Szent László Középiskola Szekszárd

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
„Ezt egy életen át kell játszani”
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
Tehetséges tanulóink szakkörökön, a több éve működő tehetséggondozó műhelyekben (természettudományos, környezetvédelmi), valamint a különböző szintű.
Hatékonyság, eredményesség, méltányosság a köznevelési rendszerben:
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
Integrált oktatás az 50 éves Trefort SZKI-ban
Méltányossági elvek a közoktatásban
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Informatika tanítása ea.
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
Pankucsi Szilárd Mérnöktanár Mérnök Informatikus
A kerettantervek fejlesztése
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
Közismeret Osztályfőnöki Kommunikáció-magyar ( KO-MA) Matematika Idegen nyelv Természetismeret Társadalomismeret.
Kompetencia alapú oktatás elterjesztése Hajdú-Bihar megyében Herpai Imre igazgató, HBMPI.
Kompetensek lettünk? június 27..
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Szakmai munkánk a pályázatban
Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Ha javítani szeretnénk az eredményeken
A programcsomag Felépítése Előnyei Használata. A programcsomag összeállítása Alapja: kompetencia alapú oktatás, koncepció (gyakorlati haszon); Programtanterv:
Informatika tanítása ea.
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
Informatika tanítása ea. Csernoch Mária
TÁMOP-3.1.4/08/2. Kassai Úti Általános Iskola Szakmai feladatterv.
A mérés, értékelés szerepe, módja, lehetőségei a tehetség felismerés és a tehetséggondozás területén Ráduly Zsolt.
PÁLFFY MIKLÓS KERESKEDELMI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA.
Gépgyártástechnológus technikus modulrendszerű képzésének BEMUTATÁSA Gépipari, Közlekedési Szakközép- és Szakiskola Jendrassik György Tagintézmény SZOLNOK.
Nem szakrendszerű oktatás augusztus 25.. A nem szakrendszerű oktatás célja, feladata Alapvető készségek és képességek tanuláshoz szükséges kulcskompetenciák.
Gyakorlás – gyakorlat – gyakornok Sokszor egyetlen élmény egész életére megnyitja a fiatal lelket a zenének. Ezt az élményt nem lehet a véletlenre bízni:
Az általános iskolából kilépő SNI tanulók pályaválasztását segítő ÁTVEZETÉSI terv Jálics Ernő Közoktatási Intézmény Kadarkút Mecsárné Jády Geraldine.
Mérés-értékelés konferencia március 12. Szolnok.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
Mérés-értékelés konferencia március 28. Eger.
ÁRPÁD SZAKKÉPZŐ ISKOLA ÉS KOLLÉGIUM, SZÉKESFEHÉRVÁR Tóth Ágnes MÉCS vezető.
Wesselényi Miklós Középiskola, Szakiskola és Kollégium Nyíregyháza.
Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet szerepe/feladata a médiaoktatás területén.
9-10-es bemeneti mérések és visszajelzések Barabás György M ű szaki Szakközépiskola és Szakiskola Sárvár.
Szakiskolai Fejlesztési Program M.Zs.Gimnázium,Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium Tiszabercel telephely.
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
PÉCSI KERESKEDELMI, IDEGENFORGALMI ÉS VENDÉGLÁTÓIPARI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA.
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM
A 2007/2008. tanév bemeneti kompetenciamérés tapasztalatai
Tervezési folyamat.
SZFP II. Mérés-értékelés Fejlesztési Szakterület
Szakiskolai fejlesztési program
Az iskola legfontosabb statisztikai adatai
Szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatai
Mérés – értékelés 2006/2007 Gál Ferenc augusztus 31.
Regionális konferencia
Regionális konferencia
Szakiskolai Fejlesztési Program I
TANULÓINK SZFP-II programban résztvevő osztályok:
Tájékoztató a Református Tananyagfejlesztő Csoport munkájáról
Dobos C. József Vendéglátóipari Szakképző Iskola Budapest
Kompetencia alapú szakoktatás
1./ A magyar közoktatás rendszere
Előadás másolata:

Szent László Középiskola Szekszárd

Szent László Középiskola Szakképzések: szakács, pincér, cukrász, vendéglős Kompetencia: ismeret + készség, képesség, jártasság NAT, kerettanterv

9-10. évf. szakiskolai képzés mérési statisztikája Komm A Komm B Probl. m. Szab. köv. 9.M 41,2 51,2 20,8 40,9 9.N 43,4 49,4 28,3 46,7 Orsz. átlag 34,5 40,7 20,7 36,2 10.M 47,7 59,9 25 54,3 10.N 59,7 63,4 30,3 57,1 48,6 58,4 24,7 52,7 A mérésben részt vett: javító pedagógusok 4 fő osztályfőnökök 4 fő magyar-történelem mk 4 fő matek munkaközösség 4 fő nyelvi munkaközösség 4 fő

Kompetencia mérések hasznosítói szülők munkaközösségek osztályfőnökök diákok szaktanárok

Komp. mérés hasznosítói: munkaközösségek A bemeneti mérés hatásai: Tankönyvrendelés Módszerek kiválasztása Motiválás SZFP-s feladatlapok, letölthető dokumentumok beépítése Módszertani képzések előnybe részesítése

Komp. mérés hasznosítói: osztályfőnökök Osztályfőnöki tanmenetek felülvizsgálata, módosítása Kommunikációs készség fejlesztése Szoc. kompetencia fejlesztése Osztályfőnöki óra: mérés eredményeinek elemzése

Kompetencia mérések hasznosítói: szaktanárok idegen nyelv anyanyelv, történelem matematika egyéb tantárgy Bemeneti mérés hatásai: Tanmenet összeállítás Módszerek kiválasztása Felzárkóztatás

Komp. mérés hasznosítói: diákok Összehasonlító elemzés elvégzése A 9. év eleji, a 10. év eleji, a 10. év végi mérés alapján. Hosszútávú cél Önkorrekció, önfejlesztés kialakítása Fejlesztő folyamatokhoz való mind tudatosabb viszony kialakítása

Komp. mérés hasznosítói: szülők Tájékoztatás a bemeneti mérés eredményéről Fejlesztési javaslatok Együttműködési lehetőségek

Mérés - feladatlapok Pozitívumok: Feladatsorok megfelelnek a tanulók életkori sajátosságainak Feladatlapok alkalmasak a tanulói tudás életben való felhasználásának mérésére Mindennapi élethez kötött feladatok Negatívumok: Időbeli korlátok Nem egyértelmű, célzott utasítások Hibás (néhol) javítókulcs

Jövőkép 2000 Európai Tanács Lisszaboni memorandum 2 legfontosabb ajánlás: „ - hatékony oktatási és tanulási módszereket kell kifejleszteni, - mindenki számára lehetővé kell tenni a megfelelő ismeret és készségek elsajátítását illetve felfrissítését bármely életszakaszban.”

Mi fog változni a rendszeres kompetencia mérés által? az iskola hangulata tanárok motiváltsága tananyag szerkezete alkalmazott pedagógiai módszerek tanulók terhelése szülő-iskola-diákok kapcsolata tanulók közötti kapcsolat

Köszönöm a figyelmet!