Minőségmenedzsment módszerek GYAKORLAT1./SZGCS

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„A program megvalósulását az Országos Foglalkoztatási Közalapítvány a Munkaerő-piaci Alapból támogatja” Záró konferencia június „ Új esély:
Advertisements

Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
GINOP / „Út a munkaerőpiacra" GINOP Ifjúsági Garancia program A Veszprém Megyei Kormányhivatal részprojektjei 2016.
Ady Endre Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola - Berhida Környezeti nevelés.
Intézményi Férőhelykiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó Kalocsai Szociális Szakellátási Központ kiváltása.
BEPTRA „Legjobb Gyakorlatok” kis- és középvállalkozások számára Szakmaspecifikus képzéssorozat Projektsz á m: HURO/0901/138/2.1.2 HURO0901/138/2.1.2 A.
Minőségmenedzsment GYAKORLAT1. dr. SZ abó G ábor CS aba.
Tolerancia Erősítő Innovatív Szövetség projektprogram.
A Non-Profit teljesítménymérés problémái (mérési és fejlesztési lehetőség) Márkus Gábor CVS, PVM, TVM, igazgató Stúdium Kft. Oktatás és Projekt menedzsment.
A kifizetési kérelem összeállítása TÁMOP-3.2.9/B-08 Audiovizuális emlékgyűjtés.
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
TARTALOM BREVIÁRIUM – RÖVID MAGYARÁZATOK NÉGY ESZKÖZ BERUHÁZÁSTERVEZÉS ÉS -MENEDZSMENT Bevezetés Főszereplők Az eszközök Tanulság ESZKÖZÖK és ERŐFORRÁSOK.
AZ ELEKTRONIKUS KÉPZÉS MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA INFORMATIKA A FELSŐOKTATÁSBAN DEBRECEN DR. ZÁRDA SAROLTA GÁBOR DÉNES FŐISKOLA.
 Foglalkoztatási programelem támogatása Ft  Szociális Szövetkezet létrehozása  Képzés, foglalkoztatás, gyümölcsültetvény kialakítása  2.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
A év értékelése és a év újdonságai
Képzők képzése a vidéki kistelepülések ökológiai szemléletű gazdálkodásának elősegítésére Szakmai rendezvény szaktanácsadók részére Gödöllő,
Gazdasági informatika - bevezető
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Az „első lépés” TÁMOP
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
FITLIFE BAY Fitness és Mozgásközpont
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Kihívások a LEADER program eredményes végrehajtásában
Mayer József Budapest február 27.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Termékmenedzser A MOM Zrt. 140 éve működő magyar vállalkozás, több, mint 100 évnyi vízmérő gyártásban szerzett tapasztalattal. Piacvezetők vagyunk a vízmérés.
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
TOP SO „Foglalkoztatási paktum Barcs és térségében” A Foglalkoztatási stratégia célrendszere tervezett programok BARCS VÁROS.
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
A kiváltást tervezők / megvalósítók és Az fszk TÁRS projektje közti együttműködés rendszere EFOP VEKOP TÁRS projekt.
A külső környezet elemei
HHR.
Használt étolaj gyûjtésére készült kampány
Miért választottam a BME Mérnökinformatikus Szakot?
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Felhasználóképzés a kórházban
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
A villamos installáció problémái a tűzvédelem szempontjából
Környezeti Kontrolling
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Új pályainformációs eszközök - filmek
Szabványok, normák, ami az ÉMI minősítési rendszerei mögött van
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Online pénztárgépadatok felhasználása a kiskereskedelmi statisztikában
Intézmény minőségirányítási programja
Bemeneti kompetenciamérés 2007/2008 tanév
Az MKET új stratégiája – Szolgáltató MKET
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
Üzlezi információelemző specializió
A statisztikus elemző specializió
REGIONÁLIS KÉPZÉS REGIONÁLIS KÉPZÉS.
Előadás másolata:

Minőségmenedzsment módszerek GYAKORLAT1./SZGCS - 2014.12.04. A 4 egyszerű módszer: - TIPHIB - erőtérelemzés: gyengeségek/erősségek (SWOT) 5S/6S 5W + 1/2 H módszerek

