Lukács András elnök Levegő Munkacsoport

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
Advertisements

AZ ENERGETIKAI KORSZERŰSÍTÉSEK NEMZETGAZDASÁGI ELŐNYEI Knauf Insulation Kft Kanyuk László.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
GINOP / „Út a munkaerőpiacra" GINOP Ifjúsági Garancia program A Veszprém Megyei Kormányhivatal részprojektjei 2016.
A környezetvédelmi megbízott szerepe a vállalkozások tevékenységében és Önkormányzati munkakörben Önkormányzati munkakörben.
Nagyprezentáció Társaság a Lakásépítésért Egyesület lobby tevékenység a magyarországi lakásépítések élénkítése érdekében Előadó:
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
Dél-alföldi Regionális Igazgatósága SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ MÁJUS 17.
Szabadtéri rendezvények. A TvMI vonatkozik: OTSZ szerinti szabadtéri rendezvényekre szabadtéri rendezvény: az 1000 főt vagy az 5000 m 2 területet meghaladó,
Budapest Airport, a T1 bezárása Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója május 24.
Közlekedésfejlesztés Magyarországon XVII. Nemzetközi Közlekedési Konferencia Szeged Dr. Becsey Zsolt, közlekedésért felelős helyettes államtitkár Nemzeti.
MESZK Gyermekápolási Szakmai Tagozat Beszámoló Bognár Lászlóné tagozatvezető.
Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ Szőke István szakmai igazgató Pécs, január 29. A gazdasági válság foglalkoztatásra gyakorolt hatásának.
:: TvNetWork Rt. :: Tőzsdeképes Cégek Klubja :: :: :: Bemutatkozás :: :: :: március 2., szerda Tőzsdeképes Cégek Klubja :: :: :: sajtótájékoztató.
A TÁVMUNKA SZABÁLYOZÁSÁVAL KAPCSOLATOS MEF JAVASLATOK A MEF ELŐTERJESZTÉS HÁTTERE KEMÉNY PÉTER E.ON HUNGÁRIA ZRT.
1/12 © Gács Iván A levegőtisztaság-védelem céljai és eszközei Levegőszennyezés matematikai modellezése Energia és környezet.
A Nemzeti Foglalkoztatási Szolgálat „Első munkahely garancia” programja.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal Haditechnikai és Exportellenőrzési Hatóság Várható változások a hadiipari tevékenységi engedélyezés területén.
A „Mintaprogram a minőségi időskorért” Pilote Project for Quality Ageing Az idősgondozás Magyarországon, elvek, szabályok, gyakorlat, intézmények Brettner.
Kereskedelmi jog V. Előadás Egyes társasági formák A korlátolt felelősségű társaság.
Gazdasági jog IV. Előadás Egyes társasági formák Közkeresleti társaság, betéti társaság.
Az új METÁR szabályozás és a biomassza piac
Pásztorné Szerezlai Márta
A szerkezetátalakítási programban bekövetkezett változások
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
TÁMOP / „A hátrányos helyzetűek foglalkoztathatóságának javítása (Decentralizált programok a konvergencia régiókban)”
Tájékoztató a munkahelyteremtő pályázati programról
Vagyonadók, „valódi” illetékek, díjak
Összeállította: Horváth Józsefné
A FELÜGYELŐBIZOTTSÁG BESZÁMOLÓJA A VSZT
Szupergyors Internet Program (SZIP) Jogi akadálymentesítés megvalósítása: Jogalkotással is támogatjuk a fejlesztéseket dr. Pócza András főosztályvezető.
A konszolidáció módszertanáról
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
Az IM csomópont funkciója, főbb tervezési kérdései
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Az Európai Unió közlekedési politikája és a transzeurópai hálózatok
AZ AUTÓBUSSZAL VÉGZETT MENETREND SZERINTI SZEMÉLYSZÁLLÍTÁS ELINDÍTÁSA, HÁROM HÓNAPOS TAPASZTALATA DEBRECENBEN Budapest, Millenáris,
Levegőszennyezés matematikai modellezése
Egészségügyi közbeszerzések
Energia(termelés) és környezet BMEGEENAEK7 és BMEGEENAKM1
Országos Tűzvédelmi Szabályzat KÖZÖSSÉGI LÉTESÍTMÉNYEK,
SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ február 6.
Vörös-Gubicza Zsanett képzési referens MKIK
MOZGÓ SZÍNPAD Molino Kft
Intézmény-akkreditáció szakképző intézmények kérelme esetén
A évi pályázati felhívás legfontosabb szabályai
Jegyzői Értekezlet A településkép védelméről szóló évi LXXIV. Törvény végrehajtásának aktuális Önkormányzati feladatai Lukáts István.
A POSTAPARTNER munkaerő-piaci program
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
A Dunához kapcsolódó lehetőségek Budapest közlekedésfejlesztésében
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Közösen a fogyasztókért! A FŐTÁV Zrt. Közös Képviselők konferenciája
Környezeti Kontrolling
Élj ökosan – generációkon át II.
2010. I-IV. hónap közlekedési baleseti statisztikája,
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Képzés a Városi Közlekedési Ütemterv eszközről Gyakorlati feladat
Előadó: dr. Bánky Tamás tudományos igazgató ÉMI Kht.
Dr. Bánky Tamás Építésfelügyeleti szakmai nap július 5.
A turizmus tendenciáinak vizsgálata Magyarországon
Kerékpáros Tárcaközi Bizottság munkája számokban a Kerékpáros Magyarország Program tükrében Sztaniszláv Tamás titkár
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
jjjjj MINISZTERELNÖKSÉG
Országos Tűz- és Katasztrófavédelmi Konferencia
Generali Alapkezelő beszámolója Gyöngyház Nyugdíjpénztár részére
A részekre bontás tilalma és annak gyakorlati alkalmazása
KOHÉZIÓS POLITIKA A POLGÁROK SZOLGÁLATÁBAN
REGIONÁLIS KÉPZÉS REGIONÁLIS KÉPZÉS.
Előadás másolata:

