatereken alkalmazott fogások szelídültek sporttá, iskolai tantárggyá, az önnevelés eszközévé, dinamikus meditációvá, esetleg egészségmegőrző tornává. Közös vonásuk azonban, hogy mindegyik hatékony önvédelemnek tekinti önmagát. Van egy iskola, amelyik úgyszólván a szemünk előtt alakult katonai közelharcból szabadidősporttá: a krav maga.

Az önvédelem pszichológiai jellemzői : " Képzeljük el a következő jelenetet: egy kellemes vacsora, mozi vagy színház után egy néptelen utcában sétálunk hazafelé. Nyugodtak, kellemesen ellazultak vagyunk, gondolataink messze járnak... " A hibát a második mondat második fele tartalmazza. Úgy gondolom, hogy még csak harcművésznek sem kell lenni ahhoz, hogy egy néptelen utcán (vagy bármilyen potenciálisan veszélyes helyszínen vagy szituban) NE JÁRJANAK messze a gondolataink. Inkább próbáljunk a környezetre és az abban végbemenő változásokra figyelni. Ebben az esetben jelentősen lecsökken a "váratlan"-nak nevezett események száma, és az ezek által okozott meglepetésből adódó ijedtség, stressz, lebénulás is.  Szerintem az alapok itt kezdődnek. Ezt a hozzáállást kell először magunkévá tenni. És azt már csak zárójelben jegyzem meg, hogy a környezetünkre irányuló folyamatos figyelmet nem csak a veszélyhelyzetekben célszerű alkalmazni, ugyanis nem mindig tudjuk, hogy egy adott helyzet rejt-e magában veszélyeket. Ezért igazából mindig, minden helyzetben érdemes fenntartani a figyelem állapotát.

Az önvédelem anatómiai jellemzői : Aki a saját harcművészetében/küzdősport jában évek hosszú sora alatt elsajátította a megfelelő tudást, hogy mesterré váljon, annak hasznos lehet az edzői hivatás tudásanyagának megszerzése is. Például: anatómia, edzéselmélet és módszertan, élettan, gimnasztika, pedagógia, pszichológia. Így az edzői munka tudatossá, megalapozottá, tervezetté válik. 

Készítette: Szetele Regina Kíra 9/SzB