KOLPING Nagyváthy János Gimnázium Szakgimnázium és Szakközépiskola Csurgó, Iharosi u.2 www.kolping-nkicsurgo.hu.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Pályaválasztás a 8. osztály után Irány: a Nyíregyházi Szakképzési Centrum Wesselényi Miklós Középiskolája, Szakiskolája és Kollégiuma.
Advertisements

Ráczné Dr. Rózsa Katalin projektvezető A DASZK fő feladatai TÁMOP /2-2F
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
Ady Endre Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola - Berhida Környezeti nevelés.
Beiskolázás a 2016/2017. tanévre az érettségi utáni képzésekben Készítette: Szilágyi Sándor szakképzési igazgató-helyettes január DSZC Brassai Sámuel.
„Dolgozva tanulj!” Tájékoztató a „Gyakorlati oktatók továbbképzése a szakképzésben” című TÁMOP B-13/ projekt feladatairól
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
A családsegítő és gyermekjóléti szolgálatokat érintő változások A család és gyermekjóléti szolgáltatás.
Pannon Egyetem Gépészmérnöki szak Az elmúlt években jelentősen megnőtt a kereslet idegen nyelvet ismerő és megfelelő számítástechnikai alapokkal rendelkező.
Aktualitások és változások a pedagógiai szakszolgálati feladatellátásban 2016 őszén 1.
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
SPORTISKOLÁK ORSZÁGOS TANÁCSKOZÁSA A SPORTSPECIFIKUS TANTÁRGYAK TÜKRÉBEN CSANÁDI ÁRPÁD ÁLTALÁNOS ISKOLA, SPORTISKOLA ÉS KÖZÉPISKOLA RABI FERENCNÉ intézményvezető.
1 A SZAKMAI ÉS VIZSGAKÖVETELMÉNYEK JOGSZABÁLYI KÖRNYZETE, ÚJ FOGALMAI Laczkovich Jánosné Budapest, május 17.
Az akkreditáció szerepe a megváltozott munkaképességű munkavállaló személyének társadalmi reintegrációjában Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest,
Komárom – Esztergom Megyei Fejlesztési és Képzési Bizottság Hiányszakmák.
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése.
Bolyai Farkas Szakképző Iskola „ Régi hagyományok… … új tudományok”
Üdvözöljük a iskolaév beiskolázási bemutatóján
időskorban felmerülő Problémák és megoldásmódok
Pályaválasztási szülői értekezlet Készítette: Gede Eszter
A szakiskolák aktuális problémái
Gazdasági informatika - bevezető
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Beiskolázás a 2016/2017. tanévre az érettségi utáni képzésekben
cím: Nyíregyházi SZC Wesselényi Miklós Szakgimnáziuma, Szakközépiskolája és Kollégiuma OM: Telefon: 70/
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
Közösségi művelődés tanára Osztatlan mesterképzés
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
Kispálné Horváth Mária
Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
TOP SO „Foglalkoztatási paktum Barcs és térségében” A Foglalkoztatási stratégia célrendszere tervezett programok BARCS VÁROS.
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
1993-as közoktatási törvény
HHR.
középfokú felvételi eljárás
Nemeskocs Község Önkormányzatának Településkép-védelmi Rendelete
Veszprémi Érseki Hittudományi Főiskola
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
főigazgatóhelyettes, NSzFI
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
INFOÉRA Zsakó László Informatikai tanárszak problémái ELTE Informatikai Kar Juhász István-Zsakó László: Informatikai.
Merre tovább a középiskola után?
DARUS.
A villamos installáció problémái a tűzvédelem szempontjából
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Új pályainformációs eszközök - filmek
Szabványok, normák, ami az ÉMI minősítési rendszerei mögött van
Pályaválasztási tájékoztató
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
TÁRGYI ESZKÖZÖK ELSZÁMOLÁSA
Lorem ipsum.
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
A KECSKEMÉTI BOLYAI JÁNOS GIMNÁZIUM
Intézmény minőségirányítási programja
A Tanácsadók Virtuális Közösségének
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Üzlezi információelemző specializió
A statisztikus elemző specializió
Előadás másolata:

