Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A marketing alapjai.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A marketing alapjai."— Előadás másolata:

1 A marketing alapjai

2 A marketing alkalmazási területei
1 A marketing fogalma 2 A marketing alkalmazási területei 3 A marketing fejlődési szakaszai Vállalati piaci orientációk 4 A marketing mix 5

3 A marketing fogalma Minden Kiterjesztett Tágabb Szűkebb értékkel
A fogyasztói Igények kielégítése érdekében végzett vállalati tevékenység Minden értékkel bíró jószág cseréje. Vevőközpontú vállalati üzletfilozófia. Kiterjesztett Tágabb Szűkebb piackutatás,termékpolitika reklám, árpolitika elosztáspolitika ,eladásösztönzés

4 A marketing alkalmazási területei
Háztartások párkeresés internet Vállalatok értékesítés reklám Állam rendőrség bűnmegelőzési program Politikai szervezetek választási kampány fizetett hirdetés Egyházak, alapítványok jótékonysági akciók kampány adományok gyűjtésére Eü-i intézmények kórház kiadványok betegségek megelőzéséről Oktatási intézmények iskolák nyílt nap

5 A marketing fejlődési szakaszai Alapvető cél: FOGYASZTÓKÖZPONTÚ
TERMELÉSKÖZPONTÚ A kereslet meghaladja a kínálatot Alapvető cél: A termelés növelése FOGYASZTÓKÖZPONTÚ Alapvető cél: A kiválasztott célcsoportok szükségleteinek kielégítése „ŐFELSÉGE A VEVŐ” A marketing fejlődési szakaszai TÁRSADALOMKÖZPONTÚ 1991 – Egyénre szabott kínálat Alapvető érdek: Profit-fogyasztói igények- társadalmi érdek összehangolása ÉRTÉKESITÉS-KÖZPONTÚ A kínálat meghaladja a keresletet Alapvető cél: A fogyasztók befolyásolása Agresszív értékesítési módok

6 Eltérő szemléletű vállalatok
Vállalati piaci orientációk 2 Kiváló minőségű, korszerű, egyedi termékek Marketing rövidlátás Elszakadás a piaci igényektől. Termék- koncepció 4 A célpiacok szükségleteinek meghatározása,kielégítése. Piacközpontúság 2. Vevőorientáció 3. Koordinált marketing 4. Profit Marketing koncepció 3 Hatékony értékesítési és reklámtevékeny-ség. Azt akarják eladni, amit előállítanak azt állítják elő, amit el lehet adni. Értékesítési koncepció Egy célcsoport befolyásolása társadalmi érdek érvényre juttatása. egészségügy biztonság környezetvédelem közösségi aktivitás Társadalom- központú koncepció 5 . Termelési koncepció 1 Nagy forgalom, kis haszon. Magas termelékenység Alacsony önköltség. Széles körű elosztás.

7 Marketing mix 4P 4C Hely Termék Ár Ösztönzés Product Price Place
Promotion 4C Kommunikáció Ráfordítás Kényelem Hasznosság Costumer value Cost Convenience Communication


Letölteni ppt "A marketing alapjai."

Hasonló előadás


Google Hirdetések