Az autentikus szövegek szerepe a szaktárgyi órákon ÓVODAPEDAGÓGUS ÉS TANÍTÓ SZAK MEGÚJÍTÁSA TUDOMÁNYOS ÉS SZAKMAI REGIONÁLIS KONFERENCIA SÁROSPATAK Az autentikus szövegek szerepe a szaktárgyi órákon avagy Mozaikok a BaCuLit-programból Varga-Novákovits Zsuzsanna 2014.
Az autentikus szöveg: nem didaktikus, mindennapjainkban jelen vannak
BaCuLit - projekt BaCuLit: Basic Curriculum in Teachers’ In-Service Training in Content Area Literacy in Secondary Schools Alapozó tanárképzési program a szaktárgyi olvasáskészség fejlesztésére - Comenius-projekt (2011-2012) Az ADORE-program (2006-2009) kutatási eredményeire épít - 11 ország „jó gyakorlata”(Olvasási nehézségekkel küzdő tizenévesek tanítása. A jó gyakorlat kulcselemei.) - John Hattie: Látható tanulás c. műve (83 millió diák) Célja: - A tanárok szakmai arzenáljának bővítése a tantárgyspecifikus olvasás tanításában - Az osztálytermi gyakorlat tartós megváltoztatása
Tanulóbarát definíció: engedetlen Szótári meghatározás: 1. általános értelemben egy akarat (törvény, parancs, rendelet stb.) megtagadása. Tanulóbarát definíció: Tanári modell: 1. Ha valaki engedetlen, akkor nehezen kezelhető és kellemetlen. 2. Van egy lányom, aki engedetlen, amikor nem akar lefeküdni. 3. Amikor engedetlen vagy, nem követed mások tervét. Tanulói meghatározás: Amikor engedetlen a kutyám, nem akar kimenni a szobámból. Ha engedetlen a testvérem, nem akarja megenni a spenótot.
Köszönöm a figyelmet!