KOLPING Nagyváthy János Gimnázium Szakgimnázium és Szakközépiskola Csurgó, Iharosi u.2 www.kolping-nkicsurgo.hu

A 2017-2018-as tanévben induló osztályaink Szakgimnázium Autószerelő Mezőgazdasági gépésztechnikus Pedagógiai és családsegítő munkatárs Szakközépiskolai képzés ( 3 éves ) Családi Gazdálkodó Mezőgazdasági gépész Szociális gondozó és ápoló Hegesztő Ipari gépész

Autószerelő (A képzés csak elegendő létszámú jelentkező esetén indul) Az autószerelő szakma is lassan hiányszakmának minősül. Jól képzett, gyakorlatban jártas gyorsan reagálni tudó kreatív szakemberre van szüksége a szakmának. Ennek a gyakorlatnak a megszerzését hivatott biztosítani a működő autószerviz. A képzés során szükséges javítási , szerelési tevékenység megismerése mellett gyakorlatot szereznek a tanulók a műszaki vizsgáztatás, valamint az eredetiségvizsgálat ismereteiből is. Lehetőség van a jogosítvány kedvezményes megszerzésére is.  A tanulókat gépészeti alapismeretek érettségi vizsgára készítjük fel. A képzés során elsajátítják a műszaki tudományok alapjait (műszaki ábrázolás, mérések, mechanika, anyagismeret, műszaki informatika, elektrotechnika).

Mezőgazdasági gépésztechnikus A képzés célja: olyan műszaki, mezőgazdasági és közgazdasági ismeretekkel rendelkező szakember képzése, aki képes az általa vezetett kisebb gazdasági egység önálló irányítására, ellenőrzésére a mezőgazdasági gépek és berendezések gazdaságos, a termesztés-, és tartástechnológiai követelményeknek megfelelő üzemeltetésére, azok szakszerű karbantartására és javítására. a képzés során „T” mezőgazdasági vontató jogosítvány megszerzése lehetőség és követelmény, melynek képzése díjmentes. a moduláris képzési formák és a megszerzett ismeretek, kompetenciák lehetővé teszik a rokonszakmák gyors, rövid időtartamú tanfolyamokon történő elsajátítását ( pl: erdőgazdasági gépésztechnikus).

Pedagógiai és családsegítő munkatárs A pedagógiai és családsegítő munkatárs (humán szakközépiskola) képzésben a humán tudományok alapjait sajátítják el a tanulók, ezért a humán tantárgyak óraszáma nagyobb mint az alaptantervben (magyar nyelv és irodalom, rajz, ének, idegen nyelv) A személyiségközpontú szemléletmód, az önismeret és önművelődés, valamint a tudatos pályaválasztás elősegítését biztosítják a szakmai alapozó, valamint az érettségi vizsgára felkészítő tantárgyak. Ezek a pszichológia, pedagógia valamint a pedagógiai gyakorlat. Érettségi vizsgára oktatási alapismeretekből készítünk fel. Kiemelt feladatnak tekintjük a továbbtanulásra való felkészítést is. Érettségi utáni szakképesítésként várhatóan pedagógiai asszisztens, gyógypedagógiai asszisztens és családpedagógiai mentor szakképesítés megszerzésére lesz lehetőség. Két idegen nyelv

Családi gazdálkodó Egy teljesen új szakma elsajátítására nyújt lehetőséget, mely mezőgazdasági vállalkozóvá vagy őstermelővé váláshoz teljes körű adminisztratív és gyakorlati gazdálkodási tudást ad. Az uniós pályázatok benyújtásához ez a szakképesítés többlet pontot jelent. A képzés során „T” mezőgazdasági vontató jogosítvány megszerzése lehetőség, és követelmény.

Mezőgazdasági gépész A képzés célja olyan ismeretek átadása,melyek birtokában a végzett tanuló képes lesz általános és speciális szakmai gyakorlati,  gépüzemeltetési, gép-üzemfenntartási és gépszerelő feladatok megoldására. A képzés során „T” mezőgazdasági vontató jogosítvány megszerzése lehetőség és követelmény, ez díjmentes, csupán a vizsgadíjat kell fizetni.