A közlekedés részecskeszennyezésének csökkentési lehetőségei Budapesten 2011-ig Lukács András elnök Levegő Munkacsoport Budapest, Millenáris, 2009. október 21.

Paál László festménye

Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) nem ad meg levegőminőségi határértékeket a részecske-szennyezésre, mert álláspontja szerint nincs olyan alacsony koncentráció, amely biztosan nem károsítja az egészséget.

Várható statisztikai életvesztés hónapokban a részecskeszennyezés miatt Forrás: http://www.iiasa.ac.at/rains/CAFE_files/baseline3v2.pdf

A részecskeszennyezés felelős Budapesten évente 2000 ember idő előtti haláláért, több mint 100.000 megbetegedésért, több mint 1.000.000 betegen eltöltött napért.

A hirtelen csecsemőhalál egyik fő oka a részecskeszennyezés.

A jogszabályok szerint a részecskeszennyezés koncentrációja egy évben legfeljebb 35 napon haladhatja meg az egészségügyi határértéket. Budapest ezt ötszörösen túllépi.

Ha 2011 júniusa után nem sikerül betartanunk a 35 napos szabályt, akkor komoly büntetésre számíthatunk az EU részéről. Hasonló mulasztás miatt az Európai Bizottság most 90 milliárd forintnak megfelelő összegre tervezi megbüntetni Londont.

2011. június

Budapesten a részecskeszennyezés 70%-át a közlekedés okozza Forrás: A Főváros Környezetvédelmi Programja, 2002

A közlekedési PM10-kibocsátás megoszlása Budapesten Forrás: A hazai közúti, vasúti, légi és vízi közlekedés országos, regionális és lokális emisszió-kataszterének meghatározása a 2005-ös évre vonatkozóan. Közlekedés-tudományi Intézet Kht. Levegőtisztasági és Motortechnikai Tagozat, Budapest.

A Levegő Munkacsoport javaslatai a teendőkre 12 pontban

Meg kell szüntetni a dugókat! A dugókban a járművek a többszörösét bocsátják ki, mint egyenletes haladásnál. Forrás: ITDP

1. Forgalmi előnyt a közösségi közlekedésnek!

2. Tényleges Budapesti Közlekedési Szövetséget!

3. Autóbuszcserét…

… és a buszok számának növelését! http://www.levego.hu/letoltes/kapcsolodo_anyagok/bp-kozl-megoldas_20070301.pdf

4. Az egyéb közösségi közlekedési szolgáltatások szinten tartását (legalább)!

A Levegő Munkacsoport javaslata egy egyszerűsített dugódíjra 5. Dugódíjat! A Levegő Munkacsoport javaslata egy egyszerűsített dugódíjra Minden jármű* után mindenütt kelljen várakozási díjat fizetni, csak a helyben (az adott kerületben vagy kerületrészben) lakók járművei parkolhassanak ingyenesen (vagy jelképes díj ellenében). http://www.levego.hu/letoltes/kapcsolodo_anyagok/parkolas-mod-jav_0712.pdf * A megkülönböztető jelzéssel felszerelt stb. járművek kivételt képeznek.

