Az autentikus szövegek szerepe a szaktárgyi órákon

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Ádám László Középiskola és Szakiskola, Nagykőrös 1.
Advertisements

Emberformáló folyamatok Dr. Molnár Béla Ph.D. főiskolai docens.
„A program megvalósulását az Országos Foglalkoztatási Közalapítvány a Munkaerő-piaci Alapból támogatja” Záró konferencia június „ Új esély:
Pedagógus Hivatás Munkacsoport dr. Liptai Kálmán az MRK alelnöke dr. Gloviczki Zoltán az MRK Pedagógusképzési bizottságának elnöke.
Regionális konferencia Szolnok március 12..
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
ÖVEGES KONFERENCIA Mosonmagyaróvár június 27.
SPORTISKOLÁK ORSZÁGOS TANÁCSKOZÁSA A SPORTSPECIFIKUS TANTÁRGYAK TÜKRÉBEN CSANÁDI ÁRPÁD ÁLTALÁNOS ISKOLA, SPORTISKOLA ÉS KÖZÉPISKOLA RABI FERENCNÉ intézményvezető.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése és a szolgáltatást támogató eszközök beszerzése a sajátos.
AZ ISKOLA–EGÉSZSÉG KÖZPONT – FORMA ÉS TARTALOM A TÁMOP KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJÉNEK CÉLJAI, A MEGVALÓSÍTÁS MÓDSZEREI ÉS A SZAKMAI.
Záró konferencia Dósáné Pap Györgyi HASIT 4. alprojekt Hallgatói motiváció erősítése.
1 A SZAKMAI ÉS VIZSGAKÖVETELMÉNYEK JOGSZABÁLYI KÖRNYZETE, ÚJ FOGALMAI Laczkovich Jánosné Budapest, május 17.
Dr. Jakab Julianna Budapest, október 29.. A projekt célja, hogy támogassa a nők által tulajdonolt és irányított vállalkozások életlehetőségeinek,
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
Pályázati lehetőségek Nagy Réka Közművelődési és kulturális intézmények pályázati lehetőségei.
A nemzetiségi nevelés-oktatás eredményei és hatékonyság mutatói a tótkomlósi Szlovák Két Tanítási Nyelvű Általános Iskolában és Óvodában Készítette: Laukó.
TÁMOP Záró-konferencia Budapest, szeptember Csoportos tanácsadás – műhely Esetbemutatás Garai Zsuzsa, pályaorientációs tanácsadó.
Than Károly Ökoiskola Jó gyakorlatok. BEFOGADÓ ISKOLA VAGYUNK LEHETŐSÉGET ADUNK ELFOGADUNK EGYÉNI TANULÁSI UTAKAT KERESÜNK.
Bolyai Farkas Szakképző Iskola „ Régi hagyományok… … új tudományok”
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
„A helyi innovációk keletkezése, terjedése és rendszerformáló hatása az oktatási ágazatban” (K ) Az „Innova” kutatás „A helyi innovációk keletkezése,
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
imagine great people 1990.: USA 2000.: Magyarország 130 országban
Az EGT és Norvég Alapok ( ) eddigi eredményei
GAZDASÁGI FÓRUM SZENTGOTTHÁRD
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az „első lépés” TÁMOP
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Új továbbképzési lehetőségek tanároknak és oktatóknak
A magyar LLG Tanács ülése
Mayer József Budapest február 27.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Kispálné Horváth Mária
Első magyarországi EUCIP konferencia Számalk-Szalézi Szakgimnázium Budapest, október 20. EUCIP ITAF 4 modul, 200 vizsgázó ̶ a EUCIP ITAF képesítés.
D Á N I A 2007.november Készítette: KOVÁCSNÉ NAGY MÁRIA.
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
Teljesítményértékelési rendszer
Szakmai tanárképzés országos módszertani- és képzésfejlesztése
Vörös-Gubicza Zsanett képzési referens MKIK
Kereskedelmi szerződések joga
Mátészalkai Szakképző Iskola
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
Szervezetfejlesztés II. előadás
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
A program általános célja
Fazekas Ágnes – Halász Gábor-Horváth László
Felvételi eljárás dokumentumai
Folyamatosan emelkedik a lakosság
Intézményvezetői célkitűzések
Mentés másként Vajdasági Magyar Pedagógusok Egyesülete
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
főigazgatóhelyettes, NSzFI
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
„ Egy hatékony iskolai egészségnevelési program – az egyik legköltséghatékonyabb beruházás, amit egy nép (állam) csak megtehet annak érdekében, hogy párhuzamosan.
DARUS.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
KÖFOP VEKOP A közszolgáltatás komplex kompetencia, életpálya-program és oktatás technológiai fejlesztése Az értékelési szempontok.
A Pénziránytű Alapítvány tevékenységének bemutatása
Econventio Kerekasztal Közhasznú Egyesület
9-10.-es bemeneti mérések és a fejlesztő munkánk
KRÉTA-ESL Bemutató.
Bemeneti kompetenciamérés 2007/2008 tanév
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
Autós - Motoros Iskola, Kiskőrös, Martini u. 1
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
Előadás másolata:

Az autentikus szövegek szerepe a szaktárgyi órákon ÓVODAPEDAGÓGUS ÉS TANÍTÓ SZAK MEGÚJÍTÁSA TUDOMÁNYOS ÉS SZAKMAI REGIONÁLIS KONFERENCIA SÁROSPATAK Az autentikus szövegek szerepe a szaktárgyi órákon avagy Mozaikok a BaCuLit-programból Varga-Novákovits Zsuzsanna 2014.

Az autentikus szöveg: nem didaktikus, mindennapjainkban jelen vannak

BaCuLit - projekt BaCuLit: Basic Curriculum in Teachers’ In-Service Training in Content Area Literacy in Secondary Schools Alapozó tanárképzési program a szaktárgyi olvasáskészség fejlesztésére - Comenius-projekt (2011-2012) Az ADORE-program (2006-2009) kutatási eredményeire épít - 11 ország „jó gyakorlata”(Olvasási nehézségekkel küzdő tizenévesek tanítása. A jó gyakorlat kulcselemei.) - John Hattie: Látható tanulás c. műve (83 millió diák) Célja: - A tanárok szakmai arzenáljának bővítése a tantárgyspecifikus olvasás tanításában - Az osztálytermi gyakorlat tartós megváltoztatása

Tanulóbarát definíció: engedetlen Szótári meghatározás: 1. általános értelemben egy akarat (törvény, parancs, rendelet stb.) megtagadása. Tanulóbarát definíció: Tanári modell: 1. Ha valaki engedetlen, akkor nehezen kezelhető és kellemetlen. 2. Van egy lányom, aki engedetlen, amikor nem akar lefeküdni. 3. Amikor engedetlen vagy, nem követed mások tervét. Tanulói meghatározás: Amikor engedetlen a kutyám, nem akar kimenni a szobámból. Ha engedetlen a testvérem, nem akarja megenni a spenótot.

Köszönöm a figyelmet!