Boldogságunk, avagy a szolgáltatásmarketing jövője Kunsági Andrea Boldogságunk, avagy a szolgáltatásmarketing jövője Recenzió Kenesei Zsófia – Kolos Krisztina cikkéhez MTA Marketingtudományi Disputa 2016. december
Szolgáltatás-osodás Terméktől a szolgáltatás hangsúly felé Egyénre szabott terméktől A szubjektív fogyasztói szolgáltatásokig
Boldog bolygó index – természeti népektől a civilizációig Boldogság forrása Boldog bolygó index – természeti népektől a civilizációig Alkotás, szakrális tevékenység – munka Éneklés, tánc – közösségi tevékenység Felhalmozás ismeretlen Természettel való összhang
Munka és társadalmi tevékenységek . Munka és társadalmi tevékenységek
Termékközpontú fogyasztás Elszemélytelenedés . Termékközpontú fogyasztás
A boldogság forrása A fogyasztás? A bőség, a fogyasztói elégedettség? A torkosság?
az értelmes, jelentéssel bíró, jelentőségteljes élet A boldogsághoz vezető út az értelmes, jelentéssel bíró, jelentőségteljes élet
a kellemes, pozitív élményekkel teli, hedonista életvitel
Boldogság – jóllét – szolgáltatások hatása Élmény turizmus Transzformatív szolgáltatások
Elöregedés - elszegényedés Információhiány Képzetlenség A jólétnövelő okos szolgáltatások hozzáférhetősége korlátozott
Trendek Vevői aktivitás – passzivitás Fogyasztói innováció-elfogadás
Hogyan hat az élmény a boldogságra – a szolgáltatások szerepe Erdős Géza Akcióelmélet – teljes szívvel végzett alkotó tevékenység vs. apátia Csíkszentmihályi Mihály Flow-elmélet – az alkotás folyamata örömszerző, csapatmunka szinergia-hatása, sportoló-szurkolói klubok
Hogyan hat az élmény a boldogságra – a szolgáltatások szerepe Tversky és Kahnemann: Kilátáselmélet - nyaralás és vastagbéltükrözés példáján – Tapasztalat emlékezet rejtély https://www.ted.com/talks/daniel_kahneman_the_riddle_of_experience_vs_memory?language=hu (4.00-9.13) A boldogság és az elégedettség nem korrelál
KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!