Dugódíj a Levegő Munkacsoport javaslata alapján Előnyei: Gyorsan, egyszerűen bevezethető Jelentős bevétel (évente kb. 25 milliárd Ft) A forgalom többségét érinti (a budapesti forgalom több mint 90 százaléka nem átmenő forgalom) A jövőben gond nélkül korszerűbbre cserélhető Hátránya: Nem kezeli az átmenő forgalmat és az adott kerületen belüli forgalmat (ez utóbbi részben megoldható)

A díjak Gépjármű-területfoglalási díj (Személygépkocsi, oldalkocsis motorkerékpár, személygépkocsival vontatott pót- vagy lakókocsi) (Lakóautó, autóbusz, tehergépkocsi, vontató és az ezekkel vontatható pót- vagy lakókocsi) Éves díj (naptári évre) 75.000 Ft 150.000 Ft Havi díj (30 napra) 10.000 Ft 20.000 Ft Napi díj (naptári nap 0 órától 24 óráig) 800 Ft 2000 Ft Pótdíj (jogosulatlan várakozásonként) 15.000 Ft 50.000 Ft

6. Forgalomcsillapítást a mellékutcákban!

Forgalomcsillapított utcák a Ferencvárosban

Több nyugat-európai városban minden mellékutca 30 km/h sebességkorlátozású

7. A közterület újrafelosztását – a főútvonalakon is! Brüsszel: új buszsáv az egyik belső kerületben

Párizs: újonnan kialakított, az egyéb forgalomtól fizikailag elválasztott buszsáv két autós forgalmi sáv helyén

Chambéry főútja korábban…

Chambéry főútja napjainkban

A Levegő Munkacsoport javaslata a Kossuth Lajos utca átalakítására a közeljövőben…

…és a későbbiekben

8. Alacsony kibocsátású övezeteket!

Budapest Főváros szmogriadó-tervéről 69/2008. (XII.10. Főv.Kgy. rendelet Budapest Főváros szmogriadó-tervéről II. Szmoghelyzet kialakulásának megelőzése 3. § (1) A szmoghelyzet kialakulásának megelőzésének érdekében a gépkocsik környezetvédelmi felülvizsgálatáról és ellenőrzéséről szóló 7/2002. (VI. 29.) GKM-BM-KvVM együttes rendelet 9. számú melléklete alapján, a rendszámtáblán sárga színű, hatszögletű környezetvédelmi plakettel ellátott (a továbbiakban: kedvezőtlenül sok légszennyező anyagot kibocsátó) gépjárművek forgalma tilos október 20-tól, március 8-ig tartó időszakban a (2) bekezdésben meghatározott területen. http://www.budapest.hu/resource.aspx?ResourceID=69_2009_egyseges_szerk_09_10_02-1

9. Ésszerűbb árufuvarozást!

A tehergépkocsik kihasználtságának ösztönzése http://www. smile-europe A fuvaroztatók ösztönzése a közös járműhasználatra http://www.managenergy.net/products/R924.htm http://www.smile-europe.org/locxpdb/front/show.php?lang=en&lxp_id=266 A nehéz tehergépkocsikról átrakodás a város szélén kisebb járművekre http://www.smile-europe.org/locxpdb/front/show.php?lang=en&lxp_id=202 http://www.smile-europe.org/locxpdb/front/show.php?lang=en&lxp_id=169 Kézikocsival történő továbbítás a forgalomcsillapított utcákba Tájékoztatás www.freightbestpractice.org.uk http://www.klimaaktiv.at/article/archive/11913/

10. A közlekedési igényeket csökkentő településfejlesztést! A nagy gépjármű-forgalmat vonzó létesítmények építésének korlátozása stb.

11. Felvilágosítást! Ma

Holnap?

12. Társadalmi részvételt! Elsősorban nem így!

A Levegő Munkacsoport javaslatai a forrásokra

Lehetséges források (néhány példa) Az uniós támogatások átcsoportosítása A nehéz tehergépkocsik kilométer-arányos útdíjának bevezetése Dugódíj bevezetése A parkolási díjak ésszerű felhasználása

12+1. Kerékpározást!