TIPikus HIBaforrás. a lehetséges hibákról nincs adatunk, TIPikus HIBaforrás a lehetséges hibákról nincs adatunk, információnk, tapasztalatunk EZÉRT: egy jól felkészült, komplex, heterogén összetételű team tipikus hibákat határoz meg tapasztalati, szubjektív alapon

TIPIKUS HIBÁK a Cég oldaláról a megrendelők oldaláról az alvállalkozók oldaláról a megrendelők oldaláról C1.= a munkatársak felkészültségének hiányosságai A1.= nincs megfelelő kapacitás M1.= a megrendelés késedelmes leadása C2.= belső információhiány A2= információhiány M2.= nem megfelelő tájékoztatás a Cég oldaláról C3.= nem kellő időben történő tájékoztatás a megrendelő és a fuvarozó felé A3.= a „technológiai” terv hiányosságai M3.= nem megfelelő tájékoztatás, információ a Cég felé C4.= a munkavégzés feltételei biztosításának hiányosságai A4.= egyes alvállalkozók motivációhiánya M4.= az ajánlat és feltételeinek nem körültekintő áttanulmányozása C5.= a munkatársak motivációs hiányosságai A5.= a konkrét „technológiai” terv hiányosságai M5.= nem korrekt fizetési gyakorlat C6.= az új telephely megnyitásához kapcsolódó megrendelői attitűdök nem kielégítő feltérképezése A6.= egyes alvállalkozók informatikai, és/vagy szervezési hiányosságai

szépségszalon oldaláról beszállítók oldaláról vendégek szerint Tipikus hibák a szépségszalon oldaláról beszállítók oldaláról vendégek szerint A1 nem megfelelőek az alapanyagok B1 nem elég konkrét a megrendelés C1 nem elég dekoratív az eredmény A2 nincsenek megfelelő eszközök B2 nem tájékozottak az új anyagok megjelenéséről C2 nem elég tartós az eredmény A3 munkatársak szakmai-technikai felkészültsége hiányos B3 nem elég nagy az anyag- és eszközválaszték C3 a munkatársak nem naprakészek a trendek és újdonságok terén A4 nem megfelelő a helyiség berendezése   B4 rendelés beérkezése után is változtatnak az igényeken C4 nem kényelmesek a munkaállomások A5 odafigyelés hiánya B5 nem érdekeltek az új anyagok ajánlásában C5 indokolatlanul hosszú a folyamat A6 vendégek türelmetlensége B6 csak külön kérés után kapnak visszacsatolást a megrendelőtől C6 nem tájékoztatnak megfelelően a technológia sajátosságairól A7 vezetés nem támogatja a továbbképzést

Keletkezési hely az autószalon szerint Hiba lehetőség a vevő szerint TIPikus HIBák Keletkezési hely az autószalon szerint Hiba lehetőség a vevő szerint Hiba megelőzés az autószalon szerint 1. Előkészítés Nem megfelelő igényfelmérés, rossz paraméterek kiválasztása. Igényfelmérés rögzítése, ellenőrzése, ismeretek bővítése, csapatmunka alkalmazása 2. Autótípus kiválasztása Rossz paraméterek alapján nagy valószínűséggel nem megfelelő autótípus választás Paraméterek és igények összehasonlítása, elemzése és rangsorolása 3. Információgyűjtés Nem megfelelő információk, elavult adatok gyűjtése Adatok, információk rögzítése, adatbázisba rendezése és ellenőrzése 4. Autóértékesítési helyek felkeresése 5. Szerződéskötés, az autó megvétele Eltévedés, nem megfelelő időpontban érkezés, rossz autó kiválasztása, rövid próbaút Számomra kedvezőtlen szerződés megkötése Indulás előtt az adatok ellenőrzése, az autóválasztási paraméterek rögzítése, megfelelő idő a próbaútra Szerződéskötés előtt jogi és szakmai tanácsadás igénybevétele 6. Az autó ellenőrzése Nem megfelelő szerszámok, gépek, berendezések alkalmazása Autószervizek szolgáltatási lehetőségének igénybevétele 7. Hatósági bejelentés Adatok, információk helytelen megadása Adatok információk rögzítése, információnyújtás előtti ellenőrzése

az erősségek-gyengeségek/ előnyök-hátrányok felmérése, szembeállítása ERŐTÉR ELEMZÉS CÉL: a befolyásoló körülmények/hatások felmérése; erősségeink-gyengeségeink megismerése Módszer: az erősségek-gyengeségek/ előnyök-hátrányok felmérése, szembeállítása