Hegesztő Keresett a gépészetben, és széles körben alkalmazott a szereléstechnikában. A szakmai képzés célja A hegesztéshez alkalmazott kézi-, gépi szerszámok, berendezések, mérő és ellenőrző eszközök, készülékek, segédeszközök szerkezeti kiképzésének, működésének megismerése, alkalmazása. A hegesztés során előforduló hegesztési eltérések értelmezésének és a munka előtti és közbeni mérések és ellenőrzések megismerése. Különböző hegesztési eljárások, -( bevontelektródás-, fogyóelektródás-, gáz-, és volfram hegesztés ), valamint a hegesztő-vágógép alkalmazásának elsajátítása. A szakmai képzés során lehetőség van gazdálkodó szervezetnél tanulószerződéssel végzett szakmai gyakorlatra. Önálló, késztermékre vonatkozó minőségi előírásokat ismerő, felelősségteljes munkavégzés kifejlesztése.

Ipari gépész (géplakatos) A képzés ösztöndíjas Feladata az iparban használt gépek, berendezések javítása, karbantartása, az üzemszerű működésük biztosítása. Ezzel összefüggésben alkatrész felújítási, szerelési feladatok, beüzemelési és adminisztrációs tevékenységek végzése. Megtanulnak Méréstechnikai eszközöket használni Műszaki rajz, illetve dokumentáció alapján alkatrészeket készíteni, javítani Alapvető kézi és gépi forgácsolási módszereket alkalmazni Hegeszteni, forrasztani, gépszerelési illetve beállítási munkákat végezni Mindezeket az iskola korszerű műhelyeiben, jól képzett oktatók irányításával sajátíthatják el

Szociális gondozó és ápoló Ápolási, gondozási alapfeladatokat lát el, felméri a fogyatékkal élő, valamint az idős emberek szükségleteit. Vezeti a gondozási, ápolási, fejlesztési tervet és a rehabilitációs programot. Munkája során jól kell kezelnie az előítéleteket a szolgáltatást igénybe vevők komplex problémáit és a birtokába jutott információkat.

Kollégium Az iskola mellett működő kollégiumban 150 fő elhelyezésére van lehetőség. Szobáink négyágyasak, egy–egy lakóegység két szobából áll. Biztosítjuk a szabadidő hasznos és kulturált eltöltését is úgy, hogy a tanulásra is optimális idő maradjon.

Diákélet Diákönkormányzatunk – amellett, hogy képviseli a diákság érdekeit – minden évben több nagyobb programot is szervez. Ezek közül kiemelkedik a szecskaavató és a diáknap

Külföldi kapcsolataunk Meuselwitz Minden évben – felváltva – jó hangulatú csereprogramokon vesznek részt diákjaink. Idén a mi tanulóink voltak Németországban 10 napot, tavaly a németek látogattak hozzánk. Kiváló alkalom a nyelv gyakorlására, más kultúrával való ismerkedésre.

Sport - szabadidő Füves focipálya Tornacsarnok Uszoda Könyvtár

Nyílt napok iskolánkban: A jövő Műszaki pályák presztízsének növekedése Természettudományos műveltség felértékelődése Szakképzés rugalmasságának növekedése – új OKJ – duális szakképzés Nyílt napok iskolánkban: 2017. nov. 21 – nov. 24.

Fontosabb adataink Tel: 82/471- 353 E-mail: kolping.nagyvathy.titkarsag@gmail.com WEB: kolping-nkicsurgo.hu Facebook: https://www.facebook.com/nagyvathy.kozepiskola.csurgo OM kód: 202 724

„Az élet egyikünk számára sem könnyű, de nincs semmi baj, ha az embernek van kitartása, s főleg önbizalma. Hinnünk kell, hogy tehetségesek vagyunk valamiben, s hogy ezt a valamit bármi áron is, el kell érnünk.” M. Curie