ERŐSSÉG GYENGESÉG - az oktatási intézmény ismert és elismert, - a kiadott oklevelet széles körben preferálják a munkaadók, - nagy tapasztalatú oktatók tartják az előadásokat, - a tantárgyak tág ismereteket adnak az adott témakörben, - az oktatók gyakorlati ismereteiket és tapasztalataikat átadják a hallgatóknak, - a MTI szervezetten működik az adminisztratív ügyekben is, - jók az oktatás környezeti feltételei, infrastruktúrája, - kedvező az intézmény földrajzi elhelyezkedése, könnyen megközelíthető. GYENGESÉG - az előadási napok munkanapokon vannak, - nem szakmérnöki képzési forma, - nem kreditrendszerű képzés, - a képzés nem ÁFA mentes, így jelentős többlet terhet jelenthet a résztvevőknek, - relatív magas képzési díj, a résztvevő hallgatók végzettsége igen eltérő lehet, - nincs minden tantárgyból elektronikus tananyag, egy-egy tantárgy és/vagy előadó „kilóg” a többi jó közül.

SWOT analízis S = Strength W= Weaknesses O = Opportunities T= Threats ERŐSSÉG W= Weaknesses GYENGESÉG O = Opportunities LEHETŐSÉG T= Threats FENYEGETÉS/ VESZÉLY

ERŐSSÉG GYENGESÉG LEHETŐSÉG FENYEGETÉS/VESZÉLY - az oktatási intézmény ismert és elismert, - a kiadott oklevelet széles körben preferálják a munkaadók, - nagy tapasztalatú oktatók tartják az előadásokat, - a tantárgyak tág ismereteket adnak az adott témakörben, - az oktatók gyakorlati ismereteiket és tapasztalataikat átadják a hallgatóknak, - a MTI szervezetten működik az adminisztratív ügyekben is, - jók az oktatás környezeti feltételei, infrastruktúrája, - kedvező az intézmény földrajzi elhelyezkedése, könnyen megközelíthető. GYENGESÉG - az előadási napok munkanapokon vannak, - nem szakmérnöki képzési forma, - nem kreditrendszerű képzés, - a képzés nem ÁFA mentes, így jelentős többlet terhet jelenthet a résztvevőknek, - relatív magas képzési díj, a résztvevő hallgatók végzettsége igen eltérő lehet, nincs minden tantárgyból elektronikus tananyag, egy-egy tantárgy és/vagy előadó „kilóg” a többi jó közül. LEHETŐSÉG - távoktatási forma bevezetése (vidékiekre gondolva), - szakmaspecifikus (autóipari, gépész, építész, stb.) képzések indítása, - több fokozatú képzés, több tantárggyal, hosszabb képzési idővel, - a végzettek részére rövid (3-5 napos) ismeretbővítő képzések létrehozása, - elektronikus tananyag összeállítása, kiadása, - igény esetén kihelyezett képzések megtartása, - intenzívebb reklám tevékenység a vállalati, vállalkozói körben. FENYEGETÉS/VESZÉLY - a vállalkozások minőségszemléletének negatív változása, - a felnőttképzés csökkenő állami preferálása, támogatása, - a felsőoktatás bizonytalan gazdasági és politikai helyzete, - más oktatási intézmények indítanak ilyen, vagy hasonló képzést (új belépő versenytársak), - a fizetőképes kereslet csökkenése, a túl sok kiadott oklevél elértéktelenítheti a végzettség jelenlegi presztízsét.

Használd ki, támaszkodj jobban Csökkentsd, szüntesd meg ERŐSSÉGEIDRE! Csökkentsd, szüntesd meg GYENGESÉGEIDET!

Az 5S/(6S) program (a k ö r n y e z e t m i n ő s é g e): A minőség magában foglalja a munkavégzés és a munkakultúra minőségét is. Az 5S program segítségével a cél olyan munkahelyi környezet, munkakörülmények kialakítása, amelyek optimális feltételeket biztosítanak a munkavégzéshez, a termék munkafolyamat közbeni tárolásához, mozgatásához, azonosításához, nyomonkövethetőségéhez, megóvásához. 1. S e i r i/Sort = megfelelő kiválasztás 2. S e i t o n/Store = helyes elrendezés 3. S e i r o/Shine = takarítás, tisztítás 4. S e i k e t s u/Standardize = az előzőek folyamatos alkalmazása 5. S h i t s u k e/Sustain = helyes magatartás, jó morál (6. Shukan/Start the habit of = megszokás(sá válás) !)

5S: egy jellegzetes esetpélda 1. szelektálás: a régi festékporokat kivinni; a merítő kádakat átrakni a másik csarnokba; a görgősort hátrább vinni a festékszóró végével egyvonalba; a raklapokat, rekeszeket, átvinni a raktár-részbe; a csarnokban tárolt összes, nem a felületelőkészítéshez és festékszóráshoz használt segédanyagokat máshol elhelyezni; a csarnok négy sarkát és végeit kiűríteni a nem oda való dolgoktól; a dolgozói pihenő-étkező sarkot máshol kialakítani. 2. helyes elrendezés: a felületelőkészítőt a megüresedett déli csarnokrészbe keresztirányban elhelyezni; a hátsó bejáratnál, a felületelőkészítő és a szóró között és mellett a tároló területeket kialakítani; a görgősort a szóró végével egyvonalba helyezni közvetlen a nyugati csarnokrészbe; a készárú és görgőző , valamint segédanyag tárolókat kialakítani a sorok mellett. 3. rendben tartás, takarítás: a műszakok végén az új alapterület kialakítást mindig rendben átadni (utolsó 30 perc); a takarító brigád és a munkatársak tartsák és tartassák be ezt a rendet! 4. az előzőekkel elért eredmények megtartása, folyamatos javítása: az 5S auditok beindítása; a munkatársi javaslatok gyűjtése a CIP ládában; az 5S auditok és a javaslatok folyamatos, közös kiértékelése; a motiválási rendszer kidolgozása és bevezetése. Csak kis odafigyelés kell mindannyiunktól, hogy ez így maradjon, sőt javuljon! 5. fegyelmezett magatartás, jó morál: a teljes munkatársi körben megértetni, hogy ennek a rendnek a fenntartása a megrendelők felé a mi munkánk „tükre”; a rend, a jó munkahelyi közérzet, környezet „fél” minőség; a rendezett munkahely a vevők, megrendelők felé kitűnő „első benyomás”. Most már csak az „elsőre jót!” kell betartanunk, de ehhez már van munkahelyi háttér.

(egy- és többdimenziós) 5W+1H (egy- és többdimenziós)

egydimenziós 5W + 1H HOGYAN ? 5. MIÉRT? 4. MIÉRT? 3. MIÉRT? 2. MIÉRT? 1. MIÉRT?

ingadozás a termelésben ingadoznaka lehívások nem tudjuk! egydimenziós 5W + 1H 5. MIÉRT? ingadozás a termelésben 4. MIÉRT? 3. MIÉRT? sok állás a soron a beszállítók nem tudják a határidőket tartani 1. MIÉRT? 2. MIÉRT? megnőtt a soronkívüli lehívás ingadoznaka lehívások

többdimenziós 5W + 1H 5. Who= ki? HOW = 4. When= mikor? hogyan? 3.Wher= hol? 2. Why= miért? 1. What= mit?

Hogyan? településfejlesztési projekt: 1./2012.: FŐTÉR 5. ki?= Tormal/Polgi+csapat Hogyan? 1. látványterv: 03.12.-ICM/gabibá döntés: 03.16./csapat 2. Kiviteli terv: 03.30.-ICM/takjózsi döntés: 04.03./csapat 3. előkészítés: 05.02.-Tormbőcsapat 4. kivitelezés: 06.29.-ICM/gabibá 5. utómunkák: 07.22.-Tormbőcsapat. 4. mikor?= márc.1-júli 15. 3. hol?= Napsugár tér/buszford. 2. miért?= rendezvények, piacok 1. mit?= egy kulturált, komplex közösségi teret alakítunk ki

többdimenziós 5W + 1H a kihozatali problémákra

5W + 2H How?- How-many?- OKOZAT 2.WHEN -MIKOR? 1.WHY -MIÉRT? gyan? OKOZAT How-many?- mennyi? 3.WHERE -HOL? 4.WHAT -MIT? 5.WHO